eventjes om 23.30 u. een online Chat op nomado gedaan (technical support in Engels en klantensupport!)
een samenvatting van de antwoorden:
CNIP
"CNIP will be implemented soon for our Business users."
Dus CNIP zal enkel voor Business users zijn?
"Of course for customers as well but after having launch for Businesses.'
Op mijn vraag of ze HD codecs (vb G722) gebruiken:
"We do not support Video calling right now. However, you can get software deployed by us on your server to have video calling feature.
Yes, You can use DID nr on multiple locations at same time."
G.729a, G.711, GSM are supported
Yes, possible for DID on more locations
satsurfer: The phone rings on 3 locations?
nomado technische helpdesk: Yes, if you need to get it configured, we will do it
satsurfer:
What if you have a phone call, you answer on place 1.....can someone else call with the phone on place 2?
nomado technische helpdesk:
You can have upto 3 incoming and 3 outgoing simultaneous calls.
mijn opmerking dat handleiding voor Linksys SPA 3102 op site staat, maar als je dan bij manuals kijkt....er niets staat van manual van die router
nomado technische helpdesk:
"Since the launch of live technical chat support, many of the documentations are removed.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
"
For all your assistance, Live chat technical support is available
Dan wordt er iemand van de klantendienst in de chatroom gehaald (geen technische vragen)
kosten DID nummer
nomado helpdesk: in the globepack, the 24 € for a DID number is included
nomado helpdesk: yes, but since you are porting your number, we will not assign you new number anymore
nomado helpdesk: in return, you do not need to pay for the maintenance fee of 24 euro for keeping your number with Nomado
m.a.w. in die globe pack zit je 24 € voor je DID nr., als je prepaid werkt, moet je 24 €/jaar betalen
nomado helpdesk: It's 24 € yearly also for keeping your ported number with Nomado
Do you also have to pay 24 € if you take a globe pack?
nomado helpdesk:
"not anymore"
"since we will not assign you new number, we will not let you pay for keeping your number"
satsurfer: "I tought...the 24 € is to pay yearly with prepaid customers"
nomado helpdesk: that is for the DID, wether prepaid or plan the customer has to pay for the DID yearly.
if they get Globe BE, the cost of DID is already part of the package. so if you have Globe BE this year, if after 12 months you do not need Globe BE anymore but want to keep the DID, you only need to pay for the DID
nomado helpdesk: "if you choose prepaid, you have to pay for the number for 24 euros"
satsurfer: "I would choose the pack ....yearly...."
nomado helpdesk: "most of our customers do that"
Telenetnummers
satsurfer: a couple of days ago you answered my that Telenet (Belgium) landline numbers aren't included in the globepack
Nomado:
that is correct
Nomado:
if you want to call Telenet, you need to have load credit and it will be charge per minute
satsurfer: So with one account (ported residential number to DID) I can receive on 3 locations calls and place 3 outgoing calls...
Nomado:
yes
satsurfer:
and to finish (a lot of questions).....If I take globepack BE, I pay for number porting.....If I'm not satisfied for one or other reason.....can I leave without any extra costs?
nomado helpdesk:
yes, no cancellation fee
terug zonder dat ik het gezien had: technische support:
tijdsduur nummerportering
Nomado (technisch): Portation usually takes 15 days. It does complete before the mentioned time normally. but your services wont be interrupted.
helpdesk (standaard):
it takes 10-14 days to transfer the number, it depends on the current provider how soon they can release your number.
technische:
You will continue receiving call via previous provider until ported. Once ported,
there can be no downtime at all or there will be a downtime of 15 minutes.
wat mij betreft....Nog een tijdje wachten (als CNIP en HD codecs geïmplementeerd zijn, fritz zal wel niet volgen
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
)....en ze zijn een geduchte concurrent van weepee:
grote pluspunten:
- pack met 500 belminuten incl. DID nr. : 5 €/maand (als je de tarieven + connectiekosten van weepee bekijkt.....
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
)
Ik weet het, voor sommige is 500' belachelijk weinig, maar voor mij al veel te veel.....
Er gaat wel eens een dag komen, dat weepee wakker wordt en beseft dat iedereen ze gebruikt voor inbound, en outgoing de betamax klonen gebruikt. en dat dit te weinig oplevert om de kosten te dekken.....
- 3 incoming/3 outgoing tegelijkertijd (ook bij weepee?)
- NO CANCELLATION FEE (bij weepee:
350 € als je binnen het jaar vertrekt)
- online support tot 00.00 u. (niet dat dit echt noodzakelijk is), allee, zal zeker geen factor zijn in mijn beslissing...