Ik heb ooit voor iemand eens een Gmail account aangemaakt en hierop een forwarder gezet naar z'n Telenet account (welke trouwens nog altijd prima werkt).
Probleem is dat de persoon nu wil inloggen op z'n Gmail account maar we het paswoord niet meer weten.
Via de password recovery lukt het echter niet... Gmail komt in eerste instantie vragen wat het recovery mail adres is maar dit adres is blijkbaar nooit aangepast en bestaat dus niet meer (is een @Tiscali.be adres).
Een andere methode is via extra vragen, oa. wat het laatste paswoord was (heeft de persoon dus nooit gebruikt), welke maand/jaar het account is aangemaakt (zijn ze nu echt zo gek dat ze denken dat je dat nog weet), een geheime vraag (waarop we het antwoord nog wel weten), en een mail adres waarnaar men een recovery code verzend.
Hier dus het @telenet.be adres opgegeven en dan krijgen we een mailtje toe met een 6 cijferige code... echter als we die invullen dan komt Google doodleuk vertellen dat het niet kan controleren wie we zijn
Gmail account recoveren
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 60 keer
De kans is wellicht ook niet groot meer, maar heeft die persoon zijn accountgegevens van Tiscalinet niet meer?
Die bestaat inderdaad al vele jaren niet meer als provider, maar ik kan na 16 jaar (Yucom, later overgenomen door Tiscalinet en vervolgens door Scarlet) nog altijd inloggen via Scarlet.
Die bestaat inderdaad al vele jaren niet meer als provider, maar ik kan na 16 jaar (Yucom, later overgenomen door Tiscalinet en vervolgens door Scarlet) nog altijd inloggen via Scarlet.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
-
- Deel van't meubilair
Nee, de persoon wist zelfs niets van Tiscali... maar nu ben ik zelf in oude mails gaan zoeken en blijkt inderdaad dat hij ooit wel dat adres heeft gehad/gebruikt. Sinds het domain echter niet meer bestaan zal een mail nooit toekomen en heeft het dus ook geen zin in te loggen via Scarlet of wat dan ook.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 60 keer
Oeps, je hebt gelijk. Mijn mailbox is nog altijd werkende via de Tiscali-login, maar alleen @yucom.be mails komen er nog toe. En zonder inloggegevens zou je inderdaad nog geen stap verder zijn. Veel succes...
Internet: Telenet Internet Fiber 200
-
- Deel van't meubilair
Na wat Google'n vrees ik ervoor dat de account "lost" is
Stom dat Google geen andere methode heeft om een account te recoveren en absurde vragen gebruikt als welke maand/jaar is je account aangemaakt
Stom dat Google geen andere methode heeft om een account te recoveren en absurde vragen gebruikt als welke maand/jaar is je account aangemaakt
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 10 keer
Probeer contact op te nemen met Google
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
Ik heb ooit een vergelijkbaar probleem met een hotmail account gehad, heb daarvoor via email contact opgenomen met Microsoft en uiteindelijk is dat in orde gekomen.
Ik zou de feedback opties op de google site proberen te gebruiken, onconventioneel misschien maar je hebt niks te verliezen?
Ik zou de feedback opties op de google site proberen te gebruiken, onconventioneel misschien maar je hebt niks te verliezen?
-
- Deel van't meubilair
Tja, de vraag is hoe kom je in contact met Google ?tb0ne schreef:heb daarvoor via email contact opgenomen met Microsoft en uiteindelijk is dat in orde gekomen.
Welke feedback opties ?tb0ne schreef:Ik zou de feedback opties op de google site proberen te gebruiken, onconventioneel misschien maar je hebt niks te verliezen?
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
r2504 schreef: Stom dat Google geen andere methode heeft om een account te recoveren en absurde vragen gebruikt als welke maand/jaar is je account aangemaakt
Stom dat je nooit je herstelgegevens hebt aangepast bedoel je...ondertussen kan je je account op verschillende manieren herstellen bij google, MAAR als je je account nooit op een pc/smartphone/tablet hebt gebruikt & nooit je email/gsm nummer hebt ingevoerd, tja, wat kan je google dan kwalijk nemen ?
Trouwens, als die account enkel als forwarder diende, dan maak je toch gewoon een nieuwe aan ?
-
- Deel van't meubilair
Inderdaad... de forwarder is dus aangepast maar de recovery mail niet.iceke schreef:Stom dat je nooit je herstelgegevens hebt aangepast bedoel je...
Als het recovery adres niet meer bestaat dan kan men toch iets "vriendelijker" zijn in de recovery opties. Men zou kunnen zien dat er forwarder op zit en dit gebruiken als recovery adres bijvoorbeeld (zeker als er al 10 jaar niet meer ingelogged is). Het vragen in welke maand/jaar een account is aangemaakt is toch werkelijk absurd... ik ken niemand die zoiets nog kan achterhalen voor accounts die al vele jaren zijn aangemaakt.iceke schreef:tja, wat kan je google dan kwalijk nemen ?
Als ik de diverse fora bekijk sta je hier als consument gewoon machteloos... de Google mentaliteit blijkt hier gewoon "pech voor jou" te zijn.
Hij wordt dus wel degelijk gebruikt... mensen kennen dat adres dus. Trouwens het is [email protected] ... beetje absurd dan een ander mail adres te moeten aanmaken als dat met je eigen naam bestaat.iceke schreef:Trouwens, als die account enkel als forwarder diende, dan maak je toch gewoon een nieuwe aan ?
- iceke
- Elite Poster
Dat is 1 regel op een hele bladzijde die je kan invullen.r2504 schreef:[. Het vragen in welke maand/jaar een account is aangemaakt is toch werkelijk absurd... ik ken niemand die zoiets nog kan achterhalen voor accounts die al vele jaren zijn aangemaakt.
Als ik de diverse fora bekijk sta je hier als consument gewoon machteloos... de Google mentaliteit blijkt hier gewoon "pech voor jou" te zijn.
.
Bekijk het gerust als een examen waar je x op 10 moet halen... De andere vragen gaan bijna allemaal over je mail...die zou je dus makkelijk moeten kunnen invullen.
-
- Deel van't meubilair
Hierbij de vragen...
- Je laatste paswoord... een account die meer dan 10 jaar in gebruik is als louter forwarder, tja dan gebruik je natuurlijk nooit je paswoord.
- Je recovery mail adres... dat weet ik maar kan ik niet ingeven want dan verzend Google naar dat adres een mail (en de provider bestaat niet meer)
- De geheime vraag... die weet ik
- De aanmaak datum van de account... reeds aangegeven dat dit absurd is
... en dat is het, veel kans heb je dus niet.
- Je laatste paswoord... een account die meer dan 10 jaar in gebruik is als louter forwarder, tja dan gebruik je natuurlijk nooit je paswoord.
- Je recovery mail adres... dat weet ik maar kan ik niet ingeven want dan verzend Google naar dat adres een mail (en de provider bestaat niet meer)
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Google bied verschillende recovery opties aan:r2504 schreef:Stom dat Google geen andere methode heeft om een account te recoveren en absurde vragen gebruikt als welke maand/jaar is je account aangemaakt
-Recovery email.
-Recovery Phone.
-Secret Question.
Als je geen van die 3 ingesteld hebt of nog hebt en de andere vragen niet weet, dan is dat niet stom van google maar van u of uw kennis. Om een vergeten wachtwoord te herstellen moet google zeker zijn dat jij de eigenaar bent en niet de eerste de beste die zit te gokken natuurlijk.
Wat als je een forwarder hebt naar iemand anders? Dan zou die persoon je account kunnen overnemen. Google weet immers niet dat die adressen ook in uw bezit zijn.r2504 schreef:Als het recovery adres niet meer bestaat dan kan men toch iets "vriendelijker" zijn in de recovery opties. Men zou kunnen zien dat er forwarder op zit en dit gebruiken als recovery adres bijvoorbeeld (zeker als er al 10 jaar niet meer ingelogged is).
Dan ken je er nu al 1r2504 schreef:Het vragen in welke maand/jaar een account is aangemaakt is toch werkelijk absurd... ik ken niemand die zoiets nog kan achterhalen voor accounts die al vele jaren zijn aangemaakt.
Ik geloof dat ik zelf met redelijke nauwkeurigheid de dag ook zou kunnen zeggen en de account is al meer dan 10 jaar oud.
De Google mentaliteit hier is gewoon 'safety first'. Het kan niet zo zijn dat men voor al die vergeetkousen het recoveren van een account gaat onderwerpen aan zeer lage eisen. Zoals eerder al gezegt zou het veel te simpel zijn voor Jan en alleman om andermans account over te nemen.r2504 schreef:de Google mentaliteit blijkt hier gewoon "pech voor jou" te zijn.
En al laatste punt: stap toch eens af van die provider oplossingen voor email, dat heeft veel nadelen en is hier nu de oorzaak dat je je account niet meer kan recoveren.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
https://productforums.google.com/forum/#!forum/gmail
https://accounts.google.com/signin/recovery/lookup
Op het forum zijn er vergelijkbare gevallen te vinden waarbij de toegang hersteld is.
https://accounts.google.com/signin/recovery/lookup
Op het forum zijn er vergelijkbare gevallen te vinden waarbij de toegang hersteld is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Tja,als ITer gebruik ik een eigen domein met forwarders voor dit soort dingen, zo verlies je nooit controle over je email adressen; maar dat is natuurlijk onhandig voor het gros van de gewone users.
Enfin, "nooit"; mijne webhost "verliest" al wel ns een forwarder of twee over de jaren; wreed onhandig maja, als ik hen erover aanspreek "weten ze van niks".
Enfin, "nooit"; mijne webhost "verliest" al wel ns een forwarder of twee over de jaren; wreed onhandig maja, als ik hen erover aanspreek "weten ze van niks".
-
- Deel van't meubilair
Meer dan 10 jaar geleden was een telefoon opgeven zelfs nog niet mogelijk bij Gmail denk ik... en vandaag de dag is dacht ik zelfs de Secret question ook al afgeschaft. En wat de recovery mail betreft... zoals reeds eerder geschreven bestaat die provider ondertussen niet meer.MaT schreef:Google bied verschillende recovery opties aan:
-Recovery email.
-Recovery Phone.
-Secret Question.
Als je geen van die 3 ingesteld hebt of nog hebt en de andere vragen niet weet, dan is dat niet stom van google maar van u of uw kennis.
Maar inderdaad... moest het m'n eigen account zijn had ik er beter bij stil gestaan... maar nu is het fout gelopen.
Ik lees alléén maar veel geklaag en gezeur van mensen in dezelfde situatie zonder oplossing.tb0ne schreef:Op het forum zijn er vergelijkbare gevallen te vinden waarbij de toegang hersteld is.
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
10 jaar geleden niet inderdaad, maar toch al sinds juni 2009, dat is 7 jaar.
Nu heb ik eens gekeken wat mij gevraagd word en daar kwam het volgende in voor, misschien is dit wel interresant:
Nu heb ik eens gekeken wat mij gevraagd word en daar kwam het volgende in voor, misschien is dit wel interresant:
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
- iceke
- Elite Poster
Goh, de laatste keer dat ik 1tje moest recoveren vroegen ze vragen alar2504 schreef:Hierbij de vragen...
Contactpersonen
laatst gemailde personen
laatst gekregen onderwerpen
zelf aangemaakte mappen in je account
Nu, soms vind ik het ook verwarrend hoor, soms is het recovery email adres, soms is het vragen beantwoorden, soms is het op ja klikken op een aangemelde smartphone, soms is het sms
-
- Deel van't meubilair
Dat krijg ik ook... maar na het ingeven van de 6 cijferige code die je dan ontvangt komt hij doodleuk vertellen dat je nu "tijdelijk geen toegang hebt" (of iets dergelijks).MaT schreef:Nu heb ik eens gekeken wat mij gevraagd word en daar kwam het volgende in voor, misschien is dit wel interresant:
Wie is "ze"... een automatische procedure of een persoonlijk contact met een helpdesk ?iceke schreef:Goh, de laatste keer dat ik 1tje moest recoveren vroegen ze vragen ala