Waarom niet ineens een SAN inrichten voor thuis?
Bestanden versienummeren ... da's toch geen oplossing? Komaan

Het beste antwoord op dat probleem heb ik tot nu toe van airzimmy gehoord, en dat was CVS, maar aangezien Windows standaard hier niet zo goed mee om kan laat ik dat idee varen (ik heb geen zin om bestanden in en uit te gaan checken met wincvs of zo).
Stel, deze situatie:
Ik heb een bestand dat ik als sjabloon gebruik om een nieuw bestand te starten. En ik bewerk de boel en doe 'opslaan' ipv 'opslaan als'. Ow shit: m'n peperduur raid 5-systeem kan me daar bij niet helpen terug het oude bestand te recoveren. Shadowing, cvs en backups wél.
Wegens de omslachtigheid van CVS sla ik die stap dus over.
Indien jullie RAID-systemen dan toch een oplossing vinden, waarom worden er dan nog überhaupt bij bedrijven tapes gewisseld? In alle servers bij ons zitten RAID-1 én RAID-5 (eerste voor OS, 2e voor data) én dan nog eens dikke tapestreamers of zijn verbonden met de tape-library. Loze moeite of kosten? Ik denk het niet eh.
Ik heb 1x een kapotte HDD gehad (een Seagate Baracudda van 80 GB). Ik heb eerder schrik van verwijderde/overschreven bestanden dan crashende schijven hoor ...