Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Eekhoorn schreef:Gisteren zat ik naar terzake/de afspraak te kijken en daar hadden meerderen gezegd van we dachten echt niet dat Trump het zou doen hetgeen hem beloofd had voor de verkiezingen, en dat waren allemaal van die linkse lieverds die dat er hadden gezegd.
Ja, dat zijn dezelfde die zeiden dat Trump nooit genomineerd ging raken ("onmogelijk" was het woord) en toen hij genomineerd was zeiden ze dat Hillary op haar dooie gemak ging winnen van Trump met een flinke marge bovendien. Al wie het tegenovergestelde beweerde werd weggelachen.

Soit, als er een voordeel is aan het voorbije weekend, dan is het wel dat links eindelijk is beginnen beseffen dat Trump toch niet de schertspresident is die ze dachten dat hij was.

Zowel links als rechts zijn er ezels, maar het zijn toch vooral de rechtse die zich geen twee keer (drie keer) stoten aan dezelfde steen.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Dat de media alleen slecht wil posten van Trump is ook al bewezen want over dit zeggen ze niks en wees gerust, er zijn nog heel wat andere bronnen die dat bevestigen;

https://rechtsactueel.com/2017/01/31/vs ... htelingen/

Hoe de media de boel toch altijd zit te manipuleren, niet normaal.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Klagen over mediamanipulatie en tegelijk linken naar een artikeltje zonder enige bronvermelding op een website vol propaganda. De ironie is ongelooflijk.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

CCatalyst schreef:...

En als je meent dat het wel illegaal is, graag een bewijs daarvan met verwijzing naar de toepasselijke wetgving (dus een krantenartikel dat zegt dat het illegaal is volstaat niet).
Ik ken de wetgeving niet, maar ik veronderstel dat de dame in kwestie zich vragen stelde bij de wetmatigheid ervan of op z'n minst de implementatie/voorwaarden. Als ze dat al niet mag en enkel maar ja moet knikken, tjah,...hopelijk heeft jullie baas je aangeworven voor je kennis en kunde en niet omdat je altijd ja zegt :p

Trump heeft nog niets getekend of gedaan dat op dit ogenblik getoetst is geweest voor het Hooggerechtshof of waar Congress voor nodig is geweest. Dat eerste is al een geen probleem, ge stelt hier ook gewoon ja-knikkers aan. Dat 2e, dat kan wel wringen worden. Hij trekt z'n plan, maar blinde adoratie is nooit goed(links of rechts), vragen blijven stellen is essentieel (ook over jezelf), en een man die in elke zin wonderfull, magnificent, beautifull, great, lovely en nog van die superlatieven gebruikt om alles wat die doet te beschrijven is niet iemand die mij direkt vertrouwen opwekt. :)
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Eekhoorn schreef:Dat de media alleen slecht wil posten van Trump is ook al bewezen want over dit zeggen ze niks en wees gerust, er zijn nog heel wat andere bronnen die dat bevestigen;
https://rechtsactueel.com/2017/01/31/vs ... htelingen/
Hoe de media de boel toch altijd zit te manipuleren, niet normaal.
Dat ge-calimero toch altijd hé, ongelooflijk. De media doen niet anders dan alles van Trump te analyseren en te fileren (net zoals andere presidenten overigens, maar zo lang volgen Trump aanhangers de media nog niet blijkbaar).
http://uk.businessinsider.com/trumps-sa ... ?r=US&IR=T
http://edition.cnn.com/2017/01/27/middl ... explained/
http://www.cnbc.com/2017/01/25/trump-sa ... syria.html
http://europe.newsweek.com/donald-trump ... 8362?rm=eu
De roddelgazet van rechts staat alvast enkele dagen achter.

Ten gronde: we zullen zien hoe het gaat uitpakken hé. Het willen is één dingen, het "orderen" is een 2de, maar de echte pitch zit in het realiseren.
Obama ging Guantanamo ook sluiten, 8 jaar later is het nog steeds open (al zit er niet meer zoveel volk).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

MichelJ schreef:

En als je meent dat het wel illegaal is, graag een bewijs daarvan met verwijzing naar de toepasselijke wetgving (dus een krantenartikel dat zegt dat het illegaal is volstaat niet).
Ik ken de wetgeving niet, maar ik veronderstel dat de dame in kwestie zich vragen stelde bij de wetmatigheid ervan of op z'n minst de implementatie/voorwaarden.
Je kent de wet niet en je weet niet wat er zich in het hoofd van die mevrouw afspeelde. Wat ik wél weet is dat je hier gewoon in het wilde weg een reactie post die kant noch wal raakt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

MichelJ schreef:

Ik ken de wetgeving niet, maar ik veronderstel dat de dame in kwestie zich vragen stelde bij de wetmatigheid ervan of op z'n minst de implementatie/voorwaarden. Als ze dat al niet mag en enkel maar ja moet knikken, tjah,...hopelijk heeft jullie baas je aangeworven voor je kennis en kunde en niet omdat je altijd ja zegt :p
Ze zal wel aangeworven zijn omdat ze bij Obama op een goed blaadje stond. Ze was in ieder geval een ja-knikker voor Obama.

En natuurlijk zet Trump (in afwachting van de bevestiging van Jeff Sessions) zijn eigen ja-knikker in de plaats, dat moet ook om het beleid te kunnen uitvoeren, je gaat niets bereiken met een kibbelkabinet waar er constant gemorrel is (zie onze eigen regering waar dat wel zo is en we zijn er vet mee).

Dat wil echter niet zeggen dat er dan geen controle is. Wat je niet mag vergeten is dat de Attorney General (wat die dame dus was) net als Trump deel uitmaakt van de Executive Branch, en niet de Judicial Branch. In het systeem van checks and balances is het exclusief de taak van de Judicial Branch om de Executive Orders na te gaan op wettelijkheid. Het is dus niet de taak van de Attorney General om de executive branch (haar eigen branch) te controleren, om evidente redenen. Daarom dat ze een fout beging, en dat staat dan nog los van het feit dat ze geen juridische argumenten had, maar dat het haar gewoon persoonlijk niet aanstond.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

MichelJ schreef:Ik ken de wetgeving niet, maar ik veronderstel dat de dame in kwestie zich vragen stelde bij de wetmatigheid ervan of op z'n minst de implementatie/voorwaarden.
Klopt helemaal.
Als attorney general is het haar taak om de staat (de executive branch) te representeren in de rechtbank, moest een bepaalde beslissing juridisch verdedigd moeten worden.
Zij vond echter dat de nieuwe regel mogelijk onwettig was (het is niet omdat de executive branch het beslist dat het wettig is, met die uitspraak heeft Nixon zichzelf ook de strop rondgebonden), en riep op aan haar staff om de regel dus niet te verdedigen, wat overigens haar volste recht is.
Het is Trump zijn volste recht om dan te zeggen "ik vervang je".

Nu is dit allemaal toch een beetje een storm in een glas water.
Sally Yates was namelijk helemaal niet de attorney general, maar de acting attorney general.
Wanneer de presidentswissel plaatsvindt, stapt immers ook zijn voltallig kabinet op (de secretaries).
Een opvolger (meestal de deputy) neemt dan de rol waar van acting secretary.
Sally Yates was dus gewoon een (overigens democratic, niet republican) acting head die de functie waarnam tot Trump's nominee door het congress bevestigd wordt.
Maw ze ging toch binnenkort moeten vertrekken, het is alleen iets eerder gebeurd.

Overigens zal ze wss geen ongelijk gehad hebben, het verbod zoals eerst geimplementeerd was onverdedigbaar.
Je gaat als overheid serieus uit je pijp moeten komen om mensen met een permanente verblijfsvergunning van de ene dag op de andere de toegang te weigeren tot het land waarin ze wonen, een gezin, huis en een job hebben.
Dat deel van het verbod was niet houdbaar. Ze hebben het dan ook snel ingetrokken.
Stel je voor dat je vakantie gaat en dan je eigen leven niet meer terug in mag, gewoon omdat je de verkeerde nationaliteit hebt.

Het andere deel dat ingetrokken is, het verbod op dual nationalities (maw als je de Iraanse en Belgische nationaliteit hebt mag je ook niet binnen omdat je de Iraanse nationaliteit hebt), was ook niet doordacht, want niemand verplicht die persoon om toe te geven dat ie de Iraanse nationaliteit heeft.
Gewoon op zijn Belgisch paspoort afreizen was genoeg geweest om binnen te geraken; vandaar ook dat dat verbod ingetrokken geweest is (het feit dat je met die regel ook andere bondgenoten raakt zal ook wel deel van de reden geweest zijn).

Uiteindelijk heeft Trump's white house de fout gemaakt om krachtdadig te willen optreden, en zonder na te denken een bevel uitgevaardigd dat onmiddellijk van kracht ging.
Zogezegd om te vermijden dat mensen nog snel zouden afreizen, maar in de praktijk zouden enkel degenen die al een visum hadden dat kunnen gedaan hebben; de werkelijke reden is dus wss gewoon om in de ogen van zijn kiezers goed te staan.
Een ongenuanceerd bevel uitvaardigen, zonder de richtlijn te bespreken met de betrokken diensten, en dat op een vrijdagnamiddag, hét moment dus dat al die diensten het weekend ingaan, was ronduit een idiote beginnersfout.
Waarop die diensten, op amerikaanse "wij denken graag zwart-wit" wijze, uiteraard de meest restrictieve interpratie van die order opvolgden.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Jack Daniels schreef:...
Je kent de wet niet en je weet niet wat er zich in het hoofd van die mevrouw afspeelde. Wat ik wél weet is dat je hier gewoon in het wilde weg een reactie post die kant noch wal raakt.
Ik zal me dan ook braaf beperken tot enkel waar ik wel iets van weet dan? Als iedereen dat doet dan kan deze topic gesloten worden denk ik :twisted:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

de meeste (politieke) topics ontaarden hier inderdaad meestal in oeverloos geleuter! Tijdverlies dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Komt em af met media die Trump haten haha, cnn lol. :bang: :roll:
En ik heb gezegd google eens, er zijn nog zeer veel andere sites die dat berichten, veel andere.
Ik trap ook niet in die leugens van de Trump haterkes.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Clinton News Network

Ik moet wel zeggen dat het spijtig is hoe CNN afgegleden is. Dat was vroeger de zender die nog het meest objectief was van allemaal. Een beetje leunend naar links wel, maar ze gingen toch nog vrij objectief rapporteren over rechts ook.

Nu zijn ze gewoon een minder extreme variant van MSNBC.

Spijtig voor Amerika hebben zij nu geen enkele objectieve nieuwszender meer, behalve C-SPAN misschien maar dat is :sleepy:

Nuja, wij moeten niet veel zeggen, wij hebben ook geen objectieve zenders.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Misschien een interessant artikel om eens door te lezen.
Het artikel staat op de NZHerald maar is origineel Australisch. De auteur is editor van een satirisch magazine.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Trump zou door zijn beslissingen ook overhoop liggen met de gerechtelijke macht.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buite ... =1.2882846

Volgens het art.is het goed mogelijk dat er nog problemen opduiken met 'De Muur' dit zou dus geweldig veel geld gaan kosten,zoveel zelfs dat er in Trumps eigen partij nu toch tegenstand zou ontstaan over dit onderwerp.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Het gevaar zijn linksen en moslims in de wereld.
Het linkse, Ierse tijdschrift Village, zou graag een kogel in het hoofd van Trump zien gaan. Ziekelijk zijn ze, die linksen. :evil:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Eekhoorn schreef:Het gevaar zijn linksen en moslims in de wereld.
Het linkse, Ierse tijdschrift Village, zou graag een kogel in het hoofd van Trump zien gaan. Ziekelijk zijn ze, die linksen. :evil:
Ik denk onwillekeurig terug aan de moord op Pim Fortuyn. Destijds had iemand een bord in de hand met daarop de tekst "de kogel kwam van links".
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef:Trump zou door zijn beslissingen ook overhoop liggen met de gerechtelijke macht.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buite ... =1.2882846
Je gaat blijven quoten van de VRT he :-(
fluppie schreef: Volgens het art.is het goed mogelijk dat er nog problemen opduiken met 'De Muur' dit zou dus geweldig veel geld gaan kosten
Moh. Wie had dat nu gedacht.
fluppie schreef:zoveel zelfs dat er in Trumps eigen partij nu toch tegenstand zou ontstaan over dit onderwerp.
En vroeger was er dan geen tegenstand tegen die muur bij de GOP?
Jack Daniels schreef:
Eekhoorn schreef:Het gevaar zijn linksen en moslims in de wereld.
Ik denk onwillekeurig terug aan de moord op Pim Fortuyn. Destijds had iemand een bord in de hand met daarop de tekst "de kogel kwam van links".
Links, of degene die zich "liberaal" noemen, hebben inderdaad veel meer moeite met het tolereren van rechts, of degene die zich "conservatief" noemen, dan omgekeerd. Dat is en blijft toch heel markant, want het zijn ook de liberalen die zich opwerpen als de verdedigers van de vrijheid van meningsuiting bijvoorbeeld.

Jij deelt mijn mening niet? Dan ben jij niet langer mijn vriend!

Afbeelding

Bron: Pew Research Center
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Vrijheid van meningsuiting mag dan wel zijn wat het is, maar tolerant zijn geldt in geen geval naar intolerante opinies toe.
Als er dus ondemocratische meningen, of meningen in overtreding van de rechten van de mens, geuit worden, dan hoeft die mening niet getolereerd te worden als "aanvaardbaar alternatieve mening".
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:Vrijheid van meningsuiting mag dan wel zijn wat het is, maar tolerant zijn geldt in geen geval naar intolerante opinies toe.
Als er dus ondemocratische meningen, of meningen in overtreding van de rechten van de mens, geuit worden, dan hoeft die mening niet getolereerd te worden als "aanvaardbaar alternatieve mening".
Ik denk dat het probleem een beetje is dat links zich het monopolie toe-eigent om te oordelen over wat "democratisch" is en wat niet.

Om er Van Dale toch nog even bij te halen:

Code: Selecteer alles

de­mo­cra­tie de·mo·cra·tie /de­mo­kra­(t)si/ zelfstandig naamwoord • de v / g.mv.

staats­vorm waar­in het volk (door ver­te­gen­woor­di­gers) zich­zelf re­geert en vrij­e­lijk zijn me­nin­gen en wen­sen kan ui­ten
Als je dus rechts gaat beknotten in zijn vrijheid om meningen/wensen te uiten, wie is er dan niet democratisch?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Boeiend om te lezen dat liberalen linksen zijn :).

Of links rechts apprecieert of niet: who cares. Je zal altijd wel een zotte Trump fan vinden met losse handjes, idem voor Clinton fans.
Om op basis daarvan de ene of de andere groep te demoniseren: flauw.

Kijk liever naar het gevoerde (non)beleid en naar het juridische steekspel tussen Trump en de "so called judge".
Of naar de maatregelen die Trump neemt en de reactie binnen GOP en zijn eigen regering om die maatregel aan internationale partijen uitgelegd te krijgen.
Of naar de reactie van de bedrijfswereld: Google, Facebook, Apple, Uber, Tesla, ... <> Boeing, GE, ...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Jij mag gerust van mening zijn dat (om een vb van een intolerante mening te gebruiken) homos minder rechten moeten hebben in bv huwelijk en adoptie, en dat je zou moeten moen discrimineren tegen hen, maar zo'n mening heeft geen bestaansrecht in een tolerante samenleving.
Een tolerante samenleving mag dus niet tolerant zijn naar intolerante meningen toe.

En de absolute crap meningen die uit conservatief rechts in de US komen, lopen dus vaak tegen deze lamp.
En dan bleiten ze dat links niet tolerant is omdat links die meningen niet wil verdragen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

CCatalyst schreef:eknott
Als je dus rechts gaat beknotten in zijn vrijheid om meningen/wensen te uiten, wie is er dan niet democratisch?
het probleem is dat men ter rechterzijde kritiek op de eigen mening eigenlijk zo goed als altijd automatisch beknotting, verbod en inperking noemt.

kritiek op iemands mening is niet ondemocratisch hé :)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Door een (rechtse) mening te verkondigen sterft er niemand. Als ik dan aan verdraagzaam links denk, komt op: de moord op Fortuyn wegens zijn mening, het spoor van vernieling wat gemaskerd, langharig, werkschuw tuig steevast achterlaat bij betogingen in bv. Brussel als hen iets niet zint.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Jack Daniels schreef:Door een (rechtse) mening te verkondigen sterft er niemand. Als ik dan aan verdraagzaam links denk, komt op: de moord op Fortuyn wegens zijn mening,
en wat heb ik met die moord te maken?
de moordenaar straffen en relschoppers idem of verwacht je van mij een rituele zelfmoord uit schaamte voor die misdaden?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Nog een geluk dat in een democratie de grechtelijke en politieke macht gescheiden zijn,in ieder geval gaat Trump in beroep.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170205_02713424
De betreffende rechter is destijds nog benoemd door President Busch( van dezelfde partij dan Trump dus).
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Jack Daniels schreef:Door een (rechtse) mening te verkondigen sterft er niemand. Als ik dan aan verdraagzaam links denk, komt op: de moord op Fortuyn wegens zijn mening,
Breivik?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

fluppie schreef:Nog een geluk dat in een democratie de grechtelijke en politieke macht gescheiden zijn,in ieder geval gaat Trump in beroep.
En dat beroep is ondertussen afgewezen. Ik ben al benieuwd hoe hij nu weer te keer gaat gaan op Twitter. Of moeten we een uitdrukking als 'so-called judge' normaal vinden in een democratie ? En dan dat taalgebruik van een kleuter. Letterlijk uit zijn laatste tweet : "Bad people are very happy!" . Djees, is dat taal die je verwacht van een van de machtigste staatsleiders ? En dan nog eens een random tweet er tussen met simpelweg "MAKE AMERICA GREAT AGAIN!" in capitals dus, als strijdkreet.
Voor mij gaat de ergernis totaal niet over links of rechts, maar simpelweg over die volkomen onbezonnen, ondoordachte en onvolwassen manier van communiceren en dan ongetwijfeld ook van regeren.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

227 duizend jobs erbij dankzij Trump.

https://mobile.nytimes.com/2017/02/03/b ... cebook.com
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Eekhoorn schreef:dankzij Trump
:roll:
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Het is maar wat je wil geloven hé :).
Gelukkig geeft de mainstream/linkse media er ook een grafiekje bij, waaruit je kan afleiden dat het helemaal niet zo spectaculair is.
Zeker als je naar voorgaande maanden kijkt.
Daarenboven is de werkloosheid ligt gestegen in januari.

Laten we vooral kijken naar het LT effect en ons niet blind staren op enkele weken.
Tegen de zomervakantie kan je al eens een evaluatie maken.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Trouwens, volgens Trump is de NY Times FAKE NEWS...
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

on4bam schreef:
Breivik?
Nazi Duitsland?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

De Gucht die op zijn(eigen,gekende) manier uitleg geeft over Trump.

http://nieuws.vtm.be/politiek/de-gucht- ... ke-narcist
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

En alweer 3 van zijn laatste 4 tweets gaan over 'fake news'. Hoe geloofwaardig blijf je nog als president als je je zo als een klein kind blijft gedragen ?! De Gucht heeft gewoon overschot van gelijk.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef:En alweer 3 van zijn laatste 4 tweets gaan over 'fake news'. Hoe geloofwaardig blijf je nog als president als je je zo als een klein kind blijft gedragen ?! De Gucht heeft gewoon overschot van gelijk.
Hij tweet ze onder zijn eigen naam, niet onder @POTUS. Een RT is niet automatisch een endorsement.

Daarenboven heeft hij gelijk en is het misschien eens tijd dat die bias binnen de media aangepakt wordt (ja, zowel links als rechts). De media heeft Obama met vanalles laten wegkomen terwijl Trump nu overdreven zwaar aangepakt wordt. Het is tijd dat *iedereen* zwaar aangepakt wordt.

Zelfde hier in ons land. Onze media volle bak in Trumpbashing mode, dat hij nog belangen heeft in bedrijven. Terwijl net uitgekomen is dat onze politici allerhande belangen hebben in intercommunales. Het verschil met Trump's bedrijven is dat die intercommunales wel met *ons* geld, dat van de belastingbetaler, in leven blijven, en niet met prive-geld. Maar daar raken onze politici weer allemaal mee weg. Dubbele standaarden anyone? Waar is de geloofwaardigheid nog?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Dat ging de NVA toch allemaal veranderen hé, niet? De kracht van verandering :).
Ik wil zelfs het Vlaams Belang citeren bij deze: de kracht van verankering.
Freya heeft al hard gesnoeid in de mandaten bij Eandis, ik verwacht van alle regeringspartijen hetzelfde. Niet evident natuurlijk, want hun mannetjes zitten daar overal, als troostprijs voor een niet gekregen mandaat.

Er is nog wel een verschil tussen de wet overtreden (to be confirmed in court) en de wet toepassen (zoals hier in BE).
Koen Geens heeft zijn bedrijf verkocht aan zijn vennoten, niet "in custody" gegeven aan zijn kinderen, toch wel een verschil, niet?

Maar in het algemeen mogen er strengere regels zijn voor dat soort situaties. Trouwens ook op EU niveau.
En zowel links als rechts als alles wat er tussen zit bezondigt zich aan die praktijken.
(Vandaar de moeilijkheid om het te veranderen)

@media
Ik vind het echt opvallend hoe Calimero-achtig er over Trump en de media gedaan wordt.
Elke maatregel van Obama werd zwaar bediscussieerd in de media. Nu het over Trump gaat is het plots te veel?
Er was onder Obama chaos bij de concrete invoering van Obamacare (Affordable Care Act), maar bij Trump is er (georganiseerde) chaos bij elke maatregel die hij neemt. Zelfs als je het eens bent met de maatregel, kan je al minstens de manier waarop aan de kaak stellen.
Denk je dat hij nog veel vrienden zal hebben als hij nog 2 maanden zo verder doet? Vrienden "in de wereld", maar even goed vrienden in zijn eigen regering en administratie. Als je gelooft dat hij alles alleen kan, ben je ongelooflijk naïef. Als je iets wil realiseren, heb je maar beter enkele vrienden achter de hand.

Overigens: over NATO is hij al bijgedraaid :)
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Tomby schreef:En alweer 3 van zijn laatste 4 tweets gaan over 'fake news'. Hoe geloofwaardig blijf je nog als president als je je zo als een klein kind blijft gedragen ?! De Gucht heeft gewoon overschot van gelijk.
De Gucht die zelf zo corrupt als de pest is en mensen als Kabila zat te schofferen , vb kiezers uitmaakte voor mestkevers enz... Diene kerel leeft in zijn eigen cocoon en heeft dringend een grote spiegel nodig.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

https://en.wikipedia.org/wiki/Tu_quoque

"ja maar menheer, hij heeft ook geslaan"

echt waar, niveau van kleine kinderen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Is er daar nu echt niemand in zijn entourage die hem er op kan wijzen wat voor een whiner hij is ?!?!

Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Eekhoorn schreef:
De Gucht die zelf zo corrupt als de pest is en mensen als Kabila zat te schofferen , vb kiezers uitmaakte voor mestkevers enz... Diene kerel leeft in zijn eigen cocoon en heeft dringend een grote spiegel nodig.
Dat De Gucht in bepaalde financiele zaken er niet goed uitkomt,is zeker een feit,maar zeker in het geval van kabila kon/kan je hem toch geen ongelijk geven vind ik( alhoewel hij de zaken toen uiterst Cru naar voren heeft gebracht,maar velen dachten toen hetzelfde,en nu jaren later kan je hem geen ongelijk geven,in die zaak dan).
Ik denk dat het met Trump van hetzelfde is,maar ok,we zullen daar beter kunnen over oordelen binnen enkele jaren.
Gesloten

Terug naar “Ander nieuws”