Scarlet niet meer ongelimiteerd vanaf 01/09/2015

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
djwesley
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2013, 19:23

heb nu een hardware reset gedaan van mijn modem ... en haal opnieuw 30Mbit...
Moest dit eerst geprobeerd hebben natuurlijk :oops:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Zou het kunnen dat die nieuwe software,op de recorder er iets mee te maken heeft?
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Studentenhuis met vaste inwoners (eigenaars)... wij zitten per maand rond de 800GB. Huidige periode zitten we aan 180GB voor 7 dagen. Nog geen smallband gehad.

Helaas nog altijd op 50/10 ofzo (scarlet one met belgacom tv in de studentenkeuken). Wij hebben hier een Sagem modem die me ook niet altijd de indruk geeft de snelste te zijn... Is die modem een bottleneck?
Afbeelding
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Snelheidstest via Wifi? Want wifi is idd. maar magertjes op de Sagem/Bbox2. Maar dan blijkbaar toch voldoende om er 800GB/m door te trekken :-)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Scarlet heeft nu ook een volumemeter gemaakt:

Afbeelding

Ik ga vrijwel iedere maand de 300GB overschrijden dus als de snelheid inderdaad wordt teruggeschroefd, of Scarlet begint met email waarschuwingen te spammen, dan ga ik speciaal moeite doen om geen vdsl meer te gebruiken.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Inderdaad,als ik nu inlog kan ik mijn data verbruik gewoon zien,op een meter,ik vind dit een zeer spijtige zaak,maar ik denk dat Scarlet er zich wel van bewust zal zijn dat er zeer weinig alternatieven zijn,eigenlijk alleen als men bereid is om meer (of veel meer)te betalen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Zal scarlet dan ook geen optie voorzien zoals bij proximus, waar je gratis volume kunt bijbestellen.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

@jakho, wat nut heeft die meter dan?
Volgens mij heeft scarlet teveel grootverbruikers aangetrokken in het (ruime)verleden. Men wil die denk ik upsellen naar duurdere formules (eventueel )van moeder proximus. Ik weet niet of de typische scarlet gebruiker de telenet prijzen gaat willen neertellen;)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Voor grootgebruikers lijkt EDPNet mij dan de meest logische optie. Nadeel is wel dat je dan geen TV hebt. Dat is ook een reden waarom ik bij Scarlet blijf.
Anders moet je naar TV-Vlaanderen gaan voor een all-in-one met internet van EDP, maar dan moet je een schotel plaatsen. Gewone distributie van Telenet kent de dag van vandaag ook al goed z'n prijs. Dan is de enige optie DVB-T + Stievie FREE maar dan heb je ook geen VIER en VIJF meer.

Die Vlaamse TV-zenders zijn nog niet makkelijk te verkrijgen de dag van vandaag...
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Ik zit over de limiet, maar mijn internet is niet vertraagd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ozfunghi schreef: Wij hebben hier een Sagem modem die me ook niet altijd de indruk geeft de snelste te zijn... Is die modem een bottleneck?
Ja, waarschijnlijk wel, indien vectoring actief is op jouw ROP.
Je kan die Sagem beter inruilen voor een o-box3.
Maar dit is hier off-topic, gezien niets met volumes te maken (raadpleeg de vectoring topics).
dragonflo schreef:Ik zit over de limiet, maar mijn internet is niet vertraagd.
En hoe ziet de snelheidsmeter er dan uit bij volume > 300GB? (alles rood, maar -voorlopig - zonder gevolg?)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
stinusmeret
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 dec 2008, 00:19
Bedankt: 1 keer

Afbeelding

Enige reden dat ik nu al zo hoog zit qua verbruik is omdat ik deze maand 150u aan video heb gedownload en bewerkt en daarna terug heb moeten uploaden.

600GB limiet met de extra €5 optie is deftig, maar afgaande op mijn verbruik het afgelopen jaar toch niet voldoende (verbruik ligt hoog omdat ik zeer veel livestreams volg via twitch.tv)

Die tekst lijkt me trouwens gewoon overgenomen van Proximus? Comfort is immers een Proximus term, heb dat nog nooit gezien bij Scarlet.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Fluppeke schreef:@jakho, wat nut heeft die meter dan?
Je kan inderdaad ook die zelfde vraag bij proximus stellen, als je dan toch gratis kan bijladen !
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb ook zo het vermoeden dat Scarlet toch wel een groter aantal(dan normaal) grootverbruikers heeft.Eigenlijk is dat niet te verwonderen,Scarlet heeft lang reklame gemaakt met de slogan 'bij ons is ongelimiteerd echt ongelimiteerd'.
Ik denk dat mensen die maar af en toe(per uitzondering) eens boven de 300GB komen blijkbaar er goed gaan vanaf komen,bij anderen die iedere maand hetzelfde voorhebben zou het een ander verhaal kunnen worden.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

En ze hebben nu ook de specificaties van trio aangepast.. ze vermelden nu als snelheid 50mbit ipv 30 mbit. Willen ze hiermee commercieel die 300GB limiet meer verteerbaar maken?
De ADSL abbo's hebben ook 300GB.

Scarlet heeft vroeger dan ook (bijna) alle alternatieve isp's overgenomen, of bedrijven overgenomen die al veel hadden opgeslokt (bijv tiscali).Daarna hebben ze nog veel bedrijfjes die werkten via haar netwerk overgenomen. Kortom ik vermoed dat scarlet meer grootgebruikers heeft dan PX.
Px telt veel meer 'ik stuur af en toe eens een mailtje en zit eens op facebook ' gebruikers.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Zo word voor de Scarlet One klanten die formule steeds minder intresant.Buiten wat tv zenders meer(t.o.v. Scarlet Trio)word het verschil steeds minder intresant.Het TV onderdeel van Scarlet Trio is wel dat van proximus TV.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Ik zie nu ook die meter staan, tijdens de zomermaanden valt het Netflixen en downloaden wel mee maar die 300 gig is soms net wat weinig.
Vogende week komen ze hier Orange installeren.
Dat is met een FUP van 500 gig heb ik begrepen. En buiten de piekuren onbeperkt. Klinkt redelijk.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Jaren op 12/1 gezeten, sinds een jaar ofzo op 16/4 en nu gaan ze die dwaze 300 GB limiet nog gaan hanteren ook?

Neen, bedankt, ik heb vandaag Telenet business fibernet 200 besteld.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

macamba schreef:Ik zie nu ook die meter staan, tijdens de zomermaanden valt het Netflixen en downloaden wel mee maar die 300 gig is soms net wat weinig.
Vogende week komen ze hier Orange installeren.
Dat is met een FUP van 500 gig heb ik begrepen. En buiten de piekuren onbeperkt. Klinkt redelijk.
Er is inderdaad een FUP van 500GB maar dit is gedurende de hele dag. Heeft dus niks te maken met piekuren of daluren.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

krisken schreef:
macamba schreef:Ik zie nu ook die meter staan, tijdens de zomermaanden valt het Netflixen en downloaden wel mee maar die 300 gig is soms net wat weinig.
Vogende week komen ze hier Orange installeren.
Dat is met een FUP van 500 gig heb ik begrepen. En buiten de piekuren onbeperkt. Klinkt redelijk.
Er is inderdaad een FUP van 500GB maar dit is gedurende de hele dag. Heeft dus niks te maken met piekuren of daluren.
Ik heb destijds een investering gedaan met die betalende installatiekost van 100 euro.. maar qua snelheidsverbetering in een dorp hoef je van Proximus / Scarlet niet veel verbetering te verwachten, terwijl het kabelnetwerk toch steeds hogere snelheden kan bieden.
Nu de upload nog.

Ik vind het sowieso een geweldig signaal naar Telenet met hun absurde prijzen.. dat je nu aan een scarlet tarief gewoon snel internet kunt hebben.

Info over de FUP heb ik ff moeten zoeken:
https://www.orange.be/nl/hulp/internet- ... use-policy

Indien je tijdens piekuren meer dan 500GB tijdens eenzelfde maand verbruikt, zal je tijdelijk beschouwd worden als een intensieve gebruiker. In dit geval kan je internetsnelheid tijdens de piekuren tijdelijk verminderd worden (10 Mbps download en 1 Mbps upload) maar je volume blijft onbeperkt.


Dus dat is prima, met die snelheden kun je nog altijd in HD Netflix kijken. Laat maar komen!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ah kijk, dat is dus veranderd. Blijft de vraag wat de piekuren zijn :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Met de Comfort-optie extra surfvolume voor € 5 zou ik wel toekomen, ik zit gemiddeld rond de 350-450GB per maand en een smallband van 3 Mbps is echt niet werkbaar.

Alternatieven zie ik sowieso niet voor iemand die enkel digitale tv en internet wil. Orange is duur zonder mobile abonnement, Proximus is nog altijd een stuk duurder en de prijzen van Telenet zijn helemaal absurd.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

en de betalingswijze via Europese domiciliëring zint me niet...[/quote]
of als er iets mis het zo moeilijk te blokkeren is via online banking , alvast bij mij simpel te blokkeren en te deblokkeren.
denk eerder als het een probleem is , centjes niet in de hand te houden.
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

macamba schreef:
krisken schreef:
macamba schreef: Ik vind het sowieso een geweldig signaal naar Telenet met hun absurde prijzen.. dat je nu aan een scarlet tarief gewoon snel internet kunt hebben.
Scarlet tarief bij Orange?

Volgens mij is het minimum dat je bij Orange kan betalen €49 + €8 = €57 (voor het goedkoopste mobiel abonnement). En dat is enkel Internet + TV.

Terwijl ik bij Scarlet momenteel €45 betaal voor Internet, TV en altijd ongelimiteerd bellen.

Dat is toch een redelijk groot prijsverschil, en dan nog niet rekening gehouden met de telefoon rekening die wij hier thuis zouden hebben zonder dat ongelimiteerd bellen.

Of zie ik iets over het hoofd?
Dimmidice
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2012, 00:21
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hallo, Ik vraag me af hoe het nu eigenlijk zit met scarlet en download caps. deze morgend doe ik mijn mail open en zie ik dit. en Ik heb nog nooit eerder een mail als dit ontvangen terwijl ik praktisch elke maand over die 300GB limiet ga. betekent dit dat ze die 300GB cap binnenkort gaan invoeren?

op hun site staat nog altijd

"Onbeperkt surfen(1)

Dankzij onze snelle VDSL2-technologie maak je met een onbeperkt downloadvolume(1) maximaal gebruikt van je internetverbinding. Snelheid tot 50 Mbps(2) in download en 4 Mbps in upload.

(1) Uitsluitend bestemd voor privé en persoonlijk gebruik. Scarlet behoudt zich het recht voor om de downloadsnelheid te beperken tot 3 Mbps zodra een up- en downloadvolume van 300 GB per maand is bereikt."

maar dat staat er al jaren.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ja, dan gaan ze blijkbaar voor het eind van het jaar doen, een snelheidscap.
Ze spammen u wel veel mailkes zo te zien, 9 mails op 11 minuten.
Dimmidice
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2012, 00:21
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dat vond ik nu ook. zal een fout in hun systeem zijn denk ik. en als ze die cap gaan doen zullen ze snel een klant kwijt zijn hier. dan is alleen de vraag welke ISP is lekker voordelig en goed :/
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Ik volg het nog even op en dan maar de keuze maken om over te stappen naar wat anders. Gelukkig heb ik internet only en lijkt Edpnet mij wel een goed alternatief. Het is dan weer afwachten totdat Proximus deze speler weer kapot concurreert en opslorpt om dan de klant weer dergelijke voorwaarden door de strot te rammen.
Niet dat ik er elke maand vele terabytes door heen jaag maar altijd handig om wat reserve te hebben, 300GB is daar te weinig voor.
Een oneindige strijd sinds de introductie van breedband heb ik de indruk. (@2016)
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Pleuris
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

als er zekerheid is dat je 300GB voor €5 kan bijkopen dat doe ik niet de moeite om te veranderen. Maar die optie zie ik er nu niet meer bijstaan (ook omdat ze nog niet begonnen zijn met de "harde" limiet in te voeren zeker)

39 per maand en daar 5 bij is 44. Een min of meer vergelijkbaar abonnement dat voor mij goed is (dus internet en tv) is bij proximus 66. Dus zolang scarlet blijft bestaan en er geen deftig alternatief is blijf ik.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Dimmidice schreef:Hallo, Ik vraag me af hoe het nu eigenlijk zit met scarlet en download caps.
Goede vraag, sinds Dominique Leroy de CEO geworden is van Scarlet-moederbedrijf Proximus, is er blijkbaar een gewijzigde langetermijnstrategie ingevoerd wat betreft datavolume. Dat blijkt uit de wijzigingen die Scarlet momenteel doorvoert en de wijzigingen die bij Proximus zijn doorgevoerd.
Wat de toekomst nog brengt is onzeker.
Dimmidice schreef:maar dat staat er al jaren.
Neen, die disclaimer is vorig jaar gewijzigd en dit jaar is er een Scarlet-meter ingevoerd met een intimidatie/spam-systeem dat de klant moet overtuigen om minder data te verbruiken.

De strategie is dus duidelijk gericht om de klanten te intimideren en indoctrineren over hun dataverbruik.

Die intimidatie en indoctrinatie wil ik niet, ik wil zorgeloos kunnen internetten. Ik heb dan ook meteen alle waarschuwingen uitgezet via Mijn Scarlet en de dag dat ze effectief smalband zouden invoeren stap ik over naar United Telecom.
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

raf1 schreef:Die intimidatie en indoctrinatie wil ik niet, ik wil zorgeloos kunnen internetten. Ik heb dan ook meteen alle waarschuwingen uitgezet via Mijn Scarlet en de dag dat ze effectief smalband zouden invoeren stap ik over naar United Telecom.
Spijtig dat ze geen TV leveren bij United Telecom. Alles blijkt toch gewoon duurder te zijn dan Scarlet. :(
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Het up & downloadvolume van je internet abonnement (cbxxxxxx) van de afgelopen maand bedroeg
637556 MB.

en nog geen meldingen gekregen... wel scarlet one
de koe zegt boe
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Ik kreeg net deze mail:
Beste klant,

Je hebt 300 GB up- en downloadvolume verbruikt voor je vaste internetverbinding (Scarlet Internet & Telefonie) sinds het begin van je facturatieperiode.

Momenteel wordt er geen snelheidsbeperking toegepast. De informatie hierboven is louter indicatief. Om een optimaal surfcomfort te kunnen garanderen aan al onze gebruikers, zal Scarlet echter een snelheidsbeperking invoeren voor eind 2016.

Bij overschrijding zal de mogelijkheid bestaan om de «Comfort»-optie aan € 5 te activeren. Hiermee kan je weer aan de normale snelheid surfen voor de komende 300 GB.

Met vriendelijke groeten,
Scarlet klantendienst
Ik zit nog steeds op Scarlet One
Afbeelding
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Het ziet er dus naar uit dat Scarlet geen onderscheid zal maken voor One vs. Trio voor volume limieten.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Je hebt dat nog wel maar voor Scarlet is het allemaal hetzelfde.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ja,maar de voordelen zijn al fel geslonken,volgens mij zijn er nog slechts twee,eventueel,als de mogelijkheid er is,een grotere internet snelheid,en natuurlijk Proximus TV,(bij sommigen is dat een groot voordeel,heeft betrekking naar wat voor een tv zenders men kijkt,in het gezin.)mss zijn er nog andere,maar ik heb daar geen weet van.
blixem
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2016, 12:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik was hier niet van op de hoogte, heb de overstap gemaakt van Scarlet naar UT. Ze hebben het bij mij gewoon stiekem gedaan terwijl ik nog een contract had met een onbeperkte volume.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

hier ook Scarlet One en in 'mijn scarlet' staan er nu ook effectief waarschuwingen ingesteld, terwijl ik hierover verder geen enkele communicatie heb ontvangen:

Code: Selecteer alles

Mijn waarschuwingen
De waarschuwingsberichten zijn informatief, en stoppen je verbruik niet. Als je de waarschuwingen uitschakelt, wordt je niet meer op de hoogte gehouden van je verbruik. De monitoring van je verbruik gebeurt niet in real time. Het is dus mogelijk dat de aangegeven volumes afwijken van je werkelijk verbruik.

Lijn	        Adres	         E-mail bij 275 GB	E-mail bij 300 GB	Sms bij 300 GB	Gsm-nummer	E-mailadres	
xxxxxx	      xxxxxxxxx          	Ja	                  Ja             	Ja	      32xxxxxx  	[email protected]
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

blixem schreef:Ik was hier niet van op de hoogte, heb de overstap gemaakt van Scarlet naar UT. Ze hebben het bij mij gewoon stiekem gedaan terwijl ik nog een contract had met een onbeperkte volume.
Normaal stond dit in een factuur/brief die je aankrijg zo is het toch bij mij gegaan ( scarlet one ) maar dat is dus lang geleden en ik ben bij Scarlet gebleven omdat ze het niet toepasten.
tomde
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb vandaag ook zo'n waarschuwingsmail gekregen. Ik vrees dat Scarlet de limiet wel gaat toepassen.
Alleen snap ik hun strategie niet 100%. Het is precies of ze de vooruitgang wel willen, maar langs de andere kant doen ze er alles aan om het de consument moelijker te maken. Eerst mochten de verschillende VSDL modems er wel op, nu wordt er gewerkt met een whitelist.
Het klassiek TV kijken gaat volgens mij in de toekomst verdwijnen. Wat ben je met hoge datasnelheden, dat de datalimiet weer wordt beperkt? België een leuk land, maar op vlak van Telecom zo bekrompen.

Vraagje als ik naar EDPNET zou overstappen? Mijn eigen FritzBox 7490 kan ik nog gebruiken? Of wordt ik daar op een andere manier beknot?
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”