Oplossing voor de mensen met upload problemen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ZeRoC
Belgacom
Belgacom
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2004, 15:15

Het is te wijten aan de software die momenteel gebruikt wordt voor de rate limited voor zowel de Bas als voor de DSLAM.

Er zal een nieuwe release voor deze software (rate limited) geïnstalleerd worden.
Deze zou dit probleem verhelpen

FF gepost om jullie in te lichten :lol:
Laatst gewijzigd door ZeRoC 03 maa 2005, 10:52, in totaal 1 gewijzigd.
GuRu
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 nov 2003, 16:19

Ehm ZeRoC ?
Waar haal je die info ?
(Is maar gedeeltelijk correct btw)
ZeRoC
Belgacom
Belgacom
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2004, 15:15

just hoort van BGC medewerker...
GuRu
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 nov 2003, 16:19

:roll:
Anyway, de enige fout in uw post is die datum.
Die werd vooropgesteld, maar is niet gelijk voor alle zones...
ZeRoC
Belgacom
Belgacom
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2004, 15:15

Kheb de datum weggedaan in mijn post :-)
GuRu
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 nov 2003, 16:19

ideaal :wink:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Aha, nice! Bedankt voor de inlichtingen Zeroc en Guru !
Ook direct de titel een beetje minder schreeuwerig gemaakt ;)

Cheers
Afbeelding
GuRu
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 nov 2003, 16:19

Geen slecht idee Sub :-D
Btw, morgen of tenlaatste maandag heb ik meer info.
stevos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 okt 2002, 20:52
Locatie: Mortsel
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

GuRu schreef:Geen slecht idee Sub :-D
Btw, morgen of tenlaatste maandag heb ik meer info.
enige info of er voor de plus ook de mogelijkheid gaat komen om de upload te hebben van go + power pack?
want nu kan je op de plus geen optie meer nemen voor die hogere upload
GuRu
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 nov 2003, 16:19

nog geen info hierover stevos...
stevos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 okt 2002, 20:52
Locatie: Mortsel
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

GuRu schreef:nog geen info hierover stevos...
ok toch bedankt
ik hoop toch dat ze hieraan gaan denken,want ik zou het heel graag hebben ;)
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Aha, goed nieuws.. Wil dit dan zeggen dat ik dan écht die speed zal halen? (ik zit op 256 kbit en haal nu 1-24 kb/s) met mijn Go...
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Momenteel upload ik niet stabiel, maar wel redelijk snel (geloof gemiddeld zo een 32KB/s) en ik kan terwijl surfen. Mijn ping blijft ook binnen de perken.
Hier is het probleem al gedeeltelijk weg. :-)
Gast

iemand al een oplossing of meer info? want ik ben die lag in games beu...
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Weet iemand waarom er een verschil is tussen resultaten gemeten via userbase (fig1) en test van ISP monitor (fig2)
Kan ook iemand een verklaring geven aan die pieken op de grafiek van upload op fig1
Fig1 zie http://users.skynet.be/telemuco/map/fig1.jpg
Fig2 zie http://users.skynet.be/telemuco/map/fig2.jpg
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Ik ben tevreden met mijn connectie, geen lag ofzo en upload van 20-30 kb/s :-) Als dat nu nog constant 30 zou zijn zou skynet perfect zijn in mijn ogen, buiten de limiet maar die is meer dan genoeg voor mij, om de 3 maanden 1 volumepack die mijn ouders betalen, dus waarom zou ik klagen :wink:

Maar volgens mij gaan de problemen niet lang meer duren...
Verder zou ik ook nog zeggen, test eens je snelheid op www.speedtest.nl
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Even een test gedaan -> met ADSL Go abonnement

Skynet : download 2363 upload 159 09:39 12/03/2005

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Mar 12 2005 om 09:49:37 UTC+0100)

Download : 312.3 KByte/sec
Upload : 19.4 KByte/sec
Connection : 563.0 Conn/min


Grtz, :wink:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Lion schreef:Weet iemand waarom er een verschil is tussen resultaten gemeten via userbase (fig1) en test van ISP monitor (fig2)
Kan ook iemand een verklaring geven aan die pieken op de grafiek van upload op fig1
Fig1 zie http://users.skynet.be/telemuco/map/fig1.jpg
Fig2 zie http://users.skynet.be/telemuco/map/fig2.jpg
Het hangt meestal af van het tijdstip waarop je de test doet en de onderliggende werking ervan. Soms is de ene beter, soms de andere. De enige juiste test is ergens een bestandje downloaden via ftp van meer dan 10MB en dan ook eens iets uploaden via ftp (vb naar je users.skynet ofzo). Ik weet dat eigen lof stinkt, maar de speedtest in ISP-mon geeft regelmatig eens 2Mbyte/s upload bij een speedtest op m'n gewoon telenetje. Die van NuKeM doet het dan weer wel goed...

Cheers
Afbeelding
Gast

kijk eens naar die fig1 en zie dan de momenten waar de upload grafiek bijna 0 bereikt

volgens mij heb je op deze momenten even lag

sinds de verhoging van de snelheid zijn mijn algemene pings verbeterd

maar af en toe heb ik zo'n momentje waar alles blijft plakken voor 1 seconde
tracer0707

hier hebbek problemen..
upload start op 20kb ( cva cva ) ma daalt dan snel naar 0kb en stopt gewoon..

iemand een idee hoe da komt ?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik denk dat je best eens naar belgacom zelf belt en naar een lijnmeting vraagt. Hou ook enkele resultaten van speedtests bij de hand. Bellen kan je op 0800/22.312.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

Sub Zero schreef:Bellen kan je op 0800/22.312.
Die kennen daar maar 2 dingen:

1) Probleem ligt bij U ( ze checken nog geeneens grondig)
2) We gaan uw snelheid lager zetten!
blabla
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kwabber schreef:Die kennen daar maar 2 dingen:

1) Probleem ligt bij U ( ze checken nog geeneens grondig)
2) We gaan uw snelheid lager zetten!
Da's wel een héél negatieve voorstelling van de feiten.
Je hebt gelijk dat dit de eerste 2 antwoorden zijn (en "uw snelheid lager zetten" delen ze zelfs nog niet altijd mee), maar
- als je aanhoudend bent
- en laat merken dat je geen (volledige) n00b bent,
dan word je écht niet met een kluitje in het riet gestuurd.
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
LangeName
Skynet Forum Mod
Skynet Forum Mod
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 apr 2005, 18:56

Kwabber schreef:
Die kennen daar maar 2 dingen:

1) Probleem ligt bij U ( ze checken nog geeneens grondig)
2) We gaan uw snelheid lager zetten!
Als ik zeker ben dat mijn binneninstallatie in orde is dan zou ik toch een technieker vragen zu...
De ervaring leert echter dat mensen er nogal vlug vanuit gaan dat alles bij hen wel in orde zal zijn en dit vaak niet het geval is.

Héél wat mensen antwoorden bij vragen over splitters steevast dat alles in orde is, als je dan vraagt of ze eigenlijk wel weten wat een splitter is, of hoe dat ding eruit ziet, dan krijg je vaak te horen dat ze geen idee hebben waarover je het hebt.
Hoe kun je dan mogelijks antwoorden dat je splitter in orde is als je niet weet wat het is? :p

Enfin ja, ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren en ik ga er heus niet vanuit dat om het even welke provider zonder problemen is en robotten als personeel heeft, maar ik wou toch even de keerzijde laten zien :)
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

LangeName schreef:Als ik zeker ben dat mijn binneninstallatie in orde is dan zou ik toch een technieker vragen zu...
Ik heb een jaar gebeld naar dat nummer. Het lag altijd aan ik of de binnenbekabeling. 10 techniekers langsgeweest. Na een jaar kwam de fout uit: er lag BUITEN een rotte kabel in de grond. Daarom dat mijn instelling zo negatief is over die 'helpdesk'. Moest mijn vader niet bij Belgacom gewerkt hebben en we zelf aan personen gevraagd hebben die er werken wat er fout was, dan zat ik hier vandaag misschien nog te sukkelen met mijn krappe verbinding.

Trouwens, 1 van de werknemers zei zelf: die van de helpdesk die kunnen daar ook niks doen, enkel lijnen limiteren enzo.

8)
blabla
Gebruikersavatar
LangeName
Skynet Forum Mod
Skynet Forum Mod
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 apr 2005, 18:56

Zoals ik zei, het verloopt niet altijd perfect (anders was er geen helpdesk of technieker nodig).
En idd als er geen synchronisatie is kunnen we niet altijd een oplossing bieden (behalve dan een technieker ter plaatse sturen), dat lijkt me vrij logisch...

En uw geval valt idd niet goed te praten, zal ik ook niet proberen, maar die gevallen zullen eerder schaars zijn en dat is maar goed ook.
Neem van mij aan dat die gevallen niet exclusief bij belgacom zijn en dat zoiets overal kan/zal voorkomen.
Nuja, uiteindelijk is er toch een oplossing uit de bus gekomen en dat was de bedoeling veronderstel ik :D

Zou ik durven afsluiten met eind goed al goed? :p
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

CueBoy schreef: - als je aanhoudend bent
- en laat merken dat je geen (volledige) n00b bent,
dan word je écht niet met een kluitje in het riet gestuurd.
Was eigenlijk daar een beetje een antwoord op ook :) Niet al te vlug opgeven en ge komt er wel (hopelijk :p)
blabla
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”