Ik heb nieuw speelgoed!
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Yep, munten in het kleine zakje zo net boven de feitelijke broekzak en in de auto een muntenhouder voor mocht dat wat veel worden. Koper centjes laat ik gewoon liggen (wanneer schaffen ze dat eens af zeg...).
Kaarten die er niet in passen (bv. klantenkaarten e.d.) die zitten in m'n oude portefeuille die ik ook vast in de auto heb liggen. Geexperimenteerd met apps, maar de scanners in de supermarkt hebben het daar toch vaak lastig mee.
Kaarten die er niet in passen (bv. klantenkaarten e.d.) die zitten in m'n oude portefeuille die ik ook vast in de auto heb liggen. Geexperimenteerd met apps, maar de scanners in de supermarkt hebben het daar toch vaak lastig mee.
ooh. shiny.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Dat van mij ligt bij de politie ha ha ha ha ha!
Nee, ik heb dat gewoon bij m'n boorddocumenten liggen, f*** het dat dat "niet toegelaten is".
Nee, ik heb dat gewoon bij m'n boorddocumenten liggen, f*** het dat dat "niet toegelaten is".
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Een nieuw aanvragen in bankkaart formaat, maar bij mij (Ik heb de Secrid cardslide, andere versie) zit die nog in mijn oude portefeuille in het handschoenenkastje (zoals bij Cloink).
Klantenkaarten zou ik eens moeten "digitaliseren" met BeepNGo of iets dergelijk maar ik vergeet of gebruik ze eigenlijk zelden, buiten die van onze lokale frituur en die werkt nog met een ouderwetse stempel.
Klantenkaarten zou ik eens moeten "digitaliseren" met BeepNGo of iets dergelijk maar ik vergeet of gebruik ze eigenlijk zelden, buiten die van onze lokale frituur en die werkt nog met een ouderwetse stempel.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Gewoon voor 18 euro een kleiner kaartje gaan halen bij de gemeente, dat nieuwe rijbewijs. Is dan even groot als een creditcardTim H. schreef:Wat doen jullie met rijbewijs ?
@FunkStar was me voor
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
@FunkStar: Moet wel zeggen dat dit 4 jaar geleden was ofzo, dus vrees inderdaad er ook voor dat het die prijs zal zijn of soortgelijk.
Nadeel aan die nieuwe dat je die sneller moet vervangen dan de oude (die zijn ook niet eeuwig geldig, tot 2033)
Nadeel aan die nieuwe dat je die sneller moet vervangen dan de oude (die zijn ook niet eeuwig geldig, tot 2033)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 15 keer
Dat wist ik niet, welk regeltje verbiedt dat nu weer?selder schreef:Nee, ik heb dat gewoon bij m'n boorddocumenten liggen, f*** het dat dat "niet toegelaten is".
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Wees blij allemaal dat je maar om de X tijd moet gaan, eens er wat meer dingen op je rijbewijs staan, mag je om de 5 jaar een nieuw halen, en als je de pech hebt dat je medische schifting niet -+ paar maanden gelijk loopt met de rest, mag je op een jaar tijd 2x een nieuw halen
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Die incounter scanners die kunnen er niet met overweg, als het handhelds zijn die imagers gebruiken is't geen probleem.cloink schreef:Geexperimenteerd met apps, maar de scanners in de supermarkt hebben het daar toch vaak lastig mee.
Daarbij, lineaire barcode afschaffen en allemaal naar GS1 datamatrix.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Bij Hubo werkt het scannen van smartphone, bij alle andere waar ik kom is het een probleem (en typen ze het nummer gewoon over).
Ik hoop dat ze dat laatste beu worden en deftige scanners installeren
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Dan zijn het nog heel bereidwillige mensen. In de winkels waar ik kom doen ze die moeite niet meer en de reden is (letterlijk) "Alle onze klanten staan hier met hun telefoon te zwaaien om te scannen en het werkt niet".r2504 schreef:Bij Hubo werkt het scannen van smartphone, bij alle andere waar ik kom is het een probleem (en typen ze het nummer gewoon over).
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
Ook een nieuwe (oude, tweedehands) auto gekocht. BMW Z4 Coupé 3.0si (E86 voor de nerds). Spijtig genoeg vertrek ik op vakantie nu dus ga nog tot het einde van de maand moeten wachten..
Het is letterlijk een speelgoedje dat ik wou hebben voor dat we aan kinderen beginnen en voor dat we helemaal compleet kapot belast worden op gebied van auto's. Lang getwijfeld tussen een M versie of non-M en het is de gewone geworden omdat een gewone toch net iets aangenamer is als daily driver, wat het ook moet worden (en het feit dat een non-M gewoon de helft kost..). Het zal sowieso een zeldzame verschijning zijn, je ziet ze heel weinig rijden (er zijn er dan ook maar 17000 wereldwijd van gebouwd, tov 180k voor de gewone Z4).
Het is letterlijk een speelgoedje dat ik wou hebben voor dat we aan kinderen beginnen en voor dat we helemaal compleet kapot belast worden op gebied van auto's. Lang getwijfeld tussen een M versie of non-M en het is de gewone geworden omdat een gewone toch net iets aangenamer is als daily driver, wat het ook moet worden (en het feit dat een non-M gewoon de helft kost..). Het zal sowieso een zeldzame verschijning zijn, je ziet ze heel weinig rijden (er zijn er dan ook maar 17000 wereldwijd van gebouwd, tov 180k voor de gewone Z4).
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
wat bedoel je daar mee?en voor dat we helemaal compleet kapot belast worden op gebied van auto's
Ik ken de specs niet, maar het ziet er niet meteen een zuinig/CO2-vriendelijk exemplaar uit?
- selder
- Moderator
Dat valt goed mee, nu dat ik met de fiets ga ben ik meer dan tevreden met m'n F20 LCImailracer schreef:Maar ik denk dat Selder nu aan het watertanden is
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
Neen het is niet bijzonder zuinig en eco (207g co2 en ±9 liter gemiddeld), ik bedoel dat het alleen maar duurder en duurder gaat worden en dat voor we het weten (en sneller dan iedereen denkt) autorijden echt alleen nog voor de rijken zal zijn. Zie dit weer vandaag in de krant: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160901_02448964 Ik behoor in ieder geval niet tot de goedgelovigen die denken dat zo'n kilometerheffing gecompenseerd zal worden door lagere accijnzen of lagere verkeersbelasting. Het zal gewoon een belastingverhoging worden, punt.heist_175 schreef:wat bedoel je daar mee?en voor dat we helemaal compleet kapot belast worden op gebied van auto's
Ik ken de specs niet, maar het ziet er niet meteen een zuinig/CO2-vriendelijk exemplaar uit?
En dan spreek ik nog niet over al die zelf rijdende dingen --> verzekering voor zelf te rijden gaat onbetaalbaar worden. Maar toegegeven dat zal misschien nog iets langer duren. Maar goed dit is een hele discussie op zich die ik hier niet echt wil voeren , daar zal al genoeg topics over geweest.
-
- Elite Poster
True, maar geloof jij dat het ± break even zal zijn voor de gemiddelde burger? Ik alvast niet. Want wat is een "veelrijder" hé. De meeste mensen die echt veel rijden moeten het ook gewoon voor hun werk. Geen keuze. En die gaan waanzinnig veel pijn gedaan worden hier door.Sinister schreef:De bedoeling is uiteraard dat de verkeersbelasting van een vast bedrag verdwijnt, de veelrijder die dus ook meer vervuilt, betaalt dus meer.
Misschien dat hij voor mij nog zal meevallen aangezien ik maar een 15k km per jaar doe, maar toch. Ik ben heel cynisch geworden op dit gebied.
Maar goed eindeloze discussie, andere threads voor. Ik ga in ieder geval ervan genieten en bochtjes doen door de Ardennen en de Alpen nu het nog kan.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 39 keer
Dan zijn er 2 dingen mogelijk:
A: De werkgever betaalt u die kosten een stuk terug met de woonwerkverkeer vergoeding.
B: Je geeft die kosten in in de belastingen voor beroepskosten, wat nu overigens ook al gaat aan 15 ct/km en die kan mss verhoogd worden dan.
Beiden zijn tegelijk mogelijk overigens dus ik zie het probleem niet.
A: De werkgever betaalt u die kosten een stuk terug met de woonwerkverkeer vergoeding.
B: Je geeft die kosten in in de belastingen voor beroepskosten, wat nu overigens ook al gaat aan 15 ct/km en die kan mss verhoogd worden dan.
Beiden zijn tegelijk mogelijk overigens dus ik zie het probleem niet.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Overigens, wilde gok.
De kans dat je op Ardeense wegen in het WE veel km-heffing moet betalen, is klein (anders nijpen ze het toerisme dood).
Dus ik denk dat bochtjes trekken in de bergen ook perfect mogelijk zal als er een SKH is, maar dan wel met zuinigere modellen.
En net zoals doorheen de tijd er allerlei beroepen gesneuveld zijn (hoefsmid, pottenhersteller, ...) zullen er doorheen de tijd ook al hobby's gesneuveld zijn en nog sneuvelen.
Niet te lang bij blijven hangen .
Zolang je u maar aan de wegcode houdt
De kans dat je op Ardeense wegen in het WE veel km-heffing moet betalen, is klein (anders nijpen ze het toerisme dood).
Dus ik denk dat bochtjes trekken in de bergen ook perfect mogelijk zal als er een SKH is, maar dan wel met zuinigere modellen.
En net zoals doorheen de tijd er allerlei beroepen gesneuveld zijn (hoefsmid, pottenhersteller, ...) zullen er doorheen de tijd ook al hobby's gesneuveld zijn en nog sneuvelen.
Niet te lang bij blijven hangen .
Zolang je u maar aan de wegcode houdt
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Absurd argument... dat is altijd al geweest... denk aan de accijnzen op de brandstof !Sinister schreef:De bedoeling is uiteraard dat de verkeersbelasting van een vast bedrag verdwijnt, de veelrijder die dus ook meer vervuilt, betaalt dus meer.
Gewoon mooie verhaaltjes voor een nieuwe belasting... goedkoper gaat het zeker niet worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
En die discussie kunnen we opnieuw voeren in het desbetreffende topic
OT:
5 arduino Nano's en 5 wifi receivers voor Arduino, gewoon omdat het goedkoper was in bulk (ik kan er nog wel wat projectjes voor vinden).
OT:
5 arduino Nano's en 5 wifi receivers voor Arduino, gewoon omdat het goedkoper was in bulk (ik kan er nog wel wat projectjes voor vinden).
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Ik heb 10 min nieuw speelgoed gehad: nieuwe Bridgestone hypersport S21.
10 min later eerste sessie gestart op circuit Mettet en iets later zagen ze er zo uit:
Was leuk! [emoji13][emoji13]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
10 min later eerste sessie gestart op circuit Mettet en iets later zagen ze er zo uit:
Was leuk! [emoji13][emoji13]
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Optimate 4.
Motor paraat houden als het strontweer is, auto als het droog is
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Dafke schreef:BMW S1000Rpowaq schreef:Haha wow, met wat rij je Dafke?
Dat wordt mijn volgende, als ik mijn huidige verkocht krijg. Ben eens benieuwd of er voor 2017 veel gaat veranderen.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Niet veel verschil aan de eerste foto's wat ik gezien heb, enkel iets grotere fairings, meer RR achting. Ik vond het minder mooi.
PS. EURO 4 wat wil zeggen dat ge 100pk krijgt, ofwel voor de 160PK een pak BIV gaat moeten betalen!!
Dit is mijne..
Op het rechte stuk gisteren op Mettet viel echt nog eens op hoe snel em was. Buiten 2 man met een RR in mijn sessie gingen ze er allemaal aan.
PS. EURO 4 wat wil zeggen dat ge 100pk krijgt, ofwel voor de 160PK een pak BIV gaat moeten betalen!!
Dit is mijne..
Op het rechte stuk gisteren op Mettet viel echt nog eens op hoe snel em was. Buiten 2 man met een RR in mijn sessie gingen ze er allemaal aan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
2x 68 Watt amp voor 22 euro
Vandaag een oude transfo uit een sony miniketen teruggevonden, eentje met 2x 22 volt (rode draden) + center tap (zwarte draad) op zijn secondaries plus nog een bruine secondary kring voor een hulpspanning die we niet gebruiken. Helaas geen twin secondaries, waardoor een dubbele bridge rectifier niet werkte .... transfo werd zeer heet. Gelukkig is transfo niet gesmolten
Toen ik nog amplimo torodiale transfo's gebruikte hadden deze gescheiden secondaries, die kon je ofwel in serie zetten, of twee of zelfs vier bridge rectifiers mee sturen (bvb 4x 25 Volt op zijn secondaries), maar het is al 10 jaar geleden dat ik me daarmee heb bezig gehouden, en kennis vervliegt snel
Dus dan maar plan B. één enkele bridge rectifier, met de elco's in serie, en dan in het midden verbinden met de center tap + massa.
Plus nog twee versterker modules erbij, voor 22 euro.
Nu wil het dat een bekend high-end merk 3300$ vroeg voor een amp met nog geen 100$ aan componenten, en die klonk waanzinnig goed. Ik heb deze op dx.com gevonden met gelijkaardige chip:
http://www.dx.com/p/lm3886-1-2-2-channe ... 8yuiDXYFQU
Dus voor 22 euro bouwen we een 2x 68 Watt eindversterker die zeker niet moet onderdoen voor veel duurder spul.
Vandaag een oude transfo uit een sony miniketen teruggevonden, eentje met 2x 22 volt (rode draden) + center tap (zwarte draad) op zijn secondaries plus nog een bruine secondary kring voor een hulpspanning die we niet gebruiken. Helaas geen twin secondaries, waardoor een dubbele bridge rectifier niet werkte .... transfo werd zeer heet. Gelukkig is transfo niet gesmolten
Toen ik nog amplimo torodiale transfo's gebruikte hadden deze gescheiden secondaries, die kon je ofwel in serie zetten, of twee of zelfs vier bridge rectifiers mee sturen (bvb 4x 25 Volt op zijn secondaries), maar het is al 10 jaar geleden dat ik me daarmee heb bezig gehouden, en kennis vervliegt snel
Dus dan maar plan B. één enkele bridge rectifier, met de elco's in serie, en dan in het midden verbinden met de center tap + massa.
Plus nog twee versterker modules erbij, voor 22 euro.
Nu wil het dat een bekend high-end merk 3300$ vroeg voor een amp met nog geen 100$ aan componenten, en die klonk waanzinnig goed. Ik heb deze op dx.com gevonden met gelijkaardige chip:
http://www.dx.com/p/lm3886-1-2-2-channe ... 8yuiDXYFQU
Dus voor 22 euro bouwen we een 2x 68 Watt eindversterker die zeker niet moet onderdoen voor veel duurder spul.
- selder
- Moderator
Ah jaaa!
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 55 keer
Samsung Galaxy S7.
Was aan het twijfelen tussen de Sony Xperia Z5, maar was op weinig plaatsen te leveren. Uiteindelijk toch voor de S7 gegaan voor de snellere hardware en betere camera.
Een hele upgrade na de mijn S4 en Lumia 930.
Was aan het twijfelen tussen de Sony Xperia Z5, maar was op weinig plaatsen te leveren. Uiteindelijk toch voor de S7 gegaan voor de snellere hardware en betere camera.
Een hele upgrade na de mijn S4 en Lumia 930.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Ik heb 3 jaar een Note 3, begin dit jaar een Moto X Style gekocht, en na enkele maanden laten vallenAltijdonderweg schreef:ls hij binnenkort weer op zoek gaat zal ik hem eens proberen overhalen om een Oneplus te kopen. Kost een paar honderd euro's meer dan de GSM's die hij nu altijd koopt en ik heb er alleen nog maar goeie dingen over gehoord.
Wel, ondanks de top specificaties, vond ik het geen zo'n leuk toestel als de Note 3. Vooral het scherm viel op dat de kleuren zeer koud waren, en de batterijduur was een pak minder (LCD vs. AMOLED hé). Alleen al daarvoor opteer ik voor Samsung, echt bangelijke battduur als ge uw scherm niet te hoog in helderheid zet.
Bij Moto waren het softwarematige toetsen, en dat reageerde minder vlot. In ieder geval werkte ik sneller met de note 3 (ook al is hij iets 'trager'). Hij ondersteunt wel geen LTE+. Tja, ook geen jong beestje meer.
Ik vond mijn note 3 precies makkelijker in de hand liggen.
De ontvangst is iets minder bij de Samsung (zeker in vergelijking met de moto). Daar kan ik nu mee leven....
Ze gebruiken een andere technology, met als voordeel dat de straling de helft tot 1/3 is van de apple bvb.
Dochterlief heb ik ook Huawei P8 lite gekocht. Tja, goed voor puber van 12-13, maar de battduur is stukken lager als de samsung en de resolutie idem dito. Hun software is ook niet mijn ding. Maar ja, 150 € betaald en 1 dag oud, dus de kans dat hij verloren gaat of valt, ga ik geen telefoon kopen van 400 €
Dus als de note 7 uitkomt, dan hoop ik snel ene te vinden die hem weer wilt verkopen (zoals ik al mijn telefoons zo gekocht heb)
@Liber7: ik lees op diverse reviewsites dat de note 7 beter is dan de S7 edge, incl. gratis haardvuur
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Die kleuren is puur goesting. Toen ik van een Note naar de Nexus 5 overstapte leken de kleuren eerst redelijk flets maar achteraf gezien waren ze meer natuurlijk / niet overgesatureerd. Ondertussen een OPO3 in mijn bezit en die zijn kleuren zijn weer iets feller / gesatureerder. Niet zo overdreven als bij de Note maar meer dan bij de N5.