Datavolume verhoogd bij Telenet??

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

laten we hopen dat mobistar/Orange 3x alles nakijkt en denkt en niet zoals TN "meer geld, minder service" :bang:

1 Goed al, mobistar luisterde naar ons met het latency probleem, ze losten dit op en :D tester
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

buthead schreef:laten we hopen dat mobistar/Orange 3x alles nakijkt en denkt en niet zoals TN "meer geld, minder service" :bang:
Hoop je dat... de regel is nochtans eenvoudig... hoe groter het bedrijf hoe minder flexibel men is en service je krijgt.
buthead schreef:1 Goed al, mobistar luisterde naar ons met het latency probleem, ze losten dit op en :D tester
Men zit dan ook in een implementatie/test fase... nadien zal dit luisteren ook wel afnemen, zeker als de impact beperkt is.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

kaarsenbril schreef:
Slafes schreef:Maar waar zeg ik dat nu weer dat alles moet blijven stilstaan?

Zoals hier al werd opgemerkt, als je de specificaties van het basis abo aantrekkelijk gaat maken gaan Whop klanten overstappen.
Er gaat geen enkele klant overstappen van triple play naar basic internet bij gelijkaardig volume.

Iemand met een whop wenst ook tv en telefoon, door een overstap krijg je dit niet.

Jij vergelijkt appels met peren
Jij doet dit toch ook?

Als ik bij Whop evenveel volume krijg als bij Basic + TV stap ik wel degelijk over. Die vaste telefoon interesseert me nu eens echt geen zak. Er staat niet eens een telefoontoestel op de lijn aangesloten hier. Ik denk dat er veel gelijkaardige klanten zijn die overgestapt zijn om dat beetje extra volume te hebben en de extra snelheid is een bonus.

Ik blijf er bij, er zijn voor particuliere klanten eigenlijk niet zo veel abo's. Light (basic), normaal (whop), max (whoppa). Basic kadert wel degelijk in het light pakket. Mensen die online willen zijn en daar niet de volle pot voor willen betalen en eventueel tv kijken. Vergeet Fibernet 100 en 200 want die komen in combinatie met tv duurder uit dan Whop of Whoppa.

Dat je een 3p hebt bij Whop(pa) is voornamelijk omdat Telenet het zo opgedrongen heeft en omdat de combi voordelen van een 2p volledig zijn weggevallen.
Laatst gewijzigd door ubremoved_22196 15 apr 2016, 15:15, in totaal 1 gewijzigd.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Idem bij mij, een Whoppa, maar er heeft nog geen seconde een vaste telefoon aangesloten geweest.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Slafes schreef: Dat je een 3p hebt bij Whop(pa) is voornamelijk omdat Telenet het zo opgedrongen heeft en omdat de combi voordelen van een 2p volledig zijn weggevallen.
Een 2P (vb Fibernet 100 of 200 + TV) is nog altijd voordeliger dan de 2 producten afzonderlijk, en je krijgt er (gratis) telefoon bij.
Je hebt dus wel degelijk ook een korting op 2P ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Momenteel 10 euro korting voor een jaar... Dat is het dan ook...

Fibernet 100: 50,35 (-10 euro korting hierop voor 12 maand)
Digitale TV: 16,3
Huur Digicorder: 8,85

Fibernet 100+TV: 66,65 (-10 euro korting hierop voor 12 maand)

Whop: 58,63 (-4,35 euro korting hierop voor 12 maand)

Waar krijg jij nog meer korting teruggevonden op de echte 2P producten? Eigenlijk onbegrijpelijk dat Telenet dat nog op zijn site durft zetten want je bent altijd voordeliger af met een whop of whoppa vs de 2P producten.
philippe_d
Moderator
Moderator

Slafes schreef:Waar krijg jij nog meer korting teruggevonden op de echte 2P producten? Eigenlijk onbegrijpelijk dat Telenet dat nog op zijn site durft zetten want je bent altijd voordeliger af met een whop of whoppa vs de 2P producten.
Wel dat bedoel ik juist:
Als je Whop of Whoppa bestelt, en je sluit geen telefoon aan, dan heb je een 2P met resp. €8.02 of €19.37 korting per maand.
Dat noem ik een 2P korting (groene bedragen in tabel hieronder) :-)
Telenet pricing incl digicorder.PNG
Telenet pricing excl digicorder.PNG
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Dat kon ik uit je bericht niet opmaken, daar schreef je immers "Een 2P (vb Fibernet 100 of 200 + TV) is nog altijd voordeliger dan de 2 producten afzonderlijk".

Wat dus niet zo is... Ze kosten even veel. Een whop of Whoppa is gewoon altijd voordeliger dan een 2P product. Dat is al zo sinds de introductie van Whop en Whoppa en waarmee ik nog steeds niet begrijp waarom men de 2P producten op de website staan heeft want die komen duurder uit.

Men zou ook rond basic een 3P kunnen maken, maar dan gaan er mogelijk Whop klanten downgraden.

Slim gezien bij Telenet natuurlijk. :)
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer

Ik zou alleszins altijd kiezen voor een combinatie ZONDER telefoon.
Dit kan je toch gewoon volledig zelf regelen...kijk hier maar eens op het VOIP gedeelte van het forum.
Telefoneren met VOIP is bijna gratis.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Slafes schreef:Dat kon ik uit je bericht niet opmaken, daar schreef je immers "Een 2P (vb Fibernet 100 of 200 + TV) is nog altijd voordeliger dan de 2 producten afzonderlijk".

Wat dus niet zo is... Ze kosten even veel. Een whop of Whoppa is gewoon altijd voordeliger dan een 2P product. Dat is al zo sinds de introductie van Whop en Whoppa en waarmee ik nog steeds niet begrijp waarom men de 2P producten op de website staan heeft want die komen duurder uit.

Men zou ook rond basic een 3P kunnen maken, maar dan gaan er mogelijk Whop klanten downgraden.

Slim gezien bij Telenet natuurlijk. :)
Ik kan me inbeelden dat er altijd mensen zijn die niets moeten weten van een product af te nemen dat ze niet gebruiken. Telenet rekent die mensen dan gewoon een mongolentaks aan.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Catchthemoment in vele gevallen komt het duurder uit zonder telefoon.
Dit omdat ze bij huidige abos zonder telefoon nauwelijks combinatiekorting geven.
whoppa kost 77.93€ zonder telefoon 97.30€
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
philippe_d
Moderator
Moderator

Nauwelijks combinatiekorting?
Waarom staren we ons zo blind op die telefoon?

bekijk het positief:
Als je Whoppa bestelt, krijg je €19.37 korting t.o.v de combinatie Internet + TV
En sluit geen telefoon aan, da's toch simpel :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

philippe_d schreef:Waarom staren we ons zo blind op die telefoon?
Omdat ze ervan uitgaan dat iets extra's (ook al gebruiken we dit niet) ook meer zal kosten.

Bij TN is dit echter niet het geval... wat op zich dus ook niet logisch is (de vraag is dan ook of dit wel wettelijk is aangezien je zou kunnen stellen dat men zo telefonie met verlies "verkoopt").
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

De vraag is dan wat de meerkost is van een actieve telefoonaansluiting op een modem of HGW die sowieso geinstalleerd en actief bij een klant hangt omwille van internet en of tv. Telenet hoopt er natuurlijk op dat jij vroeg of laat die telefoonlijn toch nuttig vindt (gratis bellen) en dat je op die manier went aan het idee eens een betalend gesprek gaat voeren. Op dat moment is het voor hen pure winst waar ze niets voor hebben moeten doen en ook zo goed als geen kosten aan hebben gehad.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

jantje81 schreef:De vraag is dan wat de meerkost is van een actieve telefoonaansluiting op een modem of HGW die sowieso geinstalleerd en actief bij een klant hangt omwill/e van internet en of tv.
Vermoedelijk miniem... maar er is provisionering, administratie, facturatie, ... voor nodig dus echt nul kan het niet zijn.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

dus ben je goedkoper af met whoppa te nemen dan tv internet appart.
philippe_d
Moderator
Moderator

Ja natuurlijk, dat zeggen we al de ganse tijd :-)

Is mijn tabelletje hierboven niet duidelijk genoeg?
  • Whop is €4.97 goedkoper dan Internet + telefoon apart
    Whop is €8.02 goedkoper dan Internet + TV apart

Whoppa is €16.32 goedkoper dan Internet + telefoon apart
    Whoppa is €19.37 goedkoper dan Internet + TV apart
Het enige echte 2P Pack is TV + telefoon: korting van €7.05
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Catchthemoment schreef:Ik zou alleszins altijd kiezen voor een combinatie ZONDER telefoon.
Dit kan je toch gewoon volledig zelf regelen...kijk hier maar eens op het VOIP gedeelte van het forum.

philippe ik antwoorde op dit
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Dat zou je kunnen doen,maar is volledig nutteloos aangezien het duurder is dan het alternatief,Philipe.
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer

proximusboyke schreef:
Catchthemoment schreef:Ik zou alleszins altijd kiezen voor een combinatie ZONDER telefoon.

philippe ik antwoorde op dit
Het hangt er natuurlijk allemaal af van wat je wil. Zelf heb ik basic internet (telenet) en digitale tv. Samen kost me dit iets van een 50 Euro. Basic internet is voldoende voor mij.

Rekening houdend met mijn combinatie , denk ik dat VOIP gerechtvaardigd is. Naar vaste lijnen bel ik voor 0.0175Euro/minuut ...naar gsm 0.0165 Euro/minuut. Ik spreek dan nog niet van de internationale telefoons die ik ook doe...en die uiteraard zeer goedkoop zijn bij VOIP . Ik bel bijvoorbeeld goedkoper naar de States dan naar mij buur :eek: .
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

ook Basic Internet gaat vaan 100naar 150 GB

bron ; ZDnet
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Dat zou interessant worden,... Verschil is dan weer maar 50 GB meer en ik zit zelf tussen 75 en 150 gig dus... Dan zou mijn Whop terug Basic kunnen worden.

De link naar het artikel: http://www.zdnet.be/article/184068/tele ... -internet/
konda
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Zou graag een particuliere oplossing zien die gelijk loopt met business +
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Hoeveel jaar is het eigenlijk al 100GB, en wat had TN voordien als limiet voor hun goedkoopste product? Wie weet dat nog?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De laatste volumeaanpassing van Basic Internet was een verdubbeling van het datavolume van 50 GB naar 100 GB op 24 juni 2012.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

raf1 schreef:De laatste volumeaanpassing van Basic Internet was een verdubbeling van het datavolume van 50 GB naar 100 GB op 24 juni 2012.
Volgens ZDNET:
Telenet-klanten die een Basic Internet-abonnement afnemen bij de operator, zullen vanaf zondag 24 juli hun maandelijks downloadvolume zien toenemen van 100 naar 150 GB. Telenet wil daarmee tegemoet komen aan het stijgende internetgebruik van zijn klanten, dat elke 18 maanden verdubbelt.
Wie kan rekenen: we zijn nu 4 jaar + 1 maand verder = 49 maanden
een verdubbeling om de 18 maanden betekent dat na 49 maanden er 2.72 verdubbelingen zouden moeten worden gerekend, dus 2^2.72 oftewel volume maal 6.59

Waarom geeft Telenet slechts 150GB als volgens hun eigen redenering die 100GB ondertussen 659GB zou moeten zijn?
Na 4.5 jaar zijn het er al drie en moet het zelfs maal 8 zijn, dus op 24 nov 2016 is het al 800GB

Telenet komt dus momenteel slechts 9% tegemoet van het surplus, gezien ze nu 50GB extra geven, maar volgens hun eigen redenering dit 559GB extra zou moeten zijn.

Wordt eens een volwassen bedrijf en schaf die achterlijke limiet gewoon af.

Waarschijnlijk is IP transit om de 18 maanden gehalveerd in prijs, en betekent dit dus dat TN meer verdient aan hun basic internet.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Tja, voor 6,49 euro extra per maand heb je al een onbeperkte VDSL2-verbinding bij United Telecom. Ik snap niet dat je dan elke maand naar je Telenet-tellertje wil blijven staren.
AndrewBourgeois
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 7 keer

Wij zitten bij Telenet omdat Proximus maar 6 mbps kon leveren.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Wie snapt dit?

Whop: 67,48€ = Digitale tv, Freephone Europe en fiber 100 internet
Fiber 100 & Digitale tv: 65,50€ = Digitale tv, fiber 100 internet

Het ene kost twee euro meer voor enkel een extra vaste lijn?

Daarom dat ik voor Whop gekozen heb, voor twee euro meer heb ik een vaste lijn +Triiing.
Dit is de mensen wel dwingen om Whop te nemen, toch wie slim is. :-D
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Of bekijk het anders: weer ergens 24 euro/jaar bespaard voor degenen die absoluut geen vaste telefoon nodig hebben, toch wie slim is.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Een beetje in de telenet marketing val gevallen en blijven botsen?
Dit is toch makkelijk te begrijpen? In piekuren vragen ze bij freephone 20cent +5 cent verbinding.
En vaak willen mensen nummerweergave ..dus tel hiervoor ook maar €4,5 extra/maand. Dan activeren ze er nog een voicemail op en telkens iemand belt en ge neemt niet op.. kunnen ze zelfs afhandelingskosten innen zonder telefoongesprek.
Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen dat telenet graag wil upsellen naar een vaste lijn?

Gebruik bijvoorbeeld van die 2 € verschil... 1.4€ voor een OVH lijn en je belt naar vaste lijnen ook overdag 'inbegrepen'. En je hebt nummerweergave.
Enkel voor wie heel veel belt naar GSMS en zijn telefoon nooit in de piekuren gebruikt zou telenet dan beterkoop kunnen zijn. Maar ik vrees dus dat voor de meeste mensen dit niet het geval is..vandaar dus dit businessmodel .
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Uit alles blijkt nu dat Telenet nu wel pijnen ondervind van Orange(Mobistar).Wrsl. is het verhogen v/h data volume daar een gevolg van.
Telenet heeft trouwens toe dat de winstgroei en de winst in de tweede jaarhelft lager zullen liggen dan nu.De felle concurrentie en de ongustige inpackt van regelgeving worden als redenen gegeven.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

maar ook de kosten om base over te nemen.
ik denk niet 10500 op 1.7 miljoen klanten, dat ze daar echt wakker van gaan liggen.
Uitgaande natuurlijk dat het allemaal ex telenetklanten zijn
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Van 10 000 klanten zal telenet niet wakker liggen, maar dat aantal Is echt niet slecht. De lagere prijs van mobistar doet mensen ook nadenken over de prijs van hun abonnement. Iets wat telenet waarschijnlijk niet graag heeft.

In hoeveel steden Is het internet van Orange nu beschikbaar. In maart werd het voorlopig in 8 steden gelanceerd.
buthead
Elite Poster
Elite Poster

Ze mogen hun woeker prijzen eens aanpassen naar de normale prijzen, veel mensen zegen hierdoor ook nee tegen als die extra pakketten.
Zodra er een goed alternatief hier in de straat komt zullen er hier velen die ik ken TN buitengooien

Bv proxi heeft al langs sommige delen vectoring actief hier en en ja de eerste worden binnen 2 weken veranderd.

neem bv 15 per maand is op jaarbasis 180euro bespaard...
Internet = PX FLEX pack
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Je moet het totaalplaatje zien.
wat betaalde je vroeger allemaal appart en nu betaal je het allemaal samen in 1 pakket.
Maar de mensen zitten allemaal naar het buitenland te kijken, en dat is de fout.
buthead
Elite Poster
Elite Poster

Hoe komt het dan dat bvb Orange dit een pak goedkoper kan aanbieden? -> zelfde kabel... ... ...
Denk daar over na, natuurlijk is er nog beetje werk voor de boeg bij hun maar ok
Internet = PX FLEX pack
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

juist hetzelfde of toen telenet gsm begon, al hebben ze maar 0.50€ wins op de lijn, ze verdienen aan hun core bussines.
In mijn geval heb ik nu onbeperkt smsen bellen en 3gb data voor 19.12€. Bij mobistar vind ge dat ook niet.

Maar dit id terug afwijken, het gaat over datavolume.
Dit zouden ze wel ku nnen afschaffen en iedereen onbeperkt geven zoals in frankrijk maar veel mindere snelheid voor het goedkoopste indernet. bvb 10/1
IYZY
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

De Vlaamse consument :lol:

Je hebt dan voor €2 extra wel een vaste lijn erbij, maar wat ben je daarmee als je die niet gebruikt?
Het klinkt misschien als een goede deal, maar je verspilt net €2/maand.

Het is zo net dat Telenet zijn klanten diensten probeert aan te smeren die je niet nodig hebt.
Ik ken van die mensen die als ze in een winkel 70% korting krijgen op een shirt dat ze niet eens mooi vinden, of toch niet nodig hebben, het toch kopen 'omdat het een goeie deal was'.

Als je geen telefonie gebruikt, is Whop geen betere deal voor jou dan Internet 100 + Digitale tv. ;)
Blond doesn't mean stupid :roll:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk niet dat het toevallig is dat Telenet ondertussen de 2P formule terug leven inblaast(en dit is nog maar het geval vanaf de lancering van Orange) want iedereen dacht dat die formule ging verdwijnen.
Toeval wil dat Orange tot nu toe ook een 2P formule aanbied.
De goedkoopste van 52,65€ ziet er nu wel ietsje beter uit,met die verhoging van Data.
Neen,dit kan geen toeval zijn.

https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... gitale-tv/
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”