Sipwell toestellen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

jphermans schreef:
cloink schreef:
seagull schreef:Ik ben hier heel tevreden van een Grohe Blue Chilled & Sparkling.

Afbeelding
Dit leek me wel wat, tot ik de prijs zag... Wat? 1750€ voor een kraan die bruisend water spuwt? Dan gaat ge toch al héél wat literkes mogen drinken eer ge daar aan uit kunt?!
Das dan voor alles? Of alleen voor de kraan.
Wij hebben die Grohe kraan op kantoor geïnstalleerd als onderdeel van een verbouwingsproject (van ruwbouw naar afgewerkt kantoor).
Op het totale project is die kost natuurlijk te verwaarlozen.
Het werkt in ieder geval goed en ik moet nu geen water aansleuren ;-)
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

De vertegenwoordiger door omstandigheden niet gezien, maar wel deze offerte gehad. Deze telt voor de Prestige Sparkle (toestel dat uitkomt in april 2017).
Beste,

Zoals telefonisch besproken zet ik nog even de pack formules voor de Prestige Sparkle op mail:

- 3x10L = €51,20/maand
- 5x10L = €61,20/maand
- 7x10L = €71,20/maand

Momenteel is er een actie lopende t.e.m 6/2/2017, de actie is een blijvende korting van 20% op de pack formules (excl. Onderhoud):

- 3x10L = €41,8/maand
- 5x10L = €49,8/maand
- 7x10L = €57,8/maand

De pack formules omvatten:
- Toestel in bruikleen + Full service
- levering aan huis
- ophaling leeggoed (statiegeld: €12,27/fles)
- 2x per jaar uitgebreid onderhoud aan de koeler (wissel van alle stukken die in aanraking zijn gekomen met water)
- het aantal flessen in de pack formules zijn op te nemen op jaartotaal aan eigen tempo (vb: 3x10L = 36x10L per jaar)

Voor het toestel word een 1malige waarborg gevraagd van €250
Toch even deze vragen terug gestuurd naar hem ...

1. De promo is wel leuk, maar ik vermoed dat deze niet toepasbaar is daar dit toestel pas uitkomt in april 2017?
2. De normale pack (3x 10liter bvb) kost 51.20 euro, en is inclusief de 2x per jaar uitgebreid onderhoud aan de koeler. Bij de promo is deze niet inbegrepen blijkbaar. Wat is de normale kostprijs van zo een onderhoud?
3. Er is een statiegeld van 12.27 euro/fles. Is dit een bedrag dat we boven op de 51.20 euro packprijs moeten rekenen, of zit de totaalprijs van 51.20 euro reeds het statiegeld inbegrepen?
4. Kan de ophaling van de oude flessen/levering van de nieuwe flessen 's avonds gebeuren (na 18 uur) of in het weekend?
5. "het aantal flessen in de pack formules zijn op te nemen op jaartotaal aan eigen tempo (vb: 3x10L = 36x10L per jaar)" : hoe gaat men dit exact berekenen als we op een maand 6 flessen van 10liter bestellen, en de maand erna niks? Is dit een vaste kost van 51.20 euro, of krijgen we de ene maand een factuur van 102.40 euro, en de maand erna een factuur van 0 euro?
6. Wat als we meer flessen verbruiken dan 36 flessen van 10 liter per jaar? Bijvoorbeeld 40 flessen? Hoe worden die 4 extra flessen dan gefactureerd en tegen welke kostprijs?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

krisken schreef:De Sipwell zou volgens de website "vanaf 1.2 euro/dag" zijn. Dat is duurder dan de flessen die we nu kopen, maar we hebben dan ook geen wegwerpflessen en uiteraard het gemak dat we er van kunnen maken wat we willen... Alleen, is het dit hem waard?
Wat is er mis met een bak van 12 glazen flessen van 1 liter? Geen wegwerp flessen, plat en bruisend beschikbaar. Je moet wel af en toe eens een bak omwisselen maar who cares? Enne... voor heet water voor soep of thee: niet vergeten dat dat ding constant staat op te warmen met alle gevolgen vandien voor de stroomfactuur. Verder betaal ik iets minder dan 4 euro voor 12 liter spuitwater. Als je 1 liter per dag consumeert kom je aan 2,5 bakken per maand of net geen 10 euro. Jouw voorstel kost minimaal drie keer zoveel (vanaf 1,20 euro per dag). Gemak moet betaald worden zeker?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Dat is inderdaad een vraag die ook is gesteld : volgens de (franstalige) documentatie zou het toestel 80 Watt gebruiken om water te koelen, en 520 Watt om water op te warmen. Dus 600 Watt totaal verbruik wat zeker niet weinig is...

Telefonie = EDPnet + OVH
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik blijf bij mijn bakken spuitwater en een bezoekje aan de drankenhandel. Goedkoper vind je nauwelijks. En water koelen? Heb jij geen frigo? Water verhitten? Geen magnetron die de klus klaart op een minuut?
Anderzijds: zo een toestel staat natuurlijk chiquer in huis hee
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Kan kloppen dat je niet goedkoper kan vinden. Alleen heb ik een gloeiende hekel aan winkels. Daarom dat ik voor de dagdagelijkse boodschappen gebruik maak van Collect&Go van Colruyt bijvoorbeeld. Vriendin is positiever tegenover shoppen (wat had je gedacht) maar die vind met de wagen rijden dan weer een verschrikking :)

Sipwell is wel snel met antwoorden

1. De korting is geldig voor contracten die getekend worden voor 6/2/2017, de startdatum is hier geen probleem.

2. Het onderhoud is reeds inbegrepen in de prijzen met korting (hier is de gewone onderhoudskost inbegrepen).

3. Het statiegeld is de eerste maal te betalen, vanaf dan worden de lege flessen gewisseld voor volle dus is dit een 0 operatie.

4. De levering van de flessen zal tussen de kantoor uren zijn. De chauffeur kan echter wel een sms sturen de avond voor levering zodat u de lege flessen kan aanbieden op de oprit (als dit mogelijk is?).

5. U betaald een vast bedrag per maand, ongeacht het aantal flessen u die maand heeft afgenomen. U kan het openstaande saldo aan flessen steeds terug vinden op de factuur.

6. Als u het openstaande saldo van 36 flessen overschrijd betaald u €6,49/fles van 10L (0,65c/L)

7. Het toestel heeft een aan en uit knop voor het warme water, u kan deze dus gewoon aanzetten als u deze nodig heeft zodat het toestel nie constant op volle toeren moet draaien.

Telefonie = EDPnet + OVH
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Jij rijdt en wacht in de auto op de parking terwijl zij de boodschappen doet. Ondertussen kun je dankzij 4G lustig posten op UB dankzij de smartphone. Wel zo galant zijn om volle en lege bakken in en uit de winkelkar te laden. Succes gegarandeerd.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Offtopic: is dat een rechtstreekse kopie van de antwoordmail? Want ehm, 'u betaald' en 'zodat het toestel nie constant'...
Dan liever dat ze even hun tijd nemen om te antwoorden en proofreaden :-D .

Ontopic: ik begrijp je frustratie ook wel. Zeker in winkels die je een 'goed gevoel' proberen te verkopen en je proberen wat doelloos te doen ronddwalen in de winkel. Daarom voor mij veel liever een Colruyt waar alles rechttoe rechtaan is: geen gezever, pakken wat je nodig hebt, (snel!) betalen en buiten.
Helaas enkel Carrefour in de buurt van mijn kot dus da's proberen tussen de oude menskens te wringen en snel de winkel te doorkruisen om in het doolhof toch maar te vinden wat je zoekt.

Soit. Zoals hier al gezegd: comfort heeft natuurlijk een prijs. In dit geval zou ik er rekening mee houden dat het vooral een B2B bedrijf is (zoals aangehaald vaak om wat onkosten te verzinnen) en ze dus gewend zijn van nogal stevig door te factureren.
Op het eerste zicht is het natuurlijk niet goedkoop maar nu ook weer niet zo exuberant duur dat het niet te overwegen is. Stroomverbruik voor het warm water is dan misschien nog het grootste nadeel.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Goh, ik had die fouten zelf nog niet eens opgemerkt :-)

Vind winkelen gewoon tijdverspilling. Uren schuifelen en slenteren omdat die voor uw neus niet voort maken. Maar die Collect&Go is wel een handig iets vind ik persoonlijk. Order via internet doen en dan toekomen, knopje duwen, betalen en inladen maar. Superhandig!

Stroomverbruik voor warm water valt nog te overzien, daar je dit kan aan/uit zetten via een knopje. Een toestel dat continue 600Watt verbruikt is namelijk ook niet min.
Zoals je zegt : comfort heeft ook zn prijs. De prijs is alleen of het de juiste prijs is...

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

krisken schreef: 6. Als u het openstaande saldo van 36 flessen overschrijd betaald u €6,49/fles van 10L (0,65c/L)
Voor dat geld koop ik in Frankrijk Mt Roucous water dat vele malen beter zal zijn dan die sipwell rommel en dan heb ik 1.5L voor 56 eurocent.
Ik moet dan wel van Wetteren naar Auchan rijden, maar als ik de volvo volsteek en de bandjes wat harder oppomp ben ik drie maand zoet.

In Auchan hebben we dan direct zaken die hier tegen ripoff prijzen verkocht worden, bvb bepaalde whiskey 22 euro in colruyt en 15 euro in Frankrijk. Ook bio is daar veel goedkoper, dus je hebt het er heel snel uit.

Sipwell is leuk tot er problemen zijn, dan gaan ze je naaien, kijk maar naar de vele klachten rond deze firma. Ik zou een goede advocaat alvast bij de hand houden als het fout loopt daar bij slurpbron.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Nja maar je moet ook rekenen dat je een uur aan het heen-en-terug rijden bent. Dat is dus ook een deel van het shoppen en dus - wat mij persoonlijk betreft - tijdverspilling. Maar inderdaad, al paar keer naar Auchan geweest en wat je zegt klopt : drank (algemeen gezien) is een pak goedkoper daar. Helaas heb ik hier niet de ruimte om 3 maand aan water, bruiswater, cola, ... op te slaan. Als je maar eens per drie maand naar de auchan moet, dan valt die tijdverspilling inderdaad nog mee...

Als er iemand een alternatief kent voor Sipwell : laat gerust weten! Met alternatief bedoel ik een bedrijf dan die (ongeveer) hetzelfde aanbied...

Telefonie = EDPnet + OVH
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Als ik die prijzen zie dan is mijn dure kraan plots een koopje :wink:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Benieuwd of deze een betere naam heeft dan Sipwell:

http://www.bluewatercompany.be

misschien een alternatief, en Oostkamp = veel dichter bij

Wat mij wel irriteert is dat je een desinfecteermiddel moet sproeien op de kop en in de dispenser. Als iemand mij morgen vraagt afwaswater te drinken, nee dank u.

Tenzij het desinfecteermiddel pure alcohol is, en verdunning in water verwaasloosbaar is.

http://www.bluewatercompany.be/en/de-kl ... er-company

Denk dus goed na voor je een commitment aangaat waar je x aantal jaar aan vast zit.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Aquavital. Na een tijd sipwell gebruikt te hebben zijn we overgestapt op dit bedrijf. Er kwam een toestel op proef en ik liet de keuze aan de arbeiders. Zij vonden bijna allemaal dat het water van aquavital beter was, dus het werd dat bedrijf. Ik vind het water zelf ook beter.
Nog een bedrijf, maar geen ervaringen mee: culligan
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

ivm het warm water. Hou rekening dat een 600W waterkoker ook niet extreem snel gaat zijn, dus het voordeel van dat tov de gewone waterkoker valt dan wel weg.

80 watt koelen komt 24/7 toch ook wel neer op 700 Kwh per jaar. Da is gene kattepis, da zal in de praktijk wss wel maar 1/4e zijn (compressor draait ook niet continu) maar ales boven 100 Kwh per jaar vindt ik toch al veel.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Bonbons met koolzuurgas van sipwell, aquavital... zijn alles behalve goedkoop. Het water wat uiteindelijk bij jou in het glas terecht komt kost spreekwoordelijk even veel als goud. En nog een tip: als je niet graag winkelt, koop dan in 1 keer meteen 3 bakken van 12 flessen plat of spuitwater. Op die manier hoef je maar 1 keer per maand daarvoor naar de winkel te gaan. Maar als dat zelfs te veel is, tja...
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

En het langverwachte mailtje terug ...
Ik ben door afwezigheid niet bereikbaar geweest.

- Wat betreft het onderhoud dit loopt als volgt:
Normale prijs= €51,20 (pack: €45,80+onderhoud:€5,40)
Korting = €41,8 (pack:€36,40+onderhoud:€5,40)

Dus zoals u ziet heeft de kortingprijs geen effect op het onderhoud, dit blijft voor u echter exact hetzelfde.

- Een contract loopt de eerste termijn voor 3jaar met een vooropzeg van 6maanden, vanaf dan is dit maandelijks opzegbaar.

Mocht u nog verder vragen hebben hoor ik dit graag!

Telefonie = EDPnet + OVH
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Ze hebben u dus de eerste 3 jaar bij u lurven. Goei business dat.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Dan is het toestel afgeschreven voor hun vermoed ik, en de rest is winst ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Vermoedelijk. Vreemd dat hij dat "vergat" te zeggen bij alle voorafgaande contacten ...

Telefonie = EDPnet + OVH
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

boran_blok schreef:Ze hebben u dus de eerste 3 jaar bij u lurven. Goei business dat.
Valt nog mee. Hier op het werk heeft er eentje het in zijn of haar hoofd gehaald om een contract van 5 jaar af te sluiten.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Ook particulier?

Telefonie = EDPnet + OVH
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Ook particulier?
Bedrijf. Maar het zou mij sterk verwonderen dat 5 jaar wettelijk is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

boran_blok schreef:Ze hebben u dus de eerste 3 jaar bij u lurven. Goei business dat.
Niet alléén de eerste drie jaar... iedereen weet toch dat Sipwell ed. zeer dure oplossingen zijn.

Dat mensen dit dan privé overwegen verbaast me helemaal.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Duur? Eigenlijk valt het nog goed mee voor het gemak dat je hebt. Alleen ben ik echt niet zinnens om daar 3 jaar aan te hangen.

Telefonie = EDPnet + OVH
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster

@krisken

Alle respect trouwens voor je 'hekel aan winkelen' (of de verloren tijd daardoor), maar ik kan me niet zetten over 't feit dat er zoveel energie verloren moet gaan aan 'weeral een toestel dat in 't stopcontact moet', los van het feit dat je je contractueel vastzet bij een firma.

Als geld toch niet de eerste bekommernis is, waarom niet een huishoudhulp nemen die flessen gaat halen/wisselen (en 'en passant' nog wat anders meebrengt en nog snel die ene wasmand strijkt omdat ze nog tijd over heeft), of laat 'den brouwer' langs komen op een uur dat het jou past?

EDIT: "los van het feit dat je je contractueel vastzet bij een firma" schreef ik net, maar daar ben je dus al van overtuigd :-)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

ygeffens schreef: Als geld toch niet de eerste bekommernis is, waarom niet een huishoudhulp nemen die flessen gaat halen/wisselen (en 'en passant' nog wat anders meebrengt en nog snel die ene wasmand strijkt omdat ze nog tijd over heeft), of laat 'den brouwer' langs komen op een uur dat het jou past?
Of laat uw boodschappen aan huis leveren. Bij Colruyt kan het al jaren via Solucious (had vroeger een andere naam). Delhaize doet nu ook van thuis levering zag ik van de week.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster

ditCh schreef:
ygeffens schreef: Als geld toch niet de eerste bekommernis is, waarom niet een huishoudhulp nemen die flessen gaat halen/wisselen (en 'en passant' nog wat anders meebrengt en nog snel die ene wasmand strijkt omdat ze nog tijd over heeft), of laat 'den brouwer' langs komen op een uur dat het jou past?
Of laat uw boodschappen aan huis leveren. Bij Colruyt kan het al jaren via Solucious (had vroeger een andere naam). Delhaize doet nu ook van thuis levering zag ik van de week.
Ja, maar ik dacht dat krisken een praktisch probleem had met thuis te kunnen zijn, vandaar die brouwer, die mensen zijn net iets flexible. Enfin, bij ons toch in de gemeente (lees boeren gat), daar kunt ge de dingen nog persoonlijk regelen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Gewoon kraantjes water drinken... is best gezond (zelfs beter dan water uit flessen van bepaalde merken).
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

ygeffens schreef: Ja, maar ik dacht dat krisken een praktisch probleem had met thuis te kunnen zijn, vandaar die brouwer, die mensen zijn net iets flexible. Enfin, bij ons toch in de gemeente (lees boeren gat), daar kunt ge de dingen nog persoonlijk regelen.
Delhaize levert ook op zaterdag zie ik ... Maar soit #firstworldproblems hé ;-)
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Voor zulke zaken ga je geen huishoudhulp krijgen hoor. Daar ben ik 100% zeker van. Normaliter mogen die zelfs geen boodschappen doen met hun eigen wagen. Aan de andere kant sta ik daar ook niet echt voor te springen. Heb ik het verleden 3x beroep gedaan op een poetsdienst en daar echt dingen meegemaakt die je niet voor mogelijk kan houden. Had toen het minimum aangevraagd (4u kuisen per 2 weken), en was ingeboekt op maandagochtend tussen 8u en 12u. De dame in kwestie kwam toe om 8u30 a 9u, en had telkens wel een excuus voor die vertraging. Dan ging ze wat kuisen om dan rond 10u30 haar koffie te zetten (geen probleem mee, iedereen heeft graag wel een pauze). Vervolgens een hele klaagreden aan mn hoofd gehad dat ik niet voor koekjes zorgde (dit is echt geen grap) waarna ze op het gemak haar koffie op dronk, en daarna een sigaret opsmoorde op mn terras (ze vond het een schande dat ik haar buiten zette om te roken).. Daarna ging ze nog wat kuisen van 11u tot 12u en was ze weg. De helft had ze niet aangeraakt. Na die ervaring klacht neergelegd en andere dame gekregen. Identiek hetzelfde op vele vlakken. En zo ging het maar door. Jammer, maar tja vriendin kuist nu maar terug ...

Dat het in een stopcontact moet zitten maakt mij niet uit. Er bestaat genoeg oplossingen om dat ding niet continue stroom te geven als je er toch niet bent of als je het niet gebruikt. Dus dat is geen issue.

Boodschappen doe ik nu via Collect&Go. Dat even heen en weer rijden naar de Colruyt vind ik nog niet zo erg, kost me misschien 20 minuutjes inclusief rijden en inladen. Vrij goede en correcte service overigens waar je amper voor dient bij te betalen in vele gevallen.

Overigens : zo goed als elke dag bezet. Zaterdagochtend opleiding DGH, zondagochtend opleiding Harec in Oostende. En de namiddagen wilt de vriendin dan ook liefst samen doorbrengen, of is het tijd voor ouders/schoonouders nog ns te bezoeken.

Telefonie = EDPnet + OVH
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Gewoon kraantjes water drinken... is best gezond (zelfs beter dan water uit flessen van bepaalde merken).
Dan kom je dus terug bij wat ik voorstelde, een ontharder.
Die van mij verbruikt 2.3w + 100kg zout per jaar (40 euro), lekker water (dat is persoonlijk - ik gebruik er één met een ingebouwde koolstoffilter), en het voordeel dat apparaten (wasmachine, douche, ...) niet meer aankalken. Win-win.

krisken schreef:Voor zulke zaken ga je geen huishoudhulp krijgen hoor. Daar ben ik 100% zeker van.
http://netwerkoostkamp.be/diensten/winkelen
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Een ontharder zou inderdaad ook veel problemen oplossen. Bij mijn ouders staat er ook zo eentje (al jaaaaaaren), en het water smaakt daar vrij goed. Alleen hier niet de plek om zo een ding te zetten waar het water toekomt. Om één of andere bizarre reden heeft vorige eigenaar hier alles van tellers en meters achter een deurtje gezet. Beetje belachelijk maar naar het zicht toe misschien wel beter. Staat niet in een garage ofzo (helaas). En (dubbel helaas) geen stopcontact onder de pompbak in de keuken.

Telefonie = EDPnet + OVH
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Een ontharder zou inderdaad ook veel problemen oplossen. Bij mijn ouders staat er ook zo eentje (al jaaaaaaren), en het water smaakt daar vrij goed. Alleen hier niet de plek om zo een ding te zetten waar het water toekomt. Om één of andere bizarre reden heeft vorige eigenaar hier alles van tellers en meters achter een deurtje gezet. Beetje belachelijk maar naar het zicht toe misschien wel beter. Staat niet in een garage ofzo (helaas). En (dubbel helaas) geen stopcontact onder de pompbak in de keuken.
Toen ik op zoek ging naar een ontharder was ik vertrokken van het standpunt; 'ik wil er 1 zonder stroom'. Die bestaan, zijn behoorlijk klein, misschien is dat een oplossing, met wat geluk passen die in je kast ...

Zonder voor hem reclame te willen maken (ik heb bij een andere installateur gekocht, nl Ecowater):
http://www.aquacare.be/nl_be/waterontha ... en#compact

Komt er wel bij dat je bij je keukenkraan een koolstoffilter moet plaatsen, want die kleine systemen hebben geen ingebouwde koolstoffilter.
http://www.aquacare.be/nl_be/Drinkwater ... ilter#kube

Weet je wat leuk is aan aquacare? behoorlijk agressieve verkooptechniek, dus als het zo lees zou jij je daarmee nog wel amuseren :-)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

ygeffens schreef: Zonder voor hem reclame te willen maken (ik heb bij een andere installateur gekocht, nl Ecowater):
http://www.aquacare.be/nl_be/waterontha ... en#compact

Komt er wel bij dat je bij je keukenkraan een koolstoffilter moet plaatsen, want die kleine systemen hebben geen ingebouwde koolstoffilter.
http://www.aquacare.be/nl_be/Drinkwater ... ilter#kube

Weet je wat leuk is aan aquacare? behoorlijk agressieve verkooptechniek, dus als het zo lees zou jij je daarmee nog wel amuseren :-)
Wij hadden in onze vorige woning zo een "passieve" van Aquacare (wel een groot model met koolstoffilter) ... geen problemen met het toestel, echter wel met de service van Aquacare ;-)

In onze nieuwbouw hebben we een "actief" toestel van Van Marke.
springfield
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Ik zie het voordeel van sipwell niet voor particulieren. Voor bedrijven snap ik het nog, maar je moet toch nog steeds winkelen voor al de rest van uw voeding? Dan kan je net zo goed drinken mee nemen. Zo'n sipwell is een pak duurder en dat staat toch super lelijk in uw interieur.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Laat ons weten wat je uiteindelijk beslist.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Reco
Starter
Starter

Guys,
Ik las jullie informatie.
Ik ben/Was ook naar een waterkoeler op zoek, en ik zoek altijd heel intensief de markt af.
de redenen voor mij waarom;

- Plaats in de frigo
- Er staat bij ons altijd een allegaartje van niet opgedronken flessen op het aanrecht- water van de kraan is geen optie omdat mijn vrouw het niet vertrouwt (water die in de leidingen zit) + het gaat door een ontharder, en dat blijkt toch niet erg gezond te zijn las ik op het net. dus dat maar niet...
- warm water wordt 1 x per dag genomen voor een theetje, maar dat kan nog steeds met de waterkoker, dat is efficienter.

Sipwell: dure oplossing! : wij gaan ons water nu in de Aldi halen en dat is 0,19€ de liter... sipwell is ettelijke malen duurder.
Kalimba: was nog duurder dan sipwell... dus daar ook afgehaakt.

En toen kwam ik per ongeluk op de site van Prik & Tik... waar er reklame staat voor hun water op een waterkoeler.

Ik had er niet veel hoop op maar wat blijkt... de waterkoeler is GRATIS! (in bruikleen) je bent enkel verplicht om onderhoud te doen (2x per jaar = totaal € 75) + je zit niet vast in een contract waar je een bepaalde hoeveelheid water moet afnemen zoals bij sipwell... je kan dat zelf beslissen.
Nadelen:
- enkel van toepassing is op de "niet bruis" modellen, maar voor bruiswater kan ik gewoon blijven bij Aldi gaan, ik vermoed dat er al heel wat minder bruis zal worden gedronken omdat het water altijd koud is .
- je moet je water (bidons) zelf gaan halen, maar dat vind ik ok!

hopelijk was dit behulpzaam voor diegenen die op zoek zijn naar een waterkoeler!

groetjes
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Precies geld te veel met dat allegaartje van niet leeggedronken flessen op het aanrecht. Misschien een goede gelegenheid om je huisgenoten te wijzen op hun spilzucht?? Hier wordt eerst een fles volledig leeg gedronken alvorens er een andere wordt geopend. En als je vrouw geen kraantjeswater vertrouwt, kookt zij dan haar aardappelen met flessenwater?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Jack Daniels schreef:En als je vrouw geen kraantjeswater vertrouwt, kookt zij dan haar aardappelen met flessenwater?
Koken is iets anders dan gewoon zo drinken... al heb ik persoonlijk ook geen probleem met water van de kraan te drinken (al doe ik dat zelden), maar ook je tanden poetsen doe je in Belgie met kraantjeswater volgens mij (op vakantie is dat meestal wel met flessenwater).
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”