Bedankt voor de reacties.
Ondertussen hebben we toch alweer een paar denkpistes:
- Zoals gesuggereerd ga ik als eerste stap eens het verkeer van de DoorBird proberen sniffen. Aircrack-ng snel aan de praat krijgen lijkt met nogal moeilijk. De eenvoudigste oplossing lijkt me om van mijn laptop een Wifi hotpot te maken en dan het verkeer te capteren met WireShark op de bedrade netwerkinterface. Misschien is daar wel iets afwijkends in te zien.
- Telenet stelt ondertussen voor om de witte 24*8 modem te ruilen door zijn zwarte voorganger. Dit zou kunnen gebeuren via een Telenet center, maar blijkbaar is het moeilijk om daar nog zo'n zwarte modem te vinden. Nog een groter probleem is het vinden van tijd om dit te doen
- Ook de support van Doorbird stelt zich al wat soepeler op. Die vragen nu meer informatie over de modem van Telenet. Een beetje Googlen levert op dat het om een CH7465LG van Compal Broadbank Networks zou gaan. Vraag blijft natuurlijk in hoeverre de Telenet aanpassingen aan de modem voor de problemen zorgen of gewoon de standaard software van de modem. Blijkbaar zorgt deze modem in het buitenland (Ziggo, UPC) voor even veel problemen als bij Telenet.
Momenteel heb ik een werkende setup met een oude Wifi router achter de Telenet HGW. Daarmee heb ik wel twee netwerken, met dubbele NAT en gescheiden SSIDs. DHCP uitzetten op de telenet modem kan niet. Op termijn wil ik liefst van dit gebricoleer vanaf want de Wifi dekking + snelheid van de Telenet HGW is toch wel een pak beter dan van de oude Wifi router.
Interessante deurbel... buitenom het crashen van de Telenet modem, waarom de keuze voor dit model?
Ik heb vooral naar de "Ring" gekeken en naar de DoorBird. De DoorBird leek me toch wel de winnaar, vooral omdat het beeld toch wel beter leek (en daar doe je het toch voor), omdat hij een motion sensor heeft (waarschuwing als er iemand aan je deur staat et morrelen) en omwille van een aantal extra opties zoals opslag van beelden in de cloud (gratis tot op zeker niveau - alleszins voldoende voor normaal gebruik) en ONVIF ondersteuning.
Aansluiten was niet zo simpel. Ik heb ervoor gekozen om de bestaande "gong" te behouden. Daarvoor heeft de DoorBird een relais en connector zitten. Maar ik heb dan wel twee extra draden naar buiten moeten leggen om de DoorBird te voeden. Dit was een beetje prutswerk, maar ik ben wel tevreden met het resultaat. Eigenlijk heb ik heel tevreden van de DoorBird in zijn geheel. Mocht hij nu nog juist Telenet niet laten crashen ...
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)