Dizzy schreef:@boulder:
Als er ondanks dat er op bepaalde stukken, en die stukken nemen alsmaar toe, bijna altijd file is tijdens de spits blijven er meer dan 30% mensen in gaan staan die er eigenlijk niet moeten zijn. Dan wil ik er nog gerust 10% aftrekken die allemaal naar een begrafenis of specialist moeten maar het blijft belachelijk en bijna "kiezen" om erin te staan. Zelfs als men lang op voorhand aankondigt dat er zware problemen gaan zijn staat er nog een rij! Ik heb een hekel aan in de file staan maar sommigen blijken er inderdaad precies van te genieten.
Geloof je dat nu zelf?
Wie gaat er nu voor zijn plezier aanschuiven?
Zoals ook al vaak herhaald, er zijn op veel stukken niet echt veel alternatieven.
Toen er werken waren op de autosnelweg, had ik zowel file op de rijksweg als op de autosnelweg.
Je file op de snelweg betekent dus NIET dat de weggebruiker zijn gedrag niet aangepast heeft.
En zo trek je de ene na de andere verkeerde conclusie.
Dizzy schreef:Bejaarden storen me niet speciaal. Mensen die er bewust voor kiezen om op de meest drukke moment iets te doen dat ze op een andere moment veel beter kunnen doen wel.
Ahja, maar hier spreek je jezelf toch tegen?
Ik, als werkende kan niet om 09:00 naar de supermarkt gaan, bejaarden, werklozen, huismoeders en dergelijke wel.
Maar om er te geraken moeten ze zich dus in het verkeer begeven.
En dan kom je weer zagen dat ze voor files zorgen.
Weet je eigenlijk wel wat je wilt?
Dizzy schreef:Ik kies mijn vakantieperiodes ook buiten het hoogseizoen want zo heb ik zelf een leukere vakantie en loop ik anderen niet onnodig in de weg.
Tenzij je natuurlijk ergens overdag de autosnelweg gebruikt tijdens jouw vakantie, dan ben jij dus ook zo'n ambetanterik die de files langer maakt!
Dizzy schreef:Als ik bejaard was zou ik niet om 20u gaan winkelen maar om 10u bijvoorbeeld.
DUS... FILES OP DE WEG!!!
Logisch denken gaat precies niet bij jou.
Dizzy schreef:Trouwens rekeningrijden is daarmee helemaal niet in tegenspraak want men kan de tarieven variëren naar de spitsuren.
Variëren?
Als je echt vindt dat rekening rijden er moet komen om het "juiste" gedrag aan te moedigen, dan zou je buiten de spits NIETS mogen aanrekenen!
Dizzy schreef:Er is geen nieuwe melkkoe nodig aangezien de trajectcontrole goed geld opbrengt. De koe is blijkbaar niet van de slimste, er zitten zelfs enkele steenezels tussen
Dat blijft niet duren, hoor.
Kijk naar de eindeloze verhogingen van accijzen op drank en rookwaren.
Dat zal er ook niet meer verder komen, want ze beginnen verlies te lijden.
Dizzy schreef:Daarom dat men carpoolparkings bijbouwt. Hier is er ook eentje en ze is veel te klein en wordt weldra weer groter gemaakt. Als ik naar Antwerpen ga met de wagen zet ik mij ook op zo een parking. Die wordt goed gebruikt en in ieder geval zouden de files nog erger zijn moesten die wagens er ook nog bij komen.
In bepaalde gevallen is carpooling zeker interessant.
Zelf heb ik het ook al gebruikt, bijv. als je met een aantal naar een feestje gaat.
Vooral interessant als je dan zelf niet de chauffeur bent.
Het is dus ook interessant omdat je dan een BOB hebt...
Maar voor woon-werk vind ik het niet zo interessant.
Als je collega moet overwerken en jij niet, dan zit je daar...
Of jij moet direct na je werk taallessen volgen, maar je collega heeft nog wel wat tijd voor andere zaken.
Merk wel het verschil op tussen de P+R gekoppeld aan OV (zoals ik merkte, stond die parking tijdens de spitsuren leeg!), en de P+R voor carpooling die wel een groot succes heeft.
Dat toont nogmaals aan hoe onaantrekkelijk het OV wel is.
Dizzy schreef:OV moet voldoende ondersteund worden en de huidige regering bouwt eerder af ipv op. De prijzen stijgen en investeringen zijn er te weinig. Ondertussen blijft men wagens subsidiëren, dat is toch gekkenwerk.
Maar kijk toch eens naar de werkelijkheid!
De P+R aan afrit Zwevegem is altijd drukbezet, dat is een carpool parking.
De P+R een klein beetje verder aan de Expo kortrijk stond in de spitsuren bijna leeg!
Die P+R aan de Expo geeft u recht op een gratis ticket met de bus, heen en terug van en naar het centrum.
Dit terwijl de carpoolende automobilisten wel nog zelf hun brandstof moeten bepalen.
Dan kun je toch niet zeggen dat de Overheid het OV niet steunt?
En toch trekt het geen publiek.
Dan moet je je de vraag stellen waarom dat zo is!
Dizzy schreef:Je hebt wel gelijk dat het bij sommigen om de mentaliteit gaat en dat is moeilijk te veranderen. Er zijn mensen die even tegen elke verandering zijn als jij
Stop eens met liegen!
Zoals ik zei, van de les Portugees was ik DE ENIGE die de bus nam.
Maar ik ben het probleem dan?
De meeste mensen zijn niet eens bezig met deze discussie, denken er zelfs niet over na en die doen gewoon voort zoals ze al altijd doen.
Dizzy schreef:Dan moet men grijpen naar andere middelen zoals een kilometerheffing.
Grijpen naar het geld bedoel je, zoals bij het Publifin schandaal.
Dizzy schreef:Mochten mensen sneller noodzakelijke verandering aanvaarden waren zo'n middelen ook minder nodig.
Moesten politici minder corrupt zijn, en zuiniger met geld omspringen ook niet.
funfile schreef:Vandaag nog eens - noodgedwongen - met het OV naar het werk geweest. Man, wat heb ik mijn auto gemist. Kou geleden op die bussen, da's echt niet normaal
Voila, dat gevoel ken ik.
Je moet maar eens in een situtatie zijn dat je niet kunt kiezen, en verplicht bent op dat OV te rekenen.
Dan voel je je gewoon een armoezaaier.
ITnetadmin schreef:Dat ding gooit me op "normale" momenten de ring van Brussel bv steevast eraf richting expo om er dan terug op te gaan, hebben we weer 50m winst gemaakt

Ja, en dat noemt men dan sluipverkeer, en daar zijn ze dan ook weer fel tegen...
James. schreef:Ik blijf erbij: vrachtwagens zijn dikke kak en ik vermijd ze zeer graag op de baan. Moesten ze nu een transit voor énkel vrachtverkeer voorzien, zodat wagens apart kunnen rijden zonder last te hebben van die vrachtwagens, dát zou leuk (én veiliger!) zijn.
Jamaar, jullie zeggen nu toch altijd dat de mensen die voor hun werk op baan zijn, voorrang moeten krijgen?
En wie is er nu meer voor zijn werk op baan dan een vrachtwagenchauffeur?
De logica is hier toch ver te zoeken bij de "slimme" kilometerheffingvoorstanders.