![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
De Peugeot 107, Citroën C1 en Toyota Aygo zijn quasi identieke auto's, en worden allemaal in dezelfde fabriek gebouwd.
Dus eigenlijk maakt het niet uit dewelke je kiest
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik voel een experiment komen om in 'dat andere draadje' te zetten....Dima_2005 schreef:Maar als je die 3 auto's uiteen haalt, zul je zien dat er enorm veel verschillen zijn.
Nee hoor, redelijke prijs... In Wallonie zijn de prijzen wat lager. Maar wel inderdaad 10j oud. Maar het zal nog perfect rijden indien er correct onderhoud was ed.Goztow schreef:Hmmm http://www.2dehands.be/autos/toyota/yar ... 71166.html
Ziet er zowaar te goed uit om waar te zijn?
Hier ook nog een kanshebber: http://www.2dehands.be/autos/toyota/yar ... 04838.html
Wel al bijna 10 jaar oud... de tijd vliegt!
CVT is traploos, geen gevoel van 'versnelling' wisselen, MAAR vele fabrikanten maken de software van hun CVT's zo dat het lijkt alsof het verschillende versnelling heeft.bitbite schreef:Kan je aan een leek uitleggen wat het verschil is? CVT is dacht ik traploos, DSG is automatisch tussen versnellingenschakelen, maar wat is dan een echte automaat?SpecialK schreef:Echte automaten (met koppelomvormer)
Hier moet ik je toch tegenspreken. Chassis, carrosserie, motoren, transmissies, zijn echt wel gemeenschappelijk.Dima_2005 schreef:Er zijn enorm veel verschillen. Ze zijn gewoon gebaseerd op delfde platform (chassis), maar electronica, motoren,... zijn toch significant anders. Zeker op het vlak van veiligheid is de Toyota een pak beter.
Een shitload aan koppel van een zware motor in combinatie met lompe gebruikers en een manuele versnellingsbak is niet meer zo fool-proof. Daarnaast is een automaat tegenwoordig een stuk sneller, comfortabeler en in vele gevallen ook zuiniger.heist_175 schreef:Waarom voor zwaardere motoren specifiek?
In lease heb ik gemerkt dat de leaseprijs voor een automaat veel hoger ligt, vermoedelijk door de lagere verkoopwaarde?
Deze Prius is bijvoorbeeld niet duur, heeft een automaat en 133.000 kilometer op de teller. Hij is wel 11 jaar oud maar er zijn veel Priusen die zonder problemen tot 200.000 gaan.AndRo555 schreef:heist_175 schreef:Al eens gekeken naar een oude Prius? Die dingen zijn vrij betrouwbaar, relatief zuinig en natuurlijke automaat want hybride. Echter wel aan de wat duurdere kant (alhoewel dat het totale kostenplaatje nog wel zal kunnen meevallen).