Dizzy schreef:Leraars hebben ook een systeem van benoeming, ze zitten dus gebeiteld op 1 plaats. Slecht voorbeeld dus.
Je bent dan wel slecht geïnformeerd.
Een leraar moet eerst wachten op de vaste benoeming eer hij die zekerheid heeft.
Die jaren ervoor zal hij zich ook moeten verplaatsen.
Mijn leraressen avondschool geven overigens les in Gent, Zwevegem, Kortrijk, Roeselare, Brugge.
Dat is dus ook pendelen.
Ik denk dat je niet goed op de hoogte bent van de werkelijkheid.
Dizzy schreef:Ik zeg ook nergens dat iedere job gelijk is of dat het voor iedereen kan.
Maar daar zit hem nu net het probleem.
Jij pleit voor
een pestbelasting die wel degelijk IEDEREEN zal treffen, en dan is je argumentatie dat sommigen hun gedrag kunnen veranderen.
Maar al die anderen krijgen dus gewoon een platte belastingsverhoging door de strot geduwd, terwijl ze geen alternatief hebben.
Erger nog, mensen die een kleine afstand afleggen en niet in de file staan worden ook gestraft met die maatregel.
Mensen die na hun uren nog een verplaatsing doen worden ook gestraft met die maatregel.
Een blinde besparingsmaatregel dus.
Erger nog : heeft een van de genieën die dit wil invoeren al eens naar de economische gevolgen van de zoveelste besparingsmaatregel gekeken?
In de pers verscheen een paar weken geleden dat de Belgen hun consumptie het laatste jaar verlaagd hebben, we besparen zelfs op voeding!
Een reden hiervoor waren de belastingen die zo gestegen waren (heffingen op electricteit en dergelijke).
Het idee dat je dus altijd maar meer belastingen kunt heffen en dat die portemonnee van de burger eindeloos groot is, wordt daarmee tegengesproken.
Ook toen de brandstofprijzen heel hoog stonden, zag je dat dat gevolgen had voor de uitgaven.
Mensen bleven naar hun werk rijden met de auto, en ze gaven meer uit aan de pomp, maar ze begonnen wel overal op te beknibbelen.
Daarmee zien we al in het klein wat het effect zou zijn van een kilometerheffing.
Weinig effect op het rijgedrag, hogere kosten voor de gebruiker, besparen op de rest van de economie!
Dizzy schreef:Ik vind ook dat je jezelf tegenspreekt. Bedrijven zijn er niet zomaar overal want de politiek is al jaren om net ze te groeperen in industriezones, eentje zoals waar jij werkt.
Hoezo ik spreek mij tegen?
Je schetst eventjes de werkelijkheid dat bedrijven vooral in industriezones zitten.
Jij bent het die doet alsof je de oplossingen hebt.
Wel, dan is mijn vraag : ben je voor of ben je tegen dat systeem?
En als je voor bent, dan weet je toch dat dit als gevolg pendelen heeft?
En als je tegen bent, dan weet je toch ook dat je problemen zult hebben met bedrijven die liever niemand in zijn buurt heeft?
Afvalverbrandingsovens bijv.
Dizzy schreef:In Diegem is er een station, dus ook al geen onbereikbare plaats, zeker niet als je in Brussel of buurt woont.
Het is niet omdat een stad een station heeft, dat dan elke plaats binnen die stad goed bereikbaar is.
Je komt dan aan in het station, en moet dan nog eens wachten op een bus, die je ergens in de buurt van dat bedrijf werkt.
Zo makkelijk is dat allemaal niet.
Dizzy schreef:Trouwens IT kan vaak heel goed gecombineerd worden met telewerk.
IT is wel iets heel ruims.
Zelf heb ik al verschillende jobs gedaan, bepaalde kon je eventueel vanop afstand doen, andere totaal niet.
Dizzy schreef:Ik heb het over afgestudeerden. Nog altijd is een job in de stad vanzelfsprekender dan in the middle of nowhere. Jongeren zijn ook bewuster van het leven en kiezen minder enkel voor de carrière (yolo).
Beetje omgekeerd van de werkelijkheid.
Jongeren weten nog niet wat ze binnen een paar jaar gaan willen, ze zijn het nog aan het uitzoeken.
Als je geen vaste relatie hebt is dat misschien aantrekkelijk om met 20 mensen dicht op elkaar te zitten, als je een vaste relatie hebt, als er een kinderen zijn, dan ga je dat zo rap mogelijk ontvluchten.
Dizzy schreef:Eens ze settelen is een eigen huis wel een optie want alleen is het niet meer te betalen.
Misschien kun je nog ergens een pestbelasting verzinnen zodat alleen de heel rijken zich nog een eigen huis kunnen veroorloven?
Dizzy schreef:Ja, was in Brussel. Sommigen werkten van thuis uit. auto's werden gedeeld, net als fietsen, was ruimte enz...
Ik wil wel eens zien wat voor jobs dat zijn.
Volgens mij is dat soort verkoopspraatjes iets dat voor 95% van de mensen niet in aanmerking komt.
Dizzy schreef:Hadden een binnentuin met speeltuigen voor de kinderen en in de zomer cinema buiten. Kinderen vonden het de max en de ouders hadden een veilige plek midden in de stad. Dat waren dus geen alleenstaanden zonder kinderen.
Wil ik wel eens iets concreets van zien.
Lijkt mij eerder een verkoopspraatje van een vastgoedmaatschappij dan een realiteit.
Klopt. Daarom reden te meer om te stoppen met wagens te sponsoren en OV af te bouwen. Het omgekeerde is nodig en dringend.
Ik ben voorstander van een mobiliteitsbudget in plaats van een salariswagen
Laat de werknemer die nu recht heeft op een salariswagen zelf beslissen wat hij met dat geld doet.
Als het openbaar vervoer echt zo fantastisch is als jij beweert, dan gaan die werknemers daar zelf voor kiezen.
Ik geloof niet dat ze dat gaan doen.
Voor mij mogen ze investeren in het OV, maar een mens met verstand dankt iets niet af vooraleer hij een alternatief heeft.
Wat ik totaal onlogisch vind is dat men de gewone gebruiker zou verplichten het OV te nemen, omdat de wegen dichtslibben, en men tegelijkertijd de e-commerce zit te promoten, die als groot kenmerk heeft dat er gigantisch veel extra vrachtwagens en bestelwagens de baan op moeten om al die pakjes te gaan leveren.
En aan die bedrijven legt niemand regels op, dat ze voor hun goederenvervoer met de trein, of via de waterwegen zouden moeten werken.
Neen, de gewone man moet van de baan af, zodat een paar die denken dat ze beter zijn dan de rest vrije baan hebben.