noodoproep via OVH werkt niet

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Bij mij werkte een noodoproep 112 (ambulance dienst Oost-Vlaanderen) :-D
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

De reactie van OVH op mijn laatste klacht:

Hello,

Could you please try with Zoiper softphone please.

If the problem persist with Zoiper, we will open a ticket.

Best Regards,

Thomas

Service Client OVH

Wat voor een stom antwoord is dat nu??!!
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Ik zou zeggen, probeer het eens met Zoiper softphone :-) , je verliest er niks mee.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

Pff, je mag met OVH maar op 1 locatie tegelijk registreren, dus weer gedoe (tijd) om alles in de huidige toestand te krijgen.
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Zodra je inlogt met een 2de toestel zal het andere uitgelogd worden. Niks aan te passen dus.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Hier een geslaagde oproep naar het noodnummer 112.
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

Waterboy schreef:Hier een geslaagde oproep naar het noodnummer 112.
Graag meer info. Welke setup gebruik je?
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Een Fritzbox 7570 rechtstreeks aangesloten op de Belgacom telefoonlijn.
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Via Belgacom zal het wel steeds/altijd werken maar topic is : noodoproep via OVH werkt niet..
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Een verbetering aangebracht.

Een Fritzbox 7570 rechtstreeks aangesloten op de internetlijn zonder telefonie van Belgacom.
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

Zijn er ondertussen nieuwe ervaringen met noodoproepen via OVH? De laatste posting is van 2014. Erg benieuwd, vooral naar oplossingen.
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

lacer schreef:Heeft er al iemand die bij Ovh zit een test noodoproep kunnen doen zonder schaamrood op de wangen :oops: sorry operator van de 112, het was maar effkens een test :oops:
Is er eigenlijk een manier om dit te testen, dat zou ik eens willen weten :???:
Naar aanleiding van het bumpen van deze topic, toch nog eens meegeven dat het testen van de beschikbaarheid van de nooddiensten kan gebeuren via het nummer 117.

Dit is een kosteloze oproep, en je krijgt een opgenomen mededeling naar welke provinciale 100/101 centrale jouw oproep zal doorgeschakeld worden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

117 meteen getest, als antwoord:
Testnummer 117 Oost-Vlaanderen
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Voilà. Daarmee weet je nu dat:
  • * jouw 101 oproepen zullen aankomen in het "CIC101" van Gent (Communicatie- en informatiecentrum van de geïntegreerde politie).
    * jouw 100/112 oproepen zullen aankomen in het "HC112/100" van Gent (Hulpcentrum).
Op termijn zullen deze 2 Centra met elkaar versmelten, en ook de oproepen via 1733 verwerken (niet dringende medische hulp, dokters van wacht ...)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

117 in Bevergem :-D met OVH:
"Testnummer 117 WVL"
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

hier werkt het dus niet.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Hier wel. Heb wel het area vinkje in de Fritz af moeten zetten (none) anders draait hij (netnummer)117

Ook dit staat aan Relay outgoing emergency calls without prefixes
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Joe de Mannen schreef:hier werkt het dus niet.
Probeer eens 1733. Je komt op een IVR terecht
  • - druk "1" voor Nederlands ...
    - toets je postcode in en sluit af met # ...
Je kan hier het gesprek onderbreken, maar je weet dan toch tenminste of het nummer 1733 bereikbaar is.

Nog niet alle provincies, of regio's zijn aangesloten. Op de site van 1733.be kan je controleren of jouw postcode al in werking is.
Hoewel dit nummer normaal geen "noodnummer" is, kom je wel terecht in jouw provinciaal Hulpcentrum, en kunnen ze ook een ambulance sturen bij levensbedreigende situaties. Misschien een "nood"oplossing voor VoIP gebruikers die geen toegang hebben tot de noodnummers?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 9 keer

Toen ik eens OVH wilde bellen (vanaf m'n OVH-lijn) op hun nummer 1007 kwam ik uit bij de 100-centrale :eek:
Gelukkig waren ze wel heel begripvol.
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

we zijn dus niet aangesloten. regio aarschot.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 mar 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 15 keer

Logic3S schreef:Toen ik eens OVH wilde bellen (vanaf m'n OVH-lijn) op hun nummer 1007 kwam ik uit bij de 100-centrale :eek:
Gelukkig waren ze wel heel begripvol.
Ik ben dat ook eens tegengekomen. 1007 lijkt niet te werken in België.
Hier in zone 03 werken de noodnummers via de Cisco SPA112.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Als dat is zoals in de US (daar dan wel met 911), en de centrale detecteert 112 (of in dit geval 100 nog), dan negeert hij de rest van het getal en verbindt direct door met de hulpdiensten.

Het ongelukkige is dat je bij centrales met binnenlijnen in de US vaak een buitenlijn moet kiezen door 9 te toetsen (bij ons is dat vaak 0); als je dan de hele dag zo ergens werkt, en dan vanop een gewone telefoonlijn plots iemand moet bellen wiens nummer met 11 begint, en daar per ongeluk die 9 voorzet, dan ben je dus garantie binnen bij de hulpdiensten.
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 9 keer

De dame van de 100 gaf ook zo een uitleg, "Ja, 1007 begint met 100 hé, vandaar meneer"...
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ITnetadmin schreef:Als dat is zoals in de US (daar dan wel met 911), en de centrale detecteert 112 (of in dit geval 100 nog), dan negeert hij de rest van het getal en verbindt direct door met de hulpdiensten.
Dat is toch overal zo, en niet alleen in de US.
Als je in België een (vast) nummer zou kiezen met 10 cijfers (in plaats van 9), dan zal het laatste cijfer natuurlijk ook genegeerd worden.
ITnetadmin schreef:Het ongelukkige is dat je bij centrales met binnenlijnen in de US vaak een buitenlijn moet kiezen door 9 te toetsen (bij ons is dat vaak 0); als je dan de hele dag zo ergens werkt, en dan vanop een gewone telefoonlijn plots iemand moet bellen wiens nummer met 11 begint, en daar per ongeluk die 9 voorzet, dan ben je dus garantie binnen bij de hulpdiensten.
Dat verhaaltje heb ik nog al eens gehoord, maar dat kan natuurlijk niet, want in Amerika is er geen enkel nummer dat met 11 begint :-D .
In Amerika is een nummer altijd 10 cijfers: NPA-NXX-xxxx (waarbij NPA de area code is, en NXX de local exchange code), waarbij N nooit een "0" of een "1" mag zijn.
Er bestaan 3 manieren om een nummer te bellen:
  • - 7-digit dialing (NXX-xxxx): voor een lokaal gesprek moet je in sommige regio's de area code niet vormen.
    - 10-digit dialing (NPA-NXX-xxxx): de meeste gebruikte manier iemand op te bellen (sommige regio's hebben meer dan één area code).
    - 11-digit dialing (1-NPA-NXX-xxxx): voor "long distance" calls, die betalend zijn.
Of je nu een 7-digit, 10-digit of 11-digit nummer vormt, het kan nooit beginnen met "11"
Het bovenstaand verhaaltje geloof ik dus niet :(

(sorry voor de off-topic reactie)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik weet niet welke nummers ze kunnen bellen, maar als ik het google lees ik enorm veel topics over VOIP admins die last hebben van hun personeel dat constant 911 belt op hun centrales. Het probleem bestaat dus, je vindt genoeg artikels die gaan over "911, 9911, 911* capturen, of ipv 9 een andere prefix gebruiken".
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Logic3S schreef:Toen ik eens OVH wilde bellen (vanaf m'n OVH-lijn) op hun nummer 1007 kwam ik uit bij de 100-centrale :eek:
Gelukkig waren ze wel heel begripvol.
Ik heb onlangs hetzelfde meegemaakt. En ik maar denken dat ik mistypt had :p
1700 (Vlaamse Overheid infonummer) blijkt ook niet te werken bij OVH. Het Rode Kruis op 105 dan weer wel.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Ontheronix schreef: 1700 (Vlaamse Overheid infonummer) blijkt ook niet te werken bij OVH. Het Rode Kruis op 105 dan weer wel.
Bij mij werkt 1700 en 117 bij OVH
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

het ligt bij mij aan instellingen, ik zie nu in de logs dat het land- en zonenummer wordt toegevoegd.
Dat moet ik eens nakijken.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Dat is wat ik hiervoor zei. Bij telephone nummers moet bij ovh het vinkje van area code (en country) op none staan.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

117 via weepee lukt ook niet.

Krijg melding: 'De nooddiensten zijn niet beschikbaar'. Via OVH lukt het wel.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Met andere woorden: bij WeePee lukt 117 wel
Want je krijgt de correcte boodschap (dat is de bedoeling van 117) :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Is je belt naar 117 moet je melding krijgen van de centrale waar je op aangesloten bent. Bij Weepee kreeg satsurfer die melding niet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Nee, maar hij kreeg een zeer correcte melding dat nooddiensten niet bereikbaar zijn.
En dat is precies de voornaamste bedoeling van 117, namelijk om de bereikbaarheid van nooddiensten te testen, zonder dat je hiervoor de noodnummers zelf moet bellen.
Als die wel bereikbaar zijn, krijg je ook nog eens als extra de informatie naar welke centrale de noodoproep gerouted wordt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik krijg via OVH iets van "testnummer noodcentrale West-Vlaanderen" op de 117.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

... en dat betekent dat als je belt naar het noodnummer 112 je met de noodcentrale van West-Vlaanderen verbonden zal worden. Test geslaagd dus!
Computer(k)nul
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

Geen van de nummers 112, 117 noch de 1733 werkt hier in Mechelen. Toch zou ik het écht wel aan de praat willen krijgen. Er moet toch iets zijn wat anders is, toch?

- Welke versie Fritzbox gebruiken jullie? Ik de 7360 nog steeds.
- Welk Fritz!OS? Ik 06.31

Bijlage instellingen nummerformaat, lijkt me toch juist?!
Bijlagen
ovh nummerformaat.JPG
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

freakske_b schreef:Geen van de nummers 112, 117 noch de 1733 werkt hier in Mechelen. Toch zou ik het écht wel aan de praat willen krijgen. Er moet toch iets zijn wat anders is, toch?

- Welke versie Fritzbox gebruiken jullie? Ik de 7360 nog steeds.
- Welk Fritz!OS? Ik 06.31
...
Hier werkt het goed met een Gigaset 610IP in samenwerking met een Bbox-3
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

freakske_b schreef:Geen van de nummers 112, 117 noch de 1733 werkt hier in Mechelen. Toch zou ik het écht wel aan de praat willen krijgen. Er moet toch iets zijn wat anders is, toch?

Bijlage instellingen nummerformaat, lijkt me toch juist?!
Nummerformaat instellingen lijken mij OK.
Je moet natuurlijk ook je "dialing rules" op die manier zetten dat 112, 117 enz via OVH uitbellen ...

- Wat hoor je, als je 117 belt?
- Wat komt er in je lijst van gebelde nummers?
- Wat staat er in de logfiles na de mislukte poging?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

philippe_d schreef: Je moet natuurlijk ook je "dialing rules" op die manier zetten dat 112, 117 enz via OVH uitbellen ...

- Wat hoor je, als je 117 belt?
- Wat komt er in je lijst van gebelde nummers?
- Wat staat er in de logfiles na de mislukte poging?
Dailing rules zijn OK. Als ik 117 bel krijg ik na lang wachten de bezettoon en op het scherm verschijnt "temporary failure". De oproep verschijnt NIET bij in de lijst van gebelde nummers. In de logfile staat "internet telephony with [email protected] via sip.ovh.be failed. Cause: Temporarily Not Available (480)"
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

Toch maar weer een ticket aangemaakt bij OVH. In hun antwoord vroegen ze om te testen met een Zoiper softphone, wat ik ook gedaan heb. Het resultaat is exact dezelfde SIP error 480: temporarily not available als ik 112 bel. Andere nummers in- en uitbellen blijft uiteraard wel werken.

Benieuwd of ze me hierna nog iets zinvols gaan suggereren, want ze geven toe dat ze kunnen zien dat er iets mis is met mijn lijn: "'En consultant votre dossier, je constate que nous recevons plusieurs notifications indiquant une anomalie au niveau de la configuration de la ligne xxxxxxxxx d’où provient le dysfonctionnement."
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”