![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
De herstelling zou om en bij de 170 euro kosten maar de laptop heeft er destijds 1299 gekost en werkt nog prima. Jammer maar helaas van dit dom voorval maar dit is nu éénmaal het leven.
Probleem is evenwel dat levering van het toetsenbord 3 weken in beslag neemt. Asus zou gekend zijn wegens een chronisch onderdelentekort tout court en niet enkel voor oudere toestellen....
Verder heeft ook de laptop van onze jongste zoon het begeven (wet van Murphy?). Toshiba- laptop nog in garantie. Bij het opstarten, onderaan het scherm een witte band opgevuld met kleine figuurtjes allerhande maar het beeld normaliseert na een 5- tal minuten. Oorzaak = volgens verdeler probleem met kabel die door scharnier naar beeldscherm loopt. Als hij op de scharnier en het beeldscherm duwt, start het ding normaal op.
Probleem is herstellingsduur van 2 tot 3 weken wegens gebrek aan onderdelen bij Toshiba dat zich meer toelegt op bedrijfs- en eigenlijk niet meer op computers voor thuisgebruik.
Een collega op het werk heeft een HP- laptop gekocht, 3 weken oud, waarbij het scherm gewoon uitvalt op bepaalde momenten en na een herstart van de laptop weer in gang schiet. Geen probleem zeggen ze bij HP maar herstelling duur nu al 2,5 weken wegens ... ja een gebrek aan onderdelen.
Vorig jaar in oktober heeft mijn zuster een Acer laptop gekocht. Na enkele dagen stelden ze 3 pixeldefecten vast. Geen probleem dacht ze maar gezien Acer's pixel policy is er voor hen geen vuiltje aan de lucht. Wanneer je met defecte pixels te kampen hebt, wordt je er natuurlijk naartoe 'gezogen' met alle irritatie vandien.
Mijn vraag is nu welk laptop merk nog wel een klantgerichte service heeft? Een computer wordt een dagelijks gebruiksvoorwerp dat je niet zo maar kan missen gedurende weken en waarvan 'jan modaal' er niet zo maar eentje in reserve heeft.
Toch terug naar de goede, oudere desktop waar je zelf nog zonder al te veel hommeles onderdelen kan vervangen of die ze zelf kan assembleren ?
Zijn we als consument nu echt de spreekwoordelijke koeien geworden die door multinationals zoals laptop fabricanten gewoon gemolken worden zonder de minste, geringste reflex inzake enige klantgerichtheid?
Wat is jullie visie en welke laptop fabrikant biedt volgens jullie nog een snelle en degelijke service?