VoipTiger down?

Plaats reactie
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Inloggen op site kan maar geen geldig HTTPS certificaat, wordt soms uitgelogd & domein verandert soms in ip. App geeft server not responding bij bepaalde functionaliteit.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
kvaudenh
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Oorzaak was het certificaat dat vervallen was. Het is nu vernieuwd en alles zou terug normaal moeten werken.
Er is geen server down geweest en de PBX en VoIP service zijn op geen enkel moment onderbroken geweest.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Mag ik hier even dit topic kapen? Ik heb ook een probleem met VoipTiger. Het duurt de laatste dagen erg lang vooraleer de kiestoon overgaat. Via andere providers gaat het precies vlotter. Soms duurt het echt wel een 5 à 10 seconden vooraleer je de kiestoon hoor. Zijn er nog mensen met dit probleem? Als je lang genoeg wacht gaat de kiestoon wel over.

Nog even vermelden dat ik dit met 2 verschillende accounts heb die op 2 verschillende locatie zitten en bij 2 verschillende providers.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Welk toestel gebruik je als ATA/SIP phone?
Is die kiestoon voor jou belangrijk?
Bij VOiP moet je toch niet wachten op een kiestoon? Gewoon nummer vormen + send :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster

Op eerst locatie gaat het via raspbx. Op tweede locatie via Siemens C610IP.
Ik bedoel nadat je het nummer draait het lang duurt vooraleer de telefoon begint te bellen.
kvaudenh
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Best een ticket openen bij VoipTiger met tijdstip en bestemming van call(s) waar het zich voordoet.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Heeft dat niet gewoon te laken met leastcostrouting langs providerkant ?
Daardoor kan de call-setup wat langer duren en dus ook de beltoon op zich laten wachten.

(off topic: een kiestoon begint iets als een testbeeld te worden: alleen gekend door ouderen :) )
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Er zijn 2 vetragingen in een call set-up (en eigenlijk 3 vertraging voor je het "hoort" bellen)
  • 1) het duurt enkele seconden na het indrukken van het laatste cijfer vooraleer jouw toestel de call doorstuurt.
    2) het duurt een tijdje voor de provider de verbinding maakt.
    3) het kan een tijdje duren vooraleer jij het "hoort bellen", soms belt het al bij je correspondent voor jij het belsignaal te horen krijgt (het gebeurt bij mij vaak dat mijn correspondent al opneemt, voor ik het hoor bellen!).
De eerste vertraging kan je zelf beïnvloeden, door na het laatste cijfer een hekje in te toetsen (#). Dit geeft het signaal aan jou ATA dat het nummer compleet is, er hoeft niet meer gewacht te worden.

De tweede vertraging zit bij de provider. Je kan inderdaad een ticket aanmaken als je vind dat dit abnormaal lang duurt.

De derde vertraging (het belt al bij de correspondent voor jij het hoort bellen), daar valt mee te leven (vind ik) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Afhankelijk van de ATA kan je via dialplans aangeven wanneer een nummer volledig is (toch voor Belgische nummers aangezien die een vaste lengte hebben) waardoor die # niet nodig is. Ik heb het hier zo geconfigureerd voor een SPA 3102, SPA 8000 en verschillende SPA 504G-toestellen. Ook voor noodnummers heb ik dat doorgevoerd.
Computer(k)nul
kamiel
Elite Poster
Elite Poster

Ondertussen lijkt het beter. Na 1 à 2 seconden horen we steeds de beltoon... Ik vermoed dat het iets bij Voiptiger moet geweest zijn.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”