cadsite schreef:De enige juiste manier van belasten
Lol... hoe naïef kunnen we toch zijn... de bedoeling is gewoon wederom extra geld in het laadje brengen... of dit "juist" is of niet maakt niet uit. En als je dat extra geld dan ook nog kan halen waar er bij de burger veel afgunst zit ben je helemaal goed bezig... ondertussen schrijven voor en tegenstanders forums als dit vol en klagen ze niet over de politiekers !
cadsite schreef:De enige juiste manier zou dus zijn om heel het systeem van bedrijfswagens voor privé gebruik volledig af te schaffen en een systeem uitwerken waarmee de werknemer een vergoeding krijgt per gereden km voor de zaak.
En de werknemer moet dan een tweede auto kopen voor het weekend en vakanties ? Wat ga je trouwens doen als hij onderweg naar huis aan de supermarkt stopt... is het dan plots privé ? We weten allemaal dat dit gewoon niet sluitend is, trouwens privé kilometers zijn een fractie van het totaal aantal kilometers dat iemand doet met een bedrijfswagen (al gaan sommigen hier weer beweren dat we 10x meer privé rijden dan voor het werk
)
philippe_d schreef:De voorgestelde belasting op tankkaarten, is een belasting die de werkgever zal moeten betalen ...
Nee, Jan met de Pet zal deze betalen... bedrijven maken hun producten gewoon duurder en rekenen het door aan de klant. Zelfs al bezit je dus geen firmawagen dan nog zal men het uit jou zakken komen halen... misschien iets om eens twee keer over na te denken. En als de rekening terecht komt bij de werknemer is dit de zoveelste extra belasting... maar daar lig jij als niet-bedrijfswagen vermoedelijk niet van wakker (zolang ze maar in iemands anders zakken zitten en niet die van jou hé ?)
ub4b schreef:Een firmawagen wordt toch al aangerekend op de loonbrief? Gaan ze nu tweemaal hetzelfde uitmelken?
Zo is dat toch met alles in België... van je loon, over aankopen, sparen, erven, ... telkens moet je langs de kassa passeren met dezelfde euro !
Maar zoals sommigen aangeven gaat VAA niet over de tankkaart... maar dan komen we terug bij het aandeel van de privé kilometers in gans het verhaal. Uiteindelijk is dit de zoveelste maatregel die mogelijks de staat meer gaat kosten dan opbrengen... maw. de zoveelste pest belasting.