Zijn er weldra geen katten meer? Idiote regels

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

ditCh schreef:
krisken schreef: Laten we dan ook meteen beginnen met het steriliseren van alle duiven! Want hun uitwerpselen op mijn auto = slechte combinatie!
Wordt uw auto elke dag onder gescheten? Your argument is invalid ...
Euhm, jazeker. Dat noemt een duivenmelker in uw straat hebben ...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Sorry, maar dat maakt nu eenmaal deel uit van de natuur en in de natuur bestaat er niet iets als 'MIJN tuin' of 'MIJN gazon'. Als je daar niet tegen kan, dan kan je beter een woning nemen zonder tuin... Als je van de voordelen van een 'eigen' stukje natuur wil genieten, dan moet je de nadelen er ook maar bijnemen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Die katten komen hier niet natuurlijk voor hé ...
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

nickz schreef: dat maakt nu eenmaal deel uit van de natuur
katten in huis houden en duivenmelkers, hebben niks met "de natuur" te maken.
krisken schreef: een duivenmelker
tja, nog zo'n categorie van 'dierenliefhebber' :bang:
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

8)

Afbeelding
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

zeg zo maar niet Kat tegen een Lynx
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Wacht; spreken we hier over kat5 of kat6?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

ITnetadmin schreef:Wacht; spreken we hier over kat5 of kat6?

mijn vriendin haar nest is geupgrade van kat5 naar kat7

dus als er mensen niet gevaccineerde kittens/niet gemarkeerde kittens/niet gecastreerde-gesteriliseerde kittens willen dan kan ik jullie binnen enkele weken opnieuw 7x helpen ;) mijn vriendin leeft van een rustpensioen, 7 kittens steriliseren is gewoon haar maandbudget er in één hap door, dus vandaar dat deze regels zo absurd overkomen

deze schiet nog over in de kat5 series en mag naar een andere dierenvriend, geboren op 15 april:
sloeber_1000.jpg
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

krisken schreef: Laten we dan ook meteen beginnen met het steriliseren van alle duiven! Want hun uitwerpselen op mijn auto = slechte combinatie!
Als je op de buiten woont, zal je misschien meer last hebben van duiven... alhoewel. Maar allessinds niet van katten.

In mijne tuin kan ik dagelijks een 20tal verse kattenstronten verwelkomen. Ik woon ook in een stad, waar iedereen op een studio, zich zo vrij voelt om een paar katten te houden. Waar de stront voor de buren is... want voor een kattenbak hebben ze geen geld. Laat staan, om hun beesten te laten steriliseren.
de koe zegt boe
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

krisken schreef:
ditCh schreef:
Wordt uw auto elke dag onder gescheten? Your argument is invalid ...
Euhm, jazeker. Dat noemt een duivenmelker in uw straat hebben ...
Uitwerpselen van vogels tasten bovendien de lak van uw auto aan. Als je prijst hebt: meteen schoonmaken is de boodschap.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Bedoel je nu echt dat katten enkel en alleen gehouden worden in steden? Ik woon half op de boerenbuiten en heb hier zowel duiven die overvliegen als katten in de tuin rondlopen. Maar van die laatsten heb ik ni echt last. De duiven zijn erger.

Dat uitwerpselen van duiven de lak aantasten moet je mij niet zeggen... Dat is net de reden waarom ik duiven vernoemde :) En inderdaad, meteen schoonmaken van zodra je t opmerkt...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

decat schreef:
Jack Daniels schreef: Of het nu mijn katten zijn of die van een ander. Ik heb een kat nooit anders weten doen dan een kuiltje graven in het zand.

Google 'kattenstront in de tuin' en kom dan tot het besef dat je katten heel goed werden opgevoed.
Ik heb nog nooit een kat opgevoed. Die doen dat instinctief.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Hebben katten/honden met een stamboom geen kleinere kans op allerlei aandoeningen (omdat ze "deftig" gekweekt zijn)?
Genetische diversiteit lijkt me beter te werken dan winstbejag :).

Wij hebben 4 (eigen) poezen en die kakken niet in onze tuin, noch in die van onze buren.
De buren zijn zelfs tevreden met onze poezen, sinds wij hier wonen hebben ook zo geen last meer van mollen of muizen.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Van katten weinig last hier zelden overlast, duiven daarentegen dat mag overal zijn behoefte doen. En wat helemaal de kroon spant in de zomer is slalommen tussen de paardenstront want die hebben het voorrecht van straffeloos de openbare weg te vullen en dat blijft dan naar gelang het weer ook direct een paar dagen liggen. Moeten we daarvoor alle paarden doodschieten, absoluut niet maar de eigenaars opvoeden wel. Misschien ook tijd om verplicht de ruiter een hesje te laten dragen met een unieke identificatie zodat je bij de politie kan klagen als het steeds dezelfde is die de weg komt vullen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Hier komt de kat van de buren altijd in onze hoop zand kakken waar we cement mee maken. Gelukkig bedekt ze ze niet te erg dat we ze op tijd opmerken :P
Achja, katten zoeken een plaats om te kakken en graven het in om de geur te verdoezelen. Niet elke kat doet dat dus, maar de meeste normaal instinctief wel.
Tis dat we nog volop in de verbouwingen zitten, anders hadden we wel interesse in een kitten. Alhoewel, wij zullen voor een soort moeten gaan met weinig huidschilfers (vriendin is allergisch).
De poezenboot heeft toch een vondelingenbak? Als het geld er echt niet is dan is dat misschien een optie?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

MClaeys schreef:Tis dat we nog volop in de verbouwingen zitten, anders hadden we wel interesse in een kitten. Alhoewel, wij zullen voor een soort moeten gaan met weinig huidschilfers (vriendin is allergisch).
De enige kat die geschikt is voor mensen met een kattenallergie is de "neva masquerade". Niet goedkoop maar wel hele mooie beesten. Reken op een 600 Euro. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Wees blij dat je niet in Oostende of in een andere kustgemeente woont want daar komen nog uitwerpselen van meeuwen en jan van genten bij, een aantal maanden geleden lagen de meeste voetpaden in Oostende vol van die visitekaartjes, dat is nog wat anders.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

vandaag is er iemand om één van de drie geweest, en woensdag is de kat zoals hierboven getoond ook naar een nieuw baasje
vriendin gaat één van de drie dus houden, en ik heb er ook al twee gekregen
uiteraard ga ik de 2 katinnen vroeg of laat wel laten steriliseren, maar vaxxen en chippen no way

wat een miserie in den Belziek om een kat van eigenaar te doen wisselen zonder in de kosten op te lopen
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dus sterilisatie om uzelf geen miserie te bezorgen wel maar vaccinatie om het beest te beschermen tegen ziekten en chippen om het te identificeren tot uw kat niet ?
Klinkt redelijk egoïstisch als je het mij vraagt.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Jack Daniels schreef:
MClaeys schreef:Tis dat we nog volop in de verbouwingen zitten, anders hadden we wel interesse in een kitten. Alhoewel, wij zullen voor een soort moeten gaan met weinig huidschilfers (vriendin is allergisch).
De enige kat die geschikt is voor mensen met een kattenallergie is de "neva masquerade". Niet goedkoop maar wel hele mooie beesten. Reken op een 600 Euro. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
Ah, ik dacht dat Bengaalse of Siberische goed waren :) . Niettemin, we zijn voorbereid dat het wat zal kosten, maar liever die kost dan een vriendin die er de hele tijd last van heeft :). We zullen er wel naar uitkijken eens het zo ver is.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Als je je kat gratis wilt weggeven, naar een hopelijk goede locatie: breng deze naar het asiel.
Als je blijft doorpraten, aanvaarden ze die gratis.

Zo ook recent gedaan met een kat, omdat we het niet zagen zitten om te betalen voor een kat die niet de onze was, maar waarvan het baasje overleden was (wel een geldige reden imho). In huis nemen was ook geen optie, we zijn al goed bevolkt met 3 katten en 1 hond.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

maar vaccinatie om het beest te beschermen tegen ziekten en chippen om het te identificeren tot uw kat niet ?
Mijn grootouders en mijn ouders hebben altijd al poezen gehad en ook nooit laten vaccineren. Alle poezen bleven gezond tot ze van ouderdom overleden. In den tijd was er van sterilisatie bijlange geen sprake, dus wel veelvuldig nesten gezien.
Onze poezen zijn ook niet gevaccineerd, maar krijgen wel pillen tegen wormen en tegen teken.
Het is een poes, geen kind :).
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Er zijn op diverse plaatsen opvangcentra voor verloren of achtergelaten katten. Die aanvaarden de katten gratis en zoeken een nieuw baasje voor hen. Wie daar een kat afhaalt betaalt tussen 100 en 130 euro, maar dan zijn ze intussen gesteriliseerd, gevaccineerd, gechipt en een eerste keer nagekeken door een dierenarts. Als je dat allemaal zelf moet laten doen, wat eigenlijk moet, dan betaal je makkelijk het dubbele.
Dit lijkt me een prima oplossing, en je bent alvast zeker dat je niet om de haverklap kleintjes gaat hebben.
Als je er geen 100 euro voor overhebt, moet je misschien best overwegen om geen huisdieren te houden.

Wat die uitwerpselen betreft : onze laatste kat was een behoorlijk nerveuze, werd door het minste geluid buiten opgeschrikt, dus die maakte vlug een putje, liet rap alles vallen als het kwam en maakte dat ze weg kwam, niks putje dichtmaken dus. Dat hebben we zelf meermaals gezien, dus dat alle katten dat netjes opruimen is een illusie.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Mijn grootouders en mijn ouders hebben altijd al poezen gehad en ook nooit laten vaccineren. Alle poezen bleven gezond tot ze van ouderdom overleden. In den tijd was er van sterilisatie bijlange geen sprake, dus wel veelvuldig nesten gezien.
Onze poezen zijn ook niet gevaccineerd, maar krijgen wel pillen tegen wormen en tegen teken.
Het is een poes, geen kind :).
Idem dito hier. Mijn grootouders, mijn ouders, ikzelf... We hebben allemaal katten (gehad). Nooit eentje laten vaccineren. En de mijne krijgen af en toe (2x per jaar) iets om te ontwormen of tegen teken.
Wel even een kanttekening bij maken: toen ik een paar jaar geleden mijn kat wou onderbrengen in een opvangcentrum voor een paar dagen omdat ik op reis ging, kreeg ik de vraag of mijn kat ingeënt was tegen niesziekte, kattenziekte... Zonder die inentingen wilden ze mijn kat daar niet aanvaarden. Ben dan speciaal naar de dierenarts geweest om die rosse kater al die spuiten te laten geven.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Misschien wordt het eens tijd om als vrijwilliger aan de slag te gaan bij zwerfkat in Leuven, of De snorhaar, of eender welk katten asiel. Dan zou je zien hoeveel leed er zou uitgespaard worden als katten niet meer kunnen verder kweken. Of alvast een heleboel katten die niet zich niet meer kunnen verder planten zou al een begin zijn. Ik ben vrijwilliger voor een katten asiel, ik update hun facebook pagina en groep... De laatste jaren is het verschrikkelijk wat betreft kittens die ter adoptie worden aangeboden. Bij ons worden er ook geen katten de dood ingestuurd, voor elke kat wordt een oplossing gezocht.

Ik zou alvast voorstellen om een asielkat in huis te nemen, en niet ergens bij iemand gratis een kitten op te gaan halen. De katten bij ons op het asiel vertrekken enkel als ze gecastreerd/gesteriliseerd zijn, ingeënt en gechipt zijn. Dat kost ocharme 95 euro en bespaart je zelf veel tijd en het kost een pak minder geld dan het zelf allemaal te laten doen.

De mijne is ook een asielkat, ongelooflijk aanhankelijk en lief... Gaat ook eigenlijk niet buiten want wilt niet/durft niet/geen zin in om over de draad te springen dus het gevaar van platgereden te worden en dan verdrietig te zijn gaat ook al niet op. :)

2dehands.be volgt trouwens ook maar gewoon de wetgeving.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Wij hebben 3 katten, waarvan 2 vondelingetjes van een in een kippenhok gedumpt nest (bij ons gekomen toen ze 250 en 280 gram waren) en eentje uit het asiel in Gent. We hebben ze allemaal van zodra het kon laten steriliseren, vaccineren en chippen. Die uit het asiel had niesziekte toen die bij hen binnenkwam en heeft het bij ons nog een tijdje gehad. Trust me, als je ziet hoe dat beestje daarvan afziet snap je waarom ze vaccineren. Heft beestje is volledig genezen maar gevolgen hoor je nog altijd aan zijn ademhaling. Niesziekte en katten aids komt gewoon enorm veel voor bij straatkatten. In steden zitten er sowieso grotere concentraties van straatkatten dus kunnen ze het daar ook sneller krijgen. Kan me inbeelden dat "op den buiten" dit minder voorkomt (maar is daarom niet onbestaande).
Oh, en een van de 2 vondelingetjes (nooit echt moeder gehad als voorbeeld) graaft trouwens ook zijn kak niet onder, dus is inderdaad niet voor alle katten instinctief
road rebel
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

ub4b schreef:Mijn vriendin heeft deze ochtend 2 kittens op 2dehands.be gezet, omdat ze nu reeds 3 volwassen kitten + 3 kittens van april heeft, en trop is trop.
[...]
- mensen verdrinken hun nest om er toch maar vanaf te geraken
Ik begrijp jouw frustratie, maar lang verhaal kort: