Apple Keynote Events

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

cadsite schreef: Het probleem dat ik heb met tethering of een mifi is dat toestellen die hiermee via wifi connecteren denken dat ze over wifi surfen, dus dat ze kwistig mogen zijn met data.

In Android kan je via datagebruik instellen dat de gebruikte wifi / mifi betalend is en dan zou er rekening mee worden gehouden.
edit: idem als de metered connection waar ITadmin het over had.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Dat heb ik nog niet gevonden op mijn samsung galaxy A3 (2014).
Maar los ervan, het ging over een iPad, die kan dat zeker niet.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ja wadde.... Gaat ook op voor de 7 ze..

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Adroid ? Ja, duidelijk een gif van een Apple fanboy :). Trouwens, is dat niet impliciet toegeven dat die fanboy toch gewoon altijd de volgende iPhone koopt, ongeacht wat erin zit ? :)
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Tomby schreef:Trouwens, is dat niet impliciet toegeven dat die fanboy toch gewoon altijd de volgende iPhone koopt, ongeacht wat erin zit ? :)
Stel nu dat het zo is, of voor een deel: who cares??
Ik merk toch nog altijd een heel groot deel jaloezie om bepaalde zaken te moeten weerleggen, ontkrachten, etc.. ook in dit topic.

Laten we even :banana: :banana: omdat merk x zijn smartphone beter is dan merk y. Iedereen weer happy en kunnen verder met ons leven.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Eekhoorn schreef: schrijnend is het de resolutie die ze nu nog gebruiken bij de iPhone 7.
er is nooit nauwelijks wat nieuws en denk je echt dat ik dat verschil zie? ik zie amper het verschil tussen de retina en mijn MacBook Air :)
lichter, kleiner, dunner, wat meer pixels wat meer mp bij de camera, meer geheugen of een nieuw kleurtje is ook niet nieuw. dat zijn normale jaarlijkse aanpassingen.

echte vernieuwingen waar je als klant echt iets aan hebt zijn eerder zelden.
paar jaar geleden touch-id en nu beginnen ze met waterdichtheid. daar heb ik als klant iets aan.

het specs verhaal? daar heb ik geen boodschap aan. mij laat het koud hoeveel ram er in mijne gsm zit of hoeveel ampere mijn batterij heeft.
mijne wagen heeft ook veel minder pk als de meeste bedrijfswagens. is mijne daarom per definitie slechter?
Eekhoorn schreef:En wat je zegt dat een iPhone 4 goed genoeg is/was om foto's te trekken ben ik het er ook niet mee eens.
Voor een foto op vakantie vd kindjes in het zwembad, om nadien aan de bomma te laten zien. De camera vd 4 is meer als goed genoeg
en voor professionele fotografen is een gsm camera niets wegens de wetten vd fysica, hoe goed de software achteraf ook compenseert en bijschaaft.
warpozio
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 18 keer

heist_175 schreef:
Ik dacht dat de gemiddelde mens (voor zover die bestaat) in het dagelijkse leven geen verschil ziet vanaf 300ppi.
En toen was er VR met zo'n kartonnen "bril" en kom je me 300ppi niet meer toe :)
OK, voor VR is 300ppi misschien een beletsel, maar voor de 99.99% van de Belgen die dat niet gebruikt via zijn telefoon waarschijnlijk niet.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Vaganzza schreef:Heb je überhaupt wel gedaan wat ik zei en de foto's tussen de 2 modellen vergeleken?? Het gaat niet over de dikte van de iPhone, maar de breedte van zo'n stereo speaker. Je hebt er 2 nodig aan de onderkant en 2 aan de bovenkant. Die 3,5mm jack zat in de weg voor de breedte van de speaker.
Oh really ?! https://tweakers.net/geek/115787/teardo ... eaker.html

En PS: dit gewoon om aan te geven dat Apple ook niet die perfecte designer is, die sommigen ervan maken. Idem bvb met IOS 10. Je kan nu ook de pre-installed Apple apps verwijderen. Wat blijkt ? Ze worden helemaal niet verwijderd maar gewoon verborgen. Hoe krijg je ze terug ? Door ze te installeren vanaf de Apple Store. Je krijgt daar zelfs het icoontje alsof het gedownload wordt (wolkje met pijl) maar klik erop en bam de app staat er onmiddellijk. Wat voor boerenbedrog, sorry, inconsistent gedrag is dat nu weer niet.
warpozio
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 18 keer

Tomby schreef:
Vaganzza schreef:Heb je überhaupt wel gedaan wat ik zei en de foto's tussen de 2 modellen vergeleken?? Het gaat niet over de dikte van de iPhone, maar de breedte van zo'n stereo speaker. Je hebt er 2 nodig aan de onderkant en 2 aan de bovenkant. Die 3,5mm jack zat in de weg voor de breedte van de speaker.
Oh really ?! https://tweakers.net/geek/115787/teardo ... eaker.html

En PS: dit gewoon om aan te geven dat Apple ook niet die perfecte designer is, die sommigen ervan maken. Idem bvb met IOS 10. Je kan nu ook de pre-installed Apple apps verwijderen. Wat blijkt ? Ze worden helemaal niet verwijderd maar gewoon verborgen. Hoe krijg je ze terug ? Door ze te installeren vanaf de Apple Store. Je krijgt daar zelfs het icoontje alsof het gedownload wordt (wolkje met pijl) maar klik erop en bam de app staat er onmiddellijk. Wat voor boerenbedrog, sorry, inconsistent gedrag is dat nu weer niet.
Niet helemaal, de shared libraries worden niet verwijderd.
De applicatie specifieke stukken code wel. Verwijderen van deze apps maakt tussen de 100à200 mb vrij, afhankelijk welke apps je allemaal wegdoen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

warpozio schreef:De applicatie specifieke stukken code wel. Verwijderen van deze apps maakt tussen de 100à200 mb vrij, afhankelijk welke apps je allemaal wegdoen.
Bron ? Want ik had bovenstaande van op Tweakers en heb het zelf geprobeerd en idd: er komt helemaal niets van geheugen vrij, en wanneer je vanuit de Store terug 'downloadt' dan krijg je gewoon onmiddellijk de 'Open' knop, dus er wordt duidelijk niets gedownload, laat staan geïnstalleerd.
Overigens helemaal absurd: die apps vind je ook niet in je 'aankopen'. Tenzij ik er hopeloos over kijk, is de enige manier om een default app terug te krijgen die op te zoeken op NAAM in de app store. Dit is toch wel heel Apple onwaardig. :roll:
EDIT: kleine workaround is er wel: je kan in de Store zoeken op 1 app, en dan op Apple als uitgever klikken en dan geraak je zo op alle apps die van Apple komen en dan zie je wel op 1 plaats welke je kunt downloaden.

EDIT: ook nog wat rondgezocht en volgens mij is het dus als volgt: die apps nemen inderdaad ongeveer 150MB in totaal in, dus peanuts. En juist om die reden worden ze helemaal niet gedeletet, en er komt dus ook helemaal geen ruimte vrij. Je kan de apps zelfs opnieuw uit de store 'downloaden' zonder dat je Internet connectiviteit hebt.

PS: ook Apple heeft het enkel over het verwijderen van het Home Screen, en niet over uninstall : https://support.apple.com/en-gb/HT204221 . Vraag me trouwens wel af wat in IOS terminologie verstaan wordt onder 'Home Screen' aangezien je die Apps natuurlijk ook in een mapje kunt gooien of naar een andere pagina verslepen.

PPS: hiermee heb ik ook ontdekt dat de iPhone blijkbaar verschillende default apps heeft die de iPad niet heeft. Heb dat nooit gezien (nooit iPhone gehad) en ook geen last van, maar ik vind het wel een rare beslissing aangezien er toch wat apps tussenzitten die even zinvol zijn op een iPad: weer, calculator, stocks, etc...
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

1207 schreef:
Eekhoorn schreef: schrijnend is het de resolutie die ze nu nog gebruiken bij de iPhone 7.
er is nooit nauwelijks wat nieuws en denk je echt dat ik dat verschil zie? ik zie amper het verschil tussen de retina en mijn MacBook Air :)
lichter, kleiner, dunner, wat meer pixels wat meer mp bij de camera, meer geheugen of een nieuw kleurtje is ook niet nieuw. dat zijn normale jaarlijkse aanpassingen.

echte vernieuwingen waar je als klant echt iets aan hebt zijn eerder zelden.
paar jaar geleden touch-id en nu beginnen ze met waterdichtheid. daar heb ik als klant iets aan.

het specs verhaal? daar heb ik geen boodschap aan. mij laat het koud hoeveel ram er in mijne gsm zit of hoeveel ampere mijn batterij heeft.
mijne wagen heeft ook veel minder pk als de meeste bedrijfswagens. is mijne daarom per definitie slechter?
Eekhoorn schreef:En wat je zegt dat een iPhone 4 goed genoeg is/was om foto's te trekken ben ik het er ook niet mee eens.
Voor een foto op vakantie vd kindjes in het zwembad, om nadien aan de bomma te laten zien. De camera vd 4 is meer als goed genoeg
en voor professionele fotografen is een gsm camera niets wegens de wetten vd fysica, hoe goed de software achteraf ook compenseert en bijschaaft.
Je post iets waarvan je in feite nog geen ander toestel in handen hebt gehad.
Het verschil tussen de S7/edge en de iPhone 7 die ik dan toch maar heb gekocht is groot op gebied van kwaliteit vd camera en het scherm en is dus met het blote oog heel goed te zien.

Voor een onnozele foto is idd een 4s nog voldoende maar wil je wat meer details en mooiere fotos dan moet je een ander toestel hebben.
Je kan dat natuurlijk binnen 20 jaar nog zeggen maar mijn 4s werkt nog en ik vind dat nog steeds oke, tja....

Je zegt dat maakt niet uit hoeveel ram er insteekt, dat bewijze dat uw kennis te wensen overlaat want een smartphone als laptop als die te weinig geheugen hebben dan ga je wel merken wat voor grote problemen je zal krijgen.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Eekhoorn schreef:...

Je zegt dat maakt niet uit hoeveel ram er insteekt, dat bewijze dat uw kennis te wensen overlaat want een smartphone als laptop als die te weinig geheugen hebben dan ga je wel merken wat voor grote problemen je zal krijgen.
Oei oei oei ... een OS voor mobiele apparaten vergelijken met een OS voor "echte x86 computers", en dan nog zeggen dat iemand anders er weinig kennis van heeft :-(

Er zijn genoeg artikels die hier meer dan diep op ingaan, door het verschillend gebruik van de apparaten (mobiel en euh vast(?)) worden er helemaal andere eisen aan het OS van de verschillende systemen gesteld. Op een mobiel OS moet er véél meer rekening gehouden worden met power management omdat de beschikbare power gewoon veel minder is. Heel het OS en de architectuur zit tsjokvol met allerlei technieken om zo veel mogelijk actie uit de beschikbare batterij te halen. Dingen als geheugenmanagement en "race to sleep" spelen veel meer mee dan op een OS voor een "gewone pc".

En laat daar nu iOS in uitblinken in vergelijking met de andere mobiele operating systems. iOS heeft een heel arsenaal mogelijkheden om de gebruikerservaring zo hoog mogelijk te houden, en dat met zo weinig mogelijk "fysisch" RAM in het apparaat. Meer RAM trekt meer stroom, dus minder batterij-duur. Ik heb nooit geklaagd over de hoeveelheid RAM in al mijn iPhones, gewoon omdat je dat als gebruiker niet merkt, iOS regelt het geheugenmanagement in de achtergrond en met de huidige specificaties (CPU, snelheid RAM, snelheid storage...) heb ik niet het gevoel dat "er te weinig RAM in mijn iPhone zit".
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

selder schreef:
Eekhoorn schreef:...

Oei oei oei ... een OS voor mobiele apparaten vergelijken met een OS voor "echte x86 computers", en dan nog zeggen dat iemand anders er weinig kennis van heeft :-(

Er zijn genoeg artikels die hier meer dan diep op ingaan, door het verschillend gebruik van de apparaten (mobiel en euh vast(?)) worden er helemaal andere eisen aan het OS van de verschillende systemen gesteld. Op een mobiel OS moet er véél meer rekening gehouden worden met power management omdat de beschikbare power gewoon veel minder is. Heel het OS en de architectuur zit tsjokvol met allerlei technieken om zo veel mogelijk actie uit de beschikbare batterij te halen. Dingen als geheugenmanagement en "race to sleep" spelen veel meer mee dan op een OS voor een "gewone pc".

En laat daar nu iOS in uitblinken in vergelijking met de andere mobiele operating systems. iOS heeft een heel arsenaal mogelijkheden om de gebruikerservaring zo hoog mogelijk te houden, en dat met zo weinig mogelijk "fysisch" RAM in het apparaat. Meer RAM trekt meer stroom, dus minder batterij-duur. Ik heb nooit geklaagd over de hoeveelheid RAM in al mijn iPhones, gewoon omdat je dat als gebruiker niet merkt, iOS regelt het geheugenmanagement in de achtergrond en met de huidige specificaties (CPU, snelheid RAM, snelheid storage...) heb ik niet het gevoel dat "er te weinig RAM in mijn iPhone zit".
Een laptop heeft ook genoeg geheugen nodig net zoals een smartphone dat is wat ik zeg. Dus jij gaat hier gaan beweren dat dat niet zo is?
Ik heb het al met beiden voorgehad ; met zowel de iPhone van een aantal jaren geleden toen merkte ik al dat het wat stroever ging, ik sprong ook meer uit de apps, hetzelfde met de laptop, lang wachten eer een andere pagina open wilde enz...

Wie dan zegt het laat me koud hoeveel ram; welnu, dopt eens nu gewoon 1GB ram in de iPhone en in de s7/edge, gaat leuk worden.
selder
Moderator
Moderator

Door zo'n antwoord te geven geef je de indruk dat je mijn reply niet gelezen hebt. Uw keuze, net zoals het mijn keuze dan is om op die manier niet verder te praten over dit onderwerp, kost teveel tijd en moeite en als kaarsen en brillen niet baten willen...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

selder schreef:Door zo'n antwoord te geven geef je de indruk dat je mijn reply niet gelezen hebt. Uw keuze, net zoals het mijn keuze dan is om op die manier niet verder te praten over dit onderwerp, kost teveel tijd en moeite en als kaarsen en brillen niet baten willen...
O nee , jij die mijn post niet begrepen hebt.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Waarom zo'n fanboy gedoe? Iedereen op UB weet toch ondertussen wel de voor- en nadelen van de verschillende mobiele operating systemen.

Wat mij betreft kunnen er niet genoeg dure toestellen en accesoires verkocht worden. Gewoon al van de BTW komt de schatkist slapend rijk en moet ik minder belastingen betalen :-D
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Alleen van de BTW zal je bedoelen :angel:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Minder belastingen, you wish :P
iceke
Elite Poster
Elite Poster

johan.devos schreef:Waarom zo'n fanboy gedoe? Iedereen op UB weet toch ondertussen wel de voor- en nadelen van de verschillende mobiele operating systemen.
Voordelen ? :angel: die moet ik nog altijd tegenkomen....
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Benieuwd of binnen een jaar of 10 de helft van de bevolking met een McLaren rondrijdt :D : https://tweakers.net/nieuws/115953/geru ... laren.html . Nu ja, met wat bokes minder eten kunnen velen zich nog een iPhone veroorloven, met een auto wordt dat al lastiger :).
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

iceke schreef:Alleen van de BTW zal je bedoelen :angel:
Maar ook die boete van de EU voor Apple zou wel eens wat kunnen opbrengen...
selder
Moderator
Moderator

johan.devos schreef:Maar ook die boete van de EU voor Apple zou wel eens wat kunnen opbrengen...
niemand verwacht dat dat geld toch terug in de maatschappij wordt geïnvesteerd hahahahahah
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

johan.devos schreef:Waarom zo'n fanboy gedoe? Iedereen op UB weet toch ondertussen wel de voor- en nadelen van de verschillende mobiele operating systemen.

Wat mij betreft kunnen er niet genoeg dure toestellen en accesoires verkocht worden. Gewoon al van de BTW komt de schatkist slapend rijk en moet ik minder belastingen betalen :-D
Fanboy is een groot woord. Ik ben eerder een neutraal iemand.
Ik heb praktisch alle iPhones gehad maar daarnaast ook 6-7 androids waarvan mijne laatste de s7 edge was.
De s7 edge is nog steeds het beste toestel die er op de markt is. De iPhone 7 is goed maar niet zo goed als de s7/edge. Een fanboy die heeft al te vaak oogkleppen op en kan moeilijk iets toegeven, dat ben ik niet.

Ik heb dan toch de iPhone 7 gekocht omdat ik nog steeds liever ios heb en ook omdat ik graag eens verander ;).
Op deze manier weet je ook meer waarover je spreekt; voorbeeldje; ik post dat de camera en fotos beter zijn bij de s7/edge en dan krijg ik (elders) reacties van ik geloof u niet, je bent aan het zeveren en ik bespaar u nog andere antwoorden. Dit zijn dan mensen die reageren die niet eens de s7/edge hebben gehad maar ze weten wel dat ik (of een andere) een zeveraar zou zijn of een leugenaar, straf straf toch voor mensen die niet eens de s7/edge hebben gehad. Op zo een moment moet ik mij echt inhouden, mensenDOM noem ik het.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Als je persoonlijke smaak verkiest boven de voordelen van een smartphone... dan ben je een fanboy hé. :angel:

Gisteren weer eens gemerkt wat iPhone gebruikers moeten doorstaan... Defecte 5s vervangen door nieuwe 5s. Dan zou je denken, iCloud copy maken en deze terugzetten op nieuwe iPhone .
1. iCloud storage is vol. 5gig ? Wtf ?
2. No problem, we wissen dat ff en maken nieuwe copy
3. Je kan dit niet wissen via pc.
4. Wissen via oude 5s...error wissen via nieuwe 5s error.
5a.foto's naar pc verplaatsen
5b. iTunes installeren, reserve copy maken, reserve copy terugzetten,...
P.s. 6 owja, 20+ keer wachtwoord en/of pincode moeten ingeven.

Op een android toestel is dat Gmail account invullen en klaar.
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Ik heb een iphone 4s, 5, 5s gehad. Toffe smartphones, maar ik ben toch overgeschakeld naar android omdat Itunes een vreselijk systeem is.
Verschrikkelijke manier van rommel op en af je smartphone te halen, backups enz.

Tegenwoordig geef ik ook zoveel geld niet meer uit aan een smartphone, 200-400 euro en je hebt een fatsoenlijke smartphone waarmee je zeker twee jaar plezier aan hebt.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

iceke schreef:Als je persoonlijke smaak verkiest boven de voordelen van een smartphone... dan ben je een fanboy hé. :angel:

Gisteren weer eens gemerkt wat iPhone gebruikers moeten doorstaan... Defecte 5s vervangen door nieuwe 5s. Dan zou je denken, iCloud copy maken en deze terugzetten op nieuwe iPhone .

Ik merk dat velen hier een serieus leesprobleem hebben.
Ik heb gezegd dat ik nog altijd liever ios heb van Apple, vind dit nog steeds fijner werken, het jammere is dan weer dat je net wat te weinig zelf kan aanpassen, het is altijd wel leuker als je zelf nog wat stuff kan aanpassen maar het belangrijkste aan een smartphone dat is dat je een systeem hebt waar je je het beste bij voelt en dat is voor mij nog steeds ios ondanks de aantal mindere puntjes. Bij android heb je ook nadelen; als ik wat wil overzetten naar dat sd kaartje ik vind daar maar niks aan, ook wat rommelig gedoe allemaal, je moet soms echt beginnen zoeken waar wat dan weer staat enz...

Over icloud; 5GB is de dag van vandaag weing maar het is nu niet dat 0,99 euro per maand voor 50GB zo erg is ;). Ik heb dus die 50GB en heb nu nog 42GB ong over.

Foto's naar pc veprlaatsen is easy, ik hoef dit niet eens te doen want ik heb een macbook dus de fotos die ik maak met de iPhone die komen toch gewoon autmatisch op de macbook terecht. Heb ik toch fotos die ik dan toch zou moeten overzetten dan gebruik ik gewoon een app of eventueel via itunes al zal ik eerder voor dat de app gebruiken.

Itunes is een top programmake hoor maar eerder voor muziek te downloaden of films, voor je apps eventueel op te zetten en te downloaden en voor muziek ook nog. Voor bepaalde andere zaken vind ik het ook wel ietske minder maar ik heb werkelijk weinig tot nooit problemen met itunes ze.
Toch opvallend dat altijd dezelfde mensen (die dat altijd zagen en klagen) dit tegen komen en ik dan weer niet :).

Bij de S7 edge; in het begin was de batterij echt superieur goed, ze doen dan een update, sindsdien is de batterijduur meerdere uren minder goed geworden. Ik had het toestel volledig gerest maar helaas, door die update hebben ze de batterijduur deels omzeep geholpen.
Ook apps zijn soms toch nog beter en fijner afgewerkt op de iPhone vind ik. De appstore van Apple is beter , mooier en duidelijker dan de android store.
Nog zoiets want je zit bezig over gmail op android; ik heb met een identieke zelfde account wild blood aangeschaft op een vorige phone, ik wilde die game op de S7 edge installeren met identiek dezelfde account maar helaas, wilde niet.

Bij de S7/edge kon ik maar niet verbinden met mijne printer via wifi, zeer bizar, ik neem hier net mijne iPhone en hopla, dat gaat meteen, die vind de printer zeer snel en is aan het afprinten nu, raar dat dit met de s7 niet ging, die zegde telkens geene wifi terwijl alles gewoon hetzelfde is ze.

Je hebt aan alle systemen voor en nadelen, ik heb nog nooit ene geweten die volledig goed is.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Waarom denk je dat er een engelke achter staat ?

maar je geeft het dus zelf nog ff fijn aan... niks dan nadelen aan ios, behalve uw persoonlijke voorkeur (en daar is voor alle duidelijkheid niks mis mee)

1.icloud : mijn gedacht is dan , geef de gebruiker minstens wat er op hun smartphone zit.. anders heeft die dienst 0,0 nut.
2.Foto's verplaatsen is idd easy.. maar daar stopt het, elke ander bestand verplaatsen is een pain in the ass.
(in zoverre dat ik mensen aanraad om google foto's en google drive te gebruiken op hun iphone :bang: :bang: )
3.Itunes = bagger en voor mijn part best te vergelijken met hun os, niks user input en als er iets fout loopt geen enkele errorcode waar je iets mee bent.
4. Daar heb je een punt, battery life gaat duidelijk achteruit met elke update (maar dat kan je spijtig genoeg evengoed zeggen over iphone updates)
5. Wild Bood... Haha, Gameloft... do i need to say more ?
6. Print probleem : of je verbind 1. met je Chromebrowser = je hebt je account/printer niet goed ingesteld of je verbind 2. met een printer met ingebouwd cloudprinter account.. en dan heb je natuurlijk nog fabrikanten die hun eigen halfass oplossingen uit de mouw toveren die idd niet of slecht werken.
En als er nu 1 ding perfect werkt is het wel die Cloudprint dienst. Ik heb hier bv. ne koerier rijden die zijn orders rechtstreeks afprint vanop zijn cheap Motorola smartphone vanuit zijn camionette op de standalone printer in zijn magazijn.

Airprint, dat werkt soms wel, soms niet, maar durf bv. vooral geen accesspoint of wifirouter dat niet echt bekend is in huis hebben, want dan kan je fluiten naar je airprint mogelijkheden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

iceke schreef:Airprint, dat werkt soms wel, soms niet, maar durf bv. vooral geen accesspoint of wifirouter dat niet echt bekend is in huis hebben, want dan kan je fluiten naar je airprint mogelijkheden.
Gans het Bonjour protocol dat erachter zit is dan ook voor huis-tuin-en-keuken gebruik... niet voor binnen een bedrijf (daar is het gewoon waardeloos).

Als de printer niet in hetzelfde subnet zit als je Apple device kan je het wel vergeten :bang:
1207
Elite Poster
Elite Poster

Eekhoorn schreef: Je post iets waarvan je in feite nog geen ander toestel in handen hebt gehad.
Het verschil tussen de S7/edge en de iPhone 7 die ik dan toch maar heb gekocht is groot op gebied van kwaliteit vd camera en het scherm en is dus met het blote oog heel goed te zien.

Voor een onnozele foto is idd een 4s nog voldoende maar wil je wat meer details en mooiere fotos dan moet je een ander toestel hebben.
Je kan dat natuurlijk binnen 20 jaar nog zeggen maar mijn 4s werkt nog en ik vind dat nog steeds oke, tja....

jij blijft redeneren als een geïnteresseerde kenner terwijl ik het over de leek heb. de 90% vd gebruikers die misschien toevallig op het nieuws zien dat er onlangs een nieuwe iPhone is uitgekomen.

je noemt je neutraal ook al heb je al 6-7 iPhones en meerdere samsungs hebt gehad.
ik zit aan m'n 2e, om het in perspectief te zetten

voor jij als geïnteresseerde techneut is er meer interesse voor al die details.
mijn broer (6) en ik (4s) moeten het opzoeken hoeveel pixels onze camera heeft of hoeveel ram er in ons toestel zit, en zo is het bij 90% vd gebruikers.
het gaat enkel om de gebruikerservaring. Ik heb gene interesse in android omdat IOs perfect voldoet.
betere foto's? Een smartphone kan de wetten vd fysica niet omzeilen of geloof jij echt het verkooppraatje van Apple en samsung dat professionele fotografen een iPad pro als hoofdtoestel zouden gebruiken?
ik zeg niet dat het ene beter is als het andere maar voor vakantiekliekjes en selfies? daarvoor zijn de huidige smartphonecameras hopeloze overkill.
dus wie elk jaar een nieuwe gsm Samsung/iphone koopt voor de camera is gewoon geld aan het verbranden.

jij leest blijkbaar dingen die er niet in staat, ik nom jee geen zeveraar.
ik praat vanuit het standpunt vd leek. de mens die pas ne smartphone koopt als de zijne stuk is en niet al omdat de nieuwe 1 MP meer heeft.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Als je persoonlijke smaak verkiest boven de voordelen van een smartphone... dan ben je een fanboy hé. :angel:

Zo herkenbaar... Een tijd geleden op het werk ook gehad, gebruiker wil niet bijbetalen voor cloud opslag (terecht, tis voor een backup naar een nieuwe gsm te zetten begot), en ik ga het ook niet doen voor die gebruiker natuurlijk... Heel gedoe. Met de Windows Phones is dat Microsoft account intikken, beveiligingscode bevestigen die via mail of gsm komt en klaar. Bij Android idem, daar weet ik wel niet hoe het tussen versies en merken zit.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Misschien tijd voor enkele IOS/Android/Windows ergernissen topics :D. Ook een favoriete van mij: soms krijg je op een IOS device een warning dat er op je Apple Account ingelogd wordt vanop een ander device. Daarbij krijg je ook de locatie te zien van waaruit dit gebeurt. Bij mij komt er dus altijd Antwerpen te staan, terwijl ik dus nabij Brugge woon... :roll:
1207
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef:Misschien tijd voor enkele IOS/Android/Windows ergernissen topics :D. Ook een favoriete van mij: soms krijg je op een IOS device een warning dat er op je Apple Account ingelogd wordt vanop een ander device. Daarbij krijg je ook de locatie te zien van waaruit dit gebeurt. Bij mij komt er dus altijd Antwerpen te staan, terwijl ik dus nabij Brugge woon... :roll:
klopt toch
of is Brugge ... (iets met parking)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Mja, locatiebepaling kan nu eenmaal erg verschillen bij devices waar geen gps in zit dus dat kan ik nog snappen (niet dat die info dan nuttig is).
Van IOS ken ik enkel wat ik op men iPad doe en op een oude iPhone 4, dus ja dat was toen een enorme ergernis :P zeker als het naar een nieuwer toestel binnen hetzelfde ecosysteem is. Voor een systeem waar iedereen over gebruiksvriendelijkheid stoeft was dat hoogst ongebruiksvriendelijk in mijn ogen :)
Die iPhone 4 heeft ook een ergernis, een store die volop adverteert met apps die toch niet op men device werken. Is daar een preference voor die ik ergens mis?

Van de andere OSen ook ergernissen genoeg ze ;) ze hebben allemaal slechte kanten.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Nog 1tje, uw wachtwoord kwijtspelen op ios = 9/10 een half uur lullen met de servicedesk van Apple.
Op android is dat tegenwoordig op ja klikken op je Smartphone of tablet en een nieuw wachtwoord ingeven.
r2504 schreef: Gans het Bonjour protocol dat erachter zit is dan ook voor huis-tuin-en-keuken gebruik... niet voor binnen een bedrijf (daar is het gewoon waardeloos).

Als de printer niet in hetzelfde subnet zit als je Apple device kan je het wel vergeten :bang:
[/quote]

Cloudprint ook niet, maar dat werkt tenminste. Brother printerke van 150€, google account & password erin. KLAAR.
Zolang beide toestellen een netwerk vinden komt daar papier uitgerold. Niks te niet compatibel met router merk X, niks te subnet, niks te poorten openzetten, niks te vast ip adres hebben.
1207
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Nog 1tje, uw wachtwoord kwijtspelen op ios = 9/10 een half uur lullen met de servicedesk van Apple.
Op android is dat tegenwoordig op ja klikken op je Smartphone of tablet en een nieuw wachtwoord ingeven..
echt veilig kunt ge da ni noemen als ik als dief echt gewoon maar 1x op ja moet klikken :)
selder
Moderator
Moderator

Tomby schreef:[...]locatie [...]
Bij mij kloppen die locatie voorzieningen altijd en overal, nog nooit iets verkeerds gezien. Zeker nu met de 2 factor authentication van iCloud, krijg je een mapje te zien voor je challenge. Mijn apparaten (buiten de laptops) hebben wel allemaal GPS. Als ze geen GPS hebben is Apple ook maar afhankelijk van je IP Adres, en wat de provider of een andere 3rd party dienst daarvan "weet"..
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

selder schreef: Bij mij kloppen die locatie voorzieningen altijd en overal, nog nooit iets verkeerds gezien. Zeker nu met de 2 factor authentication van iCloud, krijg je een mapje te zien voor je challenge. Mijn apparaten (buiten de laptops) hebben wel allemaal GPS. Als ze geen GPS hebben is Apple ook maar afhankelijk van je IP Adres, en wat de provider of een andere 3rd party dienst daarvan "weet"..
Het is inderdaad die 2FA die ik bedoel. Als ze het niet weten omdat er geen gps in mijn iPad zit moeten ze ook niet zo wild gokken dat ze er 100km naast zitten :p. Overigens weten een Waze, Pokemon Go of Google Maps wel bijna exact waar mijn iPad zich bevindt...
PS: Apple Maps slaagt er ook in van te weten waar ik ben dus lijkt me toch een bug in die 2FA.
Laatst gewijzigd door Tomby 22 sep 2016, 21:31, in totaal 1 gewijzigd.
selder
Moderator
Moderator

Tomby schreef:[...]Als ze het niet weten omdat er geen gps in mijn iPad zit moeten ze ook niet zo wild gokken dat ze er 100km naast zitten[...]
Apple is amerikaans, 100Km stelt daar geen fluit voor.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Dat is toch gewoon de plaats van het laatste gekende (vaste) ip adres ? heeft niks met gokken te maken.
1207 schreef: echt veilig kunt ge da ni noemen als ik als dief echt gewoon maar 1x op ja moet klikken :)
Maakt dat dan uit ? als, als, als,...
Als iemand uw smartphone pikt en jij bent zo lomp geweest om hem niet te locken heeft hij uw gegevens toch al...
1207
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef: Als iemand uw smartphone pikt en jij bent zo lomp geweest om hem niet te locken heeft hij uw gegevens toch al...
maar als ik zo slim ben geweest om da wel te doen en het volstaat dan voor een dief om ergens ne keer op ok te klikken om overal aan te kunnen,
dan is er gewoon geen veiligheid

als ge dan een controlemechanisme, om te kijken van wei de gsm echt is, een ergernis noemt ...
ik vind dat redelijk onverstandig om eerlijk te zijn, we zetten tenslotte heel ons leven op da ding
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”