Ik zie nogthans geen groen batterij symbooltje ...BertG3 schreef:En dat was nodig ook...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ik zie nogthans geen groen batterij symbooltje ...BertG3 schreef:En dat was nodig ook...
Source: https://tweakers.net/nieuws/116555/drie ... #r_9114441[ Op 3 september in de VS ontplofte een Galaxy S7 tijdens het laden, op 9 september ook in de VS ontplofte een S7 in de broekzak van een man met brandwonden tot gevolg, op 12 september een S7 in de UK die spontaan ontplofte in een café, op ook 12 september een Galaxy S7 die een auto uitbrandde in de VS, op 25 september een S7 die spontaan ontvlamde in de Filipijnen.
Iets zegt mij dat niet alleen de Note 7 problemen heeft, ook al domineert die wel het nieuws.
Je beseft toch dat je post net het tegendeel illustreert ?selder schreef:kan heel deze batterij-issue me nu eens geen ééne ruk schelen
Huh, ik zeg toch niets over die batterij?Tomby schreef:Je beseft toch dat je post net het tegendeel illustreert ?selder schreef:kan heel deze batterij-issue me nu eens geen ééne ruk schelen[...]
#bentgate maar da's gewoon leedvermaak natuurlijkTomby schreef:
Je beseft toch dat je post net het tegendeel illustreert ?
Overigens gaat die een-tegen-de-ander discussie m.i. nooooit over betrouwbaarheid van de hardware .
Wat nogmaals bewijst dat de homo sapiens een kuddedier is.Tomby schreef: Terug on-topic: vraag me toch wel af wat dit gaat doen met de verkopen van hun andere toestellen. Heb nog nooit Samsung gehad, maar moest ik van plan zijn om zeg maar een S7 te kopen, zou ik nu toch ook wel nog 2 keer nadenken.
Nee, dat is het niet... enkel bij Apple ligt heel de wereld daar van wakkerwarpozio schreef: Bendgate is een tweesnijdend zwaard...
tuurlijk wel... trouwens mensen willen helemaal niet smaller,cleaner... het zijn de fabrikanten zelf die steeds het wiel opnieuw willen uitvinden, verkoopcijfers weet je wel.MClaeys schreef:...daarbij, mensen willen steeds smaller, cleaner, waterdicht, etc... Dat is met vervangbare niet vol te houden denk ik.
Dat is het beste wat Samsung kan doen voor de minste miserie.Jack Daniels schreef:Samsung zet verkoop Note 7 stop.
Bron:
http://www.tijd.be/ondernemen/technolog ... 1476172842
Apple heeft deze slechte gewoonte om hun toestellen uit te rusten met niet verwisselbare batterijen maar jammer genoeg beginnen meer en meer andere merken ook deze slechte gewoonte over te nemen, dat is geen goede evolutie.johan.devos schreef:Ik zou het liefst zien dat in alle toestellen met batterijen deze eenvoudig kunnen gewisseld worden door de eindgebruiker. Een beetje standardisatie van batterijen zou ook al leuk meegenomen zijn. En in dit geval zou dit voor Samsung ook heel wat eenvoudiger geweest zijn.
Dit niet enkle voor telefoons maar ook:
- fototoestellen
- trimmers
- tandborstels
- boormachines
- schroevendraaiers
- zaklampen
- robots (grasmachines,...)
- fietsen
- auto's
-...
al die dingen hebbben vaak oplaadbare batterijen die na een paar jaar defect gaan en vaak niet verwisselbaar zijn. Reservebatterijen vinden is vaak hopeloos.
Misschien een aandachtspunt voor de EU?
Verkoopt het? Jep, enorm veel zelfs. Dus mensen willen het. Zolang men het koopt zullen ze dat blijven doen.iceke schreef:tuurlijk wel... trouwens mensen willen helemaal niet smaller,cleaner... het zijn de fabrikanten zelf die steeds het wiel opnieuw willen uitvinden, verkoopcijfers weet je wel.MClaeys schreef:...daarbij, mensen willen steeds smaller, cleaner, waterdicht, etc... Dat is met vervangbare niet vol te houden denk ik.
6 schroeven losvijzen zeg je, dat zal alleszins niet van een iPhone SE zijn want er zijn geen vijzen en ik kan het weten want ik bezit zo'n toestel.iceke schreef:Er is natuurlijk "vervangbaar" en "vervangbaar"
6 schroeven losvijzen uit een iPhone noem ik nog altijd vervangbaar, een vastgeplakt scherm of glazen backcover losweken die je daarna nooit meer 100% dichtkrijgt noem in niet meer vervangbaar.
Twee vijzen naast de Lightning poort eruit en lostrekken met een zuignap.apestaart schreef:6 schroeven losvijzen zeg je, dat zal alleszins niet van een iPhone SE zijn want er zijn geen vijzen en ik kan het weten want ik bezit zo'n toestel.iceke schreef:Er is natuurlijk "vervangbaar" en "vervangbaar"
6 schroeven losvijzen uit een iPhone noem ik nog altijd vervangbaar, een vastgeplakt scherm of glazen backcover losweken die je daarna nooit meer 100% dichtkrijgt noem in niet meer vervangbaar.
idd, bij de iphone se zijn het maar 4 vijzen en een blikken plaatjeapestaart schreef:
6 schroeven losvijzen zeg je, dat zal alleszins niet van een iPhone SE zijn want er zijn geen vijzen en ik kan het weten want ik bezit zo'n toestel.
Van Nokia ook nooit te klagen gehad. Al zowat alles vervangen in die Lumia's, zowat allemaal te doen met een kleine torx. Batterij zonder hulpmiddelen, ze zijn dan ook bijna allemaal vervangbaar (maar de toestellen zijn dan weer wel iets dikker).Zorba schreef:https://shop.fairphone.com/en/
Zo zou het moeten maar helaas, die Fairphone ziet er niet uit.
(Google zelf de context en hoe dit precies uitgelekt is als je wilt, is teveel om te schrijven).Just now got this. I can try and slow him down if we think it will matter, or we just let him do what he keeps threatening to do and see if he does it.
How how, je moet wel reageren met de juiste informatie in het achterhoofd!CCatalyst schreef:Li-Ion batterijen kunnen ontploffen in bepaalde scenario's. Dat zijn zaken die je helaas pas vaak na productie ontdekt, hoe rigoreus je ook test.
Dit is niet Samsung-only, voor hetzelfde geld is het volgend jaar met de iPhone 8 ook prijs.[...]
https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-09-13/samsung-blames-small-battery-flaw-for-igniting-note-7-recall schreef:Initial conclusions indicate an error in production that placed pressure on plates contained within battery cells. That in turn brought negative and positive poles into contact, triggering excessive heat.
Ik ben geen Samsung fan (ook geen hater) en ben het ook niet volledig eens met hun aanpak maar wat je hier zegt is BS. Die update was er om de mensen met een note uit de slechte batch aan te zetten deze terug te brengen, ze hadden het probleem toen al erkent en een recall uitgevaardigd. Niks verdoezelen dus, doodnormale schadebeperking. In mijn ogen hadden ze wel beter een update uitgebracht die het toestel onbruikbaar maakte, dan moest men wel naar de winkel (niet dat het veel uithaalde, de eerste batch vloog in brand aan de lader, de tweede gewoon random).CCatalyst schreef: Wat me wel zorgen baart, is de manier waarop Samsung dit afgehandeld heeft. Dat is echt 1 grote clusterf*ck van begin tot einde. Het uitrollen van die softwarepatch (de 60%-patch) om een fundamenteel hardwaregebrek te verdoezelen ipv op te lossen was al een slecht begin.
Is er hier wel iemand op de hoogte van wat er exact met die Note 7 modellen aan de hand is? Neen, dit is iets totaal anders dan een toestel dat beschadigd geraakt en daardoor in brand schiet. Bij de Note 7 gaat het over een productiefout, waardoor je zonder dat toestel beschadigd te hebben een ontploffing kan hebben!MClaeys schreef:[...](S7 toestellen en iPhones zijn ook al in vlammen opgegaan. [...]
Ik meen nochtans dat Apple ook al van die doofpot-operaties gedaan heeft. Er was recent ergens een probleem met de schermen van een bepaald type iPhone die op grote schaal begonnen defecten te vertonen aan de bovenkant. Er is dan een certified repair shop geweest die in detail uitgelegd heeft hoe het eigenlijk een design-fout is, waarna Apple geprobeerd heeft die monddood te maken. Ik dacht zelfs dat er ondertussen rond dit probleem ook een class action suit is.CCatalyst schreef:Als je dan ziet dat er ook eens een iPhone 7 Plus ontploft is (nadat hij beschadigd werd in transport), en als je dan ziet dat Apple onmiddellijk op eigen initiatief zelf contact opnam met de eigenaar om dit te onderzoeken, dat toont echt een heel andere aanpak.
Dat zeg ik toch ook? Ik spreek toch niet van een productiefout in de S7 of iPhone 7? Enkel dat het nu eenmaal kan gebeuren met die batterijen en dat het bij de Note van een totaal andere orde was...selder schreef:Is er hier wel iemand op de hoogte van wat er exact met die Note 7 modellen aan de hand is? Neen, dit is iets totaal anders dan een toestel dat beschadigd geraakt en daardoor in brand schiet. Bij de Note 7 gaat het over een productiefout, waardoor je zonder dat toestel beschadigd te hebben een ontploffing kan hebben!MClaeys schreef:[...](S7 toestellen en iPhones zijn ook al in vlammen opgegaan. [...]
Ja, je hebt gelijk, ik had blijkbaar je bericht anders geïnterpreteerd, excuus.MClaeys schreef:[...] en dat het bij de Note van een totaal andere orde was...
Ok, en waar maak ik dan precies een fout in mijn vorige post? Dat dat iets helemaal anders is dan een beschadigde batterij, dat snap ik wel. Ik maakte gewoon een vergelijking tussen hoe Apple en Samsung reageren op zo'n zaken, ongeacht de oorzaak. Overigens was het op het moment van die eerste posts over die iPhone 7 plus nog niet meegedeeld dat hij al beschadigd was bij ontvangst, is pas bij latere edit toegevoegd.selder schreef: Maar dat is wel niet wat hier aan de hand is met de Note 7
De Note 7 toestellen (origineel of al omgeruild) hebben een PRODUCTIEFOUT die net teveel druk op de batterij geeft.
Ik merk dat je die gelekte SMS ontwijkt in je repliek. Op de man af: wat vind je daarvan?MClaeys schreef:Verkoopstop hebben ze onmiddelijk gedaan.