Broek op de enkels voor de media
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
?
Er werd gerapporteerd wat Trump deed en zei (idem Clinton). Er werd gerapporteerd wat de peilingen waren.
En verschillende media (meer dan met vorige verkiezingen) hebben duidelijk aangegeven waarom Trump geen goede president zou zijn.
Als er iemand met de broek op de enkels staat, zijn het de peilingsbureaus
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. Hoe komt het dat zij Clinton een beperkte voorsprong gaven (4 procentpunt) en uiteindelijk wint Trump met een gigantische voorsprong.
Ik voel het hier ook zo aan, op wie ga je hier nog stemmen? De Gucht die het normaal vindt van te graaien (want het systeem werkt zo, ook al kan hij het systeem veranderen)? Een partij met vroeger mensen als Leterme die serieus wat naar de kloten hebben geholpen en dan een dikke lucratieve job ergens krijgen zonder dat hij het verdient? Een partij als de SP/PS die denken dat alles gratis is en de middenklasse serieus moet blijven dokken?
Mijn volgende stem zal ook anti-establishment zijn denk ik (piratenpartij/vlaams belang/... maakt niet uit, maar zeker niet op zij die al bewezen hebben dat ze het niet kunnen).
Je hebt gelijk. Elke partij is ondertussen beschadigd door regeringsdeelname, alleen zijn de Groenen dat al (bijna) vergeten.
De kracht van verandering van de NVA - nauwelijks aan de macht geweest voordien (behalve Vlaams) - bleek ook gewoon meer van hetzelfde. Geen beleidslijnen, maar morrelen in de marge wat begroting betreft. Ook postjespakken is hen niet vreemd.
Tot hiertoe hebben de Groenen een goeie track record, op een fletse regeringsdeelname bij de poenpakker Verhofstadt.
OVLD? Rutten die de grondwet wil negeren (CETA), DeGucht die foefelt en zelfs insider trading doet, maar er zomaar mee wegkomt.
NVA? Vinden de grondwet ook maar een vodje, negeren rechterlijke beslissingen, vuilbekkerij over vluchtelingen, willen de politiestaat uitbreiden/invoeren. Serieus man.
SPA? Zonnepanelen gedoe? Gratis/Limburg verhaal? Gefoefel op alle niveaus (Lieten bv).
CDV? Met een WVL gouverneur die uitspraken doet ver van waar CDV voor staat?
Vlaams Belang? Met hun verdelende focus op al wat niet wit of rijk is? Met navelstaarderige politiek (lokaal en hoger)?
Maar de piratenpartij komt daar met een vodje af (partijprogramma) met niets concreet erin. Daarenboven: als je geen mandatarissen hebt met ervaring, krijg je zo'n situatie als met de NVA in het eerste jaar: de ene kemel na de andere. Bijna lachwekkend om te zien (ware het niet dat het over uw eigen land, gezondheid, ... gaat).
Dus ja. OOk bij ons zal het kiezen zijn tussen het minst slechte aanbod, maar extreem rechts en een flut-one-issue partij neem ik niet in overweging.