Samsung stopt verkoop nieuwe Galaxy Note 7: batterij kan ontploffen

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

BertG3 schreef:En dat was nodig ook...
Ik zie nogthans geen groen batterij symbooltje ... :lol:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Manmanman, dat ze dat toestel maar al gewoon in beslag nemen voor een vlucht. Dat zou ik niet willen tegenkomen... Zeker als het klopt dat het al een omgeruild exemplaar is.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Blijkbaar niet alleen de Note 7... Copy van reactie op Tweakers.net
[ Op 3 september in de VS ontplofte een Galaxy S7 tijdens het laden, op 9 september ook in de VS ontplofte een S7 in de broekzak van een man met brandwonden tot gevolg, op 12 september een S7 in de UK die spontaan ontplofte in een café, op ook 12 september een Galaxy S7 die een auto uitbrandde in de VS, op 25 september een S7 die spontaan ontvlamde in de Filipijnen.

Iets zegt mij dat niet alleen de Note 7 problemen heeft, ook al domineert die wel het nieuws.
Source: https://tweakers.net/nieuws/116555/drie ... #r_9114441

Samsung zou best even kijken in hun hardwareafdeling...
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

en nog 2 note 7's in de fik.
Teller staat tot nu al op 6 (van de "herstelde" reeks.)
http://www.sammobile.com/2016/10/09/rep ... uth-korea/

Ook al is de kans klein, ze is toch groot genoeg om die niet met een gerust hart in uw broekzak te laten zitten.
Die batterijen branden overal door :eek:
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Kleine update...
Twitter: https://twitter.com/verge/status/785180358614581249
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Seg, slightly offtopic hé, alhoewel het hier wel past uiteraard, maar waar zijn al die anti-android en anti-samsung en pro-die-andere-smartphone-makers met hun meningen over toestellen met ontploffende batterijen, om daar ellenlang hun mening over te verkondigen? Hmmmm?

/Sarcastische-retorische-vraag-modus uit

Haha, ik moet daar eens heel hard om lachen eigelijk :-) Als fervent voorstander "van die andere" kan heel deze batterij-issue me nu eens geen ééne ruk schelen sie. En vind ik het nu eens nul komma nul procent nodig om hier "een mening" te geven & het zo te verwoorden dat A slecht is en B goed en dat ik toch nooit A zou kopen etc etc etc. Hah.

Net dát wou ik toch wel even kwijt :-)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

selder schreef:kan heel deze batterij-issue me nu eens geen ééne ruk schelen
Je beseft toch dat je post net het tegendeel illustreert ? :)
Overigens gaat die een-tegen-de-ander discussie m.i. nooooit over betrouwbaarheid van de hardware, want niemand gaat dat betwisten. Het gaat typisch over 2 zaken: die ene is gewoon systematisch overprijsd, en die ene heeft software die zo dichtgetimmerd is dat een beetje tweaker dat toch echt wel links zou laten liggen. Helemaal off-topic: dat laatste is overigens waarom het me toch wel verbaast dat ze toch ook bij techies zo populair zijn. Anderzijds willen die misschien ook wel gewoon een smooth systeem voor dezelfde reden als de 'doorsnee' en hebben ze gewoon geen nood om te tweaken aan een telefoon.

Terug on-topic: vraag me toch wel af wat dit gaat doen met de verkopen van hun andere toestellen. Heb nog nooit Samsung gehad, maar moest ik van plan zijn om zeg maar een S7 te kopen, zou ik nu toch ook wel nog 2 keer nadenken.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Tomby schreef:
selder schreef:kan heel deze batterij-issue me nu eens geen ééne ruk schelen
Je beseft toch dat je post net het tegendeel illustreert ? :)[...]
Huh, ik zeg toch niets over die batterij?
Ben je misschien al vergeten hoe alle threads volstonden met moord en brand van anti-fruit-aanhangers dat de headphone jack verdwenen was?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Een ding is goed aan die batterij-miserie: eindelijk zullen fabrikanten minder besparen op het belangrijkste onderdeel van de smartphone namelijk de batterij.
Ik heb een perfecte LG G3 ware het niet dat ik al 1 defecte batterij heb gehad en constant moet rondlopen met een reservebatterij. Ik heb dus al 2 reserve batterijen moeten kopen.
Dus voor mijn nieuwjaar krijg ik een nieuwe smartphone maar wordt het zeker geen LG !
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Tomby schreef:
Je beseft toch dat je post net het tegendeel illustreert ? :)
Overigens gaat die een-tegen-de-ander discussie m.i. nooooit over betrouwbaarheid van de hardware .
#bentgate maar da's gewoon leedvermaak natuurlijk :angel:
Tomby schreef: Terug on-topic: vraag me toch wel af wat dit gaat doen met de verkopen van hun andere toestellen. Heb nog nooit Samsung gehad, maar moest ik van plan zijn om zeg maar een S7 te kopen, zou ik nu toch ook wel nog 2 keer nadenken.
Wat nogmaals bewijst dat de homo sapiens een kuddedier is.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Samsung zet verkoop Note 7 stop.
Bron:
http://www.tijd.be/ondernemen/technolog ... 1476172842
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 18 keer

iceke schreef: #bentgate maar da's gewoon leedvermaak natuurlijk :angel:
http://www.theverge.com/2015/4/3/834112 ... 6-bendgate
Bendgate is een tweesnijdend zwaard...
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Ik zou het liefst zien dat in alle toestellen met batterijen deze eenvoudig kunnen gewisseld worden door de eindgebruiker. Een beetje standardisatie van batterijen zou ook al leuk meegenomen zijn. En in dit geval zou dit voor Samsung ook heel wat eenvoudiger geweest zijn.

Dit niet enkel voor telefoons maar ook:
- fototoestellen
- trimmers
- tandborstels
- boormachines
- schroevendraaiers
- zaklampen
- robots (grasmachines,...)
- fietsen
- auto's
-...

al die dingen hebbben vaak oplaadbare batterijen die na een paar jaar defect gaan en vaak niet verwisselbaar zijn. Reservebatterijen vinden is vaak hopeloos.

Misschien een aandachtspunt voor de EU?
Laatst gewijzigd door johan.devos op 11 okt 2016, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Hoe langer dit bleef duren hoe meer het eraan zou komen.
Blijf het toch een vreemd probleem vinden. Is het dan zoveel anders dan een S7 of een S6 ?

Artikel op tweakers: https://tweakers.net/nieuws/116619/sams ... ote-7.html
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Lijkt me vooral een bewijs dat er een zware design fout in zat, of zelfs dat ze het mogelijks zelfs nog altijd niet weten wat de oorzaak is. Het is toch alleszins duidelijk niet de batterij zelf die het probleem is, anders konden ze toch vrij gemakkelijker van leverancier oid veranderd hebben.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ze waren reeds van leverancier veranderd voor de vervangtoestellen.
Vervangbare batterijen hadden dus waarschijnlijk niet geholpen. (daarbij, mensen willen steeds smaller, cleaner, waterdicht, etc... Dat is met vervangbare niet vol te houden denk ik.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

warpozio schreef: Bendgate is een tweesnijdend zwaard...
Nee, dat is het niet... enkel bij Apple ligt heel de wereld daar van wakker ;-)
MClaeys schreef:...daarbij, mensen willen steeds smaller, cleaner, waterdicht, etc... Dat is met vervangbare niet vol te houden denk ik.
tuurlijk wel... trouwens mensen willen helemaal niet smaller,cleaner... het zijn de fabrikanten zelf die steeds het wiel opnieuw willen uitvinden, verkoopcijfers weet je wel.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Jack Daniels schreef:Samsung zet verkoop Note 7 stop.
Bron:
http://www.tijd.be/ondernemen/technolog ... 1476172842
Dat is het beste wat Samsung kan doen voor de minste miserie.
johan.devos schreef:Ik zou het liefst zien dat in alle toestellen met batterijen deze eenvoudig kunnen gewisseld worden door de eindgebruiker. Een beetje standardisatie van batterijen zou ook al leuk meegenomen zijn. En in dit geval zou dit voor Samsung ook heel wat eenvoudiger geweest zijn.

Dit niet enkle voor telefoons maar ook:
- fototoestellen
- trimmers
- tandborstels
- boormachines
- schroevendraaiers
- zaklampen
- robots (grasmachines,...)
- fietsen
- auto's
-...

al die dingen hebbben vaak oplaadbare batterijen die na een paar jaar defect gaan en vaak niet verwisselbaar zijn. Reservebatterijen vinden is vaak hopeloos.

Misschien een aandachtspunt voor de EU?
Apple heeft deze slechte gewoonte om hun toestellen uit te rusten met niet verwisselbare batterijen maar jammer genoeg beginnen meer en meer andere merken ook deze slechte gewoonte over te nemen, dat is geen goede evolutie. :x
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

iceke schreef:
MClaeys schreef:...daarbij, mensen willen steeds smaller, cleaner, waterdicht, etc... Dat is met vervangbare niet vol te houden denk ik.
tuurlijk wel... trouwens mensen willen helemaal niet smaller,cleaner... het zijn de fabrikanten zelf die steeds het wiel opnieuw willen uitvinden, verkoopcijfers weet je wel.
Verkoopt het? Jep, enorm veel zelfs. Dus mensen willen het. Zolang men het koopt zullen ze dat blijven doen.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Ik probeer zoveel mogelijk vaste batterijen te mijden maar dit lukt niet altijd. Zoek maar eens een tablet of electrische tandborstel met vervangbare batterij :-(
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Er is natuurlijk "vervangbaar" en "vervangbaar"
6 schroeven losvijzen uit een iPhone noem ik nog altijd vervangbaar, een vastgeplakt scherm of glazen backcover losweken die je daarna nooit meer 100% dichtkrijgt noem in niet meer vervangbaar.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

iceke schreef:Er is natuurlijk "vervangbaar" en "vervangbaar"
6 schroeven losvijzen uit een iPhone noem ik nog altijd vervangbaar, een vastgeplakt scherm of glazen backcover losweken die je daarna nooit meer 100% dichtkrijgt noem in niet meer vervangbaar.
6 schroeven losvijzen zeg je, dat zal alleszins niet van een iPhone SE zijn want er zijn geen vijzen en ik kan het weten want ik bezit zo'n toestel.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

apestaart schreef:
iceke schreef:Er is natuurlijk "vervangbaar" en "vervangbaar"
6 schroeven losvijzen uit een iPhone noem ik nog altijd vervangbaar, een vastgeplakt scherm of glazen backcover losweken die je daarna nooit meer 100% dichtkrijgt noem in niet meer vervangbaar.
6 schroeven losvijzen zeg je, dat zal alleszins niet van een iPhone SE zijn want er zijn geen vijzen en ik kan het weten want ik bezit zo'n toestel.
Twee vijzen naast de Lightning poort eruit en lostrekken met een zuignap.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

https://shop.fairphone.com/en/

Zo zou het moeten maar helaas, die Fairphone ziet er niet uit.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

apestaart schreef:
6 schroeven losvijzen zeg je, dat zal alleszins niet van een iPhone SE zijn want er zijn geen vijzen en ik kan het weten want ik bezit zo'n toestel.
idd, bij de iphone se zijn het maar 4 vijzen en een blikken plaatje :bang:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Zorba schreef:https://shop.fairphone.com/en/

Zo zou het moeten maar helaas, die Fairphone ziet er niet uit.
Van Nokia ook nooit te klagen gehad. Al zowat alles vervangen in die Lumia's, zowat allemaal te doen met een kleine torx. Batterij zonder hulpmiddelen, ze zijn dan ook bijna allemaal vervangbaar (maar de toestellen zijn dan weer wel iets dikker).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Hoe zit het eigenlijk met dat phoneblocks / project ara toestel?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Li-Ion batterijen kunnen ontploffen in bepaalde scenario's. Dat zijn zaken die je helaas pas vaak na productie ontdekt, hoe rigoreus je ook test.

Dit is niet Samsung-only, voor hetzelfde geld is het volgend jaar met de iPhone 8 ook prijs.

Wat me wel zorgen baart, is de manier waarop Samsung dit afgehandeld heeft. Dat is echt 1 grote clusterf*ck van begin tot einde. Het uitrollen van die softwarepatch (de 60%-patch) om een fundamenteel hardwaregebrek te verdoezelen ipv op te lossen was al een slecht begin. Maar vooral deze SMS van iemand bij Samsung, nadat hij contact had met iemand die brand had in zijn kamer door een Note 7, is heel erg problematisch:
Just now got this. I can try and slow him down if we think it will matter, or we just let him do what he keeps threatening to do and see if he does it.
(Google zelf de context en hoe dit precies uitgelekt is als je wilt, is teveel om te schrijven).

Als je dan ziet dat er ook eens een iPhone 7 Plus ontploft is (nadat hij beschadigd werd in transport), en als je dan ziet dat Apple onmiddellijk op eigen initiatief zelf contact opnam met de eigenaar om dit te onderzoeken, dat toont echt een heel andere aanpak.

Bij Samsung zie ik dat typische Aziatische misprijzen tov de westerse consument, die die SMS ook zo goed illustreert. Zo van: "Die lastige Amerikanen toch altijd, met hun grote mond en hun Twitter dat we niet kunnen controleren. Hier, een patch, beschouw het maar als opgelost." En dan even later "Allez zijn ze daar nu weer. We zullen gewoon die batch terugpakken, er een groen bolleke opkleven, en ze zijn weer goed voor verkoop!". Bij Apple zie je de grote schrik voor de class action/lawsuit en de media die staan te wachten op de volgende iPhone-gate.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

CCatalyst schreef:Li-Ion batterijen kunnen ontploffen in bepaalde scenario's. Dat zijn zaken die je helaas pas vaak na productie ontdekt, hoe rigoreus je ook test.

Dit is niet Samsung-only, voor hetzelfde geld is het volgend jaar met de iPhone 8 ook prijs.[...]
How how, je moet wel reageren met de juiste informatie in het achterhoofd!

Niemand gaat beweren dat Samsung de enige fabrikant waar "al ooit eens" een apparaat van "ontploft" is.

Ikzelf rij (ok ok, reed) met electrische RC auto's rond met LiPo batterijen in, 2 parallel geschakelde 11,1v 5A batterijen bijvoorbeeld, die zijn zo krachtig dat de RC auto van 10Kg+ een standing backflip kon doen (uit stilstand dus een looping maken). Toen dat type batterijen pas nieuw was, hebben wij ook veel auto's met een steekvlam en een rookontwikkeling om u tegen te zeggen zien opfikken na een crash.

En dat valt helemaal te begrijpen, als je zo'n soort batterij met zo'n hoge energie-dichtheid beschadigd, dat is om problemen vragen, kortsluiting = fikken.

Maar dat is wel niet wat hier aan de hand is met de Note 7

De Note 7 toestellen (origineel of al omgeruild) hebben een PRODUCTIEFOUT die net teveel druk op de batterij geeft. Dat is iets héél anders dan een beschadigde batterij door je toestel te buigen of te laten vallen, waardoor de batterij geperforeerd wordt.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-09-13/samsung-blames-small-battery-flaw-for-igniting-note-7-recall schreef:Initial conclusions indicate an error in production that placed pressure on plates contained within battery cells. That in turn brought negative and positive poles into contact, triggering excessive heat.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 18 keer

ITnetadmin schreef:Hoe zit het eigenlijk met dat phoneblocks / project ara toestel?
Project Ara is dood.

https://tweakers.net/nieuws/115287/goog ... gezet.html
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

CCatalyst schreef: Wat me wel zorgen baart, is de manier waarop Samsung dit afgehandeld heeft. Dat is echt 1 grote clusterf*ck van begin tot einde. Het uitrollen van die softwarepatch (de 60%-patch) om een fundamenteel hardwaregebrek te verdoezelen ipv op te lossen was al een slecht begin.
Ik ben geen Samsung fan (ook geen hater) en ben het ook niet volledig eens met hun aanpak maar wat je hier zegt is BS. Die update was er om de mensen met een note uit de slechte batch aan te zetten deze terug te brengen, ze hadden het probleem toen al erkent en een recall uitgevaardigd. Niks verdoezelen dus, doodnormale schadebeperking. In mijn ogen hadden ze wel beter een update uitgebracht die het toestel onbruikbaar maakte, dan moest men wel naar de winkel (niet dat het veel uithaalde, de eerste batch vloog in brand aan de lader, de tweede gewoon random).
Het model uit de handel nemen was de enige juiste keuze die ze uiteindelijk gemaakt hebben. Verkoopstop hebben ze onmiddelijk gedaan.
Ik weet niet hoe Apple hier zou handelen. Het gaat er ook niet perse om dat de batterijen ontploffen, iedereen weet dat dat kan met dit type, maar dergelijke aantallen dan is er duidelijk iets mis (S7 toestellen en iPhones zijn ook al in vlammen opgegaan. Dan contacteren ze de gebruiker en lossen het onderling op, dat was hier niet aan de orde).
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

MClaeys schreef:[...](S7 toestellen en iPhones zijn ook al in vlammen opgegaan. [...]
Is er hier wel iemand op de hoogte van wat er exact met die Note 7 modellen aan de hand is? Neen, dit is iets totaal anders dan een toestel dat beschadigd geraakt en daardoor in brand schiet. Bij de Note 7 gaat het over een productiefout, waardoor je zonder dat toestel beschadigd te hebben een ontploffing kan hebben!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

CCatalyst schreef:Als je dan ziet dat er ook eens een iPhone 7 Plus ontploft is (nadat hij beschadigd werd in transport), en als je dan ziet dat Apple onmiddellijk op eigen initiatief zelf contact opnam met de eigenaar om dit te onderzoeken, dat toont echt een heel andere aanpak.
Ik meen nochtans dat Apple ook al van die doofpot-operaties gedaan heeft. Er was recent ergens een probleem met de schermen van een bepaald type iPhone die op grote schaal begonnen defecten te vertonen aan de bovenkant. Er is dan een certified repair shop geweest die in detail uitgelegd heeft hoe het eigenlijk een design-fout is, waarna Apple geprobeerd heeft die monddood te maken. Ik dacht zelfs dat er ondertussen rond dit probleem ook een class action suit is.
Ik ben het ook met MClaeys eens over Samsung. De grootste clusterf*ck is intern met hoe ze er niet in slagen het probleem te fixen, of erger replacements op ons los te laten die gewoon hetzelfde probleem hadden. Die patch is uitgekomen NADAT al publiek was dat er een issue was, en diende er gewoon voor om in afwachting van replacement te voorkomen dat de batterij zou in brand vliegen. Het zou pas echt een wijd gepubliceerd schandaal geweest zijn mocht Samsung eerst een patch uitbrengen die iedereens toestel effen de helft van zijn accu-duur onteemt en dat dan zou gebleken zijn waarom.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

selder schreef:
MClaeys schreef:[...](S7 toestellen en iPhones zijn ook al in vlammen opgegaan. [...]
Is er hier wel iemand op de hoogte van wat er exact met die Note 7 modellen aan de hand is? Neen, dit is iets totaal anders dan een toestel dat beschadigd geraakt en daardoor in brand schiet. Bij de Note 7 gaat het over een productiefout, waardoor je zonder dat toestel beschadigd te hebben een ontploffing kan hebben!
Dat zeg ik toch ook? Ik spreek toch niet van een productiefout in de S7 of iPhone 7? Enkel dat het nu eenmaal kan gebeuren met die batterijen en dat het bij de Note van een totaal andere orde was...
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

MClaeys schreef:[...] en dat het bij de Note van een totaal andere orde was...
Ja, je hebt gelijk, ik had blijkbaar je bericht anders geïnterpreteerd, excuus.
Maar in andere replies (niemand specifiek hé) leek het me wel dat het probleem van de Note 7 samengepakt werd met "het kan altijd gebeuren".
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ghoh, het kan ook altijd gebeuren natuurlijk, zoals ook met jullie autokes. Op zich zijn dat ook geen rampen maar hier was wel grondig iets mis, dat kan niemand ontkennen. De batterijen zijn trouwens ook de reden dat van die "hoverboards" relatief vaak de fik in gaan. Tis wel eens tijd voor een revolutie in de batterijen, veiliger en meer vermogen. Af en toe leest ge wel eens van een "revolutionaire batterij", maar we zien ze nooit uitkomen.

Overigens ben ik benieuwd of we ooit gaan weten wat nu de exacte oorzaak is, momenteel zijn er alleen maar speculaties. Zelf zou ik de volgende ook niet vertrouwen zolang ze daar niet mee naar buiten komen, want hebben ze de oorzaak dan wel gevonden en gefixt?
In mijn ogen hebben ze alvast te traag gehandeld, ik ben benieuwd wat het met de verkopen zal doen (ik denk niet veel, overal lees ik mensen die hem nog steeds wilden).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

selder schreef: Maar dat is wel niet wat hier aan de hand is met de Note 7

De Note 7 toestellen (origineel of al omgeruild) hebben een PRODUCTIEFOUT die net teveel druk op de batterij geeft.
Ok, en waar maak ik dan precies een fout in mijn vorige post? Dat dat iets helemaal anders is dan een beschadigde batterij, dat snap ik wel. Ik maakte gewoon een vergelijking tussen hoe Apple en Samsung reageren op zo'n zaken, ongeacht de oorzaak. Overigens was het op het moment van die eerste posts over die iPhone 7 plus nog niet meegedeeld dat hij al beschadigd was bij ontvangst, is pas bij latere edit toegevoegd.

Dat het met de iPhone 8 ook kan gebeuren dat er een batterijprobleem na de release ontdekt wordt, is het dat waar je niet mee akkoord gaat? Ben niet mee.

Inzake de oorzaak, dat heb ik ook gehoord, maar afaik is dat nog een steeds een vermoeden? Of is dat ondertussen al zeker? Ik dacht dat het onderzoek nog niet afgerond was, kan fout zijn.
MClaeys schreef:Verkoopstop hebben ze onmiddelijk gedaan.
Ik merk dat je die gelekte SMS ontwijkt in je repliek. Op de man af: wat vind je daarvan?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat ontweek ik niet, ik heb meermaals aangegeven dat ik vond dat Samsungs reactie traag was en niet overal correct.

De sms, tja, ik heb bij andere bedrijven ook al mails onder ogen gekregen die niet voor mij bedoeld waren. Zulke zaken gebeuren overal, de ene trekt het zich niet aan en de andere stapt naar de pers (al dan niet met verzonnen context). De sms maakt ook duidelijk dat de gebruiker dreigde (met wat? Wat waren zijn eisen?), tja. Je zet er bij "Google zelf de context", daar heb ik nu geen tijd en zin voor dus reageer ik er ook niet dieper op, dat is nog steeds het beste, toch?



En nogmaals, de reactie van Apple is irrelevant. Ok, er ontplofte eens een na beschadiging (dat kan bij eender welk merk met die batterijen), dat is van een totaal andere orde dan wat met de Note gebeurde. De reactie van Apple is enkel in te schatten moest zo iets bij hen gebeuren. Ik wens het hen alvast niet toe (en andere merken evenmin).
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”