VoipTiger down?
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
- Locatie: Liedekerke
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 71 keer
Inloggen op site kan maar geen geldig HTTPS certificaat, wordt soms uitgelogd & domein verandert soms in ip. App geeft server not responding bij bepaalde functionaliteit.
TV:
ISP:
Tel.: + +
-
- ISP Official
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 10 okt 2014, 17:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Oorzaak was het certificaat dat vervallen was. Het is nu vernieuwd en alles zou terug normaal moeten werken.
Er is geen server down geweest en de PBX en VoIP service zijn op geen enkel moment onderbroken geweest.
Er is geen server down geweest en de PBX en VoIP service zijn op geen enkel moment onderbroken geweest.
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Mag ik hier even dit topic kapen? Ik heb ook een probleem met VoipTiger. Het duurt de laatste dagen erg lang vooraleer de kiestoon overgaat. Via andere providers gaat het precies vlotter. Soms duurt het echt wel een 5 à 10 seconden vooraleer je de kiestoon hoor. Zijn er nog mensen met dit probleem? Als je lang genoeg wacht gaat de kiestoon wel over.
Nog even vermelden dat ik dit met 2 verschillende accounts heb die op 2 verschillende locatie zitten en bij 2 verschillende providers.
Nog even vermelden dat ik dit met 2 verschillende accounts heb die op 2 verschillende locatie zitten en bij 2 verschillende providers.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Welk toestel gebruik je als ATA/SIP phone?
Is die kiestoon voor jou belangrijk?
Bij VOiP moet je toch niet wachten op een kiestoon? Gewoon nummer vormen + send
Is die kiestoon voor jou belangrijk?
Bij VOiP moet je toch niet wachten op een kiestoon? Gewoon nummer vormen + send
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Op eerst locatie gaat het via raspbx. Op tweede locatie via Siemens C610IP.
Ik bedoel nadat je het nummer draait het lang duurt vooraleer de telefoon begint te bellen.
Ik bedoel nadat je het nummer draait het lang duurt vooraleer de telefoon begint te bellen.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Heeft dat niet gewoon te laken met leastcostrouting langs providerkant ?
Daardoor kan de call-setup wat langer duren en dus ook de beltoon op zich laten wachten.
(off topic: een kiestoon begint iets als een testbeeld te worden: alleen gekend door ouderen )
J.
Daardoor kan de call-setup wat langer duren en dus ook de beltoon op zich laten wachten.
(off topic: een kiestoon begint iets als een testbeeld te worden: alleen gekend door ouderen )
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er zijn 2 vetragingen in een call set-up (en eigenlijk 3 vertraging voor je het "hoort" bellen)
De tweede vertraging zit bij de provider. Je kan inderdaad een ticket aanmaken als je vind dat dit abnormaal lang duurt.
De derde vertraging (het belt al bij de correspondent voor jij het hoort bellen), daar valt mee te leven (vind ik) ...
- 1) het duurt enkele seconden na het indrukken van het laatste cijfer vooraleer jouw toestel de call doorstuurt.
2) het duurt een tijdje voor de provider de verbinding maakt.
3) het kan een tijdje duren vooraleer jij het "hoort bellen", soms belt het al bij je correspondent voor jij het belsignaal te horen krijgt (het gebeurt bij mij vaak dat mijn correspondent al opneemt, voor ik het hoor bellen!).
De tweede vertraging zit bij de provider. Je kan inderdaad een ticket aanmaken als je vind dat dit abnormaal lang duurt.
De derde vertraging (het belt al bij de correspondent voor jij het hoort bellen), daar valt mee te leven (vind ik) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Afhankelijk van de ATA kan je via dialplans aangeven wanneer een nummer volledig is (toch voor Belgische nummers aangezien die een vaste lengte hebben) waardoor die # niet nodig is. Ik heb het hier zo geconfigureerd voor een SPA 3102, SPA 8000 en verschillende SPA 504G-toestellen. Ook voor noodnummers heb ik dat doorgevoerd.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Ondertussen lijkt het beter. Na 1 à 2 seconden horen we steeds de beltoon... Ik vermoed dat het iets bij Voiptiger moet geweest zijn.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)