http://www.standaard.be/technische-prob ... -mediahuis
![Afbeelding](http://blog.glitterati.be/wp-content/uploads/2016/10/mediahuis.jpg?x20159)
Disaster-recovery kennen ze blijkbaar niet bij Mediahuis... eerst in eigen boezem kijken dus !“Dit berokkent ons heel wat imago- en financiële schade. Het zal zeker nog een staartje krijgen”, aldus Jaspers
yep... zoals interxion (of was het lcl) destijds... "we hebben generatoren als backup, en testen die regelmatig"r2504 schreef:Ieder deftig bedrijf heeft normaal een (remote) mirror van z'n systeem.
En hoeveel van die bedrijven zijn er (procentueel) in België?r2504 schreef:Ieder deftig bedrijf heeft normaal een (remote) mirror van z'n systeem.
Ik gok probleem met HP StorageMediahuis kampt al sinds donderdagavond met technische problemen. “Het gaat om een technisch hardwareprobleem”,
De digitale zaterdagedities zijn niet verschenen, de websites zijn enkel in beperkte versie te raadplegen. “HP, de systeemproducent, heeft beloofd dat alles tegen zaterdagnamiddag zou opgelost zijn.”
Ik ken zelfs genoeg bedrijven van +- 50 werknemers die zelfs real-time replicatie hebben naar een tweede site... geen excuus dus dat een bedrijf als Mediahuis (waarbij 24/24u webpresence cruciaal is) dit niet heeft. Langs de andere kant ken ik ook multinationals in Belgie die hun zaakjes gewoon niet op orde hebben en waarbij management het niet wil snappen (tot het een keertje te laat zal zijn).eternum schreef:En hoeveel van die bedrijven zijn er (procentueel) in België?
Dan mogen er nog ganse cannisters in rook opgaan... binnen enkele uren heb je vervanging en kan je meteen aan een restore beginnen.Tomsworld schreef:voor mij lijkt daarop storage de meest logisch factor, ook als je de andere factoren en berichten meeneemt.
Ik denk dat je daar een beetje te eenvoudig naar kijkt, ik werk voor een organisatie waar we storage kunnen uitdrukken in PB het overfalen van een compleet san bv is een beslissing die moet voorbereid worden en goed kijken naar de consequenties soms kan bij een bepaalde failure dat veel rampzaliger zijn. Maar soit drp plannen hebben en drp plannen mogen testen, de wil is er vaak wel maar een drp testen is een risico dat het management ook moet willen nemen.r2504 schreef:Ik ken zelfs genoeg bedrijven van +- 50 werknemers die zelfs real-time replicatie hebben naar een tweede site... geen excuus dus dat een bedrijf als Mediahuis (waarbij 24/24u webpresence cruciaal is) dit niet heeft. Langs de andere kant ken ik ook multinationals in Belgie die hun zaakjes gewoon niet op orde hebben en waarbij management het niet wil snappen (tot het een keertje te laat zal zijn).eternum schreef:En hoeveel van die bedrijven zijn er (procentueel) in België?
Dan mogen er nog ganse cannisters in rook opgaan... binnen enkele uren heb je vervanging en kan je meteen aan een restore beginnen.Tomsworld schreef:voor mij lijkt daarop storage de meest logisch factor, ook als je de andere factoren en berichten meeneemt.
Ik vermoed eerder dus dat men geen deftige plannen heeft (of men vond het niet nodig vanwege de prijs) of nooit deftig heeft getest
Een bizarre zin die precies wat woorden mist... in ieder geval het komt neer op onderstaande denk ik.Tomsworld schreef:Ik denk dat je daar een beetje te eenvoudig naar kijkt, ik werk voor een organisatie waar we storage kunnen uitdrukken in PB het overfalen van een compleet san bv is een beslissing die moet voorbereid worden en goed kijken naar de consequenties soms kan bij een bepaalde failure dat veel rampzaliger zijn.
Tja, DRP heb je niet voor de show maar om het effectief te gebruiken... bedrijven die het netjes in orde hebben draaien dan ook maandelijks beurtelings op de andere site. Dat is namelijk de enige manier om het switchen in de vingers te krijgen en niet in paniek te slaan (daarom dat veel bedrijven hun DRP ook niet durven gebruiken) als het op een dag zover is.Tomsworld schreef: Maar soit drp plannen hebben en drp plannen mogen testen, de wil is er vaak wel maar een drp testen is een risico dat het management ook moet willen nemen.
Toch raar dat ik dat dan regelmatig doe... en dit zowel bij klanten met hardware als software replicatie.Tomsworld schreef:@r2504 volgens mij mis jij wat praktijk ervaring met veel producten in enterprise.
Misschien heb je gewoon de verkeerde producten in huis ? We hebben hier totaal geen problemen mee (two-way), alsook aparte gevirtualiseerde omgevingen apart switchen van richting.Tomsworld schreef:Idem voor san, veel replications zijn one way. En soms keuzes maken 1 app heeft problemen 80 andere niet wat doe je ?
Ik spreek heus niet over monolitische omgevingen maar over volledig gevirtualiseerde oplossingen. Tegenwoordig kan je zelfs live-moves doen.Tomsworld schreef:DRP inrichten voor een monolitische omgeving met enkele apps is easy hoor, maar in immense grote setups is de praktijk soms anders dan de theorie.
Ow shietyaris schreef:Ik werk nu voor een bedrijf waar de backups in hetzelfde datacenter staan als de productie. Geen extern datacenter.
Ben al 3 jaar aan het lobbyen om een aparte backup ( geen DR ) site en de kost komt tussen de 30 - 40k.
Te duur tot als er een brand is en ALLE data is weg.
Ben er binnenkort weg maar toch wringt dat.
Nee enkel de databases op tape. Datacenter is wel uitgerust tegen brand etc... maar alles staat bij elkaarr2504 schreef:Je hebt toch off-site tape storage (diensten zoals Merak ed.) hoop ik.
Inderdaad, je hebt gedaan wat je moest doen. Als ze uw advies niet volgen, is het hun probleem. Op de duur leer je daar ook vrede mee nemen in de ITyaris schreef:Ik ga nog wel is lobbyen voor een oplossing maar anders is het hun probleem.
Ronduit geschift, maar zoals zo vaak weer een management dat het geregeld denkt te hebben. Tot er effectief iets voorvalt.yaris schreef:Ik werk nu voor een bedrijf waar de backups in hetzelfde datacenter staan als de productie. Geen extern datacenter.
Ben al 3 jaar aan het lobbyen om een aparte backup ( geen DR ) site en de kost komt tussen de 30 - 40k.
Budgetten hévverbeke schreef:Ronduit geschift, maar zoals zo vaak weer een management dat het geregeld denkt te hebben. Tot er effectief iets voorvalt.yaris schreef:Ik werk nu voor een bedrijf waar de backups in hetzelfde datacenter staan als de productie. Geen extern datacenter.
Hier 2 datacenters met replicatie tussen beide. Backup op disk op een derde locatie, backup op tape op een vierde locatie.
lol! waar is de tijd dat iedereen een gratis .tk namheist_175 schreef:Hallucinant, idd.
Lijkt wel een site van de chiro ofzo, free hosting bij TK
Ze worden zo te zien nu ge-ddos'ed: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161024_02536360De websites van De Standaard en de andere Vlaamse Mediahuiskranten waren rond 15 uur vanmiddag het slachtoffer van een cyberaanval. Die werd via mail opgeëist door een beweging die zichzelf ‘Syrian Cyber Army’ noemt.
Beste abonnee
Vorige week hebben we van donderdag namiddag tot zaterdag jammer genoeg te kampen gehad met technische problemen. Hierdoor waren onze websites en krantenapps op bepaalde tijdstippen traag of niet bereikbaar.
We hebben geprobeerd om de hinder voor u te beperken door noodwebsites op te zetten met een beperkte berichtgeving en de digitale krant in pdf-formaat beschikbaar te stellen.
Aangezien wij u hierdoor niet de kwaliteit en leeservaring konden bieden die u van ons gewend bent, zullen wij uw abonnement verlengen tot en met de eerstvolgende vrijdag na uw huidige vervaldag. De nieuwe einddatum van uw abonnement kan u vanaf maandag 31 oktober raadplegen op het e-loket. Klik hier om naar het e-loket te gaan.
Met vriendelijke groeten
Sofie Pietercil
Manager klantendienst