Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Eekhoorn schreef:

En dan dit alweer; het kiesvee van clinton/obama alweer aan het werk;

http://www.hln.be/hln/nl/10496/Verkiezi ... tuig.dhtml

En dat heeft dan kinderen? Begint tegen een vrouw beschamend te doen terwijl haar kind naast haar zit, goe bezig.
Een trump-loser zou zoiets, of zelfs erger, natuurlijk nooit doen.
oh, wacht
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

En waar scheld die de dochter van bv Clinton/Obama dan uit? Want daar ging het over.
Het filmpje duurd ook slechts luttele seconden, wat is ervoor mss gebeurt??? Want als ik morgen zoiets zou beginnen doen dan moet er al ene iets gedaan of gezegd hebben waarop ik al dan niet zou reageren.
Dien kerel zit volgens u opeens zomaar uit het niets te lummelen?
Dan moet die zat zijn geweest of een mentale handicap ofzo hebben. Zoek een beter filmpje want het slaat op niet veel datte.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Eekhoorn schreef:En dat heeft dan kinderen? Begint tegen een vrouw beschamend te doen terwijl haar kind naast haar zit, goe bezig.
Uw verontwaardiging is (gespeeld, maar) terecht.
Als je dan ziet hoe Trump individuele mensen terechtstelt op Twitter, helpt het misschien om uw ogen te openen.

Zowel tijdens de campagne
- de gehandicapte journalist
- de Fox presentator
- de studente die een vraag stelt

Als na de campagne
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Eekhoorn schreef:het kiesvee van clinton/obama alweer aan het werk;
En dat heeft dan kinderen? Begint tegen een vrouw beschamend te doen terwijl haar kind naast haar zit, goe bezig.
LOL kiesvee... voor elke partij/kandidaat heb je 'kiesvee' en dergelijke voorbeelden. Het feit dat jij met zo een feit afkomt, waar er zelfs eigenlijk helemaal geen bewijsmateriaal is, maar dan direct wel al een verdediging klaar hebt voor dat filmpje van die Trump aanhanger, bewijst voor mij dat je eigenlijk gewoon ook onder 'kiesvee' gecatalogeerd kunt worden (ja, zelfs al ben je wellicht geen Amerikaans burger en dus ook niet voor Trump kunnen stemmen hebt). Feit is gewoon dat je over alles (niet enkel politiek) wel verstandelijk gechallengede personen zult vinden die de meest belachelijk/absurde/idiote uitspraken doen voor camera.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Het linkse intellect heeft hier dus écht een probleem met een verkiezingsuitslag die niet in hun kraam past. Zoveel moge duidelijk wezen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Het linkse intellect heeft hier dus écht een probleem met een verkiezingsuitslag die niet in hun kraam past. Zoveel moge duidelijk wezen.
LOL, moet al een paar decennia geleden zijn dat ik nog centrum/links gestemd heb. Mij maakt het niet veel uit of men in de US links, rechts of averechts stemt. Maar ik heb wel mijn mening over het figuur Trump en dat is louter gebaseerd op zijn eigen uitlatingen en gedragingen, en daaruit kan ik enkel concluderen (en velen met mij) dat hij totaal niet geschikt is om een land als de USA te leiden. Maar ja, we zullen het de komende jaren wel zien, want ik ben het ermee eens dat dat de uitslag is en iedereen er zich bij moet neerleggen. Zo werkt nu eenmaal een democratie.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Het is natuurlijk makkelijker om iemand voor linkse intellectueel te verslijten, dan om inhoudelijk te antwoorden.
Het is best grappig om bij het verdedigen van liberale waarden, versleten te worden voor links :).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ach het is typisch voor deze tijden, argumenten spelen geen rol meer want het is makkelijker om gewoon te "geloven" in populistische beloftes. Meer kernwapens zal onze wereld dus beter/veiliger maken. Minder geld voor publieke scholen zal het onderwijs bevorderen. Minder sociale zekerheid zal het welzijn vooruitstuwen. De moerassen zullen drooggelegd worden door de absolute top van de heersende klasse en dat allemaal voor het groter goed, de brave maar genegeerde kiezers. Wie daaraan durft te twijfelen moet wel een linkse extremist zijn :lol:
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Tomby schreef:
Eekhoorn schreef:het kiesvee van clinton/obama alweer aan het werk;
LOL kiesvee... voor elke partij/kandidaat heb je 'kiesvee' en dergelijke voorbeelden. Het feit dat jij met zo een feit afkomt, waar er zelfs eigenlijk helemaal geen bewijsmateriaal is, maar dan direct wel al een verdediging klaar hebt voor dat filmpje van die Trump aanhanger, bewijst voor mij dat je eigenlijk gewoon ook onder 'kiesvee' gecatalogeerd kunt worden (ja, zelfs al ben je wellicht geen Amerikaans burger en dus ook niet voor Trump kunnen stemmen hebt). Feit is gewoon dat je over alles (niet enkel politiek) wel verstandelijk gechallengede personen zult vinden die de meest belachelijk/absurde/idiote uitspraken doen voor camera.

Azo, u vraagt mij draaien, je denkt toch niet dat ik meteen al mijn pijlen verschiet haha ; dat zou pas easy zijn.

Men zit altijd bezig van racisme, nog zo'n stokkepaardje van links en de allochtonen;

Zoals ik al dacht; mensen als u horen we alleen maar als het racisme van een andere kant komt.
Laatst gewijzigd door Eekhoorn 24 dec 2016, 02:52, in totaal 1 gewijzigd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik geef Trump voorlopig het voordeel van de twijfel,maar ik heb ook mijn twijfels.De Trump regering telt veel miljardairs,en de kans bestaat dat ze vooral zullen zorgen voor andere rijken.
Ook denk ik dat het voor hun veel gemakkelijker is iets te verwezelijken in de US,dan te moeten onderhandelen,met andere grote mogendheden (Europa,China,Rusland,India,Iran.....enz. )
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

of ze zijn rijk, of ze hebben geen ervaring of ze hebben gewerkt bij een bank/multinational.
Zo is het bij elke president al geweest maar in het geval van Trump moet men toch iets "negatief" kunnen schrijven he...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Trump is nog geen president maar heeft wel al miljarden bespaard. Lees maar eens artikels over gevechtsvliegtuigen van Lockheed en andere constructeurs.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Maar natuurlijk zal Trump ook moeten uitgeven, heb je ooit iets anders geweten?
Het is kwestie om te bekijken wat hoe en waar je wat kan doen. En er gaan altijd zaken zijn die men minder leuk zal vinden.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Trump is nog geen president maar heeft wel al miljarden bespaard. Lees maar eens artikels over gevechtsvliegtuigen van Lockheed en andere constructeurs.
Zou het echt?
Hij heeft nog geen bevoegdheden om iets te doen?

Behalve mensen aanstellen en telefoontjes plegen (China bruskeren door met Taiwan te bellen), kan en mag hij nog niets doen?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

De waarheid geen geweld aandoen Heist. Trump heeft helemaal niks gedaan. Een tweet de wereld ingestuurd. Lockheed heeft meteen daarop bevestigd de prijs te laten zakken. Verklaar mij dan even waar Trump in de fout is gegaan?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Trump heeft de telefoon aangenomen,ook als hij wist dat de eerste minister van Taiwan aan de lijn was,en dat was niet volgens de akoorden tussen de US en China(en die bestaan al 10 tallen jaren,om de vrede te bewaren).Ook daarna nog heeft Trump het beleid vanChina in vraag gesteld,vooral ten opzichte van Taiwan.
Voor ons is dit allemaal zo erg niet,maar in China was dit wereld nieuws,China wil vooral horen dat Taiwan gewoon een provincie is,en dat ook blijft,men mag daar dus geen twijfelachtige houding in aannemen,gewoon al om de vrede te bewaren.
Hier zal het allemaal wel wat belachelijk klinken,maar zoals al vermeld in dit topic,is China heel vlug in zijn wiek geschoten.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:De waarheid geen geweld aandoen Heist. Trump heeft helemaal niks gedaan. Een tweet de wereld ingestuurd. Lockheed heeft meteen daarop bevestigd de prijs te laten zakken. Verklaar mij dan even waar Trump in de fout is gegaan?
Ik suggereer helemaal niet dat Trump iets fout heeft gedaan.
Ik zeg alleen dat hij tot hiertoe nog niets gedaan kan hebben, wegens gebrek aan formele bevoegdheid.

Het enige dat ie nu mag doen is zijn teams samenstellen en benoemen en twitteren.

Het echte werk begint pas over enkele weken.
Ik ben wel fan van "luister niet naar mijn woorden, maar kijk naar mijn daden".
Als president heeft hij nog niet de kans gehad daden te stellen, maar de woorden geven alvast geen al te beste indruk.
Wait and see :)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:De waarheid geen geweld aandoen Heist. Trump heeft helemaal niks gedaan. Een tweet de wereld ingestuurd. Lockheed heeft meteen daarop bevestigd de prijs te laten zakken. Verklaar mij dan even waar Trump in de fout is gegaan?
Volledig mee eens. Ik viel wel bijna van mijn stoel toen ik las dat Lockheed zijn prijs liet zakken. Dat enkel en alleen maar als gevolg van een tweet van iemand die zelfs nog niet eens president is. De schrik zit er precies wel goed in.
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Het is logisch dat een bedrijf anticipeert op dergelijke communicatie. Ze konden niet anders dan zeggen dat ze er alles gaan aan doen om het goedkoper te krijgen. Dat hadden ze anders ook wel gedaan hoor. Hoeveel goedkoper weet echter niemand. Zij weten ook wel dat de F18 niet zomaar kan geüpgraded worden.

Wat me stoort is dat dit allemaal op social media gebeurt.
Het is op zich een goed idee om het idee te lanceren de F18 te upgraden. Waarschijnlijk lukt dat niet, maar een idee kan nooit slecht zijn.
Het is toch logischer dat je gewoon het antwoord van Boeiing afwacht en met dat voorstel naar Lockheed stapt.
Achteraf had hij dan evengoed een tweet kunnen sturen: ik heb de F35 maar eventjes 5 miljoen dollar goedkoper gekregen!

Dat was dan een concrete tweet waar we iets mee zijn. Met de tweet die we nu kregen zijn we niks, integendeel.
We verdoen er allemaal onze tijd mee.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Ik ben wel fan van "luister niet naar mijn woorden, maar kijk naar mijn daden".
Als president heeft hij nog niet de kans gehad daden te stellen, maar de woorden geven alvast geen al te beste indruk.
Wait and see :)
Dat is ook mijn devies. Kijk niet naar wat mensen zeggen maar naar wat ze doen.

Hij heeft al wat beloftes ingetrokken of "aangepast". Zijn team bevat leden die hem een fraudeur en bedrieger noemde.

We zullen het met hem moeten uitzingen maar de richting die we uitgaan is niet bemoedigend. Dat zowel hij als Putin op enkele uren na dezelfde verklaring afleggen over meer nucleaire wapens is één negatief teken. Dat na zijn overwinning de felicitaties/vieringen kwamen van Rusland en IS een ander.

Er zal dus veel meer geld gaan naar defensie en wapentuig. Dat de prijs van één bestelling daarbij iets gedrukt wordt speelt in de totale rekening van zo'n beleid amper een rol.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

heist_175 schreef:
Behalve mensen aanstellen en telefoontjes plegen (China bruskeren door met Taiwan te bellen), kan en mag hij nog niets doen?
Straf want dankzij hem zal diene vlieger toch al wat minder kosten, heeft nu al 1000 tal banen gered.
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Wie weet moet Lockheed straks 1000 man ontslaan om dat contract winstgevend te maken?

Het is écht niet zo zwart wit als jij denkt. Elke actie kent een reactie.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

xayana schreef:Wie weet moet Lockheed straks 1000 man ontslaan om dat contract winstgevend te maken?

Het is écht niet zo zwart wit als jij denkt. Elke actie kent een reactie.
En zo is het natuurlijk nooit goed niewaar.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Het is niet zo eenvoudig om jobcreatie te meten, zeker als de betrokken partij nog niet begonnen is. Bovendien moet je er telkens deze afkomstig van de economische flow afzonderen om de jobs die puur door beleidsmaatregelen werden te bekomen. In dit geval is het niet zeker of de jobs behouden blijven de komende jaren en dat de korting niet verrekend wordt in andere kosten. Ook kunnen andere beslissingen een omgekeerde invloed hebben op het aantal jobs (marktprotectionisme, handelsverdragen, oorlog,...).

Ik moet hierbij denken aan het verhaal van Ford-Genk. Zij kregen een serieuze subsidie van de overheid en toen werd er ook getoeterd dat men de jobzekerheid had verankerd enz... een tijd later werd de sluiting aangekondigd.

Het is gewoon te vroeg om al conclusies te trekken. De rekening wordt gemaakt op het einde, niet vóór de start.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Hopla; Trump zorgt ervoor dat Ford (een stuk) terug komt. Dien kerel is nog nie eens president haha en doet al meer dan obama in 8j heeft gedaan.
Go Trump. Eindelijk verandering. Nu hier nog.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Trump heeft Ford bedreigd,door te zeggen dat hij 40% taksen zou heffen,als de Ford wagens,die in Mexico zouden gebouwd worden te koop zouden zijn in de US.Men kan zich afvragen wat voor een beloften Ford gekregen heeft,om zijn fabriek in de US te bouwen,daar word momenteel niets over gezegd.
Wat zal er bijv. gebeuren met de Volvo fabriek,indien blijkt dat Trump 40% invoertaksen zou heffen op de auto's die gemaakt worden in Gent.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef:Trump heeft Ford bedreigd,door te zeggen dat hij 40% taksen zou heffen,als de Ford wagens,die in Mexico zouden gebouwd worden te koop zouden zijn in de US.Men kan zich afvragen wat voor een beloften Ford gekregen heeft,om zijn fabriek in de US te bouwen.
Wat zal er bijv. gebeuren met de Volvo fabriek,indien blijkt dat Trump 40% invoertaksen zou heffen op de auto's die gemaakt worden in Gent.
Toch een goeie evolutie, niet? Zorgen voor de eigen bevolking en werkgelegenheid, moet dat niet de voornaamste zorg zijn van elk regerend leider? Of toch maar verder blijven aanmodderen zoals in Belziek waar we Renault hebben zien vertrekken. Ford weg, VW weg. En van Audi is zelfs helemaal niet zeker of die het hier gaan blijven uitzingen. Zoals Eekhoorn schreef in een vorige reactie "zo is het nooit goed, nietwaar?".
Toen voornoemde autobedrijven hier de deuren dicht deden stond het hele land op zijn achterste poten omdat de productie verplaatst werd naar goedkopere landen. Als Trump tegen zo een evolutie tegenin gaat, staan er ook nog een paar steenezels op hun achterste poten. Begrijpe wie kan.
Volvo is trouwens in Chinese handen; net zoals Saab. Ik weet totaal niet waar de geproduceerde Volvo auto's heen gaan. Blijkbaar weet fluppie dat wel.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef:Trump heeft Ford bedreigd,door te zeggen dat hij 40% taksen zou heffen,als de Ford wagens,die in Mexico zouden gebouwd worden te koop zouden zijn in de US.Men kan zich afvragen wat voor een beloften Ford gekregen heeft,om zijn fabriek in de US te bouwen,daar word momenteel niets over gezegd.
Zo ver wordt er niet nagedacht natuurlijk :).
Als we morgen enkel nog consumeren wat in België gemaakt wordt, we zouden hier terug straatarm zijn.
Audi is overigens enkel willen blijven met forse subsidies van de staat, gaan we dat voor alle bedrijven doen? Wie gaat dat betalen :)?
En dus nee: een president (strict genomen nog enkele weken president elect) die bedrijven afdreigt, daar kan je idd geen voorstander van zijn.

Op korte termijn levert dit "beleid" mss vruchten af, op lange termijn zal het enkel zuur opbreken.

Overigens: wat gaat Trump doen als alle landen dat beginnen te doen? 40% invoerheffing op Netflix, Hollywood films, Ford technologie die in EU gebruikt wordt, Coca-Cola, ...? D
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Overigens: wat gaat Trump doen als alle landen dat beginnen te doen? 40% invoerheffing op Netflix, Hollywood films, Ford technologie die in EU gebruikt wordt, Coca-Cola, ...? D
Wat denk je dat bv. Europa doet met Chinese zonnepanelen? Maar owee, als Trump het heeft over importheffing.
Enne als, als, als... Als mijn tante kl*ten had gehad, was ze mijn nonkel geweest.
heist_175 schreef:Als we morgen enkel nog consumeren wat in België gemaakt wordt, we zouden hier terug straatarm zijn
En als er hier op het forum durven zeggen dat ze voornamelijk consumeren wat in het buitenland gemaakt (en aangekocht) wordt, liggen ze hier ook nog eens onder vuur omdat ze de plaatselijke middenstand niks laten verdienen.
Ik sluit mij nogmaals aan bij de wijze woorden van Eekhoorn: zo is het nooit goed niewaar?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Geen idee of je de discussie rond "full membership" van China bij WTO gevolgd hebt?
De zonnepaneeldiscussie met China gaat over dumping en ongeoorloofde staatssteun, gekoppeld aan het prijsvergelijkingsmechanisme om dumping vast te stellen.
De discussie rond Trump, Mexico en Ford gaat niet over dumping, maar over protectionisme. Dat gaat goed zolang Trump alleen (be)dreigt en invoertaks wil heffen. Wacht tot een ander land invoerheffingen op US producten wil heffen. Dan zal voor Trump het kot te klein zijn, want dan staan er US jobs op het spel (als de US minder kan exporteren, moeten ze ook minder maken).

Om te vermijden dat elke premier, minister of president bij elke invoer of uitvoer van producten meteen begint te twitteren gelijk een kleuter, zijn er handelsakkoorden. Maar dat is anno 2016/2017 niet populair (niemand wil zich de tijd zonder handelsakkoorden herinneren).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

DIt is exact waarom in handboeken economie vrije handel en akkoorden zo geroemd worden. Het bevordert de handel. Dit soort protectionisme lijkt sympathiek op het eerste zicht maar uiteindelijk is het slecht voor de economie. Wat als de geproduceerde wagens te duur blijken en daarom niet verkopen? Dan gaat de fabriek dicht en vertrekt Ford alsnog naar het buitenland.

Het beste wat de werknemers kunnen doen is hun geld in een zelfgemaakte Ford steken en zo hun eigen vraag naar hun product ondersteunen. Als heel de lokale staat met Ford rijdt zal Ford nog eens nadenken om te vertrekken.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

en de Belgische staatssteun aan bedrijven zoals Ford was dan wel geoorloofd?
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 04 jan 2017, 20:26, in totaal 1 gewijzigd.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Ik zou het ook niet willen dat Belgische bedrijven naar China/Mexico ofzo trekken ze, neen, ik zou ze ook willen terug halen naar Belgie.
Doodnormale zaak toch? En ja in dat land zijn er helaas dan werklozen bij ja maar ze waren er kwijt op de moment dat al die bedrijven beslissen om naar een ander land te trekken, denk maar aan Apple en noem maar op, het is toch triest dat al die bedrijven daar zitten? Niet dat ik er tegen ben want we moeten allen samen werken en de economie in leven houden.

Maar hoe zou men dan jobs moeten doen dalen dan? Als jullie vinden dat het oke is dat er nog meer bedrijven uit Amerika wegtrekken?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Wat Trump doet is natuurlijk "short time thinking". Hij heeft inderdaad wat jobs gered (en al een pak geld beloofd aan bv. Carrier). De dreiging van hoge importtaksen op in het buitenland gemaakte producten zou wel eens serieus in zijn gezicht kunnen ontploffen. In Amerika produceren zal duurder zijn en er gaat dus minder verkocht worden. Voorlopig gaat het om relatief kleine productie die naar Mexico zou gegaan zijn maar als hij hetzelfde zou doen met IT en dus smartphones, tablets e.d. hoog gaat belasten dan zou dat China pijn doen en dat is een immense markt die dan hetzelfde zou kunnen doen voor de import vanuit Amerika.
Hoeveel Iphones gaan de Amerikanen nog kopen als er 30-40% importtaks bij komt? Of andere "made in China".
Aangezien hij ook al geopperd heeft de minimumlonen te willen doen dalen denkt hij misschien dat produceren in de US op die manier kan concurreren met het buitenland. Helaas, wie weinig/minder verdient zal ook minder kunnen kopen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

on4bam schreef:Wat Trump doet is natuurlijk "short time thinking". Hij heeft inderdaad wat jobs gered (en al een pak geld beloofd aan bv. Carrier). De dreiging van hoge importtaksen op in het buitenland gemaakte producten zou wel eens serieus in zijn gezicht kunnen ontploffen. In Amerika produceren zal duurder zijn en er gaat dus minder verkocht worden. Voorlopig gaat het om relatief kleine productie die naar Mexico zou gegaan zijn maar als hij hetzelfde zou doen met IT en dus smartphones, tablets e.d. hoog gaat belasten dan zou dat China pijn doen en dat is een immense markt die dan hetzelfde zou kunnen doen voor de import vanuit Amerika.
Hoeveel Iphones gaan de Amerikanen nog kopen als er 30-40% importtaks bij komt? Of andere "made in China".
Aangezien hij ook al geopperd heeft de minimumlonen te willen doen dalen denkt hij misschien dat produceren in de US op die manier kan concurreren met het buitenland. Helaas, wie weinig/minder verdient zal ook minder kunnen kopen.
De conclusie is dus simpel; geen ene zal ooit wat goeds kunnen doen wie er ook de leider is of welke partij.
Het kan mij allemaal nie veel schelen ook man, der heeft nog nooit ene naar mij om gekeken en rekening met mij of vele anderen gehouden. Ze doen maar.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

on4bam schreef: Hoeveel Iphones gaan de Amerikanen nog kopen als er 30-40% importtaks bij komt? Of andere "made in China".
En wie nu werkloos is koopt niets, prioriteit 1 is jobs.
Het is belangrijk om de jobs in de VS te houden, als ik de belachelijke prijsstijgingen van smartphones zie de afgelopen 10 jaar kan er gerust nog 30% bij.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

on4bam schreef:In Amerika produceren zal duurder zijn en er gaat dus minder verkocht worden.
Of de absurde marges voor de producent verkleinen ?

Je ziet hier toch ook dagelijks bedrijven verhuizen (naar goedkopere landen)... heb je ooit hun producten goedkoper zien worden ?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

r2504 schreef:Of de absurde marges voor de producent verkleinen ?

Je ziet hier toch ook dagelijks bedrijven verhuizen (naar goedkopere landen)... heb je ooit hun producten goedkoper zien worden ?
Dat noemen ze "vrije markt" en dat is net waar Trump (en bij uitbreiding de republikeinen) voor is. Minder inmenging/regels door de staat en meer vrijheid voor de bedrijven.
Ik zie in de toekomst trouwens veel US bedrijven aankondigen dat ze naar het buitenland gaan. Na onderhandeling met de Trump administratie komen ze daar dan op terug met een aantal voordelen op fiscaal vlak (cfr. Carrier).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:
fluppie schreef: Toch een goeie evolutie, niet? Zorgen voor de eigen bevolking en werkgelegenheid, moet dat niet de voornaamste zorg zijn van elk regerend leider? Of toch maar verder blijven aanmodderen zoals in Belziek waar we Renault hebben zien vertrekken. Ford weg, VW weg. En van Audi is zelfs helemaal niet zeker of die het hier gaan blijven uitzingen. Zoals Eekhoorn schreef in een vorige reactie "zo is het nooit goed, nietwaar?".
Toen voornoemde autobedrijven hier de deuren dicht deden stond het hele land op zijn achterste poten omdat de productie verplaatst werd naar goedkopere landen. Als Trump tegen zo een evolutie tegenin gaat, staan er ook nog een paar steenezels op hun achterste poten. Begrijpe wie kan.
Volvo is trouwens in Chinese handen; net zoals Saab. Ik weet totaal niet waar de geproduceerde Volvo auto's heen gaan. Blijkbaar weet fluppie dat wel.
Inderdaad,Fluppie weet het,(en dat is geen toeval)meer dan 50% van de Volvo's gemaakt in Gent(oostakker)is voor de Amerikaanse markt.De Volvo auto fabriek in Gent is de enige die auto's maakt rechtstreeks op bestelling van de klant,(ook voor de politie en bepaalde ambulances bijv.maar ook voor particulieren,die een bepaalde kleur van zetels willen bijv.)de andere Volvo fabrieken maken de modellen en Types die men gewoon in de schowroom ziet bij de dealer.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Marges voor producenten verkleinen, ik hoor het allemaal graag zeggen.. Kost van het product is niet gelijk aan de kost om het product te fabriceren. Als je die gaat vergelijken is de marge inderdaad enorm, maar blijkbaar vergeet men heel dikwijls nog de miljoenen die in R&D gepompt worden om tot het product te komen, en alle andere kosten die een bedrijf nog heeft.

Ik ga niet beweren dat het nen hoop sukkelaars zijn he, maar een smartphone die geproduceerd wordt aan 200 dollar en verkocht wordt aan 500 wil niet zeggen dat 'meneer den baas' 300 dollar in zijne zak steekt.

Nu iets meer on topic: ik zie dit soort praktijken ook niet echt goed aflopen over de komende vier jaar.
Gesloten

Terug naar “Ander nieuws”