VW polo voor 2 dagen:
Car hire fee € 71.81
Damage Refund Insurance € 17.00 (die dekt de franchise in geval er schade zou zijn)
en dan zien we nog eens wat mooie landschappen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mja, als ik bezoekers heb zeg ik ook dat ons kantoor maar op 10' van de luchthaven ligt. Als ze dan op Brussels South vliegen, is dat toch echt wel hun fout. Je volledige trip tot eindbestemming nagaan, lijkt me nu toch wel een standaard onderdeel van een reisvoorbereiding. Meestal weet ik op voorhand zelfs exact welke trein, metro... ik op welk uur moet nemen op elk onderdeel van mijn trip, maar misschien is het een authistisch kantje van me.ub4b schreef:Het probleem is mijn Zweedse klant die mij doodleuk vertelde dat de luchthaven buiten de stad maar 20 min met de trein was, dat er nog een verdere luchthaven was die ik best niet boekte, heeft hij verzwegen of is hij vergeten.
Omdat voor de Zweden die luchthaven Skavska of Nykopping is.ub4b schreef:Het probleem is mijn Zweedse klant die mij doodleuk vertelde dat de luchthaven buiten de stad maar 20 min met de trein was, dat er nog een verdere luchthaven was die ik best niet boekte, heeft hij verzwegen of is hij vergeten.
Je hebt gelijk:krisken schreef:Euhm Ryanair vertrekt ook van Brussel hoor. Ja, de echte Brussel ... Meestal zijn de vliegtuigen 737's, type dat véél lowcost maatschappijen gebruiken.
Ik vlieg een 4-tal keer per jaar naar Mallorca, meestal met Ryanair.heist_175 schreef:Nog iemand die nooit nog met Ryanair gaat vliegen.
Mij zien ze daar ook niet meer.
Vertek Brussel 12:55 - 15:10heist_175 schreef: belachelijke vlieguren (vertrek om 5u 's nachts in het hol van Pluto)
Vanuit Zaventem naar Palmaheist_175 schreef:vlieghavens die ver van de wereld liggen: Charleroi = Brussels South, wie verzint het
Ryanair heeft maar één type vliegtuig: Boeing 737-800heist_175 schreef:aftands materiaal (je stapt half doof uit hun vliegtuigen)
Je weet op voorhand goed voor wat je betaalt, en het staat je vrij om alle bijkomende opties die je niet nodig hebt, er niet bij te nemen.heist_175 schreef: heel creatief in allerlei tarieven toevoegen
Prijs voor mijn volgend ticket: 55€ heen, 55€ terug.heist_175 schreef:Ryanair klasseer ik niet onder lowvost, maar onder garbage.
Low cost is bv Vueling: Brussel-Barcelona (echt Brussel, niet Charleroi, Deurne, Luik of Oostende en ook echt Barcelona), EasyJet, JetAirFly, ...
Die extra verzekering die je hier neemt betaalt de franchise terug in geval van schade.ub4b schreef:Auto geboekt, viel nog mee, ivgm een bus zal het niet veel duurder uitkomen (zeker gezien mijn wederhelft mee gaat), met de peace of mind dat ik er wel ga geraken:
VW polo voor 2 dagen:
Car hire fee € 71.81
Damage Refund Insurance € 17.00 (die dekt de franchise in geval er schade zou zijn)
Pfft, wat sommige firma's allemaal doen.philippe_d schreef:Die extra verzekering die je hier neemt betaalt de franchise terug in geval van schade.ub4b schreef:Auto geboekt, viel nog mee, ivgm een bus zal het niet veel duurder uitkomen (zeker gezien mijn wederhelft mee gaat), met de peace of mind dat ik er wel ga geraken:
VW polo voor 2 dagen:
Car hire fee € 71.81
Damage Refund Insurance € 17.00 (die dekt de franchise in geval er schade zou zijn)
Maar gezien je deze extra verzekering niet genomen hebt bij de autoverhuurmaatschappij, is dit wel een lastig process:Je hebt waarschijnlijk voor full-full gekozen wat betreft de brandstof. Je moet de auto dus vol terugbrengen. Toch gaan ze jou een volle tank aanrekenen, die ze dan 100% terugbetalen na het inleveren van de auto.
- De verhuurmaatschappij zal ongelooflijk zagen en argumenteren dat je hun all-in verzekering toch moet nemen. Gezien je al verzekerd bent, moet je dat pertinent weigeren (maar ze gaan serieus aandringen, en de meesten laten zich toch gaan).
- Niettegenstaande je verzekerd bent, zullen ze toch een som geld blokkeren op jouw credit card (€ 1.200). Zorg er dus voor dat je een credit card mee hebt, waar voldoende limiet op zit.
- In geval van schade, zullen ze de franchise onmiddelijk inhouden van jouw credit card. Het is dan aan jou, om dit bedrag (proberen) terug te claimen van jouw "Damage Refund Insurance" ...
Controleer bij ontvangst van de auto heel grondig en rapporteer ieder schrammetje. Ze zijn extra streng voor klanten die niet via hen de all-risk verzekering namen.
ja, kan ik beamen. Maar wel na eerst gedumpt te zijn ver van huis (alle Ryanair avondvluchten naar België geannuleerd - dag nadien was nationale stakingsdag), zonder enige hulp (het lokaal ingehuurde balie personeel, wist ook niks meer te vertellen, dan dat alle vluchten de komende dagen al volgeboekt waren....). Op den buiten (80km van de eigenlijke stad & 'officiële' luchthaven), aan uw lot overgelaten worden.... Heeft veel moeite en geld gekost om de dag nadien thuis te geraken.philippe_d schreef:Ook terugbetaling van een geannuleerde reis (Belgisch luchtruim gesloten) verliep vlot en zonder administratie (on-line form)
En dan heb je Oslo nog niet gezienub4b schreef: Hotels zijn daar gruwelijk duur, een collega betaalde in Denemarken zelfs 250 per nacht voor een hotel.
Jowel .... maar toen betaalde een grote telecomreus mijn hotel en voelde ik dit als loontrekker amper. Enkel het eten 's avonds was letterlijk slikken .... als de rekening kwam. Nu ben ik zelfstandige en kan nu alles zelf betalenCCatalyst schreef:En dan heb je Oslo nog niet gezienub4b schreef: Hotels zijn daar gruwelijk duur, een collega betaalde in Denemarken zelfs 250 per nacht voor een hotel.. Welkom in Scandinavië.
on4bam schreef:Niet vergeten dat je ook nog eens moet betalen om Stockholm met de auto binnen te rijden. Het gaat om een "congestion tax" zoals in Londen.
Zoek het eens op.ub4b schreef:Hoe betaal je die tax? Staan er tolpoortjes?on4bam schreef:Niet vergeten dat je ook nog eens moet betalen om Stockholm met de auto binnen te rijden. Het gaat om een "congestion tax" zoals in Londen.
Bij rentals factureert de verhuurmaatschappij u dat wel door als dat een camera registratie is. Tol in Dublin op de ring is ook zo, rental maatschappij rekent dat gewoon door.on4bam schreef: Zoek het eens op.![]()
Ik wist van het bestaan er van en heb het ook opgezocht. Duurt minder lang dan vragen op een forum
Verleden jaar in Nieuw Zeeland hebben we het zelf moeten doen. Twee keer tolweg (cameraregistratie) daarna heb je 5 dagen om via een website te betalen. Het was maar een paar $ (minder dan €5) maar betaling in één van de twee benzine stations was meer dan dubbel van de prijs (+ omweg) en via rental co was het 1. na terugbrengen auto en dus langer dan 5 dagen: extra kost 2. plus extra "administratieve kosten". Het zou ons meer dan €30 gekost hebben.ditCh schreef:Bij rentals factureert de verhuurmaatschappij u dat wel door als dat een camera registratie is. Tol in Dublin op de ring is ook zo, rental maatschappij rekent dat gewoon door.
Al verschillende auto's gehuurd privé, en nog nooit van die zaken tegengekomen die jij schrijft. (Noorwegen 2x, USA, Zweden 2x, Azoren 4x)philippe_d schreef:Die extra verzekering die je hier neemt betaalt de franchise terug in geval van schade.
Maar gezien je deze extra verzekering niet genomen hebt bij de autoverhuurmaatschappij, is dit wel een lastig process:Je hebt waarschijnlijk voor full-full gekozen wat betreft de brandstof. Je moet de auto dus vol terugbrengen. Toch gaan ze jou een volle tank aanrekenen, die ze dan 100% terugbetalen na het inleveren van de auto.
- De verhuurmaatschappij zal ongelooflijk zagen en argumenteren dat je hun all-in verzekering toch moet nemen. Gezien je al verzekerd bent, moet je dat pertinent weigeren (maar ze gaan serieus aandringen, en de meesten laten zich toch gaan).
- Niettegenstaande je verzekerd bent, zullen ze toch een som geld blokkeren op jouw credit card (€ 1.200). Zorg er dus voor dat je een credit card mee hebt, waar voldoende limiet op zit.
- In geval van schade, zullen ze de franchise onmiddelijk inhouden van jouw credit card. Het is dan aan jou, om dit bedrag (proberen) terug te claimen van jouw "Damage Refund Insurance" ...
Controleer bij ontvangst van de auto heel grondig en rapporteer ieder schrammetje. Ze zijn extra streng voor klanten die niet via hen de all-risk verzekering namen.
Is een standaard sporttas compatible met de maten die je mag meenemen in de cabine?What cabin baggage can I carry?
You can carry one cabin bag weighing up to 10 kg with maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm, plus 1 small bag up to 35 x 20 x 20 onboard the aircraft.
Due to cabin space limitations only 90 large cabin bags (55 x 40 x 20 cms) can be carried in the cabin, any bags remaining will be carried free of charge in the aircraft hold.
Passengers who have purchased Priority Boarding will not be asked to place their cabin bag in the aircraft hold, unless necessary due to operational reasons.
There is no cabin bag allowance for an infant (aged 8 days to 23 months) travelling on an adult’s lap; however a baby bag up to 5kg may be carried by the accompanying adult in addition to their own cabin bag allowance.
Oversized cabin baggage will be refused at the boarding gate, or where available, placed in the hold of the aircraft for a fee of £50/€50 (fee subject to VAT on domestic flights at applicable government rates). If you are unsure whether your bag is the correct size, check it at the Bag Drop desk before going through security.
Lolub4b schreef:Volgende keer gewoon via brussels airlines, hier had ik helaas niet de luxe om ruim op voorhand te boeken om een lagere prijs te bekomen.
Jouw rijksregister nummer is een privacy gevoelig element, dat hoef je nooit aan niemand mee te delen (tenzij officiële Belgische instanties), zeker niet aan een commerciële partij.ub4b schreef:Op de achterkant staat er dan wel "Identificatienummer van het Rijksregister" maar dit is zonder streepjes slechts 11 cijfers -> dit is het dus niet!
Soit het gaat om het documentnr en niet het rijksregisternr, gelukkig maar .....philippe_d schreef:Jouw rijksregister nummer is een privacy gevoelig element, dat hoef je nooit aan niemand mee te delen (tenzij officiële Belgische instanties), zeker niet aan een commerciële partij.ub4b schreef:Op de achterkant staat er dan wel "Identificatienummer van het Rijksregister" maar dit is zonder streepjes slechts 11 cijfers -> dit is het dus niet!
Je hebt er blijkbaar wel een potje van gemaakt. Wij huren al meer dan 30 jaar auto's en hebben altijd een pick-up en drop-off tijd ingegeven zodat we nooit op een auto moeten wachten. We pikken onze auto meestal een half uur of uur na verwachtte aankomst op en droppen 1-2 uur voor vertrek. Meestal is de reële afhaaltijd iets later en zijn we iets vroeger terug maar nooit moesten we wachten eer een auto beschikbaar was.ub4b schreef:Ivm de auto is het wel vervelend dat die pas om 18u30 beschikbaar is, en je op de retourdag al om 10u30 daar terug moet zijn.
We landen om 15u, ik vermoed dat het niet de bedoeling is 3u op de luchthaven te koekeloeren
Je zal hem dan ook eerder moeten binnenbrengenub4b schreef:Blijkbaar geen probleem om de auto eerder op te pikken