Meestal neem je dan de "gedeelde" bonus-malus van het wagenpark van je werkgever over. Die ik eigenhandig al omhoog gekrikt heb door die BMW total loss te rijden Weliswaar maar weinig omdat er 120 wagen in het park zitten, maar tochYarisken schreef:Damn ik vraag me wel af, ik rij al heel mijn leven met lease wagens. Nooit eigen wagen gehad. Ga ik dan ook aan bonus malus 11 beginnen als ik ooit zelf wil verzekeren ?
Autoverzekering jonge bestuurder
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Dat hangt echt af van verzekering tot verzekering.
Bij Ethias begon ik aan het standaard tarief terwijl ik al zo'n 6 jaar veel rondreed en onze lonen er gestort werden en onze hypotheek er ook loopt.
Bij een lokale agent kreeg ik al mijn jaren wel mee. Het enige wat kon gebeuren was dat ze een attest gingen vragen om te laten tekenen door mijn werkgever, maar dat hebben ze nooit gevraagd.
Bij Ethias begon ik aan het standaard tarief terwijl ik al zo'n 6 jaar veel rondreed en onze lonen er gestort werden en onze hypotheek er ook loopt.
Bij een lokale agent kreeg ik al mijn jaren wel mee. Het enige wat kon gebeuren was dat ze een attest gingen vragen om te laten tekenen door mijn werkgever, maar dat hebben ze nooit gevraagd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 91 keer
Omdat je het zo vriendelijk vraagt: http://www.assurax.beSinister schreef:Waarom geef je de TS niet gewoon voorbeelden dan? Namen, adressen, zodat hij voort kan, net als dat ik websites gegeven heb.
Dan kan hij nog zelf zien, en wie weet vind ik wel een goedkoper aanbod bij de makelaar al acht ik de kans klein
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Dank jullie wel voor al je feedback.
Ik heb die link van jongverzekerd.be bekeken. Jammer genoeg kan ik niet alles overzetten: brandverzkering gelinkt aan hypothecaire; ik heb zelf geen eigen auto die ik kan overzetten. Corona direct vraagt me een datum van definitief rijbewijs in te geven. Die definitief zal daar niet toevallig staan...
Ik heb verder bij federale geïnformeerd. Er is geen vrijstelling, dat is enkel zo voor echt jonge bestuurders die jong zijn in leeftijd. Aangezien ik nu echt vooruit wil, ga ik het eerste jaar bij de federale nemen aan 820 € voor legale + juridisch + bestuurder. Na 1 jaar ga ik alles herbekijken, hopelijk dan met een jaar zonder accidenten achter de rug en dus een betere uitgangssituatie.
Wat leasing betreft: ik heb zelf een voorstel van bonus malus -2 gekregen via een attest dat ik 5 jaar ongevalvrij ben geweest. maar ga het dus niet riskeren van op mijn naam te verzekeren.
Ik heb die link van jongverzekerd.be bekeken. Jammer genoeg kan ik niet alles overzetten: brandverzkering gelinkt aan hypothecaire; ik heb zelf geen eigen auto die ik kan overzetten. Corona direct vraagt me een datum van definitief rijbewijs in te geven. Die definitief zal daar niet toevallig staan...
Ik heb verder bij federale geïnformeerd. Er is geen vrijstelling, dat is enkel zo voor echt jonge bestuurders die jong zijn in leeftijd. Aangezien ik nu echt vooruit wil, ga ik het eerste jaar bij de federale nemen aan 820 € voor legale + juridisch + bestuurder. Na 1 jaar ga ik alles herbekijken, hopelijk dan met een jaar zonder accidenten achter de rug en dus een betere uitgangssituatie.
Wat leasing betreft: ik heb zelf een voorstel van bonus malus -2 gekregen via een attest dat ik 5 jaar ongevalvrij ben geweest. maar ga het dus niet riskeren van op mijn naam te verzekeren.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
maar ga het dus niet riskeren van op mijn naam te verzekeren.[/quote]
nu via de verzekeraar van de ouders zijn er soms gunstige tarieven mogelijk als ouders aan een lage bonus malus staan.
en 400 of 800 of meer.
als dat al niet meer de moeite is om een paar dagen of wat telefoontjes te plegen.
Ja .....
nu via de verzekeraar van de ouders zijn er soms gunstige tarieven mogelijk als ouders aan een lage bonus malus staan.
en 400 of 800 of meer.
als dat al niet meer de moeite is om een paar dagen of wat telefoontjes te plegen.
Ja .....
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 39 keer
Die werken al niet samen met alle partijen, nutteloos dus.Didymus schreef:Omdat je het zo vriendelijk vraagt: http://www.assurax.beSinister schreef:Waarom geef je de TS niet gewoon voorbeelden dan? Namen, adressen, zodat hij voort kan, net als dat ik websites gegeven heb.
Dan kan hij nog zelf zien, en wie weet vind ik wel een goedkoper aanbod bij de makelaar al acht ik de kans klein
Overigens maakt de verzekering in principe geen verschil tussen voorlopig of definitief rijbewijs, je kan het altijd navragen op de chat van coronadirect.
Edit: bij coronadirect lukt het niet, maar bij ethias of touring vast wel.
-
- Elite Poster
Als je zo redeneert, dan zal het nooit goed genoeg zijn. Uiteraard bieden ze geen verzekeringen aan van maatschappijen die zonder tussenpersonen (i.e. Coronadirect) of enkel met eigen makelaars werken.Sinister schreef:Die werken al niet samen met alle partijen, nutteloos dus.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Heb je bij touring verzekeringen gekeken? Mijn motorverzekering was daar als beginnende 22 jarige spotgoedkoop (€290), had gehoord dat die ook gunstige tarieven hadden voor beginnende automobilisten. Die hadden ook een regeling voor gezinnen, als bv. de vader zijn auto daar verzekerde dat het kind een gunstig tarief kreeg. Misschien hebben ze zoiets ook voor koppels.
-
- Premium Member
Uiteraard, wat zou je met bestetarief zijn als ze niet alle providers zouden opnemen in hun lijst?Didymus schreef:Als je zo redeneert, dan zal het nooit goed genoeg zijn. Uiteraard bieden ze geen verzekeringen aan van maatschappijen die zonder tussenpersonen (i.e. Coronadirect) of enkel met eigen makelaars werken.Sinister schreef:Die werken al niet samen met alle partijen, nutteloos dus.
Ga jij voor je internetverbinding ook nog een shop binnen dan om hen te vragen voor een vergelijking? Dat doe je toch gewoon allemaal zelf.
- Goztow
- userbase crew
Touring geeft me zelfs geen voorstel en verwijst me door naar AXA! Toffe jongens.
Ik heb 2 makelaars gecontracteerd, heb 4 offertes van hen gekregen, 1 verzekeraar direct gecontracteerd, 4 simulaties online gedaan. Daarmee is het voor mij voldoende hoor . Als iemand nog concreet goedkopere offertes ziet dan hoor ik het misschien wel en is dat voor volgend jaar hé.
Ik heb 2 makelaars gecontracteerd, heb 4 offertes van hen gekregen, 1 verzekeraar direct gecontracteerd, 4 simulaties online gedaan. Daarmee is het voor mij voldoende hoor . Als iemand nog concreet goedkopere offertes ziet dan hoor ik het misschien wel en is dat voor volgend jaar hé.
-
- Elite Poster
Je wil het echt niet snappen hé? Het is alsof je Delhaize zou verwijten dat ze de Boniproducten van de Colruyt niet verkopen.Sinister schreef:Uiteraard, wat zou je met bestetarief zijn als ze niet alle providers zouden opnemen in hun lijst?
Ga jij voor je internetverbinding ook nog een shop binnen dan om hen te vragen voor een vergelijking? Dat doe je toch gewoon allemaal zelf.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik ben direct mogen beginnen bij bonus malus 0 (bijna 2 jaar een rijbewijs, eerste wagen); dus het hangt ervan af wat de maatschappij wil doen.Yarisken schreef:Damn ik vraag me wel af, ik rij al heel mijn leven met lease wagens. Nooit eigen wagen gehad. Ga ik dan ook aan bonus malus 11 beginnen als ik ooit zelf wil verzekeren ?
-
- Premium Member
Ik snap het heel goed, het verschil in prijs, meer valt er niet te snappen, en dat is een keuze voor iedereen, de TS wou het goedkoper dus daarom geen makelaar.Didymus schreef:Je wil het echt niet snappen hé? Het is alsof je Delhaize zou verwijten dat ze de Boniproducten van de Colruyt niet verkopen.Sinister schreef:Uiteraard, wat zou je met bestetarief zijn als ze niet alle providers zouden opnemen in hun lijst?
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Dat kan je zo niet altijd doortrekken hoor.Sinister schreef:Ik snap het heel goed, het verschil in prijs, meer valt er niet te snappen, en dat is een keuze voor iedereen, de TS wou het goedkoper dus daarom geen makelaar.
OK, een makelaar neemt ongeveer 10% voor hem, maar bij de ene maatschappij komt dat er bij, bij de andere gaat dat er af omdat de maatschappij dan minder kosten heeft.
Los daarvan, een goede makelaar is echt geen overbodige luxe.
Bij onze vorige heb ik zelf uren moeten bellen en opzoeken alvorens onze schade vergoed werd, bij de huidige heb ik welgeteld 1 x moeten bellen.
Beide schadegevallen waren nagenoeg identiek.
-
- Premium Member
Wel voor u misschien wel als je schadegevallen hebt, eerlijk gezegd hebben mijn ouders daar nog nooit problemen mee gehad zonder makelaar.
Ik rij al 11 jaar rond ongevalvrij. Laat me dan 11 keer 600 eur teveel betaald hebben, das dan 6000 eur in de zak van de verzekering en 600 in de makelaar zijne zak. Ik hou het wel op de goedkoopste die ik zelf opgezocht heb dan en steek het geld in mijne zak.
Bovendien heb ik ooit rechtsbijstand moeten gebruiken voor een boete, dat was zelfs binnen de maand allemaal terugbetaald met 1 telefoontje naar Touring.
Nogmaals die beslissing is voor iedereen anders, ik ga me niet over of dubbel liggen verzekeren op een heleboel zaken, ik betaal het liefst zo weinig mogelijk verzekeringen, en dat moet ieder voor zich maar uitmaken.
Heb je graag overal dekking op ja dan betaal je lekker veel voor gerust te zijn, ik heb nu ook een full omnium bij coronadirect.
En ik kan je garanderen, 1400 eur itt 3000 eur bij de grootbanken of 2000 bij grote verzekeraars neen dank u.
Ik heb de voorwaarden zelfs nog 2x vergeleken en die zijn echt nauwelijks minder dan bij de rest, mss iets meer franchise maar dat haal je er wel uit.
Ik rij al 11 jaar rond ongevalvrij. Laat me dan 11 keer 600 eur teveel betaald hebben, das dan 6000 eur in de zak van de verzekering en 600 in de makelaar zijne zak. Ik hou het wel op de goedkoopste die ik zelf opgezocht heb dan en steek het geld in mijne zak.
Bovendien heb ik ooit rechtsbijstand moeten gebruiken voor een boete, dat was zelfs binnen de maand allemaal terugbetaald met 1 telefoontje naar Touring.
Nogmaals die beslissing is voor iedereen anders, ik ga me niet over of dubbel liggen verzekeren op een heleboel zaken, ik betaal het liefst zo weinig mogelijk verzekeringen, en dat moet ieder voor zich maar uitmaken.
Heb je graag overal dekking op ja dan betaal je lekker veel voor gerust te zijn, ik heb nu ook een full omnium bij coronadirect.
En ik kan je garanderen, 1400 eur itt 3000 eur bij de grootbanken of 2000 bij grote verzekeraars neen dank u.
Ik heb de voorwaarden zelfs nog 2x vergeleken en die zijn echt nauwelijks minder dan bij de rest, mss iets meer franchise maar dat haal je er wel uit.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Je doet hier alsof je er voor kan kiezen om schadevrij te rijden.Sinister schreef:Wel voor u misschien wel als je schadegevallen hebt, eerlijk gezegd hebben mijn ouders daar nog nooit problemen mee gehad zonder makelaar.
Ik rij al 11 jaar rond ongevalvrij
Als je stilstaat aan een rood licht en de ene keer beslist een vrachtwagen tegen jou te rijden en een andere keer vind een scooter bestuurder dat je spiegel er niet zo goed uitziet en kleurt hij die wat bij met zijn handvat, dan heb je daar bitter weinig aan te kiezen.
Nog minder bij het feit dat ze in beide gevallen weg reden.
Maar inderdaad, verzekeringen zijn altijd zuur betaald geld. Tot je ze nodig hebt...
-
- Premium Member
En wie zegt dat dit bij corona zijn full omnium niet gedekt zou zijn of niet snel afgehandeld of bij touring of ethias?
Je veronderstelt een hoop zaken gewoon zonder het te weten, dus dan betaal je maar liever te veel ja denkende dat het beter is omdat je meer betaalt.
Duitse wagens zijn ook duurder dan Japanners owv de kwaliteit, maar al statistieken genoeg die het tegendeel bewijzen.
En ja als ik 10% kan uitsparen door zelf te bellen ipv mijn makelaar, dan doe ik dat met de glimlach.
Je betaalt ook voor grootbanken meer omdat je van hen service gebruik maakt, wel ja waste of money imo.
Je veronderstelt een hoop zaken gewoon zonder het te weten, dus dan betaal je maar liever te veel ja denkende dat het beter is omdat je meer betaalt.
Duitse wagens zijn ook duurder dan Japanners owv de kwaliteit, maar al statistieken genoeg die het tegendeel bewijzen.
En ja als ik 10% kan uitsparen door zelf te bellen ipv mijn makelaar, dan doe ik dat met de glimlach.
Je betaalt ook voor grootbanken meer omdat je van hen service gebruik maakt, wel ja waste of money imo.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
op voorwaarde dat je zelf kan bellen.Sinister schreef:En wie zegt dat dit bij corona zijn full omnium niet gedekt zou zijn of niet snel afgehandeld of bij touring of ethias?
Bij een serieuzer ongeval zal je toch iemand met kennis van zaken nodig hebben
tot op heden heb ik, gelukkiglijk, nog niemand binnen mijn vriendenkring die en zelf rechtstreeks verzekerd is én een ongeval gehad waarbij man & vrouw afgevoerd werden naar het ziekenhuis met serieuze verwondingen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Het feit dat je moet 'kunnen bellen' is een non-issue want dat is altijd zo. Wat je makelaar wel kan hebben als meerwaarde is dat hij de familie kent, de makelaar van mijn schoonfamilie is dat al jaren voor alle verzekeringen en als ze dan een schadegeval hebben neemt die wat admin uit handen en is het een bekend gezicht, maar meer kan hij tegenwoordig ook niet meer doen hoor.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
In principe kan jij als bestuurder een schadeattest dat maximaal de laatste 5 jaar dekt opvragen bij de leasingmaatschappij.selder schreef:Meestal neem je dan de "gedeelde" bonus-malus van het wagenpark van je werkgever over. Die ik eigenhandig al omhoog gekrikt heb door die BMW total loss te rijden Weliswaar maar weinig omdat er 120 wagen in het park zitten, maar tochYarisken schreef:Damn ik vraag me wel af, ik rij al heel mijn leven met lease wagens. Nooit eigen wagen gehad. Ga ik dan ook aan bonus malus 11 beginnen als ik ooit zelf wil verzekeren ?
Dat betreft enkel jou als bestuurder en staat los van collega's, brokkenpiloten of niet. Aantal schadegevallen en aantal schadegevallen in fout zijn de belangrijkse criteria die er op staan.
Heb ik recentelijk nog gedaan om een eigen wagen te verzekeren en ik ben kunnen starten aan de beste voorwaarden.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Er waren een aantal zaken.Sinister schreef:Sterk argument!
Het feit dat je op voorhand je max. aantal km's moet opgeven en dat ook bewust in het oog moet houden vind ik al een eerste verschrikking.
Ze zijn goedkoop tot je eerste ongeval, dan schiet de premie de hoogte in.
(en ook een beetje een aversie ertegen door hun ongelooflijk belachelijke reclame...)
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
ik heb ze gebeld voor een kilometerverzekering, bleek dat niet te gaan op een lichte vracht en dan begint het spelleke, ze sturen u toch een offerte en laten u dan niet meer los tot... ge eens een assertief telefoontje pleegt om te zeggen dat ze u moeten schrappen. (eerdere telefoontjes hielpen niet).
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Premium Member
Zelfs al rij ik meer km's dan moet ik gewoon opleggen, en dan zou het nog goedkoper zijn voor mij.
Uw premie schiet bij elke verzekering de hoogte in na een ongeval, tenzij je een joker hebt
Ja een lichte vracht doet wsl heel veel km's dus dat is wel ergens logisch.
Ik kan u zelfs wat straffers meegeven, bij AXA hebben vrienden dit meegemaakt met brandverzekering, na 2x waterschade aangegeven te hebben werd hun contract gewoon geschrapt. Zo gaat dat bij de grootbanken dan
Uw premie schiet bij elke verzekering de hoogte in na een ongeval, tenzij je een joker hebt
Ja een lichte vracht doet wsl heel veel km's dus dat is wel ergens logisch.
Ik kan u zelfs wat straffers meegeven, bij AXA hebben vrienden dit meegemaakt met brandverzekering, na 2x waterschade aangegeven te hebben werd hun contract gewoon geschrapt. Zo gaat dat bij de grootbanken dan
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik heb bij KBC al 5 (vijf) waterschadegevallen gehad. Geen enkel probleem.
Je denkt toch niet dat je door minder premie te betalen minder
kans hebt op schrapping of andere problemen?
Logischerwijze is dat juist omgekeerd!
OT: Mijn twee zoons zijn op mijn naam met hun auto verzekerd (geweest)
als courante bestuurder. (+/- 500 euro /jaar)
Oudste zoon werd eens aangereden door vrachtwagen, makelaar
kwam ter plaatste voor het aanrijdingsformulier.
Jongste zoon: 2 accidenten allemaal met zorg afgehandeld.
Hij kocht onlnags nieuwe wagen: nieuwe nummerplaten.
Makelaar zorgt voor oud & nieuw. Dat is een service die je
bij een verzekering uit de Aldi nooit gaat krijgen.
Je weet maar hoe goed een verzekering is als je ze nodig hebt.
Je denkt toch niet dat je door minder premie te betalen minder
kans hebt op schrapping of andere problemen?
Logischerwijze is dat juist omgekeerd!
OT: Mijn twee zoons zijn op mijn naam met hun auto verzekerd (geweest)
als courante bestuurder. (+/- 500 euro /jaar)
Oudste zoon werd eens aangereden door vrachtwagen, makelaar
kwam ter plaatste voor het aanrijdingsformulier.
Jongste zoon: 2 accidenten allemaal met zorg afgehandeld.
Hij kocht onlnags nieuwe wagen: nieuwe nummerplaten.
Makelaar zorgt voor oud & nieuw. Dat is een service die je
bij een verzekering uit de Aldi nooit gaat krijgen.
Je weet maar hoe goed een verzekering is als je ze nodig hebt.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Toch geen probleem als ze er op staat als courante bestuurder? Bij mijn vriendin ook zo omdat ze 5 jaar+ niet verzekerd was, mocht ze ook vanaf een slechte bonus malus beginnen, ik had al jokers... Heeft ze daarvan mee mogen genieten en is alles verzekerd voor haar wagenGoztow schreef: Wat leasing betreft: ik heb zelf een voorstel van bonus malus -2 gekregen via een attest dat ik 5 jaar ongevalvrij ben geweest. maar ga het dus niet riskeren van op mijn naam te verzekeren.
Of je schrapt je nummerplaat en dan kan je weg wanneer je wilt, kost wel 30 Eurobruma schreef: Niet vergeten als je denkt van volgend jaar te veranderen: een verzekering zeg je minstens 3 maand voor vervaldatum op.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
bruma schreef: Niet vergeten als je denkt van volgend jaar te veranderen: een verzekering zeg je minstens 3 maand voor vervaldatum op.
Ik vrees dat je dan ook terug BIV zal moeten betalen om het voertuig terug op de weg te krijgen en zal het dus wat meer kosten dan 30 euro.Tim.Bracquez schreef:Of je schrapt je nummerplaat en dan kan je weg wanneer je wilt, kost wel 30 Euro
Er zijn altijd redenen genoeg om je verzekering onmiddellijk te stoppen. Een verandering in de voorwaarden (bijvoorbeeld premie verhoging) is al genoeg.
Tot in het voorjaar waren wij met het gezin voor alles verzekerd bij Ethias. Ethias wou echter geen enkele toegeving doen voor mijn zoon van 18 om hem te verzekeren en hij zou dus de volle pot aan BM 11 moeten betalen, zijnde meer dan 1400 euro.
We zijn toen via DVV (jongverzekerd.be) aan een bonus malus 0 voor hem gekomen. Voorwaarde was wel dat we onze verzekeringen allemaal bij DVV onder brachten en dat we zelf ook een BM 0 hadden. De premies voor familiale en brand waren zelfs iets lager dan bij Ethias. Ook zijn rijervaring vanaf zijn voorlopig rijbewijs telden mee in een kleine verlaging van de premie. Hij was toen al opgegeven als bijkomend jonge bestuurder van onze wagen die een kleine meerkost was.
Mijn zoon betaalt nu 840 euro voor BA en rechtsbijstand voor een BMW 318i (M34) uit 1997 met 115 pk. Het is wel degelijk zo dat verzekeringen rekening houden met geslacht, leeftijd, type, vermogen en ouderdom wagen, woonplaats, en waarschijnlijk nog een aantal criteria, in de berekening van hun premies.
Ik denk echter dat jongverzekerd.be voor de poster niet op gaat. Zijn vrouw is al dertig en er is ook geen sprake van een "borg" van de ouders, zoals in ons geval. Maar rond shoppen is de boodschap. Eventueel kan hij haar tijdelijk als bijkomend bestuurder opgeven voor zijn eigen wagen, waardoor de begin BM daalt. Het risico is veel minder omdat ze niet als jong bestuurder beschouwd wordt.
Het heeft ook lang geduurd eer de mensen beseften dat het nuttig kan zijn om van energieleverancier te veranderen. Diezelfde tendens zou er moeten komen voor verzekeringen. Het zou in ieder geval het arrogantie niveau wat doen dalen.
- Goztow
- userbase crew
Zie hoger ik heb dus een verzekering afgesloten die meer dan 500 euro lager is dan een eerste voorstel.
-
- Elite Poster
Nee moet je niet, herinschrijving onder zelfde titularis is gewoon free. Al 3x gedaan zelfs... ook voor persoonlijke plaat = herinschrijving.petrol242 schreef:bruma schreef: Niet vergeten als je denkt van volgend jaar te veranderen: een verzekering zeg je minstens 3 maand voor vervaldatum op.Ik vrees dat je dan ook terug BIV zal moeten betalen om het voertuig terug op de weg te krijgen en zal het dus wat meer kosten dan 30 euro.Tim.Bracquez schreef:Of je schrapt je nummerplaat en dan kan je weg wanneer je wilt, kost wel 30 Euro
-
- Elite Poster
@Lize: Kan, maar ze moeten jou willen verzekeren. Vroeger wouden die me niet verzekeren toen ik 19 was, te zware motor. Ook al zat alles van de ouders daar. KBC wou dan wel weer.
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Ethias de goedkoopste voor jongeren zal dan toch niet voor elke jongere zijn... ze waren maar 1000 euro duurder dan AXA in mijn geval...
Ik spreek nu wel van een 7 tal jaar terug..
Ik spreek nu wel van een 7 tal jaar terug..
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 5 keer
Lize schreef:Ethias is goedkoopste voor jongeren
Ik heb ook de Ethias Young Drivers genomen, is idd meestal de goedkoopste.
Hangt van vanalles af natuurlijk.
Het voordeel dat je daar ook hebt, voorlopig rijbewijs is ook welkom.
En alles mooi online geregeld.
En ook als je de eerste 2 jaar ongevalvrij rijdt dan zak je 4 punten ipv 2, dus na 3 jaar kan je 5 punten zakken!
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Bedragen van meer dan € 1000 voor een gewone BA zijn gewoonweg crimineel. Ik zou zeker eens bij Argenta gaan informeren. Beginnende bestuurders ouder dan 26 jaar starten daar met een bonus-malus van 5 i.p.v. 11. Een voorlopig rijbewijs model 18 maanden (zonder begeleider) is ook geen bezwaar (bij Corona Direct word je dan doodgewoon geweigerd!). Neem zeker de beste offerte die je hebt mee naar daar. Ze hebben namelijk de mogelijkheid om het 'gunsttarief' toe te passen, wat vrij veel scheelt in prijs, maar gewoonlijk zullen ze dit enkel doen na een beetje onderhandelen en als je ook je brandverzekering (en evt. familiale) naar hen overbrengt.