r2504 schreef:ITnetadmin schreef:Niet dit weer he.
Toch wel... het is een pure kosten/baten analyse die ieder groot bedrijf maakt.
Dat jij daar als hobbyist niet blij mee bent wil ik best begrijpen... maar je aandeel in de baten zijn te klein... take it or leave dus.
Onzin als je het mij vraagt.
Ongeveer alle providers die ik ken bieden een webui op de modem/router aan. Dat heeft tenminste als voordeel dat je daar ns kan snuisteren als er iets met de verbinding foutloopt, dat je daar de wifi pwd kan gaan resetten zonder dat dat pwd op een centrale server moet komen, en dat je interface niet te pas en te onpas down is omdat telenet's website weer ns "in onderhoud" is. Onder het motto "als de rest dat wel kan..." heeft telenet geen excuus.
Voor de duidelijkheid: als hobbyist zullen ISPs nooit genoeg advanced options hebben, het enige wat ik daar van ze verlang is mijn eigen hardware te kunnen gebruiken in de plaats; met alle nodige configs vrijgegeven zodat ik alle functionaliteit die zij aanbieden kan emuleren.
Als gewone user echter, zijn er nog altijd veel betere opties dan telenet wanneer het op UI aankomt. De webui centraliseren op een website die onbereikbaar is wanneer 1) je internet neergaat, of 2) iemand bij telenet geniesd heeft en er weer maintenance aan de gang is, is toch echt wel de minste van alle opties, als je dat vergelijkt met Proximus, of zelfs Free, SFR, of Orange in Frankrijk.