Ik heb onlangs een Sonos Play 1 gekocht, een speaker waarmee je muziek via wifi zou moeten kunnen afspelen. Echter, dit werkt blijkbaar draadloos niet via de Telenet router (zwarte modem/router in één, docsis 3.0).
Ik slaag er enkel in muziek af te spelen op mijn netwerk door de ethernetkabel in te pluggen in het toestel. Zodra ik draadloos probeer te connecteren, krijg ik de melding dat ik moet verbinden met een geschikt 2.4ghz b/g netwerk. Mijn netwerkinstellingen staan juist, op 2.4ghz b/g/n. Heb alle gedaan om te testen: 5ghz eens uitgeschakeld, wachtwoord uitgeschakeld, router herstart, router naar standaardinstellingen gezet, PnP staat ook aan...
Heb eerst met de Sonoshelpdesk gebeld. Zij gaven me de tip om met m'n iPhone een wifi hotspot te maken via 4G en zo te testen of de Sonos Play 1 verbinding kon maken met de hotspot. Dat lukte, wat wil zeggen dat er geen hardware fout is. De sonoshelpdesk veronderstelt dat het ligt aan "AP isolation" in de router. Een functie die zou moeten uitgeschakeld worden. Deze functie is niet zichtbaar in Mijn Telenet.
Daarna contact opgenomen met de Telenet helpdesk met bovenstaande info. Zij konnen me niet verderhelpen. Over de functie AP isolation hadden ze nog nooit gehoord, bovendien deed de persoon aan de helpdesk alsof het wel degelijk aan het toestel lag, wat dus niet zo is.
Dus: weet iemand hoe ik toch mijn Sonos Play 1 draadloos kan aansluiten op mijn huidig Telenet netwerk?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)