Dit is de setup: de telefoonlijn komt binnen in de garage. Deze gaat naar een "bakje" van belgacom (7x7x2cm). Uit dit bakje (wat het doet weet ik niet) loopt er een lijn die naar de telefoonaansluiting in de woonkamer (waar ook een splitter opstaat). Men kan desnoods een tweede lijn op het bakje aansluiten, maar dat is hier niet het geval. Bovenop het bakje staat er ook een 5-polige aansluiting.
Op deze 5-polige aansluiting heb ik mijn splitter geplaatst. De splitter is aangesloten op de USR modem-router...
Wat gebeurd er: de modem-router kan inbellen, maar ik heb massaal veel ruis op de telefoon. Het internet gaat enorm traag, veelal niet. Soms heb ik een connectie, dan weer niet. Ik spreek hier over fracties van een seconden dat ik wel/geen connectie heb. Als ik ping naar bijvoorbeeld google, komen er pakketjes aan, sommige pakketjes komen niet aan. De tijd is ong. 70ms. Soms is het meer, en als het meer is (100ms+) dan volgt er vaak een Request time out.
Wat zijn de symptomen: als ik de telefoon (of op de aansluiting in de woonkamer of op de aansluiting op het bakje zelf) aansluit, en ik laat de modem inbellen, hoor ik de modem inbellen. Voor het inbellen is er geen ruis op de telefoon, nadien wel. Net voordat hij connectie heeft met de provider brandt het lampje "wan ip" op de modem-router rood. Nadien groen, en eenmaal ingebeld gaat het lampje als gek flikkeren, zelfs als er geen pc is aangesloten. Trek ik de kabel van de modem uit blijft hij een eindje doorflikkeren.
Zet ik een P2P programma aan (DC) om m'n upload en download te testen krijg ik praktisch geen downloadsnelheid (100byte/s), en uploadsnelheid af en toe één piek om de 10sec tot 128kbyte/s.... Kazaa connect niet. Download ik een bestand van het wwwf - als ik op een site geraak - dan haal ik soms 123kbyte/S, en valt dan weer stil... Surfen zelf gaat af en toe: als hij in de korte periodes van wél internet net de pagina kan laden (zo ben ik op het forum geraakt

Ik heb reeds gebeld naar versatel, die wisten het ook niet. Er zijn geen problemen op mijn lijn. Ik denk dus dat het probleem ligt in het "bakje" of met mijn splitter. Het zijn 2 dezelfde splitters van het merk Leacom. Btw: de telefooncentrale is hier om de hoek

Dit zijn de symptomen. Ik heb zo ongeveer alles al geprobeerd, maar ik begin zo een beetje de moed te verliezen.