dringend : adsl/modem en router verliest steeds verbinding

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Thomas VDB
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2005, 09:44

Ik probeer een kleine server-applicatie te starten met een adsl skynet go-account.
Die account wordt gebruikt om af en toe te internetten. Modem is zo'n zeer eenvoudig asus usb-modemke.

Hierbij heb ik nu een 2e server-pc geplaatst, die constant online moet zijn, maar zeer weinig verkeer eist.
Hiervoor heb ik een Eminent 4112 router gekocht, die je op die usb modem kan aansluiten. Heeft alle router-functionaliteiten, en werkt zeer praktisch.
De modem wordt ondersteund door die router.

Vragen :
- De internetverbinding valt nu steeds uit (router doet modem inbellen). Valt uit soms na 5 minuten, soms na 3 uur. Bij de instellingen op de router staat 'redial' aan, en heb ik al verschillende waarden ingevuld bij 'idle time'.
Er wordt niet meer gereconnect. Ik moet de modemkabel even uittrekken en weer insteken en dan is ie weer okay (voor een tijdje).
- Ik gebruik dyndns (no-ip) om aan het varierend IP-adres een vaste naam te linken. Dat werkt allemaal goed, maar ik merk dat bij dit abonnement het IP-adres soms binnen de 10 minuten 2 keer van IP-adres wijzigt. Dit lijkt me van het goede veel te veel. Is het mogelijk hier iets aan te doen?

Thx,
Thomas
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Vergeet die USB spullen... spijtig van je aankoop van de Eminent 4112, maar je had beter een Speedtouch 510 gekocht (soms zelfs nog goedkoper te vinden ook).
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

Thomas VDB schreef:Dat werkt allemaal goed, maar ik merk dat bij dit abonnement het IP-adres soms binnen de 10 minuten 2 keer van IP-adres wijzigt. Dit lijkt me van het goede veel te veel. Is het mogelijk hier iets aan te doen?

Thx,
Thomas


Ik vrees dat dit ligt aan die crappy usb modem die blijkbaar om de zoveel minuten de internetconnectie verbreekt, kijk eventueel eens uit naar recentere drivers voor dit toestel.
Maar je kan inderdaad beter een
modem aanschaffen met een ethernet aansluiting. ( werkt stukken beter )
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

Een ethernet-modem is inderdaad stukken beter. Ik heb er zelf ook 1tje sinds enkele weken en heb me al serieus beklaagd dat ik die investering geen jaren terug gedaan heb.

3 jaar lang heeft de Eicon Diva USB mijn bureau gesierd maar nu is hij al eventjes ritueel geslacht :-D

Voor jouw disconnect probleem kan het zijn dat het probleem niet aan de modem ligt maar aan je PC. Ik heb zelf een probleem dat mijn PC zijn connectie verliest met mijn ADSL-gateway als ik Diskeeper laat lopen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”