Voip nr op 2 locaties gebruiken, welke easy setup hardware
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Volgend dilemma:
Ik moet voor moeder (waar ik eigenlijk zelden contact mee heb) van vriend een nieuwe laptop installeren e.d. Bel haar op haar vast nr. en ze zegt direct....."ge moet hier niet bellen, want ik ben hier zelden".....waarbij ik dacht, waarom neem je dan geen voipnr.?
Dus situatie:
oude woning: praktijk en af en toe 'logeren'. Telenet internet+ telefonie + TV
nieuwe woning: appartement met Belgacom internet + TV (zonder vaste telefoonlijn dacht ik), dus wss. Sagem Fast (voip support)
Voor incoming voip zou ik weepee nemen. Ik wil het wel niet ingewikkeld maken, want het is niet voor mezelf, en geen zin om constant gebeld te worden dat dit & dat niet werkt. Constant remote helpdesk spelen is leuk, maar niet als je uren dingen moet uitpluizen op momenten dat het niet past en dan niets durft te vragen.....omdat het zo onrechtstreeks vriendendienst is.....waar eindigt dat.....En ik spreek hier niet over uurtje iets doen.....
Ze is al blij dat ze geen abbokost meer betaalt, en op 2 verschillende locaties bereikbaar is....
Ik denk dat ze vooral haar gsm gebruikt om te bellen, dus dat nr. zou vooral incoming calls zijn.....
mijn eerste idee is de Linksys SPA-3102/ Obi 100 (misschien dat ik één van deze aanschaf voor mezelf als speelgoedje.....dat ik alles zelf kan uitpluizen)/Gigaset A580IP (geen CNIP): update.....wél CNIP
http://www.home-phones.co.uk/assets/upl ... aSheet.pdf
Maar de vraag nu....op 2 locaties tegelijk kan je niet bereikbaar zijn.....Moet zij dan telkens ze van locatie A naar B verhuist, die router uit de stekker trekken? Of gewoon via dynamic dns de betreffende voipaccount in/uitschakelen
Opgelet: 't moet eenvoudig/plug & play zijn! voor een vrouw van middelbare leeftijd die niet met die zaken bezig is zoals wij.
Dus dan moeten er 2 Linksys'en gekocht worden? of zie ik dat verkeerd....
Extra vraagje: mocht ze op beide locaties Belgacom Tv of Telenet hebben....volstaat het dan met 1 Telenet/Belgacom tv-abbo niet? Ken iemand die box van zoon in gent meenam naar gemeente in West-Vlaanderen.....had gewoon analoge kabelabbo....en hij kon digitv kijken....
Ik kijk al uit naar jullie antwoorden
Ik moet voor moeder (waar ik eigenlijk zelden contact mee heb) van vriend een nieuwe laptop installeren e.d. Bel haar op haar vast nr. en ze zegt direct....."ge moet hier niet bellen, want ik ben hier zelden".....waarbij ik dacht, waarom neem je dan geen voipnr.?
Dus situatie:
oude woning: praktijk en af en toe 'logeren'. Telenet internet+ telefonie + TV
nieuwe woning: appartement met Belgacom internet + TV (zonder vaste telefoonlijn dacht ik), dus wss. Sagem Fast (voip support)
Voor incoming voip zou ik weepee nemen. Ik wil het wel niet ingewikkeld maken, want het is niet voor mezelf, en geen zin om constant gebeld te worden dat dit & dat niet werkt. Constant remote helpdesk spelen is leuk, maar niet als je uren dingen moet uitpluizen op momenten dat het niet past en dan niets durft te vragen.....omdat het zo onrechtstreeks vriendendienst is.....waar eindigt dat.....En ik spreek hier niet over uurtje iets doen.....
Ze is al blij dat ze geen abbokost meer betaalt, en op 2 verschillende locaties bereikbaar is....
Ik denk dat ze vooral haar gsm gebruikt om te bellen, dus dat nr. zou vooral incoming calls zijn.....
mijn eerste idee is de Linksys SPA-3102/ Obi 100 (misschien dat ik één van deze aanschaf voor mezelf als speelgoedje.....dat ik alles zelf kan uitpluizen)/Gigaset A580IP (geen CNIP): update.....wél CNIP
http://www.home-phones.co.uk/assets/upl ... aSheet.pdf
Maar de vraag nu....op 2 locaties tegelijk kan je niet bereikbaar zijn.....Moet zij dan telkens ze van locatie A naar B verhuist, die router uit de stekker trekken? Of gewoon via dynamic dns de betreffende voipaccount in/uitschakelen
Opgelet: 't moet eenvoudig/plug & play zijn! voor een vrouw van middelbare leeftijd die niet met die zaken bezig is zoals wij.
Dus dan moeten er 2 Linksys'en gekocht worden? of zie ik dat verkeerd....
Extra vraagje: mocht ze op beide locaties Belgacom Tv of Telenet hebben....volstaat het dan met 1 Telenet/Belgacom tv-abbo niet? Ken iemand die box van zoon in gent meenam naar gemeente in West-Vlaanderen.....had gewoon analoge kabelabbo....en hij kon digitv kijken....
Ik kijk al uit naar jullie antwoorden
Laatst gewijzigd door satsurfer 29 jul 2011, 17:46, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Je kan met voip perfect op 2 plaatsen bereikbaar zijn. In de sagem/bbox2 steek je gewoon de telefoon in één van de 2 groene aansluitingen, voor de telenet neem je bvb een linksys PAP2T of een andere ATA. Zowel de sagem als de ATA wat configureren voor weepee en klaar
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Bedankt Krisken
als ik op mijn pc met 3CX (softphone) mijn incoming edpnet sip instel en bel....dan moet ik nadien mijn fritzbox 7270 resetten, want anders ben ik niet meer bereikbaar op dat nr.
Als er dan iemand belt, kan je onmogelijk op 2 locaties tegelijk gerinkel horen....idem met SIMkaart gsm....je kan ook niet met 2 SIMkaarten en 1 nr. tegelijkertijd bereikbaar zijn....
Of zie ik dat verkeerd
als ik op mijn pc met 3CX (softphone) mijn incoming edpnet sip instel en bel....dan moet ik nadien mijn fritzbox 7270 resetten, want anders ben ik niet meer bereikbaar op dat nr.
Als er dan iemand belt, kan je onmogelijk op 2 locaties tegelijk gerinkel horen....idem met SIMkaart gsm....je kan ook niet met 2 SIMkaarten en 1 nr. tegelijkertijd bereikbaar zijn....
Of zie ik dat verkeerd
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hoe het met edpnet zit weet ik niet. Maar bij weepee moet je gewoon in elk apparaat dezelfde gegevens intikken voor aan te loggen en ... das alles! Hier werkt dit perfect voor een bevriend koppel die een 09 nummer hebben waar ze thuis mee bereikbaar zijn, maar ook in hun weekendhuisje in de ardennen (op een gewone belgacom comfort lijn). Beiden via een bbox2.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
schitterend...hoe easy kan iets zijn.....'t zal weer aan edpnet liggen....
en dialing rules instellen met Linksys 3102, is dat even makkelijk als bij Fritz? Kunnen bij Siemens DECT ook dialing rules ingesteld worden?
en dialing rules instellen met Linksys 3102, is dat even makkelijk als bij Fritz? Kunnen bij Siemens DECT ook dialing rules ingesteld worden?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Met die linksys heb ik helaas geen ervaring, misschien best hiervoor raad vragen aan philippe.
Overigens : als je vanaf 2 of meer plaatsen registreert gaat de telefoon gewoon op alle plaatsen tegelijk af. Makkelijk!
Overigens : als je vanaf 2 of meer plaatsen registreert gaat de telefoon gewoon op alle plaatsen tegelijk af. Makkelijk!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Opgelet: bij Weepee kan je slechts 1 keer aanmelden per account. Blijkbaar net zoals bij Edpnet. Maar bij Weepee kan je gratis een bijkomende account krijgen die gelinkt is aan het zelfde DID-nr. Zo kan je op 2 plaatsen aanmelden voor het zelfde nummer.
Bij Nomado bv kan je meerdere keren aanmelden op dezelfde account. Het resultaat is uiteindelijk gelijk.
De Linksys is moeilijker te configureren. Het dialplan zit in een script. Het is de eerste keer is het wat meer werk. Daarna gemakkelijker te copieren naar een ander toestel (copy/paste).
Bij Nomado bv kan je meerdere keren aanmelden op dezelfde account. Het resultaat is uiteindelijk gelijk.
De Linksys is moeilijker te configureren. Het dialplan zit in een script. Het is de eerste keer is het wat meer werk. Daarna gemakkelijker te copieren naar een ander toestel (copy/paste).
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
dus 1 keer 17 € betalen voor extra DID nr.?MarkDM schreef:Opgelet: bij Weepee kan je slechts 1 keer aanmelden per account. Blijkbaar net zoals bij Edpnet. Maar bij Weepee kan je gratis een bijkomende account krijgen die gelinkt is aan het zelfde DID-nr. Zo kan je op 2 plaatsen aanmelden voor het zelfde nummer.
Bij Nomado bv kan je meerdere keren aanmelden op dezelfde account. Het resultaat is uiteindelijk gelijk.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
1x voor je lijn, ik denk dat ze die koppeling met een 2de SIP account voor niets doen...satsurfer schreef:dus 1 keer 17 € betalen voor extra DID nr.?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Dus 1 X 17 € voor geografische nummerporteringsatsurfer schreef: 1 x voor je lijn, ik denk dat ze die koppeling met een 2de SIP account voor niets doen...
1 X 17 € voor extra DID nr., die dan gekoppeld wordt aan je andere nr.?
Keuze wordt moeilijker.....als naamweergave geen issue is, misschien toch beter nomado (samen met interessant belpakket)
Alhoewel ze zelf er niet uit zijn of TN nr.'s er in of buiten zitten Hier zegt men: wel inbegrepen....nomado zegt NIET
en die praktijk wordt gerund met zoon op andere locatie...evt. kunnen ze dan 1 nieuw nr. nemen op 3 locaties (nomado cheapest), interessant.
Wat gebeurt er als je opneemt op 1 locatie, telefoon is niet voor jou, en je wilt naar andere locatie doorsturen.....dan kan je gewoon doorverbinden door op ander nr. door te schakelen? (in combinatie met Linksys 3102/fritz/siemens A580IP )
Ben je bij NOmado ook verplicht 1 jaar te blijven (je betaalt éénmalig 60 € + porteringskosten)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
ze doen die koppeling (DID = punt A = Punt B) gratis... maar je kunt dan niet van punt A naar punt B bellen en omgekeerd...je komt dan blijkbaar direct op de voicemail terecht?
een andere mogelijkheid is om haar een android telefoon <200 euro te geven...met daarop een "sip" client...
ik geloof dat een "nokia" smartphone van <100euro ook mogelijk is...
via "wifi" connecteert het dan op een van de 2 locaties...
en als je belt op haar vast nr ...zal haar gsm rinkelen... of ze nu op punt a of op punt b zit
gewoon zien dat ze hare oplader niet vergeet.... of op punt B laat liggen
een andere mogelijkheid is om haar een android telefoon <200 euro te geven...met daarop een "sip" client...
ik geloof dat een "nokia" smartphone van <100euro ook mogelijk is...
via "wifi" connecteert het dan op een van de 2 locaties...
en als je belt op haar vast nr ...zal haar gsm rinkelen... of ze nu op punt a of op punt b zit
gewoon zien dat ze hare oplader niet vergeet.... of op punt B laat liggen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Hoogst waarschijnlijk kan je wel van de ene naar de andere locatie bellen. Ik heb er met Weepee vroeger over gemaild. Als telefoon 1 bezet is dan belt de andere zei hij. Enkele bezettoon of voicemail als BEIDE bezet of onbereikbaar zijn.
En die tweede account is gratis. Je moet alleen de link naar je DID-nummer aanvragen via mail/ticket. Dat kan je niet zelf via hun website. Het blijft dus 17€ in totaal voor 2 of meerdere accounts voor 1 did-nummer.
En die tweede account is gratis. Je moet alleen de link naar je DID-nummer aanvragen via mail/ticket. Dat kan je niet zelf via hun website. Het blijft dus 17€ in totaal voor 2 of meerdere accounts voor 1 did-nummer.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Krisken,krisken schreef:Maar bij weepee moet je gewoon in elk apparaat dezelfde gegevens intikken voor aan te loggen en ... das alles!
Voo zover ik weet werkt dit bij WeePee niet: je zal maar op een plaats bereikbaar zijn, namelijk waar je het laatst bent geregistreerd. De telefoon zal dus om de zoveel minuten alleen op plaats A of plaats B bellen ...
Dit is correct. Neem gewoon 2 accounts met dezelfde DID (bv geporteerd nummer).MarkDM schreef:Opgelet: bij Weepee kan je slechts 1 keer aanmelden per account. Blijkbaar net zoals bij Edpnet. Maar bij Weepee kan je gratis een bijkomende account krijgen die gelinkt is aan het zelfde DID-nr. Zo kan je op 2 plaatsen aanmelden voor het zelfde nummer.
- - de telefoon zal op beide plaatsen bellen.
- de eerste die opneemt zal het gesprek krijgen.
- de tweede locatie kan nog steeds zelf bellen terwijl eerste locatie in gesprek is.
- als de eerste locatie in gesprek is, zullen binnenkomende gesprekken op de tweede locatie bellen.
- je kan naar mekaar bellen via het interne WeePee nummer (32990900aaaa > 32990900bbbb). Voor het gemak kan je iedere locatie een verkort nummer toekennen, vb 20 = locatie 1, 21 = locatie 2.
Dat is een goede vraag. Volgens mij kan je inderdaad doorschakelen naar het interne WeePee nummer van de andere locatie (vb via de verkorte nummers).satsurfer schreef:Wat gebeurt er als je opneemt op 1 locatie, telefoon is niet voor jou, en je wilt naar andere locatie doorsturen
Je kan ook gewoon vragen of ze onmiddelijk terugbellen, en zeggen dat je niet zal opnemen voor de andere heeft opgenomen .
Ja dat klinkt bekend in de oren .satsurfer schreef:Constant remote helpdesk spelen is leuk, maar niet als je uren dingen moet uitpluizen op momenten dat het niet past en dan niets durft te vragen.....omdat het zo onrechtstreeks vriendendienst is.....waar eindigt dat.....En ik spreek hier niet over uurtje iets doen.....
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
eventjes om 23.30 u. een online Chat op nomado gedaan (technical support in Engels en klantensupport!)
een samenvatting van de antwoorden:
CNIP
"CNIP will be implemented soon for our Business users."
Dus CNIP zal enkel voor Business users zijn?
"Of course for customers as well but after having launch for Businesses.'
Op mijn vraag of ze HD codecs (vb G722) gebruiken:
"We do not support Video calling right now. However, you can get software deployed by us on your server to have video calling feature.
Yes, You can use DID nr on multiple locations at same time."
G.729a, G.711, GSM are supported
Yes, possible for DID on more locations
satsurfer: The phone rings on 3 locations?
nomado technische helpdesk: Yes, if you need to get it configured, we will do it
satsurfer:
What if you have a phone call, you answer on place 1.....can someone else call with the phone on place 2?
nomado technische helpdesk:
You can have upto 3 incoming and 3 outgoing simultaneous calls.
mijn opmerking dat handleiding voor Linksys SPA 3102 op site staat, maar als je dan bij manuals kijkt....er niets staat van manual van die router
nomado technische helpdesk:
"Since the launch of live technical chat support, many of the documentations are removed. "
For all your assistance, Live chat technical support is available
Dan wordt er iemand van de klantendienst in de chatroom gehaald (geen technische vragen)
kosten DID nummer
nomado helpdesk: in the globepack, the 24 € for a DID number is included
nomado helpdesk: yes, but since you are porting your number, we will not assign you new number anymore
nomado helpdesk: in return, you do not need to pay for the maintenance fee of 24 euro for keeping your number with Nomado
m.a.w. in die globe pack zit je 24 € voor je DID nr., als je prepaid werkt, moet je 24 €/jaar betalen
nomado helpdesk: It's 24 € yearly also for keeping your ported number with Nomado
Do you also have to pay 24 € if you take a globe pack?
nomado helpdesk:
"not anymore"
"since we will not assign you new number, we will not let you pay for keeping your number"
satsurfer: "I tought...the 24 € is to pay yearly with prepaid customers"
nomado helpdesk: that is for the DID, wether prepaid or plan the customer has to pay for the DID yearly. if they get Globe BE, the cost of DID is already part of the package. so if you have Globe BE this year, if after 12 months you do not need Globe BE anymore but want to keep the DID, you only need to pay for the DID
nomado helpdesk: "if you choose prepaid, you have to pay for the number for 24 euros"
satsurfer: "I would choose the pack ....yearly...."
nomado helpdesk: "most of our customers do that"
Telenetnummers
satsurfer: a couple of days ago you answered my that Telenet (Belgium) landline numbers aren't included in the globepack
Nomado:
that is correct
Nomado:
if you want to call Telenet, you need to have load credit and it will be charge per minute
satsurfer: So with one account (ported residential number to DID) I can receive on 3 locations calls and place 3 outgoing calls...
Nomado:
yes
satsurfer:
and to finish (a lot of questions).....If I take globepack BE, I pay for number porting.....If I'm not satisfied for one or other reason.....can I leave without any extra costs?
nomado helpdesk:
yes, no cancellation fee
terug zonder dat ik het gezien had: technische support:
tijdsduur nummerportering
Nomado (technisch): Portation usually takes 15 days. It does complete before the mentioned time normally. but your services wont be interrupted.
helpdesk (standaard):
it takes 10-14 days to transfer the number, it depends on the current provider how soon they can release your number.
technische:
You will continue receiving call via previous provider until ported. Once ported, there can be no downtime at all or there will be a downtime of 15 minutes.
wat mij betreft....Nog een tijdje wachten (als CNIP en HD codecs geïmplementeerd zijn, fritz zal wel niet volgen )....en ze zijn een geduchte concurrent van weepee:
grote pluspunten:
- pack met 500 belminuten incl. DID nr. : 5 €/maand (als je de tarieven + connectiekosten van weepee bekijkt..... )
Ik weet het, voor sommige is 500' belachelijk weinig, maar voor mij al veel te veel.....
Er gaat wel eens een dag komen, dat weepee wakker wordt en beseft dat iedereen ze gebruikt voor inbound, en outgoing de betamax klonen gebruikt. en dat dit te weinig oplevert om de kosten te dekken.....
- 3 incoming/3 outgoing tegelijkertijd (ook bij weepee?)
- NO CANCELLATION FEE (bij weepee: 350 € als je binnen het jaar vertrekt)
- online support tot 00.00 u. (niet dat dit echt noodzakelijk is), allee, zal zeker geen factor zijn in mijn beslissing...
een samenvatting van de antwoorden:
CNIP
"CNIP will be implemented soon for our Business users."
Dus CNIP zal enkel voor Business users zijn?
"Of course for customers as well but after having launch for Businesses.'
Op mijn vraag of ze HD codecs (vb G722) gebruiken:
"We do not support Video calling right now. However, you can get software deployed by us on your server to have video calling feature.
Yes, You can use DID nr on multiple locations at same time."
G.729a, G.711, GSM are supported
Yes, possible for DID on more locations
satsurfer: The phone rings on 3 locations?
nomado technische helpdesk: Yes, if you need to get it configured, we will do it
satsurfer:
What if you have a phone call, you answer on place 1.....can someone else call with the phone on place 2?
nomado technische helpdesk:
You can have upto 3 incoming and 3 outgoing simultaneous calls.
mijn opmerking dat handleiding voor Linksys SPA 3102 op site staat, maar als je dan bij manuals kijkt....er niets staat van manual van die router
nomado technische helpdesk:
"Since the launch of live technical chat support, many of the documentations are removed. "
For all your assistance, Live chat technical support is available
Dan wordt er iemand van de klantendienst in de chatroom gehaald (geen technische vragen)
kosten DID nummer
nomado helpdesk: in the globepack, the 24 € for a DID number is included
nomado helpdesk: yes, but since you are porting your number, we will not assign you new number anymore
nomado helpdesk: in return, you do not need to pay for the maintenance fee of 24 euro for keeping your number with Nomado
m.a.w. in die globe pack zit je 24 € voor je DID nr., als je prepaid werkt, moet je 24 €/jaar betalen
nomado helpdesk: It's 24 € yearly also for keeping your ported number with Nomado
Do you also have to pay 24 € if you take a globe pack?
nomado helpdesk:
"not anymore"
"since we will not assign you new number, we will not let you pay for keeping your number"
satsurfer: "I tought...the 24 € is to pay yearly with prepaid customers"
nomado helpdesk: that is for the DID, wether prepaid or plan the customer has to pay for the DID yearly. if they get Globe BE, the cost of DID is already part of the package. so if you have Globe BE this year, if after 12 months you do not need Globe BE anymore but want to keep the DID, you only need to pay for the DID
nomado helpdesk: "if you choose prepaid, you have to pay for the number for 24 euros"
satsurfer: "I would choose the pack ....yearly...."
nomado helpdesk: "most of our customers do that"
Telenetnummers
satsurfer: a couple of days ago you answered my that Telenet (Belgium) landline numbers aren't included in the globepack
Nomado:
that is correct
Nomado:
if you want to call Telenet, you need to have load credit and it will be charge per minute
satsurfer: So with one account (ported residential number to DID) I can receive on 3 locations calls and place 3 outgoing calls...
Nomado:
yes
satsurfer:
and to finish (a lot of questions).....If I take globepack BE, I pay for number porting.....If I'm not satisfied for one or other reason.....can I leave without any extra costs?
nomado helpdesk:
yes, no cancellation fee
terug zonder dat ik het gezien had: technische support:
tijdsduur nummerportering
Nomado (technisch): Portation usually takes 15 days. It does complete before the mentioned time normally. but your services wont be interrupted.
helpdesk (standaard):
it takes 10-14 days to transfer the number, it depends on the current provider how soon they can release your number.
technische:
You will continue receiving call via previous provider until ported. Once ported, there can be no downtime at all or there will be a downtime of 15 minutes.
wat mij betreft....Nog een tijdje wachten (als CNIP en HD codecs geïmplementeerd zijn, fritz zal wel niet volgen )....en ze zijn een geduchte concurrent van weepee:
grote pluspunten:
- pack met 500 belminuten incl. DID nr. : 5 €/maand (als je de tarieven + connectiekosten van weepee bekijkt..... )
Ik weet het, voor sommige is 500' belachelijk weinig, maar voor mij al veel te veel.....
Er gaat wel eens een dag komen, dat weepee wakker wordt en beseft dat iedereen ze gebruikt voor inbound, en outgoing de betamax klonen gebruikt. en dat dit te weinig oplevert om de kosten te dekken.....
- 3 incoming/3 outgoing tegelijkertijd (ook bij weepee?)
- NO CANCELLATION FEE (bij weepee: 350 € als je binnen het jaar vertrekt)
- online support tot 00.00 u. (niet dat dit echt noodzakelijk is), allee, zal zeker geen factor zijn in mijn beslissing...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Heel interessante informatie. Global BE pakket leek goedkoop om te nemen, maar blijkt heel duur uit te komen omdat Telenet nummers buiten dat pakket van die 500 min te vallen. Dan toch nog eens 3Stars en Weepee bekijken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik heb een disco lijn bij BGC en een internet aansluiting bij EDPnet. Ik was even de discussie hier aan het volgen over Nomado en hun goedkoop tarief voor een overgedragen telefoonnummer. Live chat bij Nomado erbij gehaald en ik moet tot de conclusie komen dat een telefoonnummer bij Nomado nemen uiteindelijk qua prijs voor mij hetzelfde blijft als wat ik nu betaal. Ik was hier in de veronderstelling dat het telefoonnummer automatisch gekoppeld was aan je fysieke lijn en dat je dus maar 2 euro per maand voor je telefoonlijn bij Nomado zou moeten betalen. Helaas is dat niet het geval. Ik zou dan raw copper bij mijn provider moeten nemen à rato van een slordige 10 euro per maand en daarbij 2 euro per maand voor mijn telefoonnummer bij Nomado. Totaalprijs 12 euro per maand en mij eerst door een boel administratieve rompslomp moeten worstelen daar waar ik nu 1 euro meer betaal en niks moet doen. Dan laat ik liever alles bij het oude: disco lijn bij Belgacom en ADSL account bij EDPnet.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Bij Weepee weten ze maar al te goed dat een deel klanten via Betamax belt. Ze volgen het forum hier. Ik heb hem al expliciet gemaild en gevraagd ook een pakket uit te brengen. Maar hij wil het DID-nummer gratis houden. Dus moeten wij er geen gewetensbezwaren over hebben.satsurfer schreef:wat mij betreft....Nog een tijdje wachten (als CNIP en HD codecs geïmplementeerd zijn, fritz zal wel niet volgen )....en ze zijn een geduchte concurrent van weepee:
grote pluspunten:
- pack met 500 belminuten incl. DID nr. : 5 €/maand (als je de tarieven + connectiekosten van weepee bekijkt..... )
Ik weet het, voor sommige is 500' belachelijk weinig, maar voor mij al veel te veel.....
Er gaat wel eens een dag komen, dat weepee wakker wordt en beseft dat iedereen ze gebruikt voor inbound, en outgoing de betamax klonen gebruikt. en dat dit te weinig oplevert om de kosten te dekken.....
- 3 incoming/3 outgoing tegelijkertijd (ook bij weepee?)
- NO CANCELLATION FEE (bij weepee: 350 € als je binnen het jaar vertrekt)
- online support tot 00.00 u. (niet dat dit echt noodzakelijk is), allee, zal zeker geen factor zijn in mijn beslissing...
Over die cancellation fee zou ik geen probleem maken: het abonnement is toch gratis. Gewoon wachten tot je jaar om is.
Een groot nadeel van Nomado (voor mij) is dat je de voice-mail niet kan uitschakelen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
MarkDM schreef:Een groot nadeel van Nomado (voor mij) is dat je de voice-mail niet kan uitschakelen.
Dit kan dus wél.....pauwelyn schreef:Bij mij gaan Telenet nummers van de 500 minuten af. En de voicemail kun je afzetten
Laatst gewijzigd door satsurfer 26 jul 2011, 12:23, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Gevraagd of ik op raw copper omgeschakeld wordt als ik mijn nummer porteer van Edpnet naar andere SIP.
Momenteel Edpnet Telephony (10 €). Morgen wordt mijn Plus Pack (5 €/maand) beëindigd (na geen oplossingen ivm echo op de lijn)
"Naar aanleiding van uw bericht willen we u melden dat uw EDPnet Telephony in ons systeem actief blijft tenzij u het telefoonabonnement zelf vraagt stop te zetten.
Dus, zelfs als uw nummer naar een andere operator wordt geporteerd, blijft uw abonnement actief in ons systeem."
Momenteel Edpnet Telephony (10 €). Morgen wordt mijn Plus Pack (5 €/maand) beëindigd (na geen oplossingen ivm echo op de lijn)
"Naar aanleiding van uw bericht willen we u melden dat uw EDPnet Telephony in ons systeem actief blijft tenzij u het telefoonabonnement zelf vraagt stop te zetten.
Dus, zelfs als uw nummer naar een andere operator wordt geporteerd, blijft uw abonnement actief in ons systeem."
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik had vorige jaar een test-account bij Nomado. Ik vond niet hoe ik de voicemail kan deactiveren. Hun support heeft me toen dikwijls naast de kwestie geantwoord en ontweken. Uiteindelijk gaven ze toe dat het niet kon ge-deactiveerd worden.satsurfer schreef:MarkDM schreef:Een groot nadeel van Nomado (voor mij) is dat je de voice-mail niet kan uitschakelen.Dit kan dus wél.....pauwelyn schreef:Bij mij gaan Telenet nummers van de 500 minuten af. En de voicemail kun je afzetten
Enkele dagen geleden heb ik een nieuwe account gemaakt (die van vorig jaar waren vervallen). Dat lukte niet: de bevestigings-sms heb ik niet gekregen. Ik heb dat gemeld en kreeg een activatiecode per mail. Maar die werkte ook niet. Dan maar opgegeven. Ik kan dus niet testen of er werkelijk iets veranderd is t.o.v. vorig jaar.
Ik weet alleen dat Nomado hun activatie-procedure en de support niet goed werken ! En ook om alle andere hier aangehaalde redenen blijf ik er weg (CNIP, Telenet-nummers). Het enige die me er aantrekt is het Globe-pakket. 't Is heel spijtig dat Weepee dat niet heeft.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik heb dus weer een testaccount gemaakt. Jullie mogen mij eens uitleggen hoe je die voicemail kan uitschakelen !satsurfer schreef:MarkDM schreef:Een groot nadeel van Nomado (voor mij) is dat je de voice-mail niet kan uitschakelen.Dit kan dus wél.....pauwelyn schreef:Bij mij gaan Telenet nummers van de 500 minuten af. En de voicemail kun je afzetten
Titel van hun config-page : I'm always reachable. Dat zegt al genoeg.
Nergens 'BUSY' te vinden.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Ik heb een telefoontje van weepee gekregen ivm mijn vragen....
om op 2 plaatsen bereikbaar te zijn:
je maakt 2 SIP of gigaset accounts (belwaarde opzetten) aan en 1 X forwarding account.
Als je gigaset's neemt, is het gewoon plug and play.....aanpluggen aan router....10 cijferige code invullen....en that's it....
[url]http://weepeetelecom.eu/support/howto/a580ip/
[/url]je moet ook nog je nr. laten doorschakelen naar andere account.
2 accounts is 2 X 25 € belwaarde opzetten.
Je kan rechtstreeks bellen naar andere account, had ik begrepen.
0 € kosten (behalve nummerportering)
Zij configureren dit, dat je op 2 nummers bereikbaar bent.....
Daar ze bbox 2 router heeft op 1 locatie, stelde ik 1 ATA of gigaset ipv 2. Weepee zei dat die bbox'en soms de gegevens wissen van het voip gedeelte.....Ik heb ook geen zo'n goede ervaringen met sagem/bbox2,.....tegen dat zo'n toestel de instellingen opslaat, zijn we 1 uur verder
om op 2 plaatsen bereikbaar te zijn:
je maakt 2 SIP of gigaset accounts (belwaarde opzetten) aan en 1 X forwarding account.
Als je gigaset's neemt, is het gewoon plug and play.....aanpluggen aan router....10 cijferige code invullen....en that's it....
[url]http://weepeetelecom.eu/support/howto/a580ip/
[/url]je moet ook nog je nr. laten doorschakelen naar andere account.
2 accounts is 2 X 25 € belwaarde opzetten.
Je kan rechtstreeks bellen naar andere account, had ik begrepen.
0 € kosten (behalve nummerportering)
Zij configureren dit, dat je op 2 nummers bereikbaar bent.....
Daar ze bbox 2 router heeft op 1 locatie, stelde ik 1 ATA of gigaset ipv 2. Weepee zei dat die bbox'en soms de gegevens wissen van het voip gedeelte.....Ik heb ook geen zo'n goede ervaringen met sagem/bbox2,.....tegen dat zo'n toestel de instellingen opslaat, zijn we 1 uur verder
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat van die 2 x 25 EUR begrijp ik niet. Ik denk niet dat WeePee jou dat op die manier uitgelegd heeft.satsurfer schreef: om op 2 plaatsen bereikbaar te zijn:
je maakt 2 SIP of gigaset accounts (belwaarde opzetten) aan en 1 X forwarding account.
.../...
2 accounts is 2 X 25 € belwaarde opzetten.
- a) belwaarde heb je alleen nodig als je met die accounts wil uitbellen. Bij het aanmaken krijg je sowieso 2 EUR belkrediet per account.
b) je kan 20 EUR belkrediet kopen (vb 4 vouchers van 5 EUR), en dit belkrediet verdelen over jouw accounts (vb 2 x 10 EUR).
c) de forwarding account heeft geen belkrediet nodig (alleen inkomende calls), maar hierop komen wel de eventuele kosten van je nummerportatie.
d) je kan ook alle accounts laten bundelen in een PRO account, dan komt al je belkrediet samen, en hoef je geen aparte accounts te bevoorraden.
In de bovengenoemde methode moet WeePee niets configureren: de gebruiker stelt zelf in naar welke account(s) de oproepen doorgeschakeld moeten worden.satsurfer schreef:Zij configureren dit, dat je op 2 nummers bereikbaar bent.....
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Philippe, ik zal jou zeker NOOIT tegensprekenphilippe_d schreef:Dat van die 2 x 25 EUR begrijp ik niet. Ik denk niet dat WeePee jou dat op die manier uitgelegd heeft.
- a) belwaarde heb je alleen nodig als je met die accounts wil uitbellen. Bij het aanmaken krijg je sowieso 2 EUR belkrediet per account.
b) je kan 20 EUR belkrediet kopen (vb 4 vouchers van 5 EUR), en dit belkrediet verdelen over jouw accounts (vb 2 x 10 EUR).
c) de forwarding account heeft geen belkrediet nodig (alleen inkomende calls), maar hierop komen wel de eventuele kosten van je nummerportatie.
d) je kan ook alle accounts laten bundelen in een PRO account, dan komt al je belkrediet samen, en hoef je geen aparte accounts te bevoorraden.
a+b) Ik zei: "dan moet je er 25 € opzetten"....en hij zei: da's wel de minimum voucher. Hij heeft toch geen reclame gemaakt dat het gesplit mag worden. Bedoeling is wel dat je uitbelt
d) en wat kost dit?
Kan je deze account via 1 login dan ook beheren? Nu moet je 3 accounts 'beheren'
via nomado heb je maar 1 account nodig....
satsurfer schreef:Zij configureren dit, dat je op 2 nummers bereikbaar bent.....
Toch heeft hij gezegd dat hij nog iets zou configureren.....ik snapte het ook niet, daar je al een forwarding account aanmaakt.....philippe_d schreef:In de bovengenoemde methode moet WeePee niets configureren: de gebruiker stelt zelf in naar welke account(s) de oproepen doorgeschakeld moeten worden.
Morgen leg ik de configuratie uit aan mijn vriend, die dan moet beslissen wat hij zal kiezen en hoe.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Eén voucher van 25 EUR kan je natuurlijk niet splisten, maar je kan ook 4 vouchers van 5 EUR kopen, of 2 vouchers van 10 EUR. Je kan deze vouchers gebruiken op gelijk welke account (en zelfs doorverkopen).satsurfer schreef:a+b) Ik zei: "dan moet je er 25 € opzetten"....en hij zei: da's wel de minimum voucher. Hij heeft toch geen reclame gemaakt dat het gesplit mag worden. Bedoeling is wel dat je uitbelt
Vergelijk het met het kopen van een GSM herlaadkaart. Als je 2 kaarten koopt van 10 EUR kan je daarmee toch ook 2 verschillende GSM's herladen .
- dat kost niets, je belwaarde wordt gewoon samengevoegd.satsurfer schreef:d) en wat kost dit?
Kan je deze account via 1 login dan ook beheren? Nu moet je 3 accounts 'beheren'
- je blijft voor iedere account een aparte login hebben, zodat je voor iedere account ook aparte instellingen kan kiezen.
- de belwaarde beheer je via één willekeurige account (gezien alle accounts de belwaarde sharen).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
@ MarkDM
jouw vraag speciaal nog eens voorgelegd aan nomado
satsurfer:
I just have a college who had an account last year, who complaint he couldn't deactivate voice mail....
Alex:
Ofcourse. Voicemail can be deactivated but since a home/residential user does not have PBX subscription, they have to request on chat for such queries.
satsurfer:
support tried to avoid answering on the question, but in the end had to admit, it couldn't be desactived
Alex:
I am sure there is some misunderstanding.
Alex:
It can deactivate on customer's request.
hem jouw screenshot verstuurd....
Alex:
As I stated, users do not having PBX subscription must have to request via chat
Alex:
He is trying to de-activate it via account control panel which as restrict set of features designed for ease of typical end users.
satsurfer:
okay....i'll tell him....thanks again
jouw vraag speciaal nog eens voorgelegd aan nomado
satsurfer:
I just have a college who had an account last year, who complaint he couldn't deactivate voice mail....
Alex:
Ofcourse. Voicemail can be deactivated but since a home/residential user does not have PBX subscription, they have to request on chat for such queries.
satsurfer:
support tried to avoid answering on the question, but in the end had to admit, it couldn't be desactived
Alex:
I am sure there is some misunderstanding.
Alex:
It can deactivate on customer's request.
hem jouw screenshot verstuurd....
Alex:
As I stated, users do not having PBX subscription must have to request via chat
Alex:
He is trying to de-activate it via account control panel which as restrict set of features designed for ease of typical end users.
satsurfer:
okay....i'll tell him....thanks again
-
- ISP Official
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 23:36
- Bedankt: 14 keer
Besten,
Het klopt dat we nog wat moeten doen, namelijk:
1) Uw nummer koppelen aan de forwarding account
2) Uw nummer screened activeren op de 2 SIP accounts
Zoals Philippe zegt is het inderdaad mogelijk om de 4 X 5 euro vouchers te gebruiken (hier had ik niet aan gedacht )
Verder kan je inderdaad kiezen om een PRO account te gebruiken als je de kredieten van de 3 accounts wenst te bundelen, let wel dat je dan 1 cent per call betaalt voor onnet gesprekken.
MVG
WeePee
Het klopt dat we nog wat moeten doen, namelijk:
1) Uw nummer koppelen aan de forwarding account
2) Uw nummer screened activeren op de 2 SIP accounts
Zoals Philippe zegt is het inderdaad mogelijk om de 4 X 5 euro vouchers te gebruiken (hier had ik niet aan gedacht )
Verder kan je inderdaad kiezen om een PRO account te gebruiken als je de kredieten van de 3 accounts wenst te bundelen, let wel dat je dan 1 cent per call betaalt voor onnet gesprekken.
MVG
WeePee
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
graag wat duidelijker a.u.b.....wat is het verschil met geen pro account? 1 cent bovenop de tarieven op de site om accounts te bundelen? thx satsurferpeewee_power schreef: Verder kan je inderdaad kiezen om een PRO account te gebruiken als je de kredieten van de 3 accounts wenst te bundelen, let wel dat je dan 1 cent per call betaalt voor onnet gesprekken.
WeePee
[ Post made via mobile device ]
-
- ISP Official
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 23:36
- Bedankt: 14 keer
Beste satsurfer,
Neen het verschil is dat onnet gesprekken niet langer gratis zijn, maar 1 cent per gesprek. Voor alle andere nummers is er geen verschil in kost.
MVG
Andrew
Neen het verschil is dat onnet gesprekken niet langer gratis zijn, maar 1 cent per gesprek. Voor alle andere nummers is er geen verschil in kost.
MVG
Andrew
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
@satsurfer
ter verduidelijking:
In het WeePee jargon betekent "onnet" gesprekken van WeePee naar WeePee (die normaal gratis zijn) .
ter verduidelijking:
In het WeePee jargon betekent "onnet" gesprekken van WeePee naar WeePee (die normaal gratis zijn) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Dacht aan gesprekken op & via het Weepee netwerk.philippe_d schreef:@satsurfer
ter verduidelijking:
In het WeePee jargon betekent "onnet" gesprekken van WeePee naar WeePee (die normaal gratis zijn) .
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Heb nu 2 Gigaset accounts aangemaakt + 1 forwarding account.
Door foutje van mijnentwege....heb ik de 2 accounts op 1 adres gezet....in theorie moet het op 2 verschillende adressen (identiek nr.)
Je maakt account aan, drukte dan 'opnieuw', en onmiddellijk krijg je nieuwe accountnr. met zelfde adresgegegevens.
Maar eigenlijk maakt dit niet veel uit.
Dus op account 1&2 zal uitgebeld worden
moet ingesteld staan dat hij doorschakelt naar gsm als niet wordt opgenomen op beide locaties.
Moet dit op 1 van beide accounts? Bij de FW heb ik dit niet teruggevonden
Er staat 'Doorschakel configuratie' bij FW account (daar heb ik beide accountnr.'s ingevuld)
Dus op FW moet er eigenlijk maar 5 € staan, want daar gaat nooit saldo af?
dank voor uw antwoorden
Door foutje van mijnentwege....heb ik de 2 accounts op 1 adres gezet....in theorie moet het op 2 verschillende adressen (identiek nr.)
Je maakt account aan, drukte dan 'opnieuw', en onmiddellijk krijg je nieuwe accountnr. met zelfde adresgegegevens.
Maar eigenlijk maakt dit niet veel uit.
Dus op account 1&2 zal uitgebeld worden
moet ingesteld staan dat hij doorschakelt naar gsm als niet wordt opgenomen op beide locaties.
Moet dit op 1 van beide accounts? Bij de FW heb ik dit niet teruggevonden
Er staat 'Doorschakel configuratie' bij FW account (daar heb ik beide accountnr.'s ingevuld)
Dus op FW moet er eigenlijk maar 5 € staan, want daar gaat nooit saldo af?
dank voor uw antwoorden
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
* Wat de adressen betreft, maakt het niet zoveel uit. Maar je kan een eventuele correctie per e-mail doorgeven aan WeePee.
* In de forward account moet je de nummers zetten van de 2 Gigaset accounts, gescheiden met een komma.
* In de 2 Gigaset accounts kan je een call forwarding naar GSM instellen, waarschhijnlijk is het genoeg als je dat in één van die accounts doet. Ik zou ze wel op een verschillende tijd zetten (vb 20 sec en 25 sec), anders bellen ze misschien gelijktijdig naar de GSM ?
* Indien je de 3 accounts niet linkt, maar afzonderlijk wil beheren, heb je volgend krediet nodig:
* In de forward account moet je de nummers zetten van de 2 Gigaset accounts, gescheiden met een komma.
* In de 2 Gigaset accounts kan je een call forwarding naar GSM instellen, waarschhijnlijk is het genoeg als je dat in één van die accounts doet. Ik zou ze wel op een verschillende tijd zetten (vb 20 sec en 25 sec), anders bellen ze misschien gelijktijdig naar de GSM ?
* Indien je de 3 accounts niet linkt, maar afzonderlijk wil beheren, heb je volgend krediet nodig:
- - op de forwarding account éénmalig 18 EUR om een nummer te kopen, verder geen belkrediet nodig, gezien van hier niet uitgebeld zal worden.
- op de 2 Gigaset accounts heb je geld nodig om uit te bellen, en om de doorschakeling naar GSM te betalen
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
zal het zo laten, naderhand is het eigenlijk geen probleem. Toch 1 en dezelfde nummer in functie van bedrijf. Is zelfs beter dan mijn eerste denkpistephilippe_d schreef:* Wat de adressen betreft, maakt het niet zoveel uit. Maar je kan een eventuele correctie per e-mail doorgeven aan WeePee.
had ik ook zo gedaan, omdat het veld mij anders leek dan in de SIP accountsphilippe_d schreef:* In de forward account moet je de nummers zetten van de 2 Gigaset accounts, gescheiden met een komma.
Weepee had mij ook op gsm teruggebeld. Had die vraag gesteld, en hij zei eerst dat dit al iets gecompliceerder was en eigenlijk PBX veronderstelde....philippe_d schreef:* In de 2 Gigaset accounts kan je een call forwarding naar GSM instellen, waarschhijnlijk is het genoeg als je dat in één van die accounts doet. Ik zou ze wel op een verschillende tijd zetten (vb 20 sec en 25 sec), anders bellen ze misschien gelijktijdig naar de GSM ?
Ik zei dat je toch in de webtool dit kan instellen? Ik had de indruk dat hij ook niet 100% zeker wist of dit zou werken, maar stelde voor bij 1 account dit doorschakelen op te zetten...
ga ze niet bundelen voor die onnet kost (als ze het zouden gebruiken) Zal nog moeten uitpluizen hoe je van account 1 naar 2 onnet belt via gigaset.philippe_d schreef:* Indien je de 3 accounts niet linkt, maar afzonderlijk wil beheren, heb je volgend krediet nodig:
- - op de forwarding account éénmalig 18 EUR om een nummer te kopen, verder geen belkrediet nodig, gezien van hier niet uitgebeld zal worden.
- op de 2 Gigaset accounts heb je geld nodig om uit te bellen, en om de doorschakeling naar GSM te betalen
2 accounts opladen is niet zo moeilijk hé? als ik beiden afweeg, vind ik toch dat voordeel overweegt naar 'niet bundelen'.
Dus de nummeroverdacht vraag ik via de FW account aan (eerst moet ik Gigasets in handen hebben)? Dan laad ik 20 € op (2+20= 22 €). Voucher van 15 € is net 1 € te weinig.
en 2 X op de gigaset accounts.....
Dat screenen moet toch niet via het IP-adres zijn waar ze uiteindelijk gaan terechtkomen? Ik zou ze thuis instellen, en kijken of alles werkt....(gewoon uitbellen, indien ok....gewoon installeren ter plaatse...en als ze geen signaal meer heeft op pstn, die gigasets gebruiken?)philippe_d schreef:* WeePee moet dan nog je Gigaset accounts "screenen" met je telefoonnummer.
de gigaset A580 IP zijn bij leverancier uitgeput....voorlopig nog geen leveringsdatum (misschien a.s. donderdag meer info)
was net ideaal, persoon was op reis volgende week (en ik had wat tijd deze week)...ondertussen was nummerportering in orde.....
ofwel moet ik in lokale Saturn (4 km. van mijn deur) setje(s) halen.....(alléé, k' gun het weepee meer)
Kan je dan ook werken met die 'Provisioning code' van weepee mocht je bij Saturn er kopen? Wil max. 2 weken wachten, anders koop ik ze elders....
Spijtig dat ze maar 1 modelleke hebben en zo weinig stock.....
Bedankt Philippe voor de gedetailleerde info wederom
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Met "screenen" bedoel ik het meesturen van een telefoonnummer.satsurfer schreef:Dat screenen moet toch niet via het IP-adres zijn waar ze uiteindelijk gaan terechtkomen?
Zoals je het nu ingesteld hebt, is het overgedragen telefoonnummer toegekend aan de forward account.
De 2 andere accounts, waarmee je gaat uitbellen, hebben nu geen eigen telefoonnummer.
WeePee moet deze 2 accounts jouw geporteerd telefoonnumer laten meesturen bij uitgaande gesprekken. Dat is screenen.
Volgens mij wel.satsurfer schreef:Kan je dan ook werken met die 'Provisioning code' van weepee mocht je bij Saturn er kopen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
de gigasets zijn blijkbaar terug leverbaar hoor ik van Goztow.philippe_d schreef:op de forwarding account éénmalig 18 EUR om een nummer te kopen, verder geen belkrediet nodig, gezien van hier niet uitgebeld zal worden.
eigenlijk betaal je iets meer voor de portering , daar je op FW, het resterende saldo niet kan opbellen?
Je krijgt 2 € belwaarde op deze account....maar de vouchers zijn 20 €
m.a.w., je betaalt iets meer dan 18 €, want dan staat er uiteindelijk 22 € (20+2) op - 18 € portering = 4 € waar je eigenlijk niets meer mee kan aanvangen? Niet dat ik daar nu zo van wakker lig hoor.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je kan 2 EUR "uitsparen" als je de portering aanvraagt op één van de Gigaset accounts.
Eens geporteerd, vraag dan aan WeePee om het nummer te linken met de forward account.
Dan moet je geen krediet kopen aan de fwd account (blijft op 2 EUR) staan.
Op de gigaset accounts kan je de dat belkrediet wel gebruiken om uit te bellen.
Eens geporteerd, vraag dan aan WeePee om het nummer te linken met de forward account.
Dan moet je geen krediet kopen aan de fwd account (blijft op 2 EUR) staan.
Op de gigaset accounts kan je de dat belkrediet wel gebruiken om uit te bellen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- ISP Official
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 10 okt 2014, 17:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Bij VoipTiger kan je eenzelfde SIP account ook maar voor 1 toestel gebruiken.
Maar je kan wel makkelijk 2 SIP accounts aanmaken (dit is trouwens gratis) en die tegelijk laten rinkelen door een queue aan te maken met call strategy 'call all members at once'.
Enige kost is het nummer porteren (éénmalige kost van 17euro + daarna maandelijkse kost van ongeveer 2,5 euro) en de belminuten.
Ze kunnen ook doorschakelen naar gsm als er na x seconden niet opgenomen wordt op de 2 vaste toestellen.
Maar je kan wel makkelijk 2 SIP accounts aanmaken (dit is trouwens gratis) en die tegelijk laten rinkelen door een queue aan te maken met call strategy 'call all members at once'.
Enige kost is het nummer porteren (éénmalige kost van 17euro + daarna maandelijkse kost van ongeveer 2,5 euro) en de belminuten.
Ze kunnen ook doorschakelen naar gsm als er na x seconden niet opgenomen wordt op de 2 vaste toestellen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Ik dacht dat een gsm juist handig was om bereikbaar te zijn ongeacht de locatie. Waarom het zo moeilijk maken?skynetbbs schreef:ze doen die koppeling (DID = punt A = Punt B) gratis... maar je kunt dan niet van punt A naar punt B bellen en omgekeerd...je komt dan blijkbaar direct op de voicemail terecht?
een andere mogelijkheid is om haar een android telefoon <200 euro te geven...met daarop een "sip" client...
ik geloof dat een "nokia" smartphone van <100euro ook mogelijk is...
via "wifi" connecteert het dan op een van de 2 locaties...
en als je belt op haar vast nr ...zal haar gsm rinkelen... of ze nu op punt a of op punt b zit
gewoon zien dat ze hare oplader niet vergeet.... of op punt B laat liggen
Of mis ik iets.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Die thread is uit 2011; ik denk dat alle issues wel opgelost zullen geraakt zijn intussen