Sipwell toestellen
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de producten van Sipwell bij particulieren?
Wij drinken zelf thuis (2 personen) genoeg water om te voldoen aan die minimum afleverhoeveelheid van 30 liter/maand. In april 2017 zou er een toestel uitkomen dat toch een aantal leuke functies bij elkaar heeft:
- koud water
- warm water (92 graden celcius, OK dus voor soep, thee, of om bij noodles te gooien als je snel iets wilt eten)
- bruiswater
- water op kamertemperatuur
Hier thuis is het zo dat er altijd een aantal flessen in de ijskast staan (voor mij, liever koud water), een aantal flessen in de bergplaats (voor de vriendin, die liever op kamertemperatuur drinkt). Ikzelf drink zowel plat als bruis, de vriendin alleen plat. En beiden drinken we (zeker tijdens de koudere winteravonden) wel graag eens thee. Qua functionaliteiten zou dit toestel dus OK zijn. Maar qua prijs? Service?
Vriendin pakt uit de Colruyt zowel voor spuitwater als voor plat water het merk Louise (Everyday) mee. Zou zo een €2 kosten per 6 flessen volgens haar. dus €2/9 liter.
De Sipwell zou volgens de website "vanaf 1.2 euro/dag" zijn. Dat is duurder dan de flessen die we nu kopen, maar we hebben dan ook geen wegwerpflessen en uiteraard het gemak dat we er van kunnen maken wat we willen... Alleen, is het dit hem waard?
Wij drinken zelf thuis (2 personen) genoeg water om te voldoen aan die minimum afleverhoeveelheid van 30 liter/maand. In april 2017 zou er een toestel uitkomen dat toch een aantal leuke functies bij elkaar heeft:
- koud water
- warm water (92 graden celcius, OK dus voor soep, thee, of om bij noodles te gooien als je snel iets wilt eten)
- bruiswater
- water op kamertemperatuur
Hier thuis is het zo dat er altijd een aantal flessen in de ijskast staan (voor mij, liever koud water), een aantal flessen in de bergplaats (voor de vriendin, die liever op kamertemperatuur drinkt). Ikzelf drink zowel plat als bruis, de vriendin alleen plat. En beiden drinken we (zeker tijdens de koudere winteravonden) wel graag eens thee. Qua functionaliteiten zou dit toestel dus OK zijn. Maar qua prijs? Service?
Vriendin pakt uit de Colruyt zowel voor spuitwater als voor plat water het merk Louise (Everyday) mee. Zou zo een €2 kosten per 6 flessen volgens haar. dus €2/9 liter.
De Sipwell zou volgens de website "vanaf 1.2 euro/dag" zijn. Dat is duurder dan de flessen die we nu kopen, maar we hebben dan ook geen wegwerpflessen en uiteraard het gemak dat we er van kunnen maken wat we willen... Alleen, is het dit hem waard?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Op het werk hebben we dit ook, wel zeer gemakkelijk, één nadeel lijkt voor thuis dan je moet telkens thuis voor de flessen te wisselen en langs andere kant voor 2 personen misschien weinig maar opzich lijkt het wel iets leuk en handig denk vooral dat je de keuze zelf zo wat zal moeten maken en afwegen of je dit wilt ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
ik denk dat die 1.2 euro / dag puur op de huur van het toestel gaat slaan....
bij bluewell kan je een dispenser kopen voor 239 (ex btw), inclusief flessen.
daarna bijbestellen met hun leverservice aan 99 euro (ex btw) voor 10x15L ... of je zorgt voor een model waar de flessen van de colruyt in passen,
als ik me niet vergis hebben ze daar ook van die grote tonnen van 5 en 10 liter die passen op een dispenser (heb ooit zo'n aldi-tafelmodel gehad en ik dacht toch dat ik het water bij colruyt ging halen toen)
het zal altijd duurder uitvallen dan in de colruyt het huismerk te gaan halen, beetje afweging comfort/kost denk ik dan,
maar ik zou zowiezo eerder een kopen dan huren (of het water moet er inderdaad bij inbegrepen zijn aan 1.2/dag)
bij bluewell kan je een dispenser kopen voor 239 (ex btw), inclusief flessen.
daarna bijbestellen met hun leverservice aan 99 euro (ex btw) voor 10x15L ... of je zorgt voor een model waar de flessen van de colruyt in passen,
als ik me niet vergis hebben ze daar ook van die grote tonnen van 5 en 10 liter die passen op een dispenser (heb ooit zo'n aldi-tafelmodel gehad en ik dacht toch dat ik het water bij colruyt ging halen toen)
het zal altijd duurder uitvallen dan in de colruyt het huismerk te gaan halen, beetje afweging comfort/kost denk ik dan,
maar ik zou zowiezo eerder een kopen dan huren (of het water moet er inderdaad bij inbegrepen zijn aan 1.2/dag)
-
- Moderator
- Contacteer:
Het gaat zeker meer zijn, daar moeten we zelfs niet over twijfelen. Goedkoopste tarief bij Sipwell is 1.20 euro per dag. Dus dat is 36 euro/maand voor 30 liter water (minimum afname). Het water dat we nu nemen is 2 euro voor 9 liter, dus 8 euro voor 36 liter.
Gaat hem eerder over het gemak van snel warm water hebben, goed fris water tijdens de zomer etc.
Kraantjeswater overigens is iets dat we hier in Wetteren zelfs niet aan moeten denken. Vroeger, in Merelbeke, dronk ik bijna altijd kraantjeswater maar hier in Wetteren zit er doch vrij veel kalk in, en de smaak is helemaal anders (niet zo mn ding).
Wist niet overigens dat Colruyt ook zo flessen had? Passen deze op Sipwell?
@splitter : heb je een linkje van die Bluewell?
Gaat hem eerder over het gemak van snel warm water hebben, goed fris water tijdens de zomer etc.
Kraantjeswater overigens is iets dat we hier in Wetteren zelfs niet aan moeten denken. Vroeger, in Merelbeke, dronk ik bijna altijd kraantjeswater maar hier in Wetteren zit er doch vrij veel kalk in, en de smaak is helemaal anders (niet zo mn ding).
Wist niet overigens dat Colruyt ook zo flessen had? Passen deze op Sipwell?
@splitter : heb je een linkje van die Bluewell?
Telefonie = EDPnet + OVH
- Splitter
- Elite Poster
was blijkbaar niet bluewell met de aanbieding, maar watercooler gigant, sorry ![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
aanbieding: https://www.watercoolergigant.nl/actiepakket-comfort
overigens is (dacht ik) bluewatercompany goedkoper dan sipwell (ken toch redelijk aantal plaatsen waar het tegenwoordig hun zijn ipv sipwell): http://www.bluewatercompany.be/
en ook iets goedkoper (enfin, vanaf-prijs) http://www.kalimba.be (vanaf 1 euro / dag)
de 5L flessen van de colruyt -destijds- waren perfect geschikt voor de waterkoeler die toen bij aldi was.
ze hadden ook zo'n "bescherming" die perforeerde als je hem op de koeler zette, dus was er echt wel voor gemaakt.
of dat nu nog zo is... geen idee
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
aanbieding: https://www.watercoolergigant.nl/actiepakket-comfort
overigens is (dacht ik) bluewatercompany goedkoper dan sipwell (ken toch redelijk aantal plaatsen waar het tegenwoordig hun zijn ipv sipwell): http://www.bluewatercompany.be/
en ook iets goedkoper (enfin, vanaf-prijs) http://www.kalimba.be (vanaf 1 euro / dag)
de 5L flessen van de colruyt -destijds- waren perfect geschikt voor de waterkoeler die toen bij aldi was.
ze hadden ook zo'n "bescherming" die perforeerde als je hem op de koeler zette, dus was er echt wel voor gemaakt.
of dat nu nog zo is... geen idee
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Mijn broer draait 2 letters om, plots een heel andere betekenis: piswell ![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Hier kraantjeswater in combinatie met SodaStream voor spuitwater. We hebben de SodaStream Crystal met glazen karaffen. Die karaffen staan in de frigo om koel spuitwater te hebben. Voor thee gewoon de waterkoker. Niet sleuren met flessen dus, goedkoper dan Sipwell en beter voor het milieu. ![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Ik heb de brochure gehad, goedkoop is Sipwell niet je betaald een premium voor de vele functies en de thuislevering van het water. Super duur was het nu ook weer niet en ik vind hun water wel lekker smaken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik heb me vorige zomer een waterontharder geplaatst met active koolstof filter.
Vermogen: 5500m2 onthard en gefilterd water, lekker!
Ik heb geen 'heet water' dat ik kan aftappen, daarvoor moet het de gewone weg volgen. Maar ik heb ook geen extra energie kost, want die sipwell zit vermoed ik 24/7 in 't stopcontact zijn ding te doen.
Lekker, niet meer sleuren, niet telkens een filter vervangen in de Britta kan zoals vroeger. Gewoon glas onder de kraan, en klaar.
Misschien het overwegen waard?
Bij mij was die koolstoffilter een no-brainer. Een waterontharder had ik, maar die was na een kleine 20 jaar aan vervanging toe, dus die moest sowieso toch vernieuwd worden.
Optie ?
Vermogen: 5500m2 onthard en gefilterd water, lekker!
Ik heb geen 'heet water' dat ik kan aftappen, daarvoor moet het de gewone weg volgen. Maar ik heb ook geen extra energie kost, want die sipwell zit vermoed ik 24/7 in 't stopcontact zijn ding te doen.
Lekker, niet meer sleuren, niet telkens een filter vervangen in de Britta kan zoals vroeger. Gewoon glas onder de kraan, en klaar.
Misschien het overwegen waard?
Bij mij was die koolstoffilter een no-brainer. Een waterontharder had ik, maar die was na een kleine 20 jaar aan vervanging toe, dus die moest sowieso toch vernieuwd worden.
Optie ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- Splitter
- Elite Poster
toch even mijn voorkeur van water toevoegen aan de thread... nestlé ! (nestle pure life)
vind het absoluut beter smaken dan eender welk water ik tot nu toe gedronken heb. (kraantjes, spa, colruyt huismerk, delhaize huismerk, aldi merk, chaudfontaine, evian, ...)
vind het absoluut beter smaken dan eender welk water ik tot nu toe gedronken heb. (kraantjes, spa, colruyt huismerk, delhaize huismerk, aldi merk, chaudfontaine, evian, ...)
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Kosten ze allemaal evenveel dan? Want ze hebben 6 toestellen op hun site staan maar geen enkele prijs. Voor 36 euro per maand vind ik dan wel redelijk (toch als je het niet meer moeten sleuren met flessen en minder afval meerekent). Bij mij zou het dan eerder nog afhangen van het verbruik, ze hebben maar bij 2 toestellen staan dat het energiezuinig is (en nergens prijzen of andere specificaties).krisken schreef: In april 2017 zou er een toestel uitkomen dat toch een aantal leuke functies bij elkaar heeft:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Het water in Wetteren is niet lekker, ik gebruik het enkel voor koffie.
Het grootste probleem is dat de samenstelling en smaak van het water onbekend zijn in geval van Sipwell. Het enige wat ze schrijven is:
Er is ook fake water zoals dat van Nestlé, waar ze alles uit het water halen, en dan terug articifiële mineralen eraan toevoegen.
Er is dus veel gefoefel met water
Denk daarom goed na voor je met firma's als sipwell in zee gaat waar je ook verplicht water zal moeten blijven afnemen zelfs als de smaak je niet langer bevalt of de samenstelling wijzigt. Zorg dat je geen wurgcontract tekent waar je dan aan vast zit met boetes en vergoedingen als je er vanaf zou willen.
Update: ja ze werken met wurgcontracten:
https://juridischforum.be/viewtopic.php?f=11&t=44475
Blijf weg van deze firma:
https://www.test-aankoop.be/klagen/publ ... 0040850-13
https://www.test-aankoop.be/klagen/publ ... 0041612-96
Het grootste probleem is dat de samenstelling en smaak van het water onbekend zijn in geval van Sipwell. Het enige wat ze schrijven is:
Ik koop al jaren water van Mt Roucous. Dit kost in België in de ripoff planet een euro, in Frankrijk nog geen halve euro voor een 1.5L fles. Als we gaan wandelen in Calais steken we onze koffer vol met water, heb altijd een voorraad van enkele maanden staan.SipWell, water uit zuivere bron
Lang voordat er over milieubewustzijn en verantwoorde voeding werd gesproken, ontstonden er bronnen met kristalhelder water. Om iedereen van dat zuivere water te laten genieten, is SipWell in 1993 gestart met de winning. Dankzij uiterst zorgvuldige productieprocessen hebben we absolute controle over de kwaliteit. En daarom drink jij ons water, zuiver van samenstelling en verfrissend van smaak.
Er is ook fake water zoals dat van Nestlé, waar ze alles uit het water halen, en dan terug articifiële mineralen eraan toevoegen.
Denk daarom goed na voor je met firma's als sipwell in zee gaat waar je ook verplicht water zal moeten blijven afnemen zelfs als de smaak je niet langer bevalt of de samenstelling wijzigt. Zorg dat je geen wurgcontract tekent waar je dan aan vast zit met boetes en vergoedingen als je er vanaf zou willen.
Update: ja ze werken met wurgcontracten:
https://juridischforum.be/viewtopic.php?f=11&t=44475
Blijf weg van deze firma:
https://www.test-aankoop.be/klagen/publ ... 0040850-13
https://www.test-aankoop.be/klagen/publ ... 0041612-96
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Volgens mij is het 2€/12 liter. Denk dat elke fles 2l is in de colruyt.krisken schreef:Zou zo een €2 kosten per 6 flessen volgens haar. dus €2/9 liter.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
Wij kennen iemand die enorm véél miserie heeft met de administratie, leveringen en communicatie met deze firma.
Als je op het web zoekt, zijn er tamelijk wat gelijkaardige verhalen.
Zij waren ook overtuigd van de voordelige prijs terwijl mijn berekening met bronwater van een bekend merk, in glazen flessen, voordeliger uitkwam.
Bij de literprijs kwam nog de huur van de cooler, verplicht onderhoud en nog wat dingen plus de praktische ongemakken van uitwisselen van leeggoed voor volle flessen.
Uiteraard moet je uw eigen tijd en vervoer er bij rekenen maar als je dat combineert en evt meteen voldoende voorraad koopt valt dat mee.
Na mijn berekening zijn ze begonnen - nu bijna 1j geleden - om dat contract, binnen de wettelijke bepalingen, over te hevelen naar iemand anders en dat is nog steeds niet afgerond en leveringen die hadden moeten gedaan zijn, blijven nog steeds achter.
Hier op UB staan nog gelijkaardige horror verhalen waar de poster hemel en aarde moet bewegen om iets gedaan te krijgen van een leverancier en uiteindelijk van dat contract af te komen of iets aan te passen.
Ik vind het water dan ook nog niet lekker maar dat is dan subjectief en zou zo geen gedrocht van een apparaat in mijn woning willen hebben, maar ja dat is dan ook persoonlijk.
Denk evt ook aan het bijkomend electriciteitsverbruik in uw overweging.
Als je op het web zoekt, zijn er tamelijk wat gelijkaardige verhalen.
Zij waren ook overtuigd van de voordelige prijs terwijl mijn berekening met bronwater van een bekend merk, in glazen flessen, voordeliger uitkwam.
Bij de literprijs kwam nog de huur van de cooler, verplicht onderhoud en nog wat dingen plus de praktische ongemakken van uitwisselen van leeggoed voor volle flessen.
Uiteraard moet je uw eigen tijd en vervoer er bij rekenen maar als je dat combineert en evt meteen voldoende voorraad koopt valt dat mee.
Na mijn berekening zijn ze begonnen - nu bijna 1j geleden - om dat contract, binnen de wettelijke bepalingen, over te hevelen naar iemand anders en dat is nog steeds niet afgerond en leveringen die hadden moeten gedaan zijn, blijven nog steeds achter.
Hier op UB staan nog gelijkaardige horror verhalen waar de poster hemel en aarde moet bewegen om iets gedaan te krijgen van een leverancier en uiteindelijk van dat contract af te komen of iets aan te passen.
Ik vind het water dan ook nog niet lekker maar dat is dan subjectief en zou zo geen gedrocht van een apparaat in mijn woning willen hebben, maar ja dat is dan ook persoonlijk.
Denk evt ook aan het bijkomend electriciteitsverbruik in uw overweging.
Gelukkig & gezond 2022!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
vergeet het electriciteitsverbruik ook niet. Dat is zowel een koeler als een verwarmingsapparaat in een. Is hoe dan ook al geen iedeale combinatie.
- Splitter
- Elite Poster
ik ga niet die film bekijken, maar de trailer heeft het niet zo zeer over "fake ingredienten" maar over hoe nestle een soort werelddominatie wil...ub4b schreef: Er is ook fake water zoals dat van Nestlé, waar ze alles uit het water halen, en dan terug articifiële mineralen eraan toevoegen.
maakt dat dan uit? wil coca cola dat dan niet? is dat niet het hele punt van een firma? winst, zonder dat iets anders uitmaakt?
wel dus.
ik ga niet beweren te weten of nestle verantwoord omgaat met de wereld, en eerlijk gezegd maakt het mij tegenwoordig ook érg weinig uit.
als kleine consument kan je je wel afzetten tegen de realiteit, en jezelf arm maken aan alternatieven die "beter" zijn, maar dan zal er nog steeds niets veranderen.
dat verandering begint bij 1 persoon is dan misschien wel waar, maar zolang je niet genoeg volging hebt ben je enkel jezelf in de voet aan het schieten.
oplossing: afstappen van het monetair systeem (wat niet zal gebeuren, althans niet voor WO3 die er vast ook stilaan zit aan te komen)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
WO III stond in mijn initiële reactie. Ik heb het echter weggehaald. Gelukkig haalt iemand anders het ook aan.Splitter schreef:oplossing: afstappen van het monetair systeem (wat niet zal gebeuren, althans niet voor WO3 die er vast ook stilaan zit aan te komen)
Wij rijden om de paar maand naar Calais om te gaan wandelen aan de rotsen, en steken dan de auto vol met water. Of naar Auchan in Roncq net over de grens, wel even binnendoor rijden anders sta je aan te schuiven om de grens over te geraken.
-
- Moderator
- Contacteer:
Het probleem is eerder dat wij een ingebouwde koelkast hebben die niet echt super groot is. Dus daar proberen we maximaal gebruik van te maken door er zo weinig flessen water in te zetten. verder hebben we wel een kelder, maar deze zou eigenlijk eens dringend ingericht moeten worden. Wat planken aan de zijkanten en zo voor wat zaken op te zetten. In die kelder staan er zowat continue 6 pakken van 6 flessen plat water, en 3 pakken van 6 flessen bruiswater.
Een waterontharder etc is helaas niet van toepassing voor hier : we hebben geen stopcontact onder de pompbak, en hebben niet de mogelijkheid om er één daar te zetten. Dat had inderdaad ook al een pak opgelost!
We hebben alvast een offerte aangevraagd bij sipwell, kwestie van de juiste prijzen te kennen en te weten waar we over spreken. Want, zoals eerder aangehaald, prijzen vermelden ze langs geen kanten op hun website...
Van zodra ik meer weet, zal ik het hier posten!
Een waterontharder etc is helaas niet van toepassing voor hier : we hebben geen stopcontact onder de pompbak, en hebben niet de mogelijkheid om er één daar te zetten. Dat had inderdaad ook al een pak opgelost!
We hebben alvast een offerte aangevraagd bij sipwell, kwestie van de juiste prijzen te kennen en te weten waar we over spreken. Want, zoals eerder aangehaald, prijzen vermelden ze langs geen kanten op hun website...
Van zodra ik meer weet, zal ik het hier posten!
Telefonie = EDPnet + OVH
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Hier idem. Het zal wel afhangen van de kwaliteit van het leidingwater. Niet direct een logische associatie maar het leidingwater hier in Brussel is naar mijn mening heel goed.BertG3 schreef:Hier kraantjeswater in combinatie met SodaStream voor spuitwater. We hebben de SodaStream Crystal met glazen karaffen. Die karaffen staan in de frigo om koel spuitwater te hebben.
Het leidingwater van Brussel komt niet van Brussel maar van Wallonië. Ver in Wallonië. Mijn zus gebruik ook die opstelling maar al het water daar gaat eerst door een Britna waterfilter. Zo'n soort beker. Dat heeft een kost maar die is beheersbaar. Ik zie het nut er niet van in om dat te doen. Misschien nuttig om zo mogelijk de levensduur van de Senseo te verlengen.
Maar wie slechte waterkwaliteit heeft zou het kunnen proberen. Een Brita is niet erg duur.
Opm: Ik heb wel morele problemen met de firma SodaStream. Dat is een Israëlisch bedrijf gelegen in de bezette gebieden. Het probleem is dat er geen echt alternatief is.
Aanvulling BIS;
Ik wist niet dat een Brita zo goedkoop was.
https://www.lidl-shop.be/nl-BE/BRITA-Wa ... p100202918#
-
- Moderator
- Contacteer:
Goh Sodastream heb ik niet echt goede ervaringen mee. Al is deze ervaring wel gebaseerd op één enkel toestel.
Heb ooit eens gewerkt op een plaats waar ze van Sodastream zo een soort pinguïng hadden. Zeer simpel in gebruik en geen elektriciteit nodig. Water in de fles doen, fles in de houder, op de knop duwen en voila je hebt spuitwater. Alleen kon niemand met dat toestel werken zonder ervoor te zorgen dat de hele keuken daar onder het spuitwater stond. Ofwel zijn we allen lomp en onwetend, ofwel mankeerde er toch iets serieus met dat toestel![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Heb ooit eens gewerkt op een plaats waar ze van Sodastream zo een soort pinguïng hadden. Zeer simpel in gebruik en geen elektriciteit nodig. Water in de fles doen, fles in de houder, op de knop duwen en voila je hebt spuitwater. Alleen kon niemand met dat toestel werken zonder ervoor te zorgen dat de hele keuken daar onder het spuitwater stond. Ofwel zijn we allen lomp en onwetend, ofwel mankeerde er toch iets serieus met dat toestel
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Kan deze op een bestaande kraan werken. Heb nog maar 2 jaar een nieuwe keuken en heb geen zin om een andere kraan te kopen.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik heb de opvolger van de pinguïng, het huidige model met glazen karaffen. Ik mors ook veel. Als is dat omdat ik te veel gas geef en te snel wil zijn. Ook meer water in de fles doen dan het streepje aangeeft is een garantie op overlopen. Als je het juist doet en vooral rustig aan is het morsen zeer beperkt. Geef korte stoten gas en overdrijf niet.krisken schreef:Goh Sodastream heb ik niet echt goede ervaringen mee. Al is deze ervaring wel gebaseerd op één enkel toestel.
Heb ooit eens gewerkt op een plaats waar ze van Sodastream zo een soort pinguïng hadden. Zeer simpel in gebruik en geen elektriciteit nodig. Water in de fles doen, fles in de houder, op de knop duwen en voila je hebt spuitwater. Alleen kon niemand met dat toestel werken zonder ervoor te zorgen dat de hele keuken daar onder het spuitwater stond. Ofwel zijn we allen lomp en onwetend, ofwel mankeerde er toch iets serieus met dat toestel
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
zo'n sodastream hebben we ook, ooit gebruikt, totdat je de kostprijs van het gas gaat rekenen
en als je de smaak een beetje op pijl wil hebben de brita, staat hier ook, komt nog eens boven de prijs van t gas
en dan heb ik nog de prijs van de toestellen niet gerekend, inclusief de sodastreamflessen met een vervaldatum
en die grohe, wat kost die en hun vervangproducten en hoeveel energie verbruikt die?
ik weet het sleuren en plastiekflessen
echter als je naar milieu wil gaan rekenen dan moet je alles rekenen, wat niet eenvoudig is, de kostprijs is misschien een eerste indicatie gezien alles geproduceerd en verwerkt moet worden, zolang ze geen uitzonderlijk winstpercentage hebben op goedkope grondstoffen
en als je de smaak een beetje op pijl wil hebben de brita, staat hier ook, komt nog eens boven de prijs van t gas
en dan heb ik nog de prijs van de toestellen niet gerekend, inclusief de sodastreamflessen met een vervaldatum
en die grohe, wat kost die en hun vervangproducten en hoeveel energie verbruikt die?
ik weet het sleuren en plastiekflessen
echter als je naar milieu wil gaan rekenen dan moet je alles rekenen, wat niet eenvoudig is, de kostprijs is misschien een eerste indicatie gezien alles geproduceerd en verwerkt moet worden, zolang ze geen uitzonderlijk winstpercentage hebben op goedkope grondstoffen
-
- userbase crew
Ik heb de SodaStream Crystal met glazen flessen en heb nog nooit de bovenstaande problemen gehad...
https://www.krefel.be/nl/klein_elektro/ ... sktop=true
Nu bij Krëfel in solden €99 voor toestel met 3 karaffen en gasfles. Indien je aan de grens met Duitsland woont of vaak in Duitsland komt, wissel daar je gasflessen om. Prijsverschil is zeer groot
https://www.krefel.be/nl/klein_elektro/ ... sktop=true
Nu bij Krëfel in solden €99 voor toestel met 3 karaffen en gasfles. Indien je aan de grens met Duitsland woont of vaak in Duitsland komt, wissel daar je gasflessen om. Prijsverschil is zeer groot
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Oeps ff 264km rijden, enkele rit te verstaanBertG3 schreef:Indien je aan de grens met Duitsland woont of vaak in Duitsland komt, wissel daar je gasflessen om. Prijsverschil is zeer groot
-
- Elite Poster
Dat laatstekrisken schreef:Alleen kon niemand met dat toestel werken zonder ervoor te zorgen dat de hele keuken daar onder het spuitwater stond. Ofwel zijn we allen lomp en onwetend, ofwel mankeerde er toch iets serieus met dat toestel
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- userbase crew
Ik heb er ook al eens over gelezen. Je kan met een verloopstukje van 60 USD paintball CO2 flessen aansluiten. Veel goedkoper maar je moet wel een plaats vinden waar je ze kan laten hervullen. En dat weet ik niet in (West-)Vlaanderen.
http://www.sodamod.com/category-s/1814.htm
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B0080O0UA ... ref=plSrch
https://www.google.be/amp/gizmodo.com/5 ... nister/amp
Hier en daar zie je wel bedrijven die dat hervullen voor tanks van aquariums. Ken er te weinig van om te oordelen.
http://www.sodamod.com/category-s/1814.htm
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B0080O0UA ... ref=plSrch
https://www.google.be/amp/gizmodo.com/5 ... nister/amp
Hier en daar zie je wel bedrijven die dat hervullen voor tanks van aquariums. Ken er te weinig van om te oordelen.
-
- Elite Poster
Via een café kan je grotere tanks verkrijgen, dan met een darmpje onder het aanrecht verstoppen. Maar ze hebben voor elk type Sodastream een ander adaptorke, hatelijk. Het verschilt bij sommige modellen zelfs per land, allemaal om dergelijke zaken tegen te gaan.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Nee, de kraan wordt vervangen door de Grohe Blue Chilled & Sparkling kraan. Er zijn verschillende modellen en kleuren.jphermans schreef:Kan deze op een bestaande kraan werken. Heb nog maar 2 jaar een nieuwe keuken en heb geen zin om een andere kraan te kopen.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Dit leek me wel wat, tot ik de prijs zag... Wat? 1750€ voor een kraan die bruisend water spuwt? Dan gaat ge toch al héél wat literkes mogen drinken eer ge daar aan uit kunt?!
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Das dan voor alles? Of alleen voor de kraan.cloink schreef:Dit leek me wel wat, tot ik de prijs zag... Wat? 1750€ voor een kraan die bruisend water spuwt? Dan gaat ge toch al héél wat literkes mogen drinken eer ge daar aan uit kunt?!
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Dat zou er nog moeten bijkomen... Dat is voor de ganse installatie (exclusief eigenlijke instalatie, voor alle duidelijkheidjphermans schreef:Das dan voor alles? Of alleen voor de kraan.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
je gastanks van de sodastream kun je
1) met ecocheques kopen (krefel)
2) lager tarief bij inruiling oude tank... alsook er was een deal voor een 2de tank/fles zodat je altijd een "reserve" tank hebt liggen...je hebt altijd dorst als hij leeg is![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
leek me daardoor toch goedkoper dan spuitwater kopen in de winkel;
kraantjeswater hier perfect drinkbaar zonder filtratie...
wat je ook kunt doen is het "solucalc" systeem gebruiken van bijvoorbeeld : http://www.lombaertdirkbvba.be/gas.html
zogezegd voor te "ontkalken" op basis van CO2... maar dus ook goed voor "bruiswater" te maken... ze installeren/leveren ook aan particulieren ipv alleen horeca...
grote gasfles
1) met ecocheques kopen (krefel)
2) lager tarief bij inruiling oude tank... alsook er was een deal voor een 2de tank/fles zodat je altijd een "reserve" tank hebt liggen...je hebt altijd dorst als hij leeg is
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
leek me daardoor toch goedkoper dan spuitwater kopen in de winkel;
kraantjeswater hier perfect drinkbaar zonder filtratie...
wat je ook kunt doen is het "solucalc" systeem gebruiken van bijvoorbeeld : http://www.lombaertdirkbvba.be/gas.html
zogezegd voor te "ontkalken" op basis van CO2... maar dus ook goed voor "bruiswater" te maken... ze installeren/leveren ook aan particulieren ipv alleen horeca...
grote gasfles
-
- Elite Poster
Zou interdaad goedkoper zijn. Eigenlijk nooit goed uitgerekend.skynetbbs schreef:leek me daardoor toch goedkoper dan spuitwater kopen in de winkel;
[youtube]v61CBRKr5vI[/youtube]
Enige wat volgens mij niet volledig klopt in dit filmke is de prijs van de tanks.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Voor spuitwater is Sodastream niet goedkoper.
In het beste geval heb je 60 liter (licht bruisend) water met 1 cylinder CO2 van 12€.
Dit is 0.2 €/l waar bv. het huismerk van de winkel "met de rode prijzen" 0.19€/l kost (en dit is sterk bruisend).
In het beste geval heb je 60 liter (licht bruisend) water met 1 cylinder CO2 van 12€.
Dit is 0.2 €/l waar bv. het huismerk van de winkel "met de rode prijzen" 0.19€/l kost (en dit is sterk bruisend).
-
- Moderator
- Contacteer:
Donderdagavond komen ze hier eens langs van Sipwell voor "een klapke". Prijzen etc wouden ze niet langs de telefoon geven, enkel via hun vertegenwoordiger. Juist het type mensen waarvan ik graag met de voeten speel ...
Telefonie = EDPnet + OVH