Ryanair checkin??

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Auto geboekt, viel nog mee, ivgm een bus zal het niet veel duurder uitkomen (zeker gezien mijn wederhelft mee gaat), met de peace of mind dat ik er wel ga geraken:

VW polo voor 2 dagen:

Car hire fee € 71.81
Damage Refund Insurance € 17.00 (die dekt de franchise in geval er schade zou zijn)

en dan zien we nog eens wat mooie landschappen ;)
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 03 feb 2017, 20:06, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

ub4b schreef:Het probleem is mijn Zweedse klant die mij doodleuk vertelde dat de luchthaven buiten de stad maar 20 min met de trein was, dat er nog een verdere luchthaven was die ik best niet boekte, heeft hij verzwegen of is hij vergeten.
Mja, als ik bezoekers heb zeg ik ook dat ons kantoor maar op 10' van de luchthaven ligt. Als ze dan op Brussels South vliegen, is dat toch echt wel hun fout. Je volledige trip tot eindbestemming nagaan, lijkt me nu toch wel een standaard onderdeel van een reisvoorbereiding. Meestal weet ik op voorhand zelfs exact welke trein, metro... ik op welk uur moet nemen op elk onderdeel van mijn trip, maar misschien is het een authistisch kantje van me.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Euhm Ryanair vertrekt ook van Brussel hoor. Ja, de echte Brussel ... Meestal zijn de vliegtuigen 737's, type dat véél lowcost maatschappijen gebruiken.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

ub4b schreef:Het probleem is mijn Zweedse klant die mij doodleuk vertelde dat de luchthaven buiten de stad maar 20 min met de trein was, dat er nog een verdere luchthaven was die ik best niet boekte, heeft hij verzwegen of is hij vergeten.
Omdat voor de Zweden die luchthaven Skavska of Nykopping is.
Net zoals dat wij van Charleroi spreken en niet Brussels South.

En rond Stockholm heb je twee luchthavens, Bromma & Arlanda. Bromma waar BrAir op vliegt kan je vergelijken met Zaventem qua afstand tot centrum.
Arlanda is inderdaad 20min met trein ongeveer.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

krisken schreef:Euhm Ryanair vertrekt ook van Brussel hoor. Ja, de echte Brussel ... Meestal zijn de vliegtuigen 737's, type dat véél lowcost maatschappijen gebruiken.
Je hebt gelijk:
Afbeelding

En ze vliegen nog op het "echte" Rome ook

Stel: 21/2 heen, 22/2 terug
SN: €200
RA: €100
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Is dat het echte rome?

Ah net opgezocht ... Leonardo da Vinci airport = Fiumicino Airport :)

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Het is opgelost, ik heb via chat de annulatie ongedaan kunnen maken, en uitgelegd.

Hij heeft dit bevestigd, en heb een mail van de chatlog.

Ik zie het wel zitten om met een VW polo doorheen Zweden 100km te rijden ;)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Mijn car rental in Scandinavie (wel Noorwegen) was laatst een Tesla :-o . Ja die kan je al gewoon huren daar.

De enige wagen die je met een lege "tank" mag binnenbrengen zonder extra toeslag. :-)

Overal oplaadpunten ginder. Zijn al goed op weg naar hun 2025 doelstelling.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Waar heb je deze gekocht? En wat heeft die gekost als ik zo nieuwsgierig mag zijn? :)

Telefonie = EDPnet + OVH
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Gehuurd he, niet gekocht. Was bij Hertz. Exacte prijs weet ik niet, 't is via de werkgever :-) . Onze rentals zijn wel altijd voor de categorie "intermediate", maar ik krijg op basis van mijn status bij Hertz wel altijd een gratis upgrade van categorie. Dus ik vermoed dat hij in het "Full size" of "Luxury" segment zal zitten.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Welja dat het gehuurd was kon ik wel denken :-) In elk geval leuk iets :-)

Telefonie = EDPnet + OVH
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

heist_175 schreef:Nog iemand die nooit nog met Ryanair gaat vliegen.
Mij zien ze daar ook niet meer.
Ik vlieg een 4-tal keer per jaar naar Mallorca, meestal met Ryanair.
Mijn volgende reis is in de Paasvakantie (6-13/4).
heist_175 schreef: belachelijke vlieguren (vertrek om 5u 's nachts in het hol van Pluto)
Vertek Brussel 12:55 - 15:10
Terug Palma 15:45 - 18:10
--- niet in het holst van de nacht.
heist_175 schreef:vlieghavens die ver van de wereld liggen: Charleroi = Brussels South, wie verzint het
Vanuit Zaventem naar Palma
... niet in het hol van Pluto.
heist_175 schreef:aftands materiaal (je stapt half doof uit hun vliegtuigen)
Ryanair heeft maar één type vliegtuig: Boeing 737-800
Het zijn dus allemaal dezelfde toestellen gemiddeld 5.5 jaar oud.
... in vliegtuigtermen is dat absoluut niet aftands.
heist_175 schreef: heel creatief in allerlei tarieven toevoegen
Je weet op voorhand goed voor wat je betaalt, en het staat je vrij om alle bijkomende opties die je niet nodig hebt, er niet bij te nemen.
Zelfs de catering op het vliegtuig zijn heel normale prijzen.
heist_175 schreef:Ryanair klasseer ik niet onder lowvost, maar onder garbage.
Low cost is bv Vueling: Brussel-Barcelona (echt Brussel, niet Charleroi, Deurne, Luik of Oostende en ook echt Barcelona), EasyJet, JetAirFly, ...
Prijs voor mijn volgend ticket: 55€ heen, 55€ terug.
Bij TUI fly (JetAirfly bestaat niet meer) was het 149€ heen, 99€ terug.
Bij TUI moet je tegenwoordig ook bijbetalen voor bagage (tot vorig jaar was 20kg inbegrepen)

Ik kan de kritiek op Ryanair (als passagier) niet beamen.
Ook terugbetaling van een geannuleerde reis (Belgisch luchtruim gesloten) verliep vlot en zonder administratie (on-line form).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Tja ik kan die kritiek ook niet beamen, maar aan de andere kant neem ik ook niet elke week of maand het vliegtuig. Ik heb in 2016 naar Kopenhagen en terug gevlogen met Ryanair en dit was absoluut prima. Ook zo al gevlogen naar Praag, Rome en Boedapest en eigenlijk niks op aan te merken. Misschien gewoon chance gehad?

Akkoord, de vluchten vertrekken meestal vrij vroeg vanuit Charleroi, maar daar zijn vrij veel plaatsen in de buurt waar je de auto tegen een schappelijke prijs kan achterlaten (50 euro voor 7 dagen had ik in september 2016 gevonden). Netjes op eigen terrein met slagboom. Dus met de eigen wagen gaan is geen probleem. Trein is een ramp, want dan mag je eerst nog een 15 minuten durende taxirit pakken naar de luchthaven. Dus iemand die je afzet daar is wel aan te raden...
Laatst gewijzigd door krisken 03 feb 2017, 21:28, in totaal 1 gewijzigd.

Telefonie = EDPnet + OVH
philippe_d
Moderator
Moderator

ub4b schreef:Auto geboekt, viel nog mee, ivgm een bus zal het niet veel duurder uitkomen (zeker gezien mijn wederhelft mee gaat), met de peace of mind dat ik er wel ga geraken:

VW polo voor 2 dagen:
Car hire fee € 71.81
Damage Refund Insurance € 17.00 (die dekt de franchise in geval er schade zou zijn)
Die extra verzekering die je hier neemt betaalt de franchise terug in geval van schade.
Maar gezien je deze extra verzekering niet genomen hebt bij de autoverhuurmaatschappij, is dit wel een lastig process:
  • De verhuurmaatschappij zal ongelooflijk zagen en argumenteren dat je hun all-in verzekering toch moet nemen. Gezien je al verzekerd bent, moet je dat pertinent weigeren (maar ze gaan serieus aandringen, en de meesten laten zich toch gaan).
  • Niettegenstaande je verzekerd bent, zullen ze toch een som geld blokkeren op jouw credit card (€ 1.200). Zorg er dus voor dat je een credit card mee hebt, waar voldoende limiet op zit.
  • In geval van schade, zullen ze de franchise onmiddelijk inhouden van jouw credit card. Het is dan aan jou, om dit bedrag (proberen) terug te claimen van jouw "Damage Refund Insurance" ...
    Controleer bij ontvangst van de auto heel grondig en rapporteer ieder schrammetje. Ze zijn extra streng voor klanten die niet via hen de all-risk verzekering namen :-( .
Je hebt waarschijnlijk voor full-full gekozen wat betreft de brandstof. Je moet de auto dus vol terugbrengen. Toch gaan ze jou een volle tank aanrekenen, die ze dan 100% terugbetalen na het inleveren van de auto.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Off-topic, de extra verzekering dat rentals proberen aan te smeren kan je goedkoper boeken bij icarinsurance.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef:
ub4b schreef:Auto geboekt, viel nog mee, ivgm een bus zal het niet veel duurder uitkomen (zeker gezien mijn wederhelft mee gaat), met de peace of mind dat ik er wel ga geraken:

VW polo voor 2 dagen:
Car hire fee € 71.81
Die extra verzekering die je hier neemt betaalt de franchise terug in geval van schade.
Maar gezien je deze extra verzekering niet genomen hebt bij de autoverhuurmaatschappij, is dit wel een lastig process:
  • De verhuurmaatschappij zal ongelooflijk zagen en argumenteren dat je hun all-in verzekering toch moet nemen. Gezien je al verzekerd bent, moet je dat pertinent weigeren (maar ze gaan serieus aandringen, en de meesten laten zich toch gaan).
  • Niettegenstaande je verzekerd bent, zullen ze toch een som geld blokkeren op jouw credit card (€ 1.200). Zorg er dus voor dat je een credit card mee hebt, waar voldoende limiet op zit.
  • In geval van schade, zullen ze de franchise onmiddelijk inhouden van jouw credit card. Het is dan aan jou, om dit bedrag (proberen) terug te claimen van jouw "Damage Refund Insurance" ...
    Controleer bij ontvangst van de auto heel grondig en rapporteer ieder schrammetje. Ze zijn extra streng voor klanten die niet via hen de all-risk verzekering namen :-( .
Je hebt waarschijnlijk voor full-full gekozen wat betreft de brandstof. Je moet de auto dus vol terugbrengen. Toch gaan ze jou een volle tank aanrekenen, die ze dan 100% terugbetalen na het inleveren van de auto.
Pfft, wat sommige firma's allemaal doen.

Bij mij gaat het zo bij Hertz:

* Als ik bij verhuurcentrum kom hangt daar een elektronisch bord met mijn naam en plaats van mijn auto. Geen mens die je moet aanspreken.
* Ga naar die auto, sleutel zit erin, goed nakijken op evt schade, tank checken, (mileage evt), en vertrekken maar
* Bij buitenrijden is er een slagboom, daar zit iemand die uw wagen scant en uw rijbewijs checkt en dan uw contract afprint met zo'n Zebra mobiele printer toestand. Aansmeren doen die niet tenzij er niemand achter u staat te wachten.

Authorisatie op credit card is idd veel maar nooit 1200 EUR, is meer iets a la het te verwachten totaalbedrag x 3. Het staat op dat contract hoeveel het is.

Schade heb ik nog niet gehad :).

Er wordt geen "voorafname" voor fuel gedaan. Als je auto vol binnenbrengt met ticketje van tankstation vlakbij betaal je niets extra. Anders rekenen ze wel fuel aan (maar dan pas, niet eerder) en ja daar maken ze zeker ferme winsten op.

Ik zou die extra verzekeringen ook enkel bij de car rental zelf nemen. Is wel duurder, maar dan moet je niet voorschieten en daarna wachten op terugbetaling in de hoop dat ze niet moeilijk gaan doen. Ik denk idd ook wel dat je niet moet komen zwaaien met een contract van een random verzekeringsmaatschappij. Die car rental gaat geen moeite doen, hop uw kredietkaart aanrekenen en gedaan ermee en ga het zelf maar terugvorderen.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

philippe_d schreef:Ook terugbetaling van een geannuleerde reis (Belgisch luchtruim gesloten) verliep vlot en zonder administratie (on-line form)
ja, kan ik beamen. Maar wel na eerst gedumpt te zijn ver van huis (alle Ryanair avondvluchten naar België geannuleerd - dag nadien was nationale stakingsdag), zonder enige hulp (het lokaal ingehuurde balie personeel, wist ook niks meer te vertellen, dan dat alle vluchten de komende dagen al volgeboekt waren....). Op den buiten (80km van de eigenlijke stad & 'officiële' luchthaven), aan uw lot overgelaten worden.... Heeft veel moeite en geld gekost om de dag nadien thuis te geraken.
Maar het overgrote deel van de massa Ryanair klanten (Ryanair is grootste intra-europese airline) heeft geen (grote) problemen met Ryanair, vooral als je hun 'spelregels' op voorhand kent!
Bijkomende reden waarom ik ze mijd als de pest, is dat de sociale dumping in de luchtvaart in Europa, toch voor een groot deel te danken is aan Ryanair. En massaal met schijnzelfstandigen werken, personeel uitpersen, onder druk zetten om zich niet te veel ziek te melden, voor de minste futiliteit ontslagen, vooral als er jonger, goedkoper nieuw personeel in de plaats kan komen,..... Maar ja, al er nauwelijks iemand zich iets aantrekt dat goedkopere kleding = kinderarbeid/schandalige werkomstandigheden/..., dan zal er weinig volk zich iets aantrekken van de Ryanair praktijken.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Ik had veel liever met Brussels Airlines gevlogen, maar de vlucht was 200/man/richting ....
Bij Ryanair was het in totaal 350 (voor ik & wederhelft heen & terug).

Neem daarbij het 4* waterfront hotel stockholm (vlak tegenover het showgebouw) wat iets van een 160 per nacht is, en dat wordt een leuk prijsje voor 3 dagen weg te zijn en 2 overnachtingen. Met wat eten en de auto erbij zal het toch snel ruim 1.000€ zijn. Ik had geen zin om daar ver te lopen ivm hotel. Beetje verder Sheraton, quasi zelfde prijs.

Hotels zijn daar gruwelijk duur, een collega betaalde in Denemarken zelfs 250 per nacht voor een hotel.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

ub4b schreef: Hotels zijn daar gruwelijk duur, een collega betaalde in Denemarken zelfs 250 per nacht voor een hotel.
En dan heb je Oslo nog niet gezien :-D . Welkom in Scandinavië.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef:
ub4b schreef: Hotels zijn daar gruwelijk duur, een collega betaalde in Denemarken zelfs 250 per nacht voor een hotel.
En dan heb je Oslo nog niet gezien :-D . Welkom in Scandinavië.
Jowel .... maar toen betaalde een grote telecomreus mijn hotel en voelde ik dit als loontrekker amper. Enkel het eten 's avonds was letterlijk slikken .... als de rekening kwam. Nu ben ik zelfstandige en kan nu alles zelf betalen ;) Maar ik heb nu de luxe te werken wanneer het mij uitkomt en niet meer elke dag in de trein of auto naar Brussel of Antwerpen op commando. Voor mij is er geen terugweg naar dat oude systeem.

In Noorwegen was dit hotel dus op kosten van een grote speler in telecom:
oslo_copy.jpg
Een cinematicket was daar goedkoper dan een pint. Resto was daar 20 a 30 euro voor een gerecht, en dat was meer dan 15j terug.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

TELENOR.

Wij kunnen klagen over Proximus, maar dan heb je Telenor nog niet gezien. Heb er nog een simkaartje van liggen, dat ging ook niet voor weinig NOK. Wel zeer deftig netwerk met overal goede 4G.

Maar Radisson Blu (ex-Radisson SAS, oude foto) zijn idd wel zeer deftige hotels.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Nu deze geboekt, zal leuk worden om met de 15-30 Tamron een beetje te spelen met diverse invalshoeken ;)
13681893.jpg
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Niet vergeten dat je ook nog eens moet betalen om Stockholm met de auto binnen te rijden. Het gaat om een "congestion tax" zoals in Londen.

Als ik nu kijk bij SAS voor een vlucht in maart (in februari is te dicht bij voor goede prijzen) dan kan ik perfect een return boeken voor €88.27 voor een return naar Arlanda. Dit is zonder bagage. Voor €127.27 neem je 23Kg bagage mee.

Ik overweeg zelf nooit RA vooral wegens hun business model. (praat maar eens met hun personeel). Easyjet is iets beter maar uiteindelijk hebben we altijd al gekozen voor "echte" maatschappijen. Bij problemen ben je dan ook altijd vlug en correct geholpen. Ben je wat flexibel met reisdata ga je ook altijd goede prijzen hebben.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef:Niet vergeten dat je ook nog eens moet betalen om Stockholm met de auto binnen te rijden. Het gaat om een "congestion tax" zoals in Londen.

Ik zie zat er na 18u30 op werkdagen (dus vrijdag, dag van aankomst) geen tax te betalen is, en ook niet op zaterdag en zondag:

Amount of tax to pay
Traffic sign showing the congestion tax levied until December 2015.

The amount of tax payable depends on what time of the day a motorist enters or exits the congestion tax area. There is no charge on Saturdays, Sundays, public holidays or the day before public holidays, nor during nights (18:30 – 06:29), nor during the month of July
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 04 feb 2017, 13:35, in totaal 1 gewijzigd.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

ub4b schreef:
on4bam schreef:Niet vergeten dat je ook nog eens moet betalen om Stockholm met de auto binnen te rijden. Het gaat om een "congestion tax" zoals in Londen.
Hoe betaal je die tax? Staan er tolpoortjes?
Zoek het eens op. :angel:
Ik wist van het bestaan er van en heb het ook opgezocht. Duurt minder lang dan vragen op een forum :wink:
Bye, Maurice
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

on4bam schreef: Zoek het eens op. :angel:
Ik wist van het bestaan er van en heb het ook opgezocht. Duurt minder lang dan vragen op een forum :wink:
Bij rentals factureert de verhuurmaatschappij u dat wel door als dat een camera registratie is. Tol in Dublin op de ring is ook zo, rental maatschappij rekent dat gewoon door.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

ditCh schreef:Bij rentals factureert de verhuurmaatschappij u dat wel door als dat een camera registratie is. Tol in Dublin op de ring is ook zo, rental maatschappij rekent dat gewoon door.
Verleden jaar in Nieuw Zeeland hebben we het zelf moeten doen. Twee keer tolweg (cameraregistratie) daarna heb je 5 dagen om via een website te betalen. Het was maar een paar $ (minder dan €5) maar betaling in één van de twee benzine stations was meer dan dubbel van de prijs (+ omweg) en via rental co was het 1. na terugbrengen auto en dus langer dan 5 dagen: extra kost 2. plus extra "administratieve kosten". Het zou ons meer dan €30 gekost hebben.
Alles hangt dus van het systeem af.
Bye, Maurice
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Gelukkig vanaf 18u30 mag je wel Stockholm binnenrijden zonder tol. Op zat en zon geen tol. We rijden zondagochtend al terug naar de luchthaven.

Dus wel zullen na landing wat rondrijden en een beetje met de D750 landschapjes shooten tot we wel gratis binnenmogen ;)
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

philippe_d schreef:Die extra verzekering die je hier neemt betaalt de franchise terug in geval van schade.
Al verschillende auto's gehuurd privé, en nog nooit van die zaken tegengekomen die jij schrijft. (Noorwegen 2x, USA, Zweden 2x, Azoren 4x)
En telkens andere maatschappijen, is maar wie mij op dat moment het goedkoopste uitkomt.
Ze vragen het wel, maar dan weiger ik vriendelijk met de claim dat ik privé verzekerd ben en de kous is af.
Ja ze blokkeren een bedrag op uw CC, maar dat wordt duidelijk gecommuniceerd.

En als je 3rd party verzekering hebt, ja dan moet je eerst zelf de schade betalen en terugvorderen. Ma bon ja, dat weet je ook op voorhand. Staat trouwens in de algemene voorwaarden van die verzekeringen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Even terug naar checkin ....

We hebben dus leisure plus, en mogen 20 kilo de man meenemen als bagage/

Dan mogen we in de cabine max twee items meenemen (die los staan van die 20 kilo), dus bvb een kleine camerazak en een tas van max 55cm x 40cm x 20cm,
What cabin baggage can I carry?

You can carry one cabin bag weighing up to 10 kg with maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm, plus 1 small bag up to 35 x 20 x 20 onboard the aircraft.

Due to cabin space limitations only 90 large cabin bags (55 x 40 x 20 cms) can be carried in the cabin, any bags remaining will be carried free of charge in the aircraft hold.

Passengers who have purchased Priority Boarding will not be asked to place their cabin bag in the aircraft hold, unless necessary due to operational reasons.

There is no cabin bag allowance for an infant (aged 8 days to 23 months) travelling on an adult’s lap; however a baby bag up to 5kg may be carried by the accompanying adult in addition to their own cabin bag allowance.

Oversized cabin baggage will be refused at the boarding gate, or where available, placed in the hold of the aircraft for a fee of £50/€50 (fee subject to VAT on domestic flights at applicable government rates). If you are unsure whether your bag is the correct size, check it at the Bag Drop desk before going through security.
Is een standaard sporttas compatible met de maten die je mag meenemen in de cabine?
Ik meen me te herinneren dat sports direct zoiets verkoopt tegen zeer scherpe prijzen.
Een andere piste is een normale rugzak, die zal ook wel passen kwa afmetingen.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Pak een kartonnen doos van 55cm x 40cm x 20cm, als je uw sportzak/rugzak daar kan inproppen is het oké.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Koop zo'n tas die je tot jas kan ombouwen ;-)

Verder gebruiken alle maatschappijen lichtjes andere maten van cabinebaggage, dus meten maar ;-)
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

iceke schreef:Pak een kartonnen doos van 55cm x 40cm x 20cm, als je uw sportzak/rugzak daar kan inproppen is het oké.
Of pak die kartonnen doos mee :D
(al gezien op Ryanair)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Weet er iemand waar precies je "Document number" staat op je ID kaart?

Ik moet dit ingeven om online in te checken:

https://en.wikipedia.org/wiki/Belgian_n ... ntity_card

ID card number, 12 digits in the form xxx-xxxxxxx-yy. The check-number yy is the remainder of the division of xxxxxxxxxx by 97.

Na wat zoeken blijkt het om het Kaartnr te gaan wat vooraan op je BSK staat, en achteraan de eerste 12 cijfers van die vervelende string met < tekens erin.

Op de achterkant staat er dan wel "Identificatienummer van het Rijksregister" maar dit is zonder streepjes slechts 11 cijfers -> dit is het dus niet!
Allemaal lekker gebruiksvriendelijk ....

Volgende keer gewoon via brussels airlines, hier had ik helaas niet de luxe om ruim op voorhand te boeken om een lagere prijs te bekomen.
philippe_d
Moderator
Moderator

ub4b schreef:Volgende keer gewoon via brussels airlines, hier had ik helaas niet de luxe om ruim op voorhand te boeken om een lagere prijs te bekomen.
Lol
Volgende keer Brussels Airlines omdat jij niet weet welk nummer je moet ingeven?
Je verwacht toch niet van Ryanair, dat ze voor iedere nationaliteit en soort document (ID kaart, Reispas) jou gaan uitleggen waar je dat nummer vindt? Dat verschilt van land tot land, en ook afhankelijk van het soort document (vb reispas).

Ryanair vervoert 110 miljoen passagiers per jaar (ter vergelijking: Brussels Airlines 8 miljoen).
Als het allemaal zo moeilijk en gecompliceerd zou zijn, zouden er niet zoveel mensen mee vliegen, toch?
ub4b schreef:Op de achterkant staat er dan wel "Identificatienummer van het Rijksregister" maar dit is zonder streepjes slechts 11 cijfers -> dit is het dus niet!
Jouw rijksregister nummer is een privacy gevoelig element, dat hoef je nooit aan niemand mee te delen (tenzij officiële Belgische instanties), zeker niet aan een commerciële partij.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef:
ub4b schreef:Op de achterkant staat er dan wel "Identificatienummer van het Rijksregister" maar dit is zonder streepjes slechts 11 cijfers -> dit is het dus niet!
Jouw rijksregister nummer is een privacy gevoelig element, dat hoef je nooit aan niemand mee te delen (tenzij officiële Belgische instanties), zeker niet aan een commerciële partij.
Soit het gaat om het documentnr en niet het rijksregisternr, gelukkig maar .....

Ivm de auto is het wel vervelend dat die pas om 18u30 beschikbaar is, en je op de retourdag al om 10u30 daar terug moet zijn.
We landen om 15u, ik vermoed dat het niet de bedoeling is 3u op de luchthaven te koekeloeren
carbooking.png
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

ub4b schreef:Ivm de auto is het wel vervelend dat die pas om 18u30 beschikbaar is, en je op de retourdag al om 10u30 daar terug moet zijn.
We landen om 15u, ik vermoed dat het niet de bedoeling is 3u op de luchthaven te koekeloeren
Je hebt er blijkbaar wel een potje van gemaakt. Wij huren al meer dan 30 jaar auto's en hebben altijd een pick-up en drop-off tijd ingegeven zodat we nooit op een auto moeten wachten. We pikken onze auto meestal een half uur of uur na verwachtte aankomst op en droppen 1-2 uur voor vertrek. Meestal is de reële afhaaltijd iets later en zijn we iets vroeger terug maar nooit moesten we wachten eer een auto beschikbaar was.
Bye, Maurice
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Blijkbaar geen probleem om de auto eerder op te pikken ;)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

ub4b schreef:Blijkbaar geen probleem om de auto eerder op te pikken ;)
Je zal hem dan ook eerder moeten binnenbrengen :-) , maar da's in jouw geval geen probleem dacht ik.

Bij Hertz krijg je trouwens 30 minuten extra marge - zonder toeslag - op de tijd dat je hem moet binnenbrengen, dus nooit rijden gelijk zot om toch maar op tijd te zijn.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag in den Action: een reiskoffer die klein genoeg is om mee in de cabine te nemen, voor slechts 11,95 euro.
Als we nog eens citytrip doen en geen zin hebben om een grote valies mee te sleuren.

Afbeelding

Het gaat om het blauw exemplaar

Afmetingen: 53x34x17
Merk spilbergen
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”