noodoproep via OVH werkt niet
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Bij mij werkte een noodoproep 112 (ambulance dienst Oost-Vlaanderen)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Pro Member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 3 keer
De reactie van OVH op mijn laatste klacht:
Hello,
Could you please try with Zoiper softphone please.
If the problem persist with Zoiper, we will open a ticket.
Best Regards,
Thomas
Service Client OVH
Wat voor een stom antwoord is dat nu??!!
Hello,
Could you please try with Zoiper softphone please.
If the problem persist with Zoiper, we will open a ticket.
Best Regards,
Thomas
Service Client OVH
Wat voor een stom antwoord is dat nu??!!
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik zou zeggen, probeer het eens met Zoiper softphone , je verliest er niks mee.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Pro Member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 3 keer
Pff, je mag met OVH maar op 1 locatie tegelijk registreren, dus weer gedoe (tijd) om alles in de huidige toestand te krijgen.
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
-
- Pro Member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 3 keer
Graag meer info. Welke setup gebruik je?Waterboy schreef:Hier een geslaagde oproep naar het noodnummer 112.
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
- guntherstassen
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
- Locatie: Sint-Truiden
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
- Contacteer:
Via Belgacom zal het wel steeds/altijd werken maar topic is : noodoproep via OVH werkt niet..
-
- Pro Member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 3 keer
Zijn er ondertussen nieuwe ervaringen met noodoproepen via OVH? De laatste posting is van 2014. Erg benieuwd, vooral naar oplossingen.
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Naar aanleiding van het bumpen van deze topic, toch nog eens meegeven dat het testen van de beschikbaarheid van de nooddiensten kan gebeuren via het nummer 117.lacer schreef:Heeft er al iemand die bij Ovh zit een test noodoproep kunnen doen zonder schaamrood op de wangen sorry operator van de 112, het was maar effkens een test
Is er eigenlijk een manier om dit te testen, dat zou ik eens willen weten
Dit is een kosteloze oproep, en je krijgt een opgenomen mededeling naar welke provinciale 100/101 centrale jouw oproep zal doorgeschakeld worden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
117 meteen getest, als antwoord:
Testnummer 117 Oost-Vlaanderen
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Voilà. Daarmee weet je nu dat:
- * jouw 101 oproepen zullen aankomen in het "CIC101" van Gent (Communicatie- en informatiecentrum van de geïntegreerde politie).
* jouw 100/112 oproepen zullen aankomen in het "HC112/100" van Gent (Hulpcentrum).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
117 in Bevergem met OVH:
"Testnummer 117 WVL"
"Testnummer 117 WVL"
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
hier werkt het dus niet.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Probeer eens 1733. Je komt op een IVR terechtJoe de Mannen schreef:hier werkt het dus niet.
- - druk "1" voor Nederlands ...
- toets je postcode in en sluit af met # ...
Nog niet alle provincies, of regio's zijn aangesloten. Op de site van 1733.be kan je controleren of jouw postcode al in werking is.
Hoewel dit nummer normaal geen "noodnummer" is, kom je wel terecht in jouw provinciaal Hulpcentrum, en kunnen ze ook een ambulance sturen bij levensbedreigende situaties. Misschien een "nood"oplossing voor VoIP gebruikers die geen toegang hebben tot de noodnummers?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
- Locatie: In de buurt van een ROP
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 9 keer
Toen ik eens OVH wilde bellen (vanaf m'n OVH-lijn) op hun nummer 1007 kwam ik uit bij de 100-centrale
Gelukkig waren ze wel heel begripvol.
Gelukkig waren ze wel heel begripvol.
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
we zijn dus niet aangesloten. regio aarschot.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Plus Member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
- Locatie: Rivierenland
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik ben dat ook eens tegengekomen. 1007 lijkt niet te werken in België.Logic3S schreef:Toen ik eens OVH wilde bellen (vanaf m'n OVH-lijn) op hun nummer 1007 kwam ik uit bij de 100-centrale
Gelukkig waren ze wel heel begripvol.
Hier in zone 03 werken de noodnummers via de Cisco SPA112.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Als dat is zoals in de US (daar dan wel met 911), en de centrale detecteert 112 (of in dit geval 100 nog), dan negeert hij de rest van het getal en verbindt direct door met de hulpdiensten.
Het ongelukkige is dat je bij centrales met binnenlijnen in de US vaak een buitenlijn moet kiezen door 9 te toetsen (bij ons is dat vaak 0); als je dan de hele dag zo ergens werkt, en dan vanop een gewone telefoonlijn plots iemand moet bellen wiens nummer met 11 begint, en daar per ongeluk die 9 voorzet, dan ben je dus garantie binnen bij de hulpdiensten.
Het ongelukkige is dat je bij centrales met binnenlijnen in de US vaak een buitenlijn moet kiezen door 9 te toetsen (bij ons is dat vaak 0); als je dan de hele dag zo ergens werkt, en dan vanop een gewone telefoonlijn plots iemand moet bellen wiens nummer met 11 begint, en daar per ongeluk die 9 voorzet, dan ben je dus garantie binnen bij de hulpdiensten.
-
- Plus Member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
- Locatie: In de buurt van een ROP
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 9 keer
De dame van de 100 gaf ook zo een uitleg, "Ja, 1007 begint met 100 hé, vandaar meneer"...
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat is toch overal zo, en niet alleen in de US.ITnetadmin schreef:Als dat is zoals in de US (daar dan wel met 911), en de centrale detecteert 112 (of in dit geval 100 nog), dan negeert hij de rest van het getal en verbindt direct door met de hulpdiensten.
Als je in België een (vast) nummer zou kiezen met 10 cijfers (in plaats van 9), dan zal het laatste cijfer natuurlijk ook genegeerd worden.
Dat verhaaltje heb ik nog al eens gehoord, maar dat kan natuurlijk niet, want in Amerika is er geen enkel nummer dat met 11 begint .ITnetadmin schreef:Het ongelukkige is dat je bij centrales met binnenlijnen in de US vaak een buitenlijn moet kiezen door 9 te toetsen (bij ons is dat vaak 0); als je dan de hele dag zo ergens werkt, en dan vanop een gewone telefoonlijn plots iemand moet bellen wiens nummer met 11 begint, en daar per ongeluk die 9 voorzet, dan ben je dus garantie binnen bij de hulpdiensten.
In Amerika is een nummer altijd 10 cijfers: NPA-NXX-xxxx (waarbij NPA de area code is, en NXX de local exchange code), waarbij N nooit een "0" of een "1" mag zijn.
Er bestaan 3 manieren om een nummer te bellen:
- - 7-digit dialing (NXX-xxxx): voor een lokaal gesprek moet je in sommige regio's de area code niet vormen.
- 10-digit dialing (NPA-NXX-xxxx): de meeste gebruikte manier iemand op te bellen (sommige regio's hebben meer dan één area code).
- 11-digit dialing (1-NPA-NXX-xxxx): voor "long distance" calls, die betalend zijn.
Het bovenstaand verhaaltje geloof ik dus niet
(sorry voor de off-topic reactie)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik weet niet welke nummers ze kunnen bellen, maar als ik het google lees ik enorm veel topics over VOIP admins die last hebben van hun personeel dat constant 911 belt op hun centrales. Het probleem bestaat dus, je vindt genoeg artikels die gaan over "911, 9911, 911* capturen, of ipv 9 een andere prefix gebruiken".
-
- Pro Member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb onlangs hetzelfde meegemaakt. En ik maar denken dat ik mistypt hadLogic3S schreef:Toen ik eens OVH wilde bellen (vanaf m'n OVH-lijn) op hun nummer 1007 kwam ik uit bij de 100-centrale
Gelukkig waren ze wel heel begripvol.
1700 (Vlaamse Overheid infonummer) blijkt ook niet te werken bij OVH. Het Rode Kruis op 105 dan weer wel.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
het ligt bij mij aan instellingen, ik zie nu in de logs dat het land- en zonenummer wordt toegevoegd.
Dat moet ik eens nakijken.
J.
Dat moet ik eens nakijken.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Met andere woorden: bij WeePee lukt 117 wel
Want je krijgt de correcte boodschap (dat is de bedoeling van 117)
Want je krijgt de correcte boodschap (dat is de bedoeling van 117)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Nee, maar hij kreeg een zeer correcte melding dat nooddiensten niet bereikbaar zijn.
En dat is precies de voornaamste bedoeling van 117, namelijk om de bereikbaarheid van nooddiensten te testen, zonder dat je hiervoor de noodnummers zelf moet bellen.
Als die wel bereikbaar zijn, krijg je ook nog eens als extra de informatie naar welke centrale de noodoproep gerouted wordt.
En dat is precies de voornaamste bedoeling van 117, namelijk om de bereikbaarheid van nooddiensten te testen, zonder dat je hiervoor de noodnummers zelf moet bellen.
Als die wel bereikbaar zijn, krijg je ook nog eens als extra de informatie naar welke centrale de noodoproep gerouted wordt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik krijg via OVH iets van "testnummer noodcentrale West-Vlaanderen" op de 117.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
... en dat betekent dat als je belt naar het noodnummer 112 je met de noodcentrale van West-Vlaanderen verbonden zal worden. Test geslaagd dus!
Computer(k)nul
-
- Pro Member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 3 keer
Geen van de nummers 112, 117 noch de 1733 werkt hier in Mechelen. Toch zou ik het écht wel aan de praat willen krijgen. Er moet toch iets zijn wat anders is, toch?
- Welke versie Fritzbox gebruiken jullie? Ik de 7360 nog steeds.
- Welk Fritz!OS? Ik 06.31
Bijlage instellingen nummerformaat, lijkt me toch juist?!
- Welke versie Fritzbox gebruiken jullie? Ik de 7360 nog steeds.
- Welk Fritz!OS? Ik 06.31
Bijlage instellingen nummerformaat, lijkt me toch juist?!
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Hier werkt het goed met een Gigaset 610IP in samenwerking met een Bbox-3freakske_b schreef:Geen van de nummers 112, 117 noch de 1733 werkt hier in Mechelen. Toch zou ik het écht wel aan de praat willen krijgen. Er moet toch iets zijn wat anders is, toch?
- Welke versie Fritzbox gebruiken jullie? Ik de 7360 nog steeds.
- Welk Fritz!OS? Ik 06.31
...
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Nummerformaat instellingen lijken mij OK.freakske_b schreef:Geen van de nummers 112, 117 noch de 1733 werkt hier in Mechelen. Toch zou ik het écht wel aan de praat willen krijgen. Er moet toch iets zijn wat anders is, toch?
Bijlage instellingen nummerformaat, lijkt me toch juist?!
Je moet natuurlijk ook je "dialing rules" op die manier zetten dat 112, 117 enz via OVH uitbellen ...
- Wat hoor je, als je 117 belt?
- Wat komt er in je lijst van gebelde nummers?
- Wat staat er in de logfiles na de mislukte poging?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 3 keer
Dailing rules zijn OK. Als ik 117 bel krijg ik na lang wachten de bezettoon en op het scherm verschijnt "temporary failure". De oproep verschijnt NIET bij in de lijst van gebelde nummers. In de logfile staat "internet telephony with [email protected] via sip.ovh.be failed. Cause: Temporarily Not Available (480)"philippe_d schreef: Je moet natuurlijk ook je "dialing rules" op die manier zetten dat 112, 117 enz via OVH uitbellen ...
- Wat hoor je, als je 117 belt?
- Wat komt er in je lijst van gebelde nummers?
- Wat staat er in de logfiles na de mislukte poging?
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
-
- Pro Member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 3 keer
Toch maar weer een ticket aangemaakt bij OVH. In hun antwoord vroegen ze om te testen met een Zoiper softphone, wat ik ook gedaan heb. Het resultaat is exact dezelfde SIP error 480: temporarily not available als ik 112 bel. Andere nummers in- en uitbellen blijft uiteraard wel werken.
Benieuwd of ze me hierna nog iets zinvols gaan suggereren, want ze geven toe dat ze kunnen zien dat er iets mis is met mijn lijn: "'En consultant votre dossier, je constate que nous recevons plusieurs notifications indiquant une anomalie au niveau de la configuration de la ligne xxxxxxxxx d’où provient le dysfonctionnement."
Benieuwd of ze me hierna nog iets zinvols gaan suggereren, want ze geven toe dat ze kunnen zien dat er iets mis is met mijn lijn: "'En consultant votre dossier, je constate que nous recevons plusieurs notifications indiquant une anomalie au niveau de la configuration de la ligne xxxxxxxxx d’où provient le dysfonctionnement."
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange