Moest dit eerst geprobeerd hebben natuurlijk
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ja, waarschijnlijk wel, indien vectoring actief is op jouw ROP.ozfunghi schreef: Wij hebben hier een Sagem modem die me ook niet altijd de indruk geeft de snelste te zijn... Is die modem een bottleneck?
En hoe ziet de snelheidsmeter er dan uit bij volume > 300GB? (alles rood, maar -voorlopig - zonder gevolg?)dragonflo schreef:Ik zit over de limiet, maar mijn internet is niet vertraagd.
Er is inderdaad een FUP van 500GB maar dit is gedurende de hele dag. Heeft dus niks te maken met piekuren of daluren.macamba schreef:Ik zie nu ook die meter staan, tijdens de zomermaanden valt het Netflixen en downloaden wel mee maar die 300 gig is soms net wat weinig.
Vogende week komen ze hier Orange installeren.
Dat is met een FUP van 500 gig heb ik begrepen. En buiten de piekuren onbeperkt. Klinkt redelijk.
Ik heb destijds een investering gedaan met die betalende installatiekost van 100 euro.. maar qua snelheidsverbetering in een dorp hoef je van Proximus / Scarlet niet veel verbetering te verwachten, terwijl het kabelnetwerk toch steeds hogere snelheden kan bieden.krisken schreef:Er is inderdaad een FUP van 500GB maar dit is gedurende de hele dag. Heeft dus niks te maken met piekuren of daluren.macamba schreef:Ik zie nu ook die meter staan, tijdens de zomermaanden valt het Netflixen en downloaden wel mee maar die 300 gig is soms net wat weinig.
Vogende week komen ze hier Orange installeren.
Dat is met een FUP van 500 gig heb ik begrepen. En buiten de piekuren onbeperkt. Klinkt redelijk.
Scarlet tarief bij Orange?macamba schreef:krisken schreef:macamba schreef: Ik vind het sowieso een geweldig signaal naar Telenet met hun absurde prijzen.. dat je nu aan een scarlet tarief gewoon snel internet kunt hebben.
Goede vraag, sinds Dominique Leroy de CEO geworden is van Scarlet-moederbedrijf Proximus, is er blijkbaar een gewijzigde langetermijnstrategie ingevoerd wat betreft datavolume. Dat blijkt uit de wijzigingen die Scarlet momenteel doorvoert en de wijzigingen die bij Proximus zijn doorgevoerd.Dimmidice schreef:Hallo, Ik vraag me af hoe het nu eigenlijk zit met scarlet en download caps.
Neen, die disclaimer is vorig jaar gewijzigd en dit jaar is er een Scarlet-meter ingevoerd met een intimidatie/spam-systeem dat de klant moet overtuigen om minder data te verbruiken.Dimmidice schreef:maar dat staat er al jaren.
Spijtig dat ze geen TV leveren bij United Telecom. Alles blijkt toch gewoon duurder te zijn dan Scarlet.raf1 schreef:Die intimidatie en indoctrinatie wil ik niet, ik wil zorgeloos kunnen internetten. Ik heb dan ook meteen alle waarschuwingen uitgezet via Mijn Scarlet en de dag dat ze effectief smalband zouden invoeren stap ik over naar United Telecom.
Ik zit nog steeds op Scarlet OneBeste klant,
Je hebt 300 GB up- en downloadvolume verbruikt voor je vaste internetverbinding (Scarlet Internet & Telefonie) sinds het begin van je facturatieperiode.
Momenteel wordt er geen snelheidsbeperking toegepast. De informatie hierboven is louter indicatief. Om een optimaal surfcomfort te kunnen garanderen aan al onze gebruikers, zal Scarlet echter een snelheidsbeperking invoeren voor eind 2016.
Bij overschrijding zal de mogelijkheid bestaan om de «Comfort»-optie aan € 5 te activeren. Hiermee kan je weer aan de normale snelheid surfen voor de komende 300 GB.
Met vriendelijke groeten,
Scarlet klantendienst
Code: Selecteer alles
Mijn waarschuwingen
De waarschuwingsberichten zijn informatief, en stoppen je verbruik niet. Als je de waarschuwingen uitschakelt, wordt je niet meer op de hoogte gehouden van je verbruik. De monitoring van je verbruik gebeurt niet in real time. Het is dus mogelijk dat de aangegeven volumes afwijken van je werkelijk verbruik.
Lijn Adres E-mail bij 275 GB E-mail bij 300 GB Sms bij 300 GB Gsm-nummer E-mailadres
xxxxxx xxxxxxxxx Ja Ja Ja 32xxxxxx [email protected]
Normaal stond dit in een factuur/brief die je aankrijg zo is het toch bij mij gegaan ( scarlet one ) maar dat is dus lang geleden en ik ben bij Scarlet gebleven omdat ze het niet toepasten.blixem schreef:Ik was hier niet van op de hoogte, heb de overstap gemaakt van Scarlet naar UT. Ze hebben het bij mij gewoon stiekem gedaan terwijl ik nog een contract had met een onbeperkte volume.