Belg blijft klassieke TV trouw

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
ancos
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2015, 15:58

Door het belgische duopolie is er hier geen gratis alternatief, daar is men in Duitsland veel beter bediend.
De duitstalige openbare zenders stellen heel veel programmas via hun "internet-Mediathek" ter beschikking.
Met het freeware programma "Mediathekview" https://sourceforge.net/projects/zdfmediathk/ kan men niet enkel programmas streamen doch ook downloaden op voorwaarde dat uw belgisch IP adres niet geblokkeerd wordt wegens geen rechten. Volgende zenders zijn in Mediathekview beschikbaar: 3SAT;ARD;ARTE.DE;ARTE.FR;BR;DW;HR;KIKA;MDR;NDR;ORF;PHOENIX;RBB;SRF;SWR;WDR;ZDF;ZDF-tivi.
Wie zich een Android TV-Box (+/- 40 €) aanschaft kan met het freeware programma "KODI" tientallen tv en radiozenders streamen. Naast de "VRT-De Redactie" en enkele nederlandse zenders is er natuurlijk niet veel in het nederlands te bekijken.
Vooral wie de duitse taal machtig is dit gezien het aanbod in HD interessant
Sinds kort is er in de meeste grote duitse agglomeraties "DVB-T2 HD" ontvangst mogelijk met een aanbod van 40 openbare en private zenders.http://www.dvb-t2hd.de/regionen

Dit zie ik hier bij ons, dank het duopolie, nog niet komen.
:-)
rudi_rvg
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 sep 2016, 14:12

Mannen je hebt die box van +- 40€ gewoon niet nodig je kan het gewoon via kodi op computer of tablet installeren en verbinden doe je ofwel met hdmi kable ofwel met een hdmi dongle zoals ez cast dat gaat via wifi kanaal

Groeten Rudi
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Via stievie free kan je al posten bekijken, vrt gaat ook starten. Binnen dit en 2 jaar gaan er toch een pak abbo's sneuvelen.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Momenteel is de reden dat ik de kabel nog niet heb opgezegd is
  • het gebrek aan een deftig werkende oplossing voor iptv+epg. Je hebt wel een aantal iptv providers, maar die hebben ofwel geen EPG, ofwel een heel brakke. Ook laat de reliability van de streams te wensen over...
  • aparte mix van producten zou me bijna meer kosten dan wat ik nu heb. (nee, koper is geen optie)
dus blijven we de kabel nog maar even houden, en kijken we wat er komt ...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Slafes schreef:Aan alle criticasters die zweerden bij alternatieven en het einde van de klassieke TV... Zoals ik al eerder stelde, nog lang niet aan de orde.

http://www.tijd.be/tech_media/media_mar ... 1463650378
De klassieke tv en radio vormen nog altijd het fundament van ons mediagebruik, al worden ze steeds meer aangevuld met nieuwe digitale merken en dragers. Dat blijkt uit onderzoek door de reclameregie RMB en de marktonderzoeker TNS, dat meldt De Tijd vandaag.
Toch opletten met zo'n artikels kritiekloos te interpreteren. Als je wilt dat ik je een "onderzoek" bezorg waarbij A de conclusie is, geen probleem. Heb je liever B als conclusie? Kan ik ook voor zorgen.

1) Bias: welk belang dient RMB/TNS ? Hebben zij er belang bij dat alles status quo blijft en dat de adverteerders denken dat ze hun geld vooral aan klassieke media moeten geven?
2) Overwegend: als de Belg nog veel gebruik maakt van klassieke media, is dat omdat hij daar voor kiest, of is dat omdat het aanbod hem daar toe stuurt? Met andere woorden: is dit geen kip-en-het-ei verhaal?

Helaas neemt ook de enige kwaliteitskrant in dit land (diegene die je aanhaalt dus) ook veel te veel artikels klakkeloos over zonder veel na te denken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

bloedarmoede troef dus, zowel voor de geschreven als voor de gesproken pers :-(

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... =1.2778969
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer

Ik heb al een tijdje geen tv meer eigenlijk (jaar of 10). Al die tijd red ik me met uitzending gemist, RTL gemist (Nederlandse tv) en ik heb een tijdje een test IPTV aansluiting gehad van de internetprovider die ik had.

Momenteel al weer 5 jaar Telenet, alleen internet. Vandaag wel een maandje IPTV genomen om te testen en omdat er met oudjaarsavond altijd wel leuke tv is, dat werkt op zich best redelijk. Heb al wel gezien dat het goedkoper kan, dus na het maandje even kijken wat ik doe. Ideaal is het als ik ook op kan nemen via EPG drie dagen vooruit ofzo maar dat moet ik nog verder uitzoeken. Ik weet ook niet of de Raspberry Pi daar krachtig genoeg voor is (met het starterpakket dat ik nu heb is opnemen geblokkeerd dus kan het nog niet echt testen).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

@Marzman: Lijkt mij een leuke uitdaging. Ben benieuwd naar je bevindingen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”