Daarstraks mijn laptop (ASUS N76VZ) binnen gedaan voor herstelling na 'besprenkeling' met schweppes (zonder gin ). De hersteller heeft buiten de 2 los gekomen toetsen geen vochtbeschadiging binnen in aangetroffen. Het toestel is 5 jaar oud maar I7 processor, 8 gb intern geheugen, 2 j geleden SSD van 128 gb laten plaatsen naast aanwezige HD van 1 TB, luidspreker Bang & Olufsen en verder zeer stevige constructie.
De herstelling zou om en bij de 170 euro kosten maar de laptop heeft er destijds 1299 gekost en werkt nog prima. Jammer maar helaas van dit dom voorval maar dit is nu éénmaal het leven.
Probleem is evenwel dat levering van het toetsenbord 3 weken in beslag neemt. Asus zou gekend zijn wegens een chronisch onderdelentekort tout court en niet enkel voor oudere toestellen....
Verder heeft ook de laptop van onze jongste zoon het begeven (wet van Murphy?). Toshiba- laptop nog in garantie. Bij het opstarten, onderaan het scherm een witte band opgevuld met kleine figuurtjes allerhande maar het beeld normaliseert na een 5- tal minuten. Oorzaak = volgens verdeler probleem met kabel die door scharnier naar beeldscherm loopt. Als hij op de scharnier en het beeldscherm duwt, start het ding normaal op.
Probleem is herstellingsduur van 2 tot 3 weken wegens gebrek aan onderdelen bij Toshiba dat zich meer toelegt op bedrijfs- en eigenlijk niet meer op computers voor thuisgebruik.
Een collega op het werk heeft een HP- laptop gekocht, 3 weken oud, waarbij het scherm gewoon uitvalt op bepaalde momenten en na een herstart van de laptop weer in gang schiet. Geen probleem zeggen ze bij HP maar herstelling duur nu al 2,5 weken wegens ... ja een gebrek aan onderdelen.
Vorig jaar in oktober heeft mijn zuster een Acer laptop gekocht. Na enkele dagen stelden ze 3 pixeldefecten vast. Geen probleem dacht ze maar gezien Acer's pixel policy is er voor hen geen vuiltje aan de lucht. Wanneer je met defecte pixels te kampen hebt, wordt je er natuurlijk naartoe 'gezogen' met alle irritatie vandien.
Mijn vraag is nu welk laptop merk nog wel een klantgerichte service heeft? Een computer wordt een dagelijks gebruiksvoorwerp dat je niet zo maar kan missen gedurende weken en waarvan 'jan modaal' er niet zo maar eentje in reserve heeft.
Toch terug naar de goede, oudere desktop waar je zelf nog zonder al te veel hommeles onderdelen kan vervangen of die ze zelf kan assembleren ?
Zijn we als consument nu echt de spreekwoordelijke koeien geworden die door multinationals zoals laptop fabricanten gewoon gemolken worden zonder de minste, geringste reflex inzake enige klantgerichtheid?
Wat is jullie visie en welke laptop fabrikant biedt volgens jullie nog een snelle en degelijke service?
Laptopfabrikanten en service ... ???? Consument gegijzeld
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Er zijn nog weinig goede computerzaken waar je een beetje kan levellen.
Als ik nog een laptop koop zou ik zelf geneigd zijn om die bij bvb alternate te kopen, ipv makro, media markt of een keten.
Recent nog een laptop hdd bij alternate omgewisseld na 2 maand omdat die te veel noise maakte, zij hoorden het niet, finaal hebben ze me gelijk gegeven.
Bij Media Markt hadden ze al lang een drogreden bedacht om niet te moeten servicen.
Uiteraard begint de miserie als het toestel terug moet en er geen stockonderdelen zijn voor reparatie. Of als het buiten garantie is.
Wat niet helpt is dat ketens zoals media markt en makro hun eigen product codes krijgen voor bvb asus waardoor je niet kan vergelijken met andere shops. Ook de codes van coolblue zijn anders dan die van media markt.
Ik haat al dit custom gedoe om de klant toch maar verder zand in de ogen te strooien.
Het grote voordeel is uiteraard dat wanneer een desktop kapot is, je stukken kan replacen tot het weer werkt. Vergeet het maar met een laptop.
Als ik nog een laptop koop zou ik zelf geneigd zijn om die bij bvb alternate te kopen, ipv makro, media markt of een keten.
Recent nog een laptop hdd bij alternate omgewisseld na 2 maand omdat die te veel noise maakte, zij hoorden het niet, finaal hebben ze me gelijk gegeven.
Bij Media Markt hadden ze al lang een drogreden bedacht om niet te moeten servicen.
Uiteraard begint de miserie als het toestel terug moet en er geen stockonderdelen zijn voor reparatie. Of als het buiten garantie is.
Wat niet helpt is dat ketens zoals media markt en makro hun eigen product codes krijgen voor bvb asus waardoor je niet kan vergelijken met andere shops. Ook de codes van coolblue zijn anders dan die van media markt.
Ik haat al dit custom gedoe om de klant toch maar verder zand in de ogen te strooien.
Het grote voordeel is uiteraard dat wanneer een desktop kapot is, je stukken kan replacen tot het weer werkt. Vergeet het maar met een laptop.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Op zich geen klagen van Dell next businessday. Ook met men vroegere HP Compaq laptop geen last gehad met herstelling (maar was ook businessgrade). Als consument zoek ik gewoonlijk zelf online onderdelen om te herstellen, de service is een pak minder daar.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Alternate vind ik zelf een winkel waar klantenservice op papier wel bestaat, maar in de realiteit?
Al meermaals voorgehad dat op hun website info ontbreekt of fout staat, ik bel er dan voor: "jaja, het is 100% zeker wat jij beschrijft en wilt". Ik koop het en in de file naar huis doe ik het al open -> toch verkeerd. Ik draai meteen terug -> super lange "RMA" procedure langs een zijdeur.
Ge hebt godv***me brol verkocht!
Bij Tones heb ik nog nooit zoiets voorgehad, als in: nog nooit voor heel specifieke spullen daar geweest. Die verkopen enkel de top 10% producten, wil je iets exotischer: dat hebben ze niet.
Snelle service? Ik denk niet dat je dat ergens gaat krijgen voor de problemen die je hier opsomde.
De snelste service zal zijn om de vervangstukken zelf te kopen online en ze zelf in te bouwen.
Al meermaals voorgehad dat op hun website info ontbreekt of fout staat, ik bel er dan voor: "jaja, het is 100% zeker wat jij beschrijft en wilt". Ik koop het en in de file naar huis doe ik het al open -> toch verkeerd. Ik draai meteen terug -> super lange "RMA" procedure langs een zijdeur.
Ge hebt godv***me brol verkocht!
Bij Tones heb ik nog nooit zoiets voorgehad, als in: nog nooit voor heel specifieke spullen daar geweest. Die verkopen enkel de top 10% producten, wil je iets exotischer: dat hebben ze niet.
Snelle service? Ik denk niet dat je dat ergens gaat krijgen voor de problemen die je hier opsomde.
De snelste service zal zijn om de vervangstukken zelf te kopen online en ze zelf in te bouwen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Ik heb dezelfde indruk steeds wanneer ik consumentenproducten bekijk. Het professionele gamma is wat minder flashy maar naar mijn ervaring toch meestal beter gebouwd en ondersteuning loopt doorgaans wat langer door.
Dell is dan een van de merken die (meestal) snel naar voren komt.
Natuurlijk kan er overal iets mis gaan en heb je van elk merk horror verhalen. Het lijkt tegenwoordig meer en meer alsof het de lotto is waarop je speelt en je maar moet hopen dat 1) er niets mis gaat en 2) als er iets mis gaat, de service dan goed is.
Nu, uit ervaring weet ik dat in 95% van de gevallen bij Apple het 3-4 werkdagen all-in is voor een herstelling, en dat dat ook het doel is waar zij naar werken. Ook hier weer, er kan altijd iets mislopen waardoor het langer duurt. En na vijf a zeven jaar is je toestel ook vintage waardoor moederborden etc niet meer verkrijgbaar zijn.
Lijkt me nu ook wel te komen doordat er wereldwijd nogal gekampt wordt met supply problemen. Ook SSD's bv zijn momenteel redelijk door wegens algemene leverproblemen. Zo ook in het geval van Apple zijn er momenteel een paar onderdelen die ze niet kunnen leveren tot half februari.
Dell is dan een van de merken die (meestal) snel naar voren komt.
Natuurlijk kan er overal iets mis gaan en heb je van elk merk horror verhalen. Het lijkt tegenwoordig meer en meer alsof het de lotto is waarop je speelt en je maar moet hopen dat 1) er niets mis gaat en 2) als er iets mis gaat, de service dan goed is.
Nu, uit ervaring weet ik dat in 95% van de gevallen bij Apple het 3-4 werkdagen all-in is voor een herstelling, en dat dat ook het doel is waar zij naar werken. Ook hier weer, er kan altijd iets mislopen waardoor het langer duurt. En na vijf a zeven jaar is je toestel ook vintage waardoor moederborden etc niet meer verkrijgbaar zijn.
Lijkt me nu ook wel te komen doordat er wereldwijd nogal gekampt wordt met supply problemen. Ook SSD's bv zijn momenteel redelijk door wegens algemene leverproblemen. Zo ook in het geval van Apple zijn er momenteel een paar onderdelen die ze niet kunnen leveren tot half februari.
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
Een consumer-grade leverancier met service? Volgens mij bestaat dat al lang niet meer.
Materiaal uit de SME lijnen van de grote fabrikanten is ook zeer betaalbaar, en daar valt service nog wel te vinden - al dan niet geruild tegen extra centen op voorhand of wanneer 't issue zich voordoet. Voordeel is dat je dan ook in het algemeen de oorspronkelijke "winkel" kan links laten liggen. Zonder volgorde: HP, Dell, Lenovo, Toshiba
Materiaal uit de SME lijnen van de grote fabrikanten is ook zeer betaalbaar, en daar valt service nog wel te vinden - al dan niet geruild tegen extra centen op voorhand of wanneer 't issue zich voordoet. Voordeel is dat je dan ook in het algemeen de oorspronkelijke "winkel" kan links laten liggen. Zonder volgorde: HP, Dell, Lenovo, Toshiba
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Cooblue is inderdaad nog redelijk OK maar de laatste tijd doen ze toch ook moeilijk over van alles en nog wat. Waar ik heel tevreden over ben is de service van amazon, zelfs na 30 dagen nog mogen terug sturen en een nieuw product krijgen (wel geen standaard policy). Ze zijn flexibeler dan ik verwachtte.
Nu ja, overal iets he. En service is ook iets persoonlijks, case per case en vrij subjectief.
Nu ja, overal iets he. En service is ook iets persoonlijks, case per case en vrij subjectief.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
^ ditfryelectro schreef:Cooblue is inderdaad nog redelijk OK maar de laatste tijd doen ze toch ook moeilijk over van alles en nog wat. Waar ik heel tevreden over ben is de service van amazon, zelfs na 30 dagen nog mogen terug sturen en een nieuw product krijgen (wel geen standaard policy). Ze zijn flexibeler dan ik verwachtte.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Als consument wil je niet extra betalen voor service bijgevolg zijn de gevolgen er ook naar.
Maar bij een firma als Dell kan je dat wel: als jij extra betaalt voor een garantie next business day on site dan is die service goed.
Maar bij een firma als Dell kan je dat wel: als jij extra betaalt voor een garantie next business day on site dan is die service goed.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Je koopt tegenwoordig zaken om weg te gooien.
Galaxy S7 scherm komt hier los vanuit de linkerbovenhoek. - > "gebruiksporen". 6 maanden oud begot. De vorige S6 die gestolen werd was overigens een ramp op batterijduur.
Stofzuiger van hetzelfde merk kapot op exact 1 jaar - 1 dag na aankoop en zat meer dan 3(!) weken in herstelling zonder vervangtoestel (ik moet het niet uitleggen wat voor een puinhoop dat hier was). Motor vervangen.
Gloednieuwe iPhone SE en de bijgeleverde kabel heeft nooit goed gewerkt (zelfs kabeltje moeten kopen om via USB aan de computer te kunnen hangen!).
MacBook Pro 15inch met luie pixels na ca een halfjaar afgescheept door de lokale dealer (2012 model in 2013 naar Switch maar die zien je niet graag komen want gekocht in NYC). Die zijn er ondertussen nog steeds trouwens (dealer e' pixels ). De batterij van dat toestel is trouwens ook ver heen maar dat valt nog te begrijpen.
2 Nespresso toestellen die op de kop na 2 jaar net buiten garantie defect gaan (en waarbij de laatste een duidelijk zwak mechanisme heeft om de koffie niet in het lekbakje maar de koffietas te laten lopen). Bij deze geen Nespresso meer maar een volautomaat. Hopelijk gaat die wat langer mee...
iMac (2009) toetsenbord (2014) werkt soms niet. Gewoon random. De iMac zingt het langst uit.
Philips TV na 4 jaar defect. Samsung model lijkt het binnen kort te gaan overwinnen.
Galaxy S7 scherm komt hier los vanuit de linkerbovenhoek. - > "gebruiksporen". 6 maanden oud begot. De vorige S6 die gestolen werd was overigens een ramp op batterijduur.
Stofzuiger van hetzelfde merk kapot op exact 1 jaar - 1 dag na aankoop en zat meer dan 3(!) weken in herstelling zonder vervangtoestel (ik moet het niet uitleggen wat voor een puinhoop dat hier was). Motor vervangen.
Gloednieuwe iPhone SE en de bijgeleverde kabel heeft nooit goed gewerkt (zelfs kabeltje moeten kopen om via USB aan de computer te kunnen hangen!).
MacBook Pro 15inch met luie pixels na ca een halfjaar afgescheept door de lokale dealer (2012 model in 2013 naar Switch maar die zien je niet graag komen want gekocht in NYC). Die zijn er ondertussen nog steeds trouwens (dealer e' pixels ). De batterij van dat toestel is trouwens ook ver heen maar dat valt nog te begrijpen.
2 Nespresso toestellen die op de kop na 2 jaar net buiten garantie defect gaan (en waarbij de laatste een duidelijk zwak mechanisme heeft om de koffie niet in het lekbakje maar de koffietas te laten lopen). Bij deze geen Nespresso meer maar een volautomaat. Hopelijk gaat die wat langer mee...
iMac (2009) toetsenbord (2014) werkt soms niet. Gewoon random. De iMac zingt het langst uit.
Philips TV na 4 jaar defect. Samsung model lijkt het binnen kort te gaan overwinnen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
On site hoeft niet.
Ik weet dat dit nu naief gaat klinken, maar met de pakjesdiensten a la amazon en coolblue en bol die constant adverteren met "voor 23u besteld, morgen aan huis" (en dan liefst nog de zondag ook), verwacht ik intussen wel dat bij een laptop die ik ter reparatie binnendoe, de onderdelen na bestelling de volgende dag aanwezig zijn, en de laptop binnen de 3 werkdagen verwerkt en in orde is; zonder daarvoor bij te moeten betalen voor een of andere reparatie garantie.
Ik weet dat dit nu naief gaat klinken, maar met de pakjesdiensten a la amazon en coolblue en bol die constant adverteren met "voor 23u besteld, morgen aan huis" (en dan liefst nog de zondag ook), verwacht ik intussen wel dat bij een laptop die ik ter reparatie binnendoe, de onderdelen na bestelling de volgende dag aanwezig zijn, en de laptop binnen de 3 werkdagen verwerkt en in orde is; zonder daarvoor bij te moeten betalen voor een of andere reparatie garantie.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Onlangs bij Vandenborre gaan kijken naar een droogkast... de verkoper vertelde al meteen dat ik best 5 jaar garantie nam (waardoor je prijs meteen stevig omhoog gaat) want dat de toestellen toch vaak stuk gaanfredo66 schreef:Als consument wil je niet extra betalen voor service bijgevolg zijn de gevolgen er ook naar.
Is dit het nieuwe verdien model ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
Ook voorgehad bij Vanden Borre, leek mij eerder bangmakerij (en verkopers hebben er allicht een % op)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Gewoon bangmakerij inderdaad, bij een fototoestel van 400 euro wilden ze voor ruim een vierde van de prijs extra garantie aansmeren. De verkopers daar moeten dat volgens mij verplicht vragen en een bepaald aantal kunnen verkopen. Dat heb ik in Fnac ook al gezien en Mediamarkt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Al 2 keer bij Alternate iets opgeruild in garantie, zonder enige discussie.
Eén keer ging het zelfs om iets dat ik al anderhalf jaar voordien gekocht had maar nog nooit gebruikt. Bij het eerste gebruik bleek het niet te werken. Het was dus eigenlijk een DOA (death on arrival) maar na 18 maanden is dat natuurlijk moeilijk hard te maken. Maar bij Alternate geen enkele discussie. Straffer nog : het betreffende product bestond niet meer en ik kreeg een splinternieuwe upgrade (usb3 in plaats van usb2).
Eén keer ging het zelfs om iets dat ik al anderhalf jaar voordien gekocht had maar nog nooit gebruikt. Bij het eerste gebruik bleek het niet te werken. Het was dus eigenlijk een DOA (death on arrival) maar na 18 maanden is dat natuurlijk moeilijk hard te maken. Maar bij Alternate geen enkele discussie. Straffer nog : het betreffende product bestond niet meer en ik kreeg een splinternieuwe upgrade (usb3 in plaats van usb2).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dat laatste heb ik ook voor, zowel prive als professioneel.
Je koopt iets dat je nodig hebt, maar op een ongelegen moment (omdat het in de solden staat, of omdat je budget op moet), en ettelijke maanden later kom je er pas aan toe om dat pakje te openen en dat ding ns te bekijken.
Wreed vervelend dat die garantie niet ingaat na eerste gebruik ipv na levering.
Je koopt iets dat je nodig hebt, maar op een ongelegen moment (omdat het in de solden staat, of omdat je budget op moet), en ettelijke maanden later kom je er pas aan toe om dat pakje te openen en dat ding ns te bekijken.
Wreed vervelend dat die garantie niet ingaat na eerste gebruik ipv na levering.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
Ik deel dezelfde mening en had dit ook -zij het met minder woorden- geschreven op het topic van de nieuwe macbook:koenraaddeconinck schreef: Zijn we als consument nu echt de spreekwoordelijke koeien geworden die door multinationals zoals laptop fabricanten gewoon gemolken worden zonder de minste, geringste reflex inzake enige klantgerichtheid?
[...]
Wat is jullie visie en welke laptop fabrikant biedt volgens jullie nog een snelle en degelijke service?
Een computer wens je -denk ik- iets langer te houden dan de wettelijke garantie; en bij de meeste consumentenmerken ben je eraan voor de moeite (soms zelfs binnen de wettelijke garantietermijn). Geringe herstelmogelijkheden, weinig driver updates bij OSupdates. Wanneer er iets kapot is mag je vaak jouw plan trekken en via OEM-websites onderdelen aanschaffen.
Mijn persoonlijke ervaring is dat dat bij Apple Computers beter geregeld was -en als ik de recente ervaring van mijn schoonvader mag geloven- eind 2016 nog steeds zo is. Een defect door een brak scharnier heb ik nog niet gehoord bij Apple, en wanneer een fout als conceptie fout wordt erkend (grafische kaart, accu, moederbord, lader, topcase) heb je nog jaren na het wettelijk garantietermijn gratis herstelling.
Wil je beter, dan moet je naar pro-modellen en merken met behorende garantievoorwaarden en -prijzen.
Voor de bijhorende garantie: het is geen garantie maar een verzekering.MClaeys schreef: Gewoon bangmakerij inderdaad, bij een fototoestel van 400 euro wilden ze voor ruim een vierde van de prijs extra garantie aansmeren. De verkopers daar moeten dat volgens mij verplicht vragen en een bepaald aantal kunnen verkopen. Dat heb ik in Fnac ook al gezien en Mediamarkt.
De relatieve marge op deze verzekering ligt -uiteraard- hoger dan op het verkocht toestel.
Dus ja, dit is een verdienmodel.
Over het nut van een verzekering: elk risico is verzekerbaar.
Logischerwijze hebben ook de verzekeringsmaatschappijen de premie berekend zodat deze hoger ligt dat het relatieve risico.
Zie ook onderstaande reportage (vanaf 34:30).
https://youtu.be/vWADWNK5dlo
FYI: vandenborre = Darty Group
-
- Elite Poster
Is het misschien een bewuste strategie dat door zero service na verkoop deze laatste zal toenemen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Garantie-uitbreidingen of verzekeringen, mijn maag draait er van.
Als ex-verkoper voor een paar elektronicazaken kan ik je vertellen dat het er soms hard aan toe gaat om zoveel mogelijk van deze bovenstaande te verkopen. Bij winkelketen X kreeg je als verkoper 3% extra loon als je een target van 20 stuks op een maand haalde. In het begin werd dit niet zo opgevolgd zodat je daar wel wat vrij in was. Had je er geen zin in, had je gewoon niets extra.... maar na een wissel van de macht werd het in ons strot geduwd met maandelijkse evaluatiegesprekken. EN als klanten dan effectief terugkwamen omdat ze hun toestel laten vallen bijvoorbeeld...... dan moesten we hen een telefoonnummer geven waar ze moesten naar bellen om een schadeclaim in te dienen. Vaak boze klanten gezien omdat de procedure lang aansleept, teveel moeite, of met negatief antwoord.....
Bij winkelketen Y ben ik zelfs weggelopen en eigenlijk had ik toen klacht moeten indienen (spreek van min 5 jaar terug). Daar stonden toestellen in de winkel uitgestald als koopjes (wasmachines, tv's, enz) maar op de geafficheerde prijs was een garantie-uitbreiding al inbegrepen wat nergens vermeld stond. En we mochten het ook niet vermelden in ons verkoopspraatje (uiteraard). Enkel op de factuur stond dit vermeld. Dit was in een buurt in een Gent waar mensen van verschillende nationaliteiten wonen die het Nederlands niet zo machtig zijn waardoor daar op zo'n manier misbruikt wordt van gemaakt.
Als ex-verkoper voor een paar elektronicazaken kan ik je vertellen dat het er soms hard aan toe gaat om zoveel mogelijk van deze bovenstaande te verkopen. Bij winkelketen X kreeg je als verkoper 3% extra loon als je een target van 20 stuks op een maand haalde. In het begin werd dit niet zo opgevolgd zodat je daar wel wat vrij in was. Had je er geen zin in, had je gewoon niets extra.... maar na een wissel van de macht werd het in ons strot geduwd met maandelijkse evaluatiegesprekken. EN als klanten dan effectief terugkwamen omdat ze hun toestel laten vallen bijvoorbeeld...... dan moesten we hen een telefoonnummer geven waar ze moesten naar bellen om een schadeclaim in te dienen. Vaak boze klanten gezien omdat de procedure lang aansleept, teveel moeite, of met negatief antwoord.....
Bij winkelketen Y ben ik zelfs weggelopen en eigenlijk had ik toen klacht moeten indienen (spreek van min 5 jaar terug). Daar stonden toestellen in de winkel uitgestald als koopjes (wasmachines, tv's, enz) maar op de geafficheerde prijs was een garantie-uitbreiding al inbegrepen wat nergens vermeld stond. En we mochten het ook niet vermelden in ons verkoopspraatje (uiteraard). Enkel op de factuur stond dit vermeld. Dit was in een buurt in een Gent waar mensen van verschillende nationaliteiten wonen die het Nederlands niet zo machtig zijn waardoor daar op zo'n manier misbruikt wordt van gemaakt.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 65 keer
Witgoed en andere koop je nog altijd beter bij de "kleine" zelfstandigen, met een eigen hersteldienst. Die mensen kunnen soms nog iets regelen als het toestel buiten garantie defect gaat. Bij vdb en andere ketens moet je zelfs de moeite niet doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Glazen draaiplateau van een microgolfoven kapot, ik dacht "ik ga bij die die altijd met service adverteren".
4 weken mogen wachten op het onderdeel.
Had ik het online gekocht had ik het na 2 dagen gehad.
En dan maar klagen dat de consument online koopt.
4 weken mogen wachten op het onderdeel.
Had ik het online gekocht had ik het na 2 dagen gehad.
En dan maar klagen dat de consument online koopt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Voor witgoed en dergelijke inderdaad wel, maar electronica is naar mijn ervaring dan weeral een andere zaak. Hier al vaak iPhones zien passeren die zijn gekocht bij de kleine electrozaak om de hoek en na een val dan ook daar laten repareren. Maand later problemen met de iPhone en bleek dat het dan ook met een fake display was vervangen (wat logisch is aangezien je de originele enkel via Apple serivce kan bekomen en je ze dan moet opsturen). Daar zit je dan wel als consument natuurlijk..StarWing schreef:Witgoed en andere koop je nog altijd beter bij de "kleine" zelfstandigen, met een eigen hersteldienst. Die mensen kunnen soms nog iets regelen als het toestel buiten garantie defect gaat. Bij vdb en andere ketens moet je zelfs de moeite niet doen.
Vanden Borre etc blijf ik ook gewoon weg uit principe.
Ander voorbeeld is Bax: adverteren met de goedkoopste prijs en dergelijke allemaal wel, maar na een ervaring is het toch ook allemaal dan maar zo-zo. Opnieuw ook daar iets meer betalen en achteraf wat zeker kunnen spelen. En voor muziekinstrumenten zelf neem ik ze sowieso toch liever eens vast.
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik en mijn ouders hebben ongeveer tegelijk de zelfde Samsung microgolf-combi gekocht een paar maanden geleden. Die van hen is nu voor de 2de keer binnen wegens technische problemen. (eerst lampje verlichting stuk, 2de keer gewoon uitgevallen tijdens het bakken)
Mijn TV is een heel goedkope Chinese , Hisense. 1080P . Die heb ik ook al vele keren de garantieperiode. Brolafstandsbediening maar de TV werkt nog prima.
Je moet gewoon geluk hebben.
Mijn TV is een heel goedkope Chinese , Hisense. 1080P . Die heb ik ook al vele keren de garantieperiode. Brolafstandsbediening maar de TV werkt nog prima.
Je moet gewoon geluk hebben.
-
- Elite Poster
Al 5 weken aan het wachten op nieuw toetsenbord.
Gisteren zag ik er eentje staan op replacedircet, beschikbaar binnen de 2 weken maar mijn dealer zegt dat ook replacedirect moet aankloppen bij een grotere dealer.
Asus gecontacteerd: zij leveren zelf geen onderdelen.
Verder werkt mijn laptop perfect met degelijke specs (enkel NVIDIA) ondersteunt de kaar niet meer maar Windows installeert bij installatie drivers die het goed doen dus ...
Moet me straks misschien nog nieuw toestel kopen.
Lang leve de towers waar je elk onderdeel soepel kunt vervangen. Een droom is een pc tower thuis waarvan tft screen, muis en toetsenbord werken via het internet of wifi. Heb je die fu... laptopfabrikanten niet meer nodig.
Gisteren zag ik er eentje staan op replacedircet, beschikbaar binnen de 2 weken maar mijn dealer zegt dat ook replacedirect moet aankloppen bij een grotere dealer.
Asus gecontacteerd: zij leveren zelf geen onderdelen.
Verder werkt mijn laptop perfect met degelijke specs (enkel NVIDIA) ondersteunt de kaar niet meer maar Windows installeert bij installatie drivers die het goed doen dus ...
Moet me straks misschien nog nieuw toestel kopen.
Lang leve de towers waar je elk onderdeel soepel kunt vervangen. Een droom is een pc tower thuis waarvan tft screen, muis en toetsenbord werken via het internet of wifi. Heb je die fu... laptopfabrikanten niet meer nodig.