Zwarte Piet wordt afgeschaft

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

Stroper schreef:maar persoonlijk zie ik geen probleem om te evolueren naar een roetzwarte piet ipv. een met gouden oorringen, rode lippenstift en een afro-pruik.
Dat bepaalde stereotype zaken uitfaseren is in de hedendaagse maatschappij logisch. De oorringen en dikke rode lippen waren al aan het uitfaseren toen ik zelf nog in de schoolbanken zat. Maar de klederdracht en het feit dat hij zwart is is blijkbaar een probleem. En het feit dat de sint op een paard zit en piet er altijd naast loopt, want dat maakt hem een slaaf :bang: Het is ook geen slavenpak en hij is in het verhaal nooit een slaaf van de sint geweest (toch niet in het verhaal dat ik geleerd heb) .
Eigenlijk is dat ook racisme, een zwarte medemens mag dus geen piet spelen :wink: ? De roetpieten zijn trouwens het probleem niet, al die extra's stuit mensen op de borst (die andere eigenschappen die piet dus piet maken). (groene, gele en blauwe vind ik dan weer wat te belachelijk, maar goed voor mij komt de sint al wat jaren niet meer :wink: dus tis aan de kinderen om uit te maken of ze daar een probleem mee hebben).
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer
Provider

Draai het of keer het gelijk je wil, het is een karikatuur...
volgens de, hahum "geschiedenis" heeft nen Turk een zwarte slaaf gered & als dank mocht die dus nu slaaf spelen voor dien Turk.

Lijkt de Sint op nen Turk ? Nee, het is een karikatuur
Lijkt zwarte piet op een neger ? Nee, het is een karikatuur

Niemand heeft problemen met het eerste, sommige hebben problemen met het 2de :bang:

We zijn dat al heel lang aan het verbloemen hé, in mijn tijd kwam dat ook al door de schoorsteen, jongens toch, dat is gewoon ne zwarte hé.

Wij vieren het feest van de goede sint die met zijn zwarte knechten langskomt om cadeautjes uit te delen, niet meer, niet minder.
Hij had geen witte knechten, geen gele knechten of geen regenboog knechten, hij had zwarte knechten.

Stroper schreef:Tradities veranderen nu eenmaal.
Nee, tradities daar hou je aan vast, als je die verandert zijn het geen tradities meer :bang:

rtl schreef: Dat vind ik er ook van. "Vroeger vroeger vroeger", vroeger was slavernij en de brandstapel ook de normaalste zaak vd wereld, is het daarom nu nog altijd ok?
Ja natuurlijk is dat nu ook nog oke, ik heb nog niemand zich zorgen zien maken als er weer eens een heks langskomt met Halloween.
Laatst gewijzigd door iceke 14 nov 2016, 11:51, in totaal 2 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Inderdaad... nog 5 a 10 jaar en we zijn racisten omdat onze vrouwen niet met een Boerka rondlopen.

Man toch, waar gaat deze wereld naartoe... en sommige keken ernaar en juichten het nog toe ook :bang:
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

Stroper schreef:maar persoonlijk zie ik geen probleem om te evolueren naar een roetzwarte piet ipv. een met gouden oorringen, rode lippenstift en een afro-pruik.
Maar er is ook toch geen noodzaak om een stereotype Piet onder druk van een ouderwetse voorbijgestreefde interpretatie te laten verdwijnen?
Traditie doet nu eenmaal beroep op elementen uit het verleden. Het herinnert ons dus ook aan de onfraaie perioden uit onze geschiedenis.

Deze non-discussie doet me een beetje denken aan de "Slave Earrings" van Vogue Italia: https://web.archive.org/web/20110818071 ... p-earrings

Toen kwam ook diezelfde non-discussie over slavernij, discriminatie en racisme op gang. Die oorringen hebben anno 2016 natuurlijk niets met slavernij, discriminatie of racisme te maken, idem voor Zwarte Piet.
gedeco
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

De enige traditie die men wel weet in stand te houden: Het schofferen van de medemens.

Ergens in de jaren 80 was ik "schuldig" aan het meehelpen met de brave Sint. Hiertoe had ik me zoals de traditie voorschreef helemaal verkleed als de beste helper van deze kindervriend. Netjes zwart geschminkt, uit respect...
Het getuigt van een ongelofelijke onbeschoftheid om dit racistisch te noemen. Hier voel ik mij persoonlijk aangesproken. Geen haar op mijn hoofd heeft de link gemaakt met racisme, integendeel, ik vond het een eer
Het was ook een leuke traditie dat zwarte piet ongevraagd kusjes uitdeelde aan de dames, maar dit zal nu wel bestempeld worden als sexuele intimidatie?
Stroper schreef:In Ieper worden ook geen levende katten meer van de toren gesmeten.
Kijk, dit kun je nu echt niet vergelijken. Je moet al serieuze hersenschade hebben opgelopen om dit te laten doorgaan als traditie.
Terecht afgeschaft.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer
Provider

Zonder over welke traditie dan ook een oordeel te vellen, we zien alweer dat wat we zelf goed vinden, goed is, en wat we zelf neit goed vinden, niet goed is. Des mensens.

Wat er hier gebeurt is dat sommige grote mensen een kinderfeest aangrijpen om een maatschappelijk probleem aan te kaarten, maar daarbij vergeten dat er geen enkele link is tussen beide.

Toen ik in de lagere school zat, vroeg men ouders om zwarte piet te komen 'spelen', die werden toen zo zwart mogelijk gemaakt om te voorkomen dat je als kind je eigen moeder of vader zou herkennen en de magie van het feest op die manier verloren zou gaan.

Wat mij in het hele gebeuren meer stoort is dat ouders hun kinderen straffen als ze liegen, maar de leugen van de Sint zo lang mogelijk proberen in stand te houden...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:
Provider

Joe de Mannen schreef: Wat mij in het hele gebeuren meer stoort is dat ouders hun kinderen straffen als ze liegen, maar de leugen van de Sint zo lang mogelijk proberen in stand te houden...
OMG, meen je dat nu echt of is dat iets dat je net hebt uitgevonden toen je aan het typen was om gewoon ook maar "iets van interessante frustratie" te kunnen neerpennen?
Ik kan me echt niet inbeelden dat dat iets is waar je al jaren mee rond loopt.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat is wel iets waar ik bedenkingen bij heb, ja, maar meer dan dat ook niet. Ik heb geen kinderen dus het stelt zich hier niet.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:
Provider

Beetje offtopic dan, maar er is toch verschil tussen:
- grove flagrante leugen (lees oplichting, bedrog en van dat soort)
- leugen om bestwil (als je vrouw vraagt als ze dik is.......)
- tradities en volksverhalen (en dan horen deze dus eigenlijk niet thuis in het "leugen" rijtje..)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer
Provider

Om op die frituur terug te komen:
Ja, ook ik ga niet zo graag naar een frietchinees.
Omdat een frituur bij mij een oervlaamse ervaring is en moet zijn.

Om dezelfde reden ga ik ook niet graag naar een chinees restaurant uitgebaat door zwarten of oerblanke vlamingen, of naar een kebabzaak waar er geen turk in de keuken staat, bij wijze van spreken.

Dat gezegd, heel dat gezeik over zwarte piet, racisme, en blackface, dat is gewoon amerikaanse overdreven political correctness die komt overgewaaid.
U weet wel, dat land waar men het woord "black" niet gebruikt maar wel "african-american", hoewel ik het nog onbeleefder vind om zomaar aan te nemen dat iedereen amerikaans is, of dat elke zwarte rechtstreeks uit afrika komt.
Soit. Toen die 2 idiote zwarte acteurs destijds een whiteface deden in een film door zich te verkleden als domme blondjes, hoorde je nochtans geen piet. 2 maten 2 gewichten dus.
ldw
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:
Provider

Ik ben misschien de uitzondering, maar dat het zwart van de schoorsteen kwam had ik toch nooit gehoord tijdens mijn kindertijd... (de laatste jaren hoor ik het wel continu). Het valt dan toch op dattem ook krulhaar, grote dikke knalrode lippen, grote ringen rond z'n oren, en hetzelfde kostuum als dat van de blackface karikatuur heeft...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer
Provider

ldw schreef:Ik ben misschien de uitzondering, maar dat het zwart van de schoorsteen kwam had ik toch nooit gehoord tijdens mijn kindertijd... (de laatste jaren hoor ik het wel continu). Het valt dan toch op dattem ook krulhaar, grote dikke knalrode lippen, grote ringen rond z'n oren, en hetzelfde kostuum als dat van de blackface karikatuur heeft...
het politieke correcte is volledig doorgeslagen

binnen 5j is 'm weg en dan smijten we ons op de sint zelf
een allochtone slavendrijver die anderen laat werken

da kan toch ni?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het hele gebeuren laten verdwijnen zullen ze niet doen, teveel kassa kassa kassa. Tis tegenwoordig ook veel platte commerce he, de paashaas is als het ware het land nog niet uit of de sint staat er al. Tegelijk met alle kerstversiering natuurlijk :banana: .
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

Eerst nog ff scoren op "terug naar school" vanaf half juli en dan vanaf half september is het "halloween" :)
Je kan maar hopen dat deze zever boven de hoofden van de kinderen blijft.
Geen idee hoe zichtbaar (voor kinderen) het protest in NL was?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

MClaeys schreef: de paashaas is als het ware het land nog niet uit of de sint staat er al.
Zo kan ik tenminste altijd chocolade ventjes vinden voor bij de boterham.

Nu ik eraan denk... zwarte chocolade, is dat nog wel correct... is het niet discriminerend dat ik zwarte eet :eek:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat leek mee te vallen. De sint intrede zelf liep naar wat ik gelezen heb vrij rustig, de politie heeft ze wat op een afstand kunnen houden. In Sint-Niklaas stond ook wel wat beveiliging blijkbaar, maar geen incidenten. Nuja, bij ons is het Wouter VB die de kar trekt en die pakt het vrij rustig aan. Prem Radhakishun in Nederland is van een ander caliber, das zo ene da twee stenen kan doen vechten denk ik .

Overigens: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... piet.dhtml
r2504 schreef:Nu ik eraan denk... zwarte chocolade, is dat nog wel correct... is het niet discriminerend dat ik zwarte eet
Als je niet discrimineert en af en toe ook es nen andere kop afbijt is t OK naar t schijnt :wink:
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer
Provider

ITnetadmin schreef:Volgend issue: moet dat paard nu écht altijd wit zijn?? :-)
Of nog beter moet Sinterklaas altijd op een paard rijden? Hij kan toch ook op een ezel rijden? :angel:
r2504 schreef:Nu ik eraan denk... zwarte chocolade, is dat nog wel correct... is het niet discriminerend dat ik zwarte eet :eek:
Eet dan witte chocolade, ik eet trouwens liever witte chocolade want zwarte lust ik niet, melkchocolade dan wel weer. 8)
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

Overgewaaid uit Nederland door een surinaamse dame als ik me niet vergis en wat linksen kwiebels alweer en dan pakken ze dat hier over dankzij mensen als Van Bellingen, Abou jahjah niet te vergeten en nog een aantal anderen en zo'n kleine minderheid die dan nog hun zin krijgt ook, onvoorstelbaar.
Van iets dat er niet is een probleem gaan maken. En er zit dacht ik ook nog eens eentje vd VLD erbij. Het kan weer niet op.

Op Dreamland schreven ze al controlepiet inplaats van zwarte piet.

Toch straf dat die mensen die tegen zwarte piet zijn dat zij beweren dat het racistisch is en ouderwets en moet evolueren en weet ik nog allemaal maar diezelfde vinden dan wel de islam oke, hypocrieter zijn kan ook alweer niet meer.

Ik las hier de vergelijking over Spanje en zijn stierenvechten? Dit is toch echt wel appels met peren gaan vergelijken.
Het ene is er voor het plezier voor de kinderen waarbij niemand verplicht is ook om eraan mee te doen, het is er, het is iets onschuldigs.
Terwijl het andere dierenmishandeling is, voor de fun, voor het geld etc...
Sommige tradities lijkt me nogal normaal dat die moeten stoppen, we leven in de 21ste eeuw.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Had je verder gelezen of enig begrip voor context gehad dan zag je dat het geen vergelijking was van zwarte piet met stierengevechten :roll: Het punt daar was een reactie op de stelling "van tradities blijf je af", en dat een traditie zijn geen excuus is om er vanaf te blijven als er problemen rond zijn. :roll: Zoals dus dierenleed bij stierengevechten.
R3ap4r
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 15 keer
Provider

apestaart schreef: Of nog beter moet Sinterklaas altijd op een paard rijden? Hij kan toch ook op een ezel rijden? :angel:
Ah neeje, dan krijgt'm ne copyright strike van Jozef en Maria....
Afbeelding
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

Ik vraag me wel af in hoeverre dit een 2snijdend zwaard is?

Een minderheid blijft mordicus beweren dat Zwarte Piet een racistische uiting is. Tussen veel tekst staat er eigenlijk enkel "omdat wij dat vinden" (wij = de minderheid).
Gaan we dat dan voor alles toepassen? Gaan we elke minderheid (supporters van Den Antwaarp zijn een minderheid, mensen met een hoed zijn een minderheid, mensen met een kaal hoofd zijn een minderheid, ...) de macht of mogelijkheid geven om tegen eender wat te protesteren en het zelfs zo ver te drijven dat het aangepast wordt?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer
Provider

Wie vertegenwoordigt dat "minderhedenforum" eigenlijk?
Ik ken diverse allochtonen die met het fenomeen totaal geen probleem hebben.
Gisteren nog, in het frietkot, was ik met de uitbater hierover aan het praten, zonder dat ik het wist zat er ook iemand van vreemde origine, ik denk dat het een Turk was, in het frietkot.
En toen hij mij passeerde zei hij "Zwarte piet is gewoon traditie, dat moet blijven".
Dat toont gewoon aan dat het debat opgepord wordt door enkele extremisten als Van Bellingen, die hier politiek garen willen van spinnen.
Dat wil helemaal niet zeggen dat de gemiddelde allochtoon hier wakker van ligt.

Nog zo'n idioot artikel stond in "De Morgen".
http://www.demorgen.be/opinie/ik-zou-he ... -bb6ea8f8/
Raf Njotea vindt dat de blanke niets te zeggen heeft over die discussie.
Mooi zo, de "onderdrukte zwarte" die de wetten oplegt, en doet alsof hij in naam van alle zwarten en kleurlingen spreekt.
En wie het niet eens is moet maar eventjes zijn bek houden.
Iemand die de contradictie ziet?

Zijn argumenten zijn ook te gek om los te lopen.
Een argument als dat dat het woord is waar allochtone kinderen meest mee gepest worden, is echt zo idioot als maar kan zijn.
Dus die pipo denkt dat als je het meest voorkomende scheldwoord afschaft, dat er dan niet meer gescholden wordt?
Even intelligent als zeggen "De oudste vrouw ter wereld is vannacht overleden, nu is er geen oudste vrouw meer."
Het tweede meest voorkomende zal dan wel meest gebruikt worden, hee.
En ook dat idee dat enkel allochtonen gepest worden.
Vooraleer er massale immigratie was, werden kinderen ook al gepest, omdat ze rood haar hadden, of wat dikker waren, of net heel mager, of omdat ze een bril droegen, maakt niet uit, de pesters waren creatief genoeg.
heist_175 schreef:Een minderheid blijft mordicus beweren dat Zwarte Piet een racistische uiting is. Tussen veel tekst staat er eigenlijk enkel "omdat wij dat vinden" (wij = de minderheid).
Gaan we dat dan voor alles toepassen? Gaan we elke minderheid (supporters van Den Antwaarp zijn een minderheid, mensen met een hoed zijn een minderheid, mensen met een kaal hoofd zijn een minderheid, ...) de macht of mogelijkheid geven om tegen eender wat te protesteren en het zelfs zo ver te drijven dat het aangepast wordt?
Inderdaad, als de minderheid haar wil op totaal ondemocratische wijze (wie heeft die pipo's van dat minderhedenforum verkozen???) haar wil opdringt aan de meerderheid dan zit er iets serieus fout met onze maatschappij.
Wat als morgen een minderheid rechtstaat die mordicus beweert dat de Aarde plat is, en dat de wetenschapslessen op school moeten aangepast worden, om deze "onterecht onderdrukte minderheid ook een stem te geven?".

Eigenlijk wil ik maar één ding veranderen aan de zwarte piet traditie : het herinvoeren van de roe, voor Van Bellingen en co...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
springfield
Pro Member
Pro Member
Provider

boulder schreef:Wie vertegenwoordigt dat "minderhedenforum" eigenlijk?
Gisteren nog, in het frietkot, was ik met de uitbater hierover aan het praten, zonder dat ik het wist zat er ook iemand van vreemde origine, ik denk dat het een Turk was, in het frietkot.
Een turk is nu ook niet echt iemand die op zwarte piet trekt qua uiterlijk, logisch dat die hun ook niet aangesproken voelen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer
Provider

springfield schreef:
boulder schreef:Wie vertegenwoordigt dat "minderhedenforum" eigenlijk?
Een turk is nu ook niet echt iemand die op zwarte piet trekt qua uiterlijk, logisch dat die hun ook niet aangesproken voelen.
Och, ik ken er anders die mulat zijn (mengeling tussen blank en zwart) en die hebben daar ook geen enkel probleem mee.
Als het van dat minderhedenforum afhangt dan is er niemand die nog iets durft zeggen of doen, altijd met de schrik van voor racist uitgemaakt te worden.
Zeurpieten, zoals die afbeelding weergeeft.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
gedeco
Pro Member
Pro Member
Provider

R3ap4r schreef:
apestaart schreef: Of nog beter moet Sinterklaas altijd op een paard rijden? Hij kan toch ook op een ezel rijden? :angel:
5
Ah neeje, dan krijgt'm ne copyright strike van Jozef en Maria....
Volgens de overlevering en de strips van Nero is het paard van St Niklaas een ezel. Voor meer gemak gebruikt men een echt paard bij de intredes. :angel:
approximated.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Provider

En om dan meteen de volgende discussie te sluiten voor ze gevoerd zou worden, de naam van dat paard is "Slecht-weer-vandaag", en niks anders ;-)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

De Franstalige hebben het toch over de ezel va' sinterklaas hoor.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer
Provider

Ik vind het spijtig dat heel veel tradities verloren gaan en voor alles vindt men wel een reden. Ik heb nooit aan een 'zwarte-piet-figuur' de connotatie gegeven van een slaaf, een gedenegreerde figuur, .... Integendeel bij sint-verschijningen geven die 'pieten' nooit een getormenteerde indruk.

En blanke kinderen die shrik krijgen van de 'gekleurde' - i.c. zwarte medemens. Krijgen zwarte kinderen dan ook schrik van de 'blanke' medemens.

Straks moeten wij ons nog allemaal zwart laten kleuren onder het mom van gelijkheid ...

Neen, racisme is des duivel maar dit is allemaal heeeeeeeeeeeeeeeeeel ver gezocht en mierenn......
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Vanaf nu is iedereen blauw...

... de lichte blauwe vooraan en de donkerblauwe achteraan graag... :banana:

Verschil is er en zal er altijd blijven, respect moet van twee kanten komen en heel dit pietenverhaal is veel te ver gezocht en van de pot gerukt.

J.
gedeco
Pro Member
Pro Member
Provider

Joe de Mannen schreef:Vanaf nu is iedereen blauw...

... de lichte blauwe vooraan en de donkerblauwe achteraan graag... :banana:

Verschil is er en zal er altijd blijven, respect moet van twee kanten komen en heel dit pietenverhaal is veel te ver gezocht en van de pot gerukt.

J.
Plagiaat van de smurfen?
approximated.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

Da's pas racistisch alle donkeren vanachter in de bus ! Donker blauw achteraan !! de smurfen zijn racistisch. Als ge maar wilt is alles racistisch. En den witte baard heeft het weer voor het zeggen, .. ziet hier iemand een patroon !! Hij zit ook op een witte ooievaar, .. en de slechte zijn de zwarte smurfen, ... het is een complot !

TiTanium schreef:

Code: Selecteer alles

Sinterklaasfeest 2030...
Opa? Vierden jullie vroeger ook Sint en Piet?
- Ja jongen, alleen waren het toen Sint en Zwarte Piet.
Piet was zwart?
- Tot 2016 wel. Toen mocht het niet meer en werd hij wit.
Waarom?
- Een groepje mensen vond het discriminatie en racisme, zo'n zwarte Piet.
Maar Piet is toch heel slim en vrolijk, speelt met kinderen en deelt cadeautjes uit? Hij is toch geen rotzak?
- Nee, maar die mensen vonden dat Piet een slaaf was.
Een slaaf? Van Sinterklaas? Deed die dan lelijk tegen Piet? Gaf hij Piet straf, of sloeg hij hem?
- Nee, dat niet. Ze zongen samen en deelden samen snoep uit.
Dus Sint en Piet waren goede vrienden.
- Ja, net zoals Sint en Piet nu.
Maar nu is Piet niet meer zwart.
- Nee, want dat mag niet.
Opa?
- Ja?
Er zitten vier kinderen in mijn klas, die zijn zwart.
- Oh ja?
Ja. En hun pappa's willen nu gaan klagen bij de VN.
- Waarom dan, jongen?
Omdat ze het discriminatie en racisme vinden dat al die lieve, gulle Pieten blank zijn. Alsof zwarte mensen niet goed genoeg zijn om Piet te worden. Ze vinden dat er ook zwarte Pieten moeten komen...
Het zal nooit goed zijn :)

Eigenlijk hebben ze gewoon gelijk het is niet realistisch dat een zwarte, lacht zingt en vrolijk is. En werken, .. en slim zijn, nee het is gewoon helemaal verkeerd :p

Dan is er eens een zwarte die het voorbeeld geeft. Eentje die werk heeft, dan beginnen de andere zwarten te janken dat hij niet zwart kan/mag zijn. :p Racistisch mopje moet ook wel eens kunnen.

Al goed dat het een wit paard is, stel u maar eens voor het zwarte paard van sinterklaas. Nen zwarte die ne witte moet dragen 'k moet er niet aan denken.
Laatst gewijzigd door Ofloo 18 nov 2016, 20:39, in totaal 1 gewijzigd.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 66 keer
Provider

Of stel je voor Sinterklaas op een paard of ezel die appelblauwzeegroen van kleur is. :angel:
Kunnen ze die Piet dan ook in appelblauwzeegroen schilderen. :angel: :angel:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Int appelblauwzeegroen?
Gaan we de Na'vi nog wat beledigen ook ja? ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”