Zowel ik als mijn pa zijn particuliere telenet-klanten.
Als ik tijdens m'n bezoek op zijn wifi/router aangesloten ben (z'n privé LAN dus) kan ik met succes een vpn-verbinding tot stand brengen met mijn privé-vpnserver bij mij thuis. (ik gebruik openvpn op tcp 443).
Als ik echter via een homespot van telenet (wifree of homespot) connecteer, lukt de vpn-verbinding niet.
Ik heb dit getest via verschillende wifree of homespots van Telenet.
Is dit normaal? Ik dacht dat poort 443 niet geblokkeerd wordt, omdat er anders geen normaal internetverkeer meer mogelijk is.
Via mijn mobiel data-abonnement(proximus) heb ik ook geen enkel probleem om een vpn-verbinding te maken.
(open)vpn via telenet wifree
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Net een test gedaan via Telenet Wifree en ik kan gewoon aan m'n server thuis (gewoon https pagina, geen OpenVPN server).
Het zou me verbazen dat men specifiek VPN's over https gaat blokkeren want dan moet je al DPI doen.
Het zou me verbazen dat men specifiek VPN's over https gaat blokkeren want dan moet je al DPI doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
was dat niet over poort 1723 ?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 2 keer
Standaard OpenVPN poort is 1194, niet? Sowieso kan je die zelf kiezen voor zover ik weet.
m'n probleem in de eerste post hierboven is opgelost wanneer ik m'n Nas (waarop vpn-server draait) direct achter m'n router A zet die is aangesloten op m'n telenetmodem (modem only), en niet meer achter m'n tweede router B (die met kabel is aangesloten op router A en in bridge modus draait en dus enkel dient als access point).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
op je 2de router moest je dan wel ook poorten open zetten natuurlijk, anders gaat het ook niet lukken...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
die staat in bridge modus. Waardoor de optie om poorten te forwarden verdwijnt.laroyj schreef:op je 2de router moest je dan wel ook poorten open zetten natuurlijk, anders gaat het ook niet lukken...
Als ik het goed begrijp betekent bridge modus dat de router gedegradeerd wordt tot simpele switch?