Belg blijft klassieke TV trouw

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Aan alle criticasters die zweerden bij alternatieven en het einde van de klassieke TV... Zoals ik al eerder stelde, nog lang niet aan de orde.

http://www.tijd.be/tech_media/media_mar ... 1463650378
De klassieke tv en radio vormen nog altijd het fundament van ons mediagebruik, al worden ze steeds meer aangevuld met nieuwe digitale merken en dragers. Dat blijkt uit onderzoek door de reclameregie RMB en de marktonderzoeker TNS, dat meldt De Tijd vandaag.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

lijkt me nogal wiedes als de grootste TV aanbieder vereist dat je die traditionele kabel erbij pakt ... :(
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Paywall op je link, vrees ik.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Ik weet niet of ze rekening houden met leeftijd. Dat vind ik veel interresanter. Mensen die opgegroeid zijn met kabel zullen inderdaad niet zo snel gaan cordcutten. Maar hoe zit het met de cordnevers, mensen die nu jongvolwassen zijn en opgegroeid zijn met (illegaal) downloaden op hun laptop? Hoeveel van hen zullen een tv abonnement gebruiken?
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

@Stroper: ik in elk geval niet. Inderdaad opgegroeid met downloaden, YouTube, en sinds een klein jaar Netflix. Geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht om op mijn kot bij te betalen voor een kabelabonnement, of zelfs een televisietoestel te zetten.
Televisietoestel begin ik ondertussen toch wel over te twijfelen.

Ondertussen toch ook al enkele mensen kunnen overtuigen om de hele santenboetiek buiten te gooien, na hen te wijzen op de feitelijke en beschikbare alternatieven.
Zoals je ook aanhaalt: mijn ouders bijvoorbeeld heb ik wel al richting Netflix gekregen, maar het klassieke TV-aanbod volledig opzeggen zien ze (nog) niet zitten.

Leeftijd en het gewend zijn aan 'ik wil nu dàt zien, en niet wat de TV-maatschappijen me voorschotelen' heeft er dus wel degelijk iets mee te maken.

Kabelabonnement komt er bij in ieder geval niet in, zeker niet voor de absurde prijs die het met zich meebrengt. Genoeg alternatieven waardoor ik wél interessante dingen kan zien wanneer ik ze wil.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik ga in ieder geval nooit mijn TV abonnementen opzeggen, Netflix en You Tube zie ik als een aanvulling bovenop mijn 2 TV abonnementen en niet als plaatsvervangend platform.
TV kijken doe ik nog altijd op mijn TV toestel en niet op mijn laptop en tablet en al zeker niet op mijn smartphone.
De leeftijd kan ook iets mee te maken hebben (50 plusser) dat ik nog altijd de voorkeur heb op de klassieke TV.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ik vind dat die 29% die tegenover die 71% staat al enorm veel. :banana:
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Block schreef:Ik vind dat die 29% die tegenover die 71% staat al enorm veel. :banana:
Wat 29% en wat 71%? Zijn dat traditionele TV kijkers tegenover Netflix kijkers, iets meer duidelijk graag.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Zolang je op Netflix alleen maar films en series en geen actualiteitsprogramma's (nieuws, weer, politiek, reportages), sport, reality, documentaires, praatprogramma's, kookprogramma's, spelprogramma's, soapseries, quizzen, muziekprogramma's, stand-up comedy, wedstrijden, etc. hebt, kan dit nooit een vervanging zijn voor de tv-zenders, louter een aanvulling.

Reeds in mijn studententijd had ik een tv en kabelaansluiting op kot. Uiteraard waren er ook veel studenten die dit niet hadden, maar uiteindelijk zie je toch dat de meesten eens ze echt zelfstandig gaan wonen wél een tv-abonnement nemen. Het zijn bijna uitsluitend de echte informatica nerds die geen tv kijken en alles via internet doen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Alles heeft met content te maken. Op TV is er zelden nog eens iets echt leuk op en dus is het ergens logisch dat het aantal mensen die ermee kappen stijgt. Vooral jongeren zullen dat eerder doen. Toch denk ik dat TV nog altijd toekomst heeft zolang ze content hebben die je elders niet kan vinden. Ik denk dan aan live sportverslagen. De matchen van het EK zullen veel enkel op TV willen zien en liefst in zo goed mogelijke kwaliteit. Dit zijn ook de momenten dat er veel TV's verkocht worden. Andere zaken zijn grote liveshows. Dit zijn dingen waar je niet enkele dagen later naar kan kijken want dan weet je de uitslag al. Bij series en films speelt dat minder.

Dan heb je ook nog de specifieke programma's zoals bijvoorbeeld Elvis blijft bestaan. Waar ga je dat anders vinden? Dat is te klein voor grote streamers als Netflix.

Streaming zal dus toenemen omdat TV een beetje hun eigen ruiten ingooien door teveel troep en teveel herhalingen te brengen maar voor de lekkere brokken blijft de meerderheid toch zijn TV houden. Trouwens op zo'n groot scherm kan je ook gamen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik denk dat een platform als YouTube toch ook live tv kan brengen op een veel flexibelere manier.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

apestaart schreef:Ik ga in ieder geval nooit mijn TV abonnementen opzeggen, Netflix en You Tube zie ik als een aanvulling bovenop mijn 2 TV abonnementen en niet als plaatsvervangend platform.
TV kijken doe ik nog altijd op mijn TV toestel en niet op mijn laptop en tablet en al zeker niet op mijn smartphone.
Ik zeg ook niet dat Netflix en YouTube de enige twee content providers zijn die ik nog wel gebruik he. Ik kijk ook nog naar veel andere zaken, maar klassieke TV komt er hier toch niet meer in. Ik kijk wat ik wil wanneer ik wil.

Soit, de tijd van 'enkel informatica nerds doen alles via het internet' is ook wel voorbij (gelukkig). Maar veel mensen blijven inderdaad nog vastklampen aan hun TV abonnement.

Op termijn zie ik de dingen die hier aangehaald worden, i.e. sportuizendingen, nieuws, ... wel op een degelijke manier naar dingen als Apple TV en Android TV komen.
YouTube heeft nu bijvoorbeeld toch ook al een platform waarop livestreams mogelijk zijn? Iets gelijkaardig zie ik makkelijk ontspringen voor sport eens de content providers meewillen naar dit tijdperk.
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Soms wil een mens die thuis komt van zijn werk gewoon naar het eerste het beste kijken zonder eerst een half uur door de catalogus te scrollen van bv Netflix.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

JoskeVermeulen schreef:Soms wil een mens die thuis komt van zijn werk gewoon naar het eerste het beste kijken zonder eerst een half uur door de catalogus te scrollen van bv Netflix.
Ook mis is vooral quizzen en andere praatprogrammas. "Zever" zo noem ik het zelf ook maar ik vind het nog steeds aangenamer om naar te kijken dan een serie welke teveel spanning en emoties veroorzaken om relaxt naar te kijken. In het weekend heb ik hier wel meer zin in.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Goztow schreef:Ik denk dat een platform als YouTube toch ook live tv kan brengen op een veel flexibelere manier.
En dat zouden ze ook willen doen: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 20#p653120
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Dizzy schreef:Dan heb je ook nog de specifieke programma's zoals bijvoorbeeld Elvis blijft bestaan. Waar ga je dat anders vinden? Dat is te klein voor grote streamers als Netflix.
Canvas biedt al een heel aantal programma's aan die je online kan bekijken (wel maar een beperkte tijd, er staat op de website bij hoe lang het programma nog beschikbaar is). Het door U aangehaalde programma "Alleen Elvis blijft bestaan" is online beschikbaar.

We hebben hier nog altijd geen digitale TV in huis, omdat we dat te duur vinden en niet-digitale TV, aangevuld met o.a. het online aanbod van Canvas, Stievie van de Medialaan groep en Youtube hier ruimschoots volstaat.

Als het analoge TV -signaal verdwijnt, dan zullen we dan wel overstappen naar digitale TV. Moeten we dan wel zo'n digibox bij nemen, want onze TV is niet geschikt voor TV-kijken met een kaartje.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ik hoor er veel zeggen dat ze de kabel opzeggen, alsof ze dan bij Netflix geen abonnement moeten nemen.
En die Netflix begint ook al duurder te worden, dus ja, als het een kwestie van prijs is, denk ik dat je gauw van de regen in de drup zult terechtkomen.

Qua manier van kijken, ik weet niet.
Alles opvragen vraagt wel echt een constant actieve rol van de gebruiker.
Er is geen vast programma, dus moet je voortdurend op zoek naar wat je nu gaat kijken.
Ik weet niet of mij dat zoveel zegt.
Ik heb liever dat een aantal externe partijen suggesties doen, en ik er dan de mijne uitkies dan dat ik zelf voortdurend op zoek moet gaan.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Net het tegenovergestelde hier. Ik wil me net niet 'laten opleggen' wat ik op dat moment moét kijken volgens hen, maar ik zelf een aantal dingen in mijn hoofd die ik op dat moment wil zien.

Ik kan inderdaad soms lang in de catalogus liggen bladeren als ik echt actief naar iets wil kijken, maar heb ook een paar standaard dingen die ik durf opzetten als het maar 'achtergrond' is. Denk Friends, HIMYM, ...

Ieder zijn meug natuurlijk, laten we het rebellie tegen TV-zenders noemen :-D .
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

boulder schreef:Ik hoor er veel zeggen dat ze de kabel opzeggen, alsof ze dan bij Netflix geen abonnement moeten nemen.
En die Netflix begint ook al duurder te worden, dus ja, als het een kwestie van prijs is, denk ik dat je gauw van de regen in de drup zult terechtkomen.
Maar opzeggen is vele malen gemakkelijker bij Netflix dan een TV abbo. Vindt je je ding niet meer gewoon opzeggen en dan na een paar maanden terug pakken als er nieuwe content is.
Bij een Tv abbo moet ik de klantendienst bellen om op te zeggen, marketing zever aanhoren waarom ik moet blijven, da klote bakske terug brengen en dan eindelijk verlost van tv. Als ik dan beslis om het terug te nemen ahja 50 euro activatie kost betalen en dan nog afspraak met een technieker voor dat bakske te brengen :eek:

De TV boeren hebben het geruïneerd en ze weten het. Als jij Netflix te duur vindt kan je gemakkelijk opzeggen en zoeken naar iets anders.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het is inderdaad mogelijk om bepaalde programma's later te bekijken maar dit is nog te beperkt, zowel in tijd als in aanbod. Ik neem dus alles op en kijk als ik zin en vooral tijd heb.

Dit lost echter niet het probleem op dat bepaalde programma's waarschijnlijk niet meer gemaakt zouden worden als er niet genoeg online afname is. Voor nicheprogramma's is dat een probleem. Na een tijd krijg je een aanbod dat meer mainstream is. Voor kleine taalgebieden is het sowieso lastiger om een gevarieerd aanbod te bieden tegen concurrentiële prijzen.

Ik denk dus dat TV nog wel even zal bestaan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Funfile schreef:Canvas biedt al een heel aantal programma's aan die je online kan bekijken (wel maar een beperkte tijd, er staat op de website bij hoe lang het programma nog beschikbaar is). Het door U aangehaalde programma "Alleen Elvis blijft bestaan" is online beschikbaar.
Mooi... maar dit eenvoudig bekijken op je "normale" TV is er niet bij en in turen op een laptop schermpje heb ik geen zin (maar ook dat is generatie gebonden vermoed ik).

Ideaal zou men streven naar een universele standaard (al kan dit met IPTV) om dergelijke dingen op je TV (of andere devices) te bekijken... daar waar je nu vaak een specifieke app (met allerlei beperkingen) nodig hebt per content provider.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Die standaard bestaat: https://www.hbbtv.org/
[youtube]uuXQrHHf7rs[/youtube]
Natuurlijk wordt dit in Vlaanderen weer geboycot door de duopolisten omdat HbbTV rechtstreeks werkt op elke tv die vandaag in Europa verkocht wordt en dus het einde betekent van de Digibox.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

r2504 schreef:bekijken op je "normale" TV is er niet bij en in turen op een laptop schermpje heb ik geen zin (maar ook dat is generatie gebonden vermoed ik).
Nog niet. De content providers willen dit inderdaad zo gesloten mogelijk houden, maar ik kan mezelf niet inbeelden dat ze op termijn niet meer en meer open gaan groeien. Een eerste stap zou bijvoorbeeld zijn om dit via apps op Apple/Android TV te doen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Deze kop lijkt nogal verassend te zijn,maar mss spelen er nog andere factoren mee,er zijn bijv. heel wat mensen die de crisis zeer goed voelen,(gepensioneerden bijv.)en een v/d goedkopere manieren om zijn vrije tijd daar te brengen is gewoon naar de tv kijken,want als men ergens naartoe gaat,kost het meestal geld.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

met oa Minix X7 android TVbox bekijken wij de VTM/canvas streaming content op groot scherm.
Verder bekijken wij hier nog een flink deel lineair: één, canvas, BVN (satelliet)... De tussentijden worden dan aangevuld met youtube, netflix, stievie, satelliet...
Werkt allemaal naar wens, en voor weinig geld! We blijven dus voor circa 50% trouw aan de klassieke (gratis) TV :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Gisteren was het artikel integraal te lezen op de website van de Tijd... Vandaag niet meer precies.

Stond ook op HLN.

http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/art ... rouw.dhtml
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

8balljunkie schreef:Maar opzeggen is vele malen gemakkelijker bij Netflix dan een TV abbo. Vindt je je ding niet meer gewoon opzeggen en dan na een paar maanden terug pakken als er nieuwe content is.
Bij een Tv abbo moet ik de klantendienst bellen om op te zeggen, marketing zever aanhoren waarom ik moet blijven, da klote bakske terug brengen en dan eindelijk verlost van tv. Als ik dan beslis om het terug te nemen ahja 50 euro activatie kost betalen en dan nog afspraak met een technieker voor dat bakske te brengen :eek:

De TV boeren hebben het geruïneerd en ze weten het. Als jij Netflix te duur vindt kan je gemakkelijk opzeggen en zoeken naar iets anders.
Maar elke nieuwe aanbieder probeert klanten te veroveren door zich flexibel op te stellen, en niet te moeilijk te doen.
Na een tijdje komt de ware aard wel boven.
Kijk naar TV Vlaanderen, begonnen zonder eigen decoders, iedereen welkom, ondertussen dringen ze de eigen hardware volledig op, en het aanbod is ook niet meer wat het geweest is.
Ik zie dat bij Netflix niet anders : hun prijzen zijn ook al gestegen, VPN's houden ze ook al tegen, benieuwd wat de volgende stap zal zijn.
De grote fout is van te denken dat wat een nieuwe operator aanbiedt om klanten te lokken gelijk staat aan het volwassen aanbod.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

nieuwe aanbieders! Bestaan die dan? In dit land zorgt BIPT ervoor dat de 2 monopolisten hun greep niet verliezen. Orange wordt bijvoorbeeld verplicht enkel triple play aan te bieden. Mooie start :-(
In feite is dit een herstart, want hun (slechte) ervaring met TVV is nog recent. En hoeveel klanten zou TVV zelf nog overhouden na jaren opboksen tegen de vlaamse "anti-schotel" mentaliteit? Mogelijk is VMMA met meer dan 1 miljoen (zelfverklaarde) gratis accounts de enige speler van formaat nog die het duopolie aan het wankelen kan brengen :-D

http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/ar ... -app.dhtml

Als de cijfers van Medialaan juist zijn dan zit daar een grote groep die alvast "GRATIS" TV trouw blijft, en ondertussen misschien braaf betaalt voor Netflix! Verontrustend nieuws dus voor duopolie CEO's...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Slafes schreef:Aan alle criticasters die zweerden bij alternatieven en het einde van de klassieke TV... Zoals ik al eerder stelde, nog lang niet aan de orde.

http://www.tijd.be/tech_media/media_mar ... 1463650378
De klassieke tv en radio vormen nog altijd het fundament van ons mediagebruik, al worden ze steeds meer aangevuld met nieuwe digitale merken en dragers. Dat blijkt uit onderzoek door de reclameregie RMB en de marktonderzoeker TNS, dat meldt De Tijd vandaag.
En de "Belg" is gemiddeld 53,3 jaar oud? :roll:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160225_02150510

Laten we het dan maar houden op klassieke TV = uitstervend. Schrap nog eens het analoog aanbod uit die statistieken en dan krijg je nog eens totaal andere cijfers waar je zult merken dat "actief België" steeds minder moet weten van klassieke TV...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dat is maar interpretatie... Loop eens een blokje rond in de avond, en dan zie je dat veel mensen gewoon lineair kijken naar het nieuws en Thuis/Familie. Ik denk naar mijn bescheiden mening dat het artikel er boenk op zit. De huidige middelbare jeugd, vanaf daar zal het gaan veranderen... Die zitten gewoon elke avond 2u op youtube. Aan de andere kant, die kijken ook nog live of uitgesteld naar tv, de buurtpolitie is daar bvb enorm populair bij...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Volgens mij zou dit wel kunnen kloppen,in de meeste gezinnen staat s'avonds de tv aan,het zal wel zo zijn dat jongeren minder kijken op dat ogenblik,en mss op een ander tijdsstip dan kijken naar een opgenomen programma,of film.De meeste jongeren zijn ook minder geintreseerd in actua,en politiek,een oudere generatie mss iets meer,en die kijken dat ook meer live naar het nieuws bijv.
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 18 keer

Ben een beetje in de war met hun cijfers.
71% kijkt "traditionele, lineaire tv"
15% kijkt "op aanvraag"
Wat doet die andere 14%?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

cijfers bewijzen alles en niets! Wat telt zijn duidelijke stappen die gezet worden door de duopolisten: the world according to "Wigo" bijvoorbeeld... of, maw, het nieuwe voorstel van TN bewijst duidelijk dat hun CEO goed nadenkt over 1,1 miljoen gratis accounts bij VMMa 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Slafes schreef:Aan alle criticasters die zweerden bij alternatieven en het einde van de klassieke TV... Zoals ik al eerder stelde, nog lang niet aan de orde.
ouder publiek wil tv behouden en de providers doen er alles aan om dat model te behouden en vernieuwing tegen te gaan. Het zal dus nog ff duren

langs de andere kant begint het wel te openen.
Dan zie je ook de weerstand vd providers, proximus dat bv onlangs z'n downloadlimieten naar beneden heeft geschroefd.

het echt vervelende is dat duopolie dat elke vooruitgang voor kijkers of blokkeert of belachelijk duur maakt.
3 digiboxen voor 3 tv's en 1O euro of meer om een TB te kunnen streamen is belachelijk.
orange komt concurreren? je moet een triple play nemen en een bakje hoort er ook weer bij. Laat het dan ineens hé :)

ikzelf heb geen digitale tv, mij kostte dat in totaal 35 per maand = teveel
netflix, antenne aan tv voor de openbare zenders, stievie voor de vtm en heb ik zin in Nba vind ik wel een stream.

Maar ik moet bekennen dat ik zowel anders kijk, heb altijd wel serietjes en films klaarliggen, en ook weer meer naar muziek grijp (onlineradio oa).
het hersenloze zappen mis ik dan weer echt niet.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

...proximus dat bv onlangs z'n downloadlimieten naar beneden heeft geschroefd.

en TN dat nu met Wigo daarentegen zijn prijzen de hoogte injaagt! Ben benieuwd wat de toekomst nog brengen zal :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

TV maakt zichzelf kapot door gewoon te weinig interessante content te bieden. Ze jagen de mensen gewoon weg en ze vergeten dat de komende generatie anders zijn dan de vorige. TV zal blijven omdat er gewoon bepaalde content live moet bekeken worden. Wat een zin heeft een wedstrijd 3 dagen later bekijken of de finale van een reality show?

Uiteindelijk dwingen de keuzes van de markt de spelers toch om te plooien maar helaas kiest men, zeker in een duopolie, om er zoveel mogelijk uit te persen zo lang als het kan.
chrisv
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 dec 2014, 09:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Te weinig interessante content?
Interessante content maken kost veel geld. En dat moet van ergens komen want there is no such thing as a free party...
Uiteindelijk betaalt de consument, wat redelijk logisch is want dat is met elk product zo.
Dus ofwel betaal je aan je provider die de centen deels doorgeeft via royalty's aan de contentprovider, ofwel betaal je in de vorm van advertenties zoals bij bv Stievie of bij online content.
En als we allemaal goedkoper gaan willen kijken, blijft er minder geld beschikbaar voor het maken van content. Niets aan te doen, pure economische wetmatigheid...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

een tiental (vlaamse) zenders voor een taalgebied van minder dan 7 miljoen mensen is overkill, vandaar de armoede inzake content en kwaliteit. Echte VOD kan een goede oplossing zijn, maar past niet in ons duopolie-model :-(
En de opzet van TN's nieuwe Wigo model geeft duidelijk aan hoe zij daar de vraag naar meer data-streaming (netflix, youtube) gaan beantwoorden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

chrisv schreef:Te weinig interessante content?
Interessante content maken kost veel geld. En dat moet van ergens komen want there is no such thing as a free party...
daar gaat het niet om

het gaat om keuzevrijheid
een digibox, downloadlimieten, geen hardwarevrijheid, geen/amper ci+, geen dvb-t,... heeft niets met content te maken en zo veel storten proximus/telenet echt niet door naar productiehuizen.

dat voorbeeldje van de Ard, de content komt van belastinggeld en toch zullen Telenet/proximus zullen dat soort klant- en gebruiksvriendelijke technieken, moest de vrt daarmee afkomen, met hand en tand blijven blokkeren.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

"keuzevrijheid" is inderdaad de kern van het probleem! Om een recente film middels VOD te bekijken moet ik eerst een betaal-abo afsluiten bij de monopolisten! Terwijl wij waarschijnlijk meer waardeloze zenders/werkloze acteurs hebben dan grotere landen :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”