Nieuwe 4K tv kopen

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 127 keer
Provider
Te Koop forum

Ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe TV liefst 4K voor het betere beeld.

Momenteel valt men "keuze" op http://www.lg.com/uk/tvs/lg-43UH661V

Wat van keuze:

- 4K = JA
- OLED = Indien niet boven buget, JA
- 43" scherm, niet kleiner of max 45"
- Geen voorkeur voor een merkt maar ook geen onbekend
- Budget max 700 liefst onder 650
- Smart type = Ja, liefst geen android os op tv!

Update: liefst geen upskaling 4K

* Even wat uitleg gevonden 4K upscaling

Je zult het vast gezien hebben op sommige Blu-ray spelers of tv’s; 4K Ultra HD upscaling. Maar wat is dit precies? Simpel gezegd komt het er op neer dat tv’s en Blu-ray spelers die hierover beschikken lage resolutie (HD) content kunnen omzetten naar de hoge 4K-resolutie. Dit wordt softwarematig gedaan en doormiddel van diverse geavanceerde technieken wordt er dus een scherper plaatje van gemaakt. Dit is echter geen ‘native’ 4K-content en zal dus nooit zo indrukwekkend zijn als originele content in de hoge resolutie. Wel maakt dit het mogelijk om je reeds bestaande films en series in wat betere kwaliteit op je 4K Ultra HD tv te bekijken.

Bij deze graag jullie advies/ervaringen eens :)
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
Bedankt: 192 keer
Provider

OLED zou ik al schrappen als je niet meer dan €2.000 wil geven.

Wat bedoel je met "geen upscaling"? Als de source geen 4k is, dan gaat de TV upscalen, is toch niet erg?
Nu ja, op een 43" zal je van de 4K niet veel merken, tenzij je er erg dichtbij gaat zitten...

Smart zou ik in mijn geval ook schrappen. Dat werkt ofwel niet goed, ofwel stopt ondersteuning na x jaar (en dat kan snel zijn!)
Beter een mediaspeler, HTPC, chromecast, ... er aan hangen denk ik.

Als je NU ook (legaal) wat in 4K wil zien, zal het vrij beperkt zijn, niet veel meer dan Youtube en Netflix.

Een goede start vind je hier (UHD TVs, gesorteerd op prijs): https://tweakers.net/categorie/621/tele ... w0WptrYWAA
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Beelden met een lagere resolutie dan 4K kunnen maar best geüpscaled worden, anders krijg je een blokkerig beeld.
4K beelden zullen uiteraard nooit geüpscaled worden, dat kan ook niet aangezien ze al in 4K zijn!

Afbeelding

Met een tv'tje van 43" zal je al erg dicht bij het scherm moeten gaan zitten om verschil te zien tussen Full HD (1080p) en Ultra HD/4K (2160p). Voor 4K raad ik 55" aan, dat is nog net betaalbaar. Vanaf dat je groter gaat dan 55" stijgen de prijzen exponentieel.

Afbeelding

Verder zou ik juist wél Android TV aanraden voor het smart-gedeelte. Deze tv's hebben meestal een relatief snelle processor, waardoor de apps sneller laden en bovendien is zo'n universeel softwareplatform een betere garantie voor een langdurige ondersteuning van de apps en een groter aanbod aan apps dan bij een smart-platform dat door de fabrikant zelf is ontwikkeld. Je moet je daardoor ook niet laten afschrikken als je voor de rest (vooral) Apple-apparaten zou hebben. Android TV werkt daar ook goed mee samen en er zijn daarvoor (officiële) apps beschikbaar in de Apple App Store.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ddd schreef:Smart zou ik in mijn geval ook schrappen. Dat werkt ofwel niet goed, ofwel stopt ondersteuning na x jaar (en dat kan snel zijn!)
Het probleem is dat je die keuze gewoon niet hebt om het te schrappen... tenzij je echt in de lagere prijsklasse gaat (met ditto kwaliteit).
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Hier sinds juni een LG 49UH610V, was toen €699 maar met cashback actie €455 bij Vandenborre (die daarin MediaMarkt volgden). Ik vermeld die verlaagde prijs omdat dat mijn waardering nogal beïnvloed.

Negatieve bedenkingen:
-- "IPS glow" raak je nooit echt gewoon: een grijze waas over wat zwart zou moeten zijn. Niet dat het storend is maar je blijft het opmerken. De horizontale kijkhoek van IPS is okee maar de verticale niet, dus als je veel lager/hoger zit dan de tv kan je best eerst eens checken in een winkel.
-- n-standaard wifi (~20Mbps) lijkt net iets te weinig voor 4K youtube videos (misschien is het wifi signaal hier niet sterk genoeg, of het kan ook aan youtube liggen). Daarmee bedoel ik dat je de meeste 4K videos af en toe eens moet pauzeren om te laten bufferen. Ons model heeft ook iets te weinig intern geheugen zodat de webbrowser na enkele 4K videokes moet heropstarten. Nieuwere firmwares hebben dat wel verbeterd, las ik. Streamen over wifi met Kodi is wel probleemloos (op 1080p).
-- standaard afstandsbediening (dus geen magic remote) is te karig qua web bediening functies. Webbrowser is sowieso zeer basic, en daarbij is de onmogelijkheid om een adblocker te installeren enorm frustrerend.
-- WebOS 3.0 is erg vlot en gemakkelijk maar dichtgetimmerd dus enkel uitbreidbaar als je akkoord gaat met LG tracking. Ik denk dat het aantal apps ook beperkter is tov Android, maar nog niet echt naar gekeken.
-- het HDR algoritme lijkt constant te werken, dus ook op webpaginas die dan dimmen als er fotos in een bepaalde layout voorbijscrollen. Na enkele weken ben je dit wel gewoon.

Positieve bedenkingen:
-- Platte schermen hebben een slechte naam op vlak van geluid maar ik ben uiterst tevreden over de klank van dit model.
-- Veel instellingen om mee te spelen maar als keerzijde was het ook nodig om die aan te passen.
-- 4K maakte geen deel uit van mijn wishlist maar blijkt toch een zeer aangename eigenschap te zijn. Ik bekijk regelmatig 4K youtube videokes puur voor de scherpte en kleurdiepte van zulke beelden. Anderzijds was 3D misschien ook wel leuk geweest maar dat zit er niet in. OLED is qua contrast en helderheid een paar klassen hoger maar ook buiten budget.
-- sommigen maken gewag van "clouding" maar ik vind dat zeer goed meevallen bij de onze. Enkel als het beeld volledig zwart is, zie je een hint van de LED array. Clouding langs de randen (een paar mm, in de hoeken een mm'ke meer omdat de zijden samenkomen) is sowieso eigen aan dat soort LED array, denk ik.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Ik denk dat als het budget geen 4K OLED toelaat je m.i. beter af bent met een FHD OLED dan met een 4K LCD TV.
Boven hebben we hier een HD-Ready Panasonic plasma van 8j oud. Beneden een FullHD Panasonic LCD van 1.5j oud. Wel, ik vind het beeld op de plasma nog altijd beter dan op die LCD, zelfs al is het duidelijk minder scherp. Grootste probleem met die LCD, die overigens zeer goede reviews kreeg, is het zogenaamde 'dirty screen effect' (soms ook clouding genoemd) wat gewoon courant/normaal blijkt te zijn bij LCD. Dit betekent dat grote effen kleurvlakken toch niet zo mooi egaal op de display komen. Bij een stilstaand beeld valt dat bijna niet op, maar eens je een bewegend beeld hebt, valt dat ineens enorm hard op. Bij bvb voetbalmatchen is dat zeer goed zichtbaar. Het begint onderhand zo hard op mijn zenuwen te werken, dat ik eigenlijk ook al nadenk om beneden een OLED te gaan zetten (maar misschien hebben OLEDs dan weer andere nadelen).

Hier een voorbeeld (bizar genoeg was het bij mij ook exact bij dat spel dat het mij ineens zo hard opgevallen was dat ik het daarna nooit meer kunnen negeren heb) :
[youtube]hfLW26WxoUE[/youtube]
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Er zal altijd variatie zitten in het licht dat door een paneel met vloeibare kristallen schijnt. Ik zou eerder gokken dat de kleinere pixels/gaatjes van een UHD paneel daarbij een diffuser effect geven dan een FHD maar 't hangt ook af van de backlight en "buildquality" dus 't blijft enigszins een loterij.

Mijn computerscherm is een TN paneel en toont een soort boomschors clouding effect als het pas opstaat en dat is vele malen irritanter. Jouw LG LF6000 is een VA paneel dus misschien is dat ook een beetje gevoeliger dan IPS? (contrast is wel beter). Dat onze vorige tv nog een 28" CRT was, beïnvloedt natuurlijk ook mijn waardering -- vergelijken met een plasma is een groot verschil.

Panasonic schijnt een oplossing voor de IPS glow gevonden te hebben: Panasonic Develops IPS Panel with 1,000,000:1 Contrast Ratio, 1000 Nits Brightness
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Voor alle duidelijkheid, dat is niet mijn LG. Is een filmpje dat ik op YouTube vond. Maar als je dan bvb ziet dat dat toestel een 9.4/10 scoort op vlak van black uniformity (zie http://www.rtings.com/tv/tests/picture- ... shlighting - je moet wel die checkbox ivm limited availability aanvinken) is het wel duidelijk dat het gewoon een enorme gok is hoe goed/slecht clouding is bij een bepaalde TV. Trouwens aan de tabel zie je ook dat er totaal geen verschil is tussen 4K en FHD toestellen. Zelfs helemaal onderaan bengelen er nog 4K toestellen.
Anderzijds vraag ik me wel af hoe goed ze getest hebben. Als je bvb de test-picture ziet van de slechtst presterende TVs, dan zie je daar in de eerste plaats dat de brightness gewoon veel te hoog staat, want er is gewoon nergens zwart te bespeuren in het beeld. Maar misschien hebben ze brightness opgeschroefd tot het witte kruis een bepaald referentie-level kreeg, en dan de uniformity gemeten.
daydreamke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 32 keer

4K is een echt aanrader op voorwaarde je 4k content hebt om af te spelen. Wij hebben sinds deze week de Philips 65pus7601 aan de muur hangen. Een echte aanrader!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Maar die biedt dan ook volledige ondersteuning voor HDR en wide color gamut en voldoet dus volledig aan de Ultra HD specificaties. Voor de beeldkwaliteit is HDR veel nuttiger dan de 4K-resolutie. Veel tv's vermelden echter HDR in de specificaties, wat dan wil zeggen dat ze een HDR-signaal kunnen verwerken, maar ze hebben niet de hardware om zo'n hoge contrasten te kunnen reproduceren. Helaas vind je echte HDR-tv's nog niet onder de € 2000.

Telenet overweegt trouwens ook om HDR en wide color te gaan aanbieden in combinatie met een Full HD (1080p) resolutie in plaats van 4K (2160p), vanwege het grote verschil in vereiste bandbreedte en het kleine kwaliteitsverschil dat de 4K-resolutie biedt (zeker gezien de te lage verhouding van beeldgrootte/kijkafstand bij de meeste mensen). Dit wil echter zeggen dat je daar niets aan zal hebben als je een 4K-tv hebt die geen volledige ondersteuning heeft voor HDR en wide color.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Tomby schreef:Ik denk dat als het budget geen 4K OLED toelaat je m.i. beter af bent met een FHD OLED dan met een 4K LCD TV.
Volledig mee eens!
(al vrees ik wel dat deze ook buiten het vooropgestelde budget passen. FHD OLED is +€1500, en je zit met een curved)
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

buthead schreef: Bij deze graag jullie advies/ervaringen eens :)
je wil dus voor 6 à 750 euro een 4K oled smart tv van 43"-45"
de sint komt, misschien kun je een tante vragen of ze de rest bijlegt :)
4K etc is gedacht voor van die keuzeschermen, of met je neus op het scherm kruipen, zoals je in dat tabelletje kunt zien
een degelijke uhd van 40-48 voldoet aan je vereisten en je blijft binnen je prijsvork

en vergeet niet dat je bovenop die 750 nog een budget voor geluid moet inplannen; 99% vd speakers zit tenslotte aan de achterkant vd tv :)
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Alvast bedankt voor de vele reacties.
Heb hier zeker nog wat extra goede tips gevonden.

1.Ik ga zeer waarschijnlijk naar een 49" model gaan ( kijkafstand is hier 2-3m ) , is tv voor op de slaapkamer.

2. Geen OLED, is indd TE duur, gisteren ben ik zelf een gaan kijken in een winkel, de verkoper zij indd dat TN zeer wss begin of midden 2017 met 4K box komt, handig maar heb geen coax op men kamer hier, heb wel rechtstreekse LAN( 1Gbps, cat6e ) vanop men DOCCIS van TN + WHoppa abbo.
Bandbreedte genoeg om 4K te streamen via yt en netflix zeer wss en mss her en der een film huren via internet.

3. Men budget heb ik wat verhoogd 850euro +/-

4. Heb nog een intel NUC sinds enkele weken als mediaspeler dient dus dat is al oke! :)

Hebben jullie eventueel nog goede modellen dat jullie aanraden?
Kijk altijd via tweakers eerst eens maar meningen en advies zijn zeker belangrijk

UPDATE 16:56 => Deze wordt het : Samsung UE43KU6000

Overal zeer goed reviews en zeer zeer goede prijs! :D
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 35 keer
Te Koop forum

Ben ook van plan om binnenkort een nieuwe tv te kopen en heb dit topic ook wat gevolgd. Hou er wel rekening mee dat je gekozen toestel maar 50 Hz is. Ik zou nooit geen Hz meer willen. Dan ga ik liever voor 100 Hz en full hd dan 50 Hz en 4K.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Klopt ze zeggen 50hz maar bij bepaald merken duiden de refresh rate met pwi pmi aan enz bij deze samsung nog iets anders dacht ik.
Maar geen idee of dit veel verschil gaat geven allesinds zodra ik hem heb en opgesteld heb post ik een update!
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 35 keer
Te Koop forum

Die pwi, pqi, pmi zijn eigelijk gewoon scores die fabrikanten toekennen. Verschillende merken kan je met die score niet vergelijken, het dient enkel om binnen hun eigen produktlijn aan te duiden welk model beter is dan het andere. 2000 bij samsung is niet persé beter dan 1800 bij philips.
Bij samsung is dit idd pqi maar dit is eigenlijk een som van refresh rate, contrast, scherpte, ...
Kijk beter naar de refresh rate van het paneel. Bij dit model is het 50 Hz en dit heeft als nadeel dat snellere beelden niet vloeiend worden weergegeven. Kijk je gewoon soaps of naar het nieuws, dan maakt het niet veel uit maar als je toch liever wat actiefilms of sportmatchen ziet, ga dan voor 100 Hz en dus ook vloeiende beelden.
Hier gaat het waarschijnlijk de samsung ue50j6240 of ue55j6240 worden.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Philips 49PUS6561/12 49" 4K LED-TV
€ 1149,0039% korting
Nu!€ 699,95

Vandaag op ibood.be
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Waarom laten mensen zich nog steeds vangen door ibood?

http://www.vandenborre.be/lcd-led-tv/ph ... pus6561-12

Zelfs 95 cent goedkoper. Levering aan huis is zelfs gratis terwijl ibood 8,95 euro verzending rekent.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

naast de 49" -> http://www.ibood.com/be/nl/product-spec ... ed-tv.html
is er ook een 55" -> http://www.ibood.com/be/nl/product-spec ... ed-tv.html
Maar persoonlijk zou ik toch vandenborre verkiezen boven ibood !
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Bij Philips loop er momenteel ook een cashback-actie op de hogere mid-range en high-end modellen (vanaf 7101): http://www.philips.be/c-w/acties/tv-campaign.html

Afbeelding

Een vriend van mij heeft onlangs de 55PUS7101 gekocht voor € 1125 en krijgt daar nog € 200 van terug, dus € 925. Bij de 49PUS7101 krijg je € 150 terug. Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn om die voor ongeveer € 950 - € 150 = € 800 te krijgen.

Dit zijn wel zeer interessante toestellen voor die prijs.
- 100 Hz LCD-paneel met backlight scanning: 200 Hz framerate
- premium color: ondersteuning voor wide color gamut
- HDR+: kan HDR-beelden verwerken, maar ze niet volledig reproduceren (kan ook niet voor deze prijs)
- driezijdige Ambilight
- afstandsbediening met volledig toetsenbord op de achterkant
- Android TV met quad-core processor en 16 GB opslagruimte
- 30W luidsprekers met triple ring-technologie (grote woofer in de achterkant)
- mooi design met dun metalen frame (goedkopere modellen hebben een dik plastic frame)
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

@Slafes,

ik koop ook zelf niets meer op ibood, ik wou gewoon een alternatief bieden op de ts zijn prijs. Daarna ga ik meestal kijken in de pricewatch van tweakers om al een eerste indicatie te krijgen van de huidige prijs van dit toestel. Daarna ga ik verder research doen.

Logitech afstandsbediening: €99 bij bol/coolblue, op amazon gekocht voor €50, 48u later geleverd thuis. :bang:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Slafes schreef:Waarom laten mensen zich nog steeds vangen door ibood?

http://www.vandenborre.be/lcd-led-tv/ph ... pus6561-12

Zelfs 95 cent goedkoper. Levering aan huis is zelfs gratis terwijl ibood 8,95 euro verzending rekent.
Leverbaarheid >3 weken. Dus lijkt me risico dat ze die niet meer kunnen leveren. Je leest ook vaker over online winkels die op de dag dat iBood iets aanbiedt, prompt eronder duiken en de dag erna weer normale prijs hebben. Waarmee ik niet wil zeggen dat Vandenborre dit doet, ben overigens zelf zeer content van Vandenborre. Bij iBood is het eerder een gok of je geen problemen gaat hebben.
Teebee schreef: Logitech afstandsbediening: €99 bij bol/coolblue, op amazon gekocht voor €50, 48u later geleverd thuis. :bang:
Mja, dan kun je van elke winkel wel eens je kop tegen de muur bonken... er zijn altijd producten, vooral oudere, waarvan prijzen enorm kunnen verschillen.
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef:Leverbaarheid >3 weken. Dus lijkt me risico dat ze die niet meer kunnen leveren.
Inderdaad, de 6561 is een liquidatiemodel. Enkel bij Vanden Borre Roeselare hebben ze nog een toonzaalmodel staan volgens de website.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Tomby schreef:Bij iBood is het eerder een gok of je geen problemen gaat hebben.
Dat had ik in mijn originele reactie ook staan, maar heb het gewist voor ik op verstuur klikte...

Als ik in mijn vriendenkring hoor over de verhalen van ibood... Niet echt positief te noemen.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Indd 50Hz had ik niet gezien op hun site, ik denk er mss nog aan deze terug te sturen dan.

50Hz VS 100Hz gaat toch wel een verschil geven denk ik
Vooral voor films en series bedoelt

-> UPDATE
In mijn geval betreffende
= Samsung UE43KU6000
PQI (Picture Quality Index) 1300 zegt samsung en op de website: Met Motion Rate 120 ga je helemaal op in je video-content, die zonder enige flikkering wordt weergegeven.
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Die 'Motion Rate' is de frame rate die je bekomt door backlight scanning, zie ook mijn post hierboven over die Philips tv's.
Hier vind je de refresh rate van het paneel zelf: http://www.displayspecifications.com/en/model/69bb47d
Er staat 60 Hz, dat geldt voor Amerika. In Europa is dat 50 Hz.

Zo hebben de Philips tv's met 100 Hz frame rate ook een 50 Hz paneel met backlight scanning. Die met een 200 Hz frame rate hebben een 100 Hz paneel met backlight scanning. De echte refresh rate van het paneel zelf is het belangrijkste en geeft het grootste verschil in de praktijk.
buthead schreef:de verkoper zij indd dat TN zeer wss begin of midden 2017 met 4K box komt
Klopt, maar ze hebben zelf al aangegeven dat ze zeer waarschijnlijk geen gebruik zullen maken van de 4K-resolutie vanwege de hoge bandbreedte die daarvoor vereist is en het weinige voordeel dat dit oplevert (iemand met een normaal gezichtsvermogen van 20/20 ziet vanop een afstand van 2 meter of meer geen verschil meer tussen Full HD en 4K op een scherm van 50"). Wel zullen ze HDR en wide color gamut (wat tevens deel uitmaakt van de Ultra HD specificatie en een veel grotere verbetering in beeldkwaliteit geeft) gaan combineren met een Full HD resolutie.

De Samsung UE43KU6000 kan echter noch HDR, noch wide color gamut reproduceren. Dit kan bij Samsung pas vanaf de 7000-serie.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Dus best deze tv retourneren dan maar veronderstel ik.
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Ja, maar dan moet je wel weten welke je in de plaats zou nemen.
Vanwege de cashback-actie momenteel zou ik eens kijken naar de Philips 49PUS7101 als ik jou was.
Ik weet niet waar je woont, maar deze kan je al hebben vanaf € 749: https://www.tvspecialisten.be/philips-49pus7101
Voor een toestel met zo'n specificaties is dat een zéér scherpe prijs.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ik heb het toestel binnen 2-3 weken pas echt nodig dus gelukkig geen haast hierbij.
Had deze meteen gekocht omdat deze heel goed bij vele sites en test-aankoop en co aanbevolen werd maar jammer genoeg maar 50hz.

Ik denk dat ik straks nog een bon vraag voor retour en hopelijk eind deze week het geld terug en gelijk die ene die jij misschien voorstelt bestellen

Sony KD-43X8305C
Philips 43PUS6501 - Ambilight
LG 43UH661V

Bovenstaande 2 vond ik tevens ook nog

UPDATE: Zie wel dat dit 49" is :/

ben eerder naar 43" opzoek moet ergens tussenpassen
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Sony KD-43X8305C: is nog een 2015-model, heeft geen wide color gamut ('Triluminos') en kan ook geen HDR-signalen verwerken, een veel lagere helderheid (200 cd/m² i.p.v. 400 cd/m²), een langzamere processor (ARM Cortex-A17 dual core i.p.v. ARM Cortex-A53 quad-core), minder RAM-geheugen (1,5 GB i.p.v. 2 GB) en minder opslagruimte (8 GB i.p.v. 16 GB).
Platte (niet-curved) 2016-modellen zijn de KD-43XD8005 (50 Hz) en KD-43XD8305 (100 Hz).
Beide modellen beschikken over een 10-bits paneel met wide color gamut ('Triluminos').
De KD-43XD8305 is zeker een goed toestel, alleen is Sony natuurlijk een iets duurder merk en betaal je hier € 1000 voor een 43" tv...

Philips 43PUS6501: geen € 150 cashback, dus minder goede deal; verschillen met de 7101:
- Lagere Picture Performance Index (1800 i.p.v. 2000) door iets minder goede bewegingsverbetering ('Natural Motion' i.p.v. 'Perfect Natural Motion')
- Geen wide color gamut ('Premium Color')
- Minder goede klank (20 W i.p.v. 30 W; geen triple ring technologie, geen woofer in de achterkant)
- Ambilight tweezijdig i.p.v. driezijdig
- Direct LED i.p.v. Edge LED --> dikker toestel
- dikker plastic frame i.p.v. dunner metalen frame
De 6561 is een liquidatiemodel en het enige verschil met de 6501 is dat het een driezijdig i.p.v. tweezijdige Ambilight heeft.

LG 43UH661V: deze zou ook een 50 Hz paneel hebben, zie
http://www.displayspecifications.com/en/model/36ae4f1
https://tweakers.net/pricewatch/529857/ ... ificaties/

De hogere reeksen tv's (van gelijk wel merk) zijn inderdaad nooit verkrijgbaar in die kleine maten. De afmetingen (B x H x D) van de 49PUS7101 zijn 1093 x 644 x 61 mm zonder voet en 1093 x 709 x 203 mm met voet. Je kan dan eens meten of dat zou passen.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Vandaag toch maar die ene samsung terug gestuurd en de andere besteld die je aanrade, vond zelf geen betere voor zo een top prijs
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Dankzij die cashback is dat inderdaad een top prijs. Maar... je hebt hem toch wel gekocht bij een deelnemende winkel?

De link die ik had gegeven was een deelnemende winkel met de laagste prijs die ik heb gevonden, maar is in Limburg. Die vriend van mij die onlangs de 55PUS7101 heeft gekocht, heeft die van Frans De Smet (Oost-Vlaanderen). Daar is de cashback ook geldig en die hanteert ook scherpe prijzen, maar die moet je eerst aanvragen via zijn website...
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 37 keer

Let goed op met de cash back van Samsung. Het is zo ingewikkeld en tijdrovend dat je ontmoedigd wordt om je geld terug te krijgen.
Een tijd terug bij een klant geweest die er al uren voor gebeld had. Hij moest nog wachten want volgens de actie hadden ze x-maanden om uit te betalen, zijn dossier was kwijtgeraakt. Dan hadden ze de opgestuurde originele code nodig. Een foto van de serienummer of zelfs de verpakking mocht niet via mail toegestuurd worden. Na een half jaar was die verpakking weg, dus had hij geen recht meer op de cash back.
Mijn ouders kochten een koelkast van Samsung en er zou ook een korting op zitten. Uren met Samsung gebeld, met Coolblue gebeld die er ook niets aan konden doen. E-mails gestuurd naar Samsung met als resultaat dat ik wekelijks reclame krijg van Samsung en niemand die die reclame kan wegkrijgen uit hun systeem. Heb me al 30 keer of zo uitgeschreven daarvoor.
Uiteindelijk heeft Coolblue dan maar zelf een waardebon gegeven.
Verder ken ik nog twee mensen die hun cashback niet gekregen hebben omdat ze het opgegeven hebben.
Die cashback-kortingen van Samsung zijn een lijdensweg waardoor ze dat slechts zelden moeten uitbetalen volgens mij. Voor mij geen Samsung meer.
Alleszins veel succes nog met het toestel!
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Voor de mensen die toch een Samsung TV overwegen,er is rond het Gentse een hersteller (erkend door Samsung)die zowel in garantie,als daarbuiten een Samsung tv zal herstellen,(gelijk waar je je tv gekocht heeft) dit was voor mij de grootste reden om een Samsung TV te kopen,ik vind het een hele geruststelling dat er,zelfs bij een probleem een prof. hersteller in de buurt is.

http://www.paulpringels.be/
maxpower
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

hier links van mij staat een nog ingepakte Lg Oled 55B6V

ik heb er 2099 € voor betaald hier https://www.tvspecialisten.be MAAR dat was een actieprijs tijdens de black friday dagen

dus in totaal 600 euro korting gehad
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Steven7 schreef:Let goed op met de cash back van Samsung.
Het gaat hier wel om een Philips, maar bij cashback acties in het algemeen moet je inderdaad zeer goed de voorwaarden lezen en zorgen dat je daar 100% aan voldoet. Ook bij deze moet je de originele streepjescode van de verpakking mee opsturen. Heb je dat niet gelezen en de verpakking al weggegooid, pech, € 150 / € 200 / € 500 in de vuilbak...
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Morgen komt de nieuwe tv toe, dan kan ik gelijk de cashback aanvragen.

Heb in het verleden al genoeg zever met samsung cashback gehad, had indd eens de originele barcodes opgestuurd, toen zijden ze ja ontvangen en dan nadien telefoon gehad, ja sorry we hebben ze niet ontvangen, Samsung met cashback is een dikke leugen heb zo al genoeg verhalen van die heren gehoord.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

buthead schreef:Morgen komt de nieuwe tv toe, dan kan ik gelijk de cashback aanvragen.

Heb in het verleden al genoeg zever met samsung cashback gehad, had indd eens de originele barcodes opgestuurd, toen zijden ze ja ontvangen en dan nadien telefoon gehad, ja sorry we hebben ze niet ontvangen, Samsung met cashback is een dikke leugen heb zo al genoeg verhalen van die heren gehoord.
Dan ben ik dan één van de weinigen die geluk heeft, ik heb 2 jaar geleden een Samsung smartphone gekocht, een Galaxy S4 mini en ik heb wel mijn cashback van € 50 gekregen al heb ik wel 2 maanden moeten op wachten. :-D
Niettemin vind ik die regeling maar niks en zou men beter van eerste keer een korting geven bij aankoop in plaats van het allemaal ingewikkeld te maken maar ja sommige firma's hanteren blijkbaar de leuze van moeilijk gaat ook. :x
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Als het wat meer mag zijn :-) , nog eens een scherpe aanbieding op 1dayfly: https://www.1dayfly.com/be/nl/extreme/

"SAMSUNG 55" 8-​SERIES QUANTUM DOT SUHD TV"
€ 1.499,95
+ € 24,95 Verzendkosten
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

apestaart schreef:Niettemin vind ik die regeling maar niks en zou men beter van eerste keer een korting geven bij aankoop in plaats van het allemaal ingewikkeld te maken maar ja sommige firma's hanteren blijkbaar de leuze van moeilijk gaat ook. :x
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”