Wie vertegenwoordigt dat "minderhedenforum" eigenlijk?
Ik ken diverse allochtonen die met het fenomeen totaal geen probleem hebben.
Gisteren nog, in het frietkot, was ik met de uitbater hierover aan het praten, zonder dat ik het wist zat er ook iemand van vreemde origine, ik denk dat het een Turk was, in het frietkot.
En toen hij mij passeerde zei hij "Zwarte piet is gewoon traditie, dat moet blijven".
Dat toont gewoon aan dat het debat opgepord wordt door enkele extremisten als Van Bellingen, die hier politiek garen willen van spinnen.
Dat wil helemaal niet zeggen dat de gemiddelde allochtoon hier wakker van ligt.
Nog zo'n idioot artikel stond in "De Morgen".
http://www.demorgen.be/opinie/ik-zou-he ... -bb6ea8f8/
Raf Njotea vindt dat de blanke niets te zeggen heeft over die discussie.
Mooi zo, de "onderdrukte zwarte" die de wetten oplegt, en doet alsof hij in naam van alle zwarten en kleurlingen spreekt.
En wie het niet eens is moet maar eventjes zijn bek houden.
Iemand die de contradictie ziet?
Zijn argumenten zijn ook te gek om los te lopen.
Een argument als dat dat het woord is waar allochtone kinderen meest mee gepest worden, is echt zo idioot als maar kan zijn.
Dus die pipo denkt dat als je het meest voorkomende scheldwoord afschaft, dat er dan niet meer gescholden wordt?
Even intelligent als zeggen "De oudste vrouw ter wereld is vannacht overleden, nu is er geen oudste vrouw meer."
Het tweede meest voorkomende zal dan wel meest gebruikt worden, hee.
En ook dat idee dat enkel allochtonen gepest worden.
Vooraleer er massale immigratie was, werden kinderen ook al gepest, omdat ze rood haar hadden, of wat dikker waren, of net heel mager, of omdat ze een bril droegen, maakt niet uit, de pesters waren creatief genoeg.
heist_175 schreef:Een minderheid blijft mordicus beweren dat Zwarte Piet een racistische uiting is. Tussen veel tekst staat er eigenlijk enkel "omdat wij dat vinden" (wij = de minderheid).
Gaan we dat dan voor alles toepassen? Gaan we elke minderheid (supporters van Den Antwaarp zijn een minderheid, mensen met een hoed zijn een minderheid, mensen met een kaal hoofd zijn een minderheid, ...) de macht of mogelijkheid geven om tegen eender wat te protesteren en het zelfs zo ver te drijven dat het aangepast wordt?
Inderdaad, als de minderheid haar wil op totaal ondemocratische wijze (wie heeft die pipo's van dat minderhedenforum verkozen???) haar wil opdringt aan de meerderheid dan zit er iets serieus fout met onze maatschappij.
Wat als morgen een minderheid rechtstaat die mordicus beweert dat de Aarde plat is, en dat de wetenschapslessen op school moeten aangepast worden, om deze "onterecht onderdrukte minderheid ook een stem te geven?".
Eigenlijk wil ik maar één ding veranderen aan de zwarte piet traditie : het herinvoeren van de roe, voor Van Bellingen en co...