post.nl prutsers (zoals DHL?)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Verleden week bestelde ik voor de eerste keer toner bij 123inkt.be, in mijn haast/onoplettendheid verwissel ik de twee cijfers van ons huisnummer.. mijn schuld, no problem. Ik merk dit op omdat post.nl tracking een "onbekend" aangeeft. Ik neem contact op met 123inkt en een uur later krijg ik een mail dat ze een nieuw pakket opsturen naar het juiste adres. Ik blij ware het niet dat een dag later op de track and trace "Adres onbekend. Zending gaat retour naar afzender" staat.
Weer een mail naar 123inkt en weer wordt een nieuw pakket opgestuurd met nieuwe T&T code. Alles leek normaal tot daarstraks ALWEER de T&T "Adres onbekend. Zending gaat retour naar afzender" geeft.

Geen 5 minuten later werd ik al opgebeld door 123inkt dat ze natuurlijk geen 4e pakket gaan sturen maar liefst een alternatief adres hebben. Alle lof voor de probleemoplossers van 123inkt maar een koerierdienst die een adres waar Bpost, DHL, UPS en verschillende andere koeriers geen probleem mee hebben niet kunnen vinden... :bang:
De chauffeurs zijn blijkbaar gewoon Belgen en geen NLers en moeten toch een beetje de weg kennen, hoewel.. een GPS is nu toch niet zo moeilijk om te bedienen... dat moet toch iedereen kunnen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tja, ooit met DHL gehad dat m'n huisnummer even weg was (brievenbus net vervangen).

Bleek dat de chauffeur nummer 25 niet kon vinden... als je dan links 23 en rechts 27 ziet staan :bang:
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Hangt beetje af van de regio. Soms geraken ze gewoon niet klaar. En dan als het te veel moeite kost om een huisnummer te vinden, of als ze zien dat het te ver uit hun weg is, doen ze zo van die kuren. Ze leggen de schuld bij sorteercentra: bv. ochtendshift krijgt soms hun pakjes om 8u, maar ook soms pas om 10u30. En dan moeten ze ofwel 2.5 uur langer werken (waar ze geen zin in hebben en niet vergoed voor worden), ofwel van die streken uithalen, om dan dag erop toch te leveren.
Ook is het policy bij PostNL om bij buren proberen af te geven (tenzij er een verbod daarvoor op label staat). Dat kost ook veel tijd, en dan gaan ze sneller zeggen "heb het niet gevonden", dus welke buren?

Maar om paar keer op rij dat voor te hebben, zou je toch misschien eens contact moeten opnemen met PostNL om oorzaak te vinden. Mogelijk staat je adres fout geprogrammeerd in hun GPS en komen ze compleet ergens anders uit. Of wordt die verkeerd gesorteerd en komt het bij een pakketbezorger uit een foute regio.

In ieder geval: alle pakketdiensten zijn prutsers ;-) PostNL, DHL, bpost, ...
Ik heb spijtig genoeg negatieve ervaringen met hun allemaal en ze hebben elk hun typische kuren die vaak voorkomen. Uit mijn ervaring:

bpost: pakjes kwijt (laatste scan sorteercentrum of airport), te lang onderweg (1week+ binnenlands), zwaar beschadigd, pakjes bij deur achterlaten of net pakjes niet afgeven wegens een fout gespelde naam op etiket (en komt niet overeen met pas) bij aangetekende zendingen.
PostNL: pakjes die niet op tijd toekomen (en pas dag later), aflevering bij buren zonder bericht achter te laten
DHL (Parcel): "uitgesteld naar volgende dag" (tegen het einde van de dag: koerier heeft zijn toer niet kunnen volbrengen), letterlijk 2sec na bel al omdraaien en richting auto stappen, geen NL/FR/EN spreken
UPS: uitstekende koeriers, maar vreselijke en onbehulpzame klantendienst (om bv. uitzondering te vragen is pure hel)
DPD: diefstal van pakjes/inhoud, onbeschofte koeriers, zwaar toegetakelde pakjes, ...
GLS: (enkel ervaring met inkomende zendingen uit het buitenland): belachelijk lang onderweg (2-4 weken voor DE->BE), en je mag zwaardere pakjes zelf uit hun auto halen
FedEx: (slechts 2 pakjes ontvangen en 2x hetzelfde verhaal): gewoon niet komen opdagen bij voorziene leverdatum en klantendienst weet niet waarom, koerier had het mee, maar gewoon niet afgeleverd.

Dusja, het is met ze allemaal miserie, en dan moet je kijken naar met wie je het minste miserie hebt. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor UPS en DHL (Parcel). Beide zijn redelijk goed. PostNL is in mijn geval ook een van de beste, nog steeds pak sneller dan bpost, en vriendelijke en behulpzame koeriers.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Klacht indienen bij PostNL (en tegelijk minister Mabille vervloeken, omdat hij de deal tussen BPost en PostNL getorpedeerd heeft).
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

De laatste twee werden zelfs niet meegegeven voor bedeling maar gingen nadat ze "in het distributiecentrum BE" terechtkwamen 2 uur later al terug naar afzender. Niet meegegeven met de koerier en dus ook niet "niet gevonden"
Tue Jul 19 09:01 BE Adres onbekend. Zending gaat retour naar afzender
Tue Jul 19 06:49 BE Zending ontvangen op distributievestiging
Mon Jul 18 20:32 NL Zending is ontvangen door PostNL
Mon Jul 18 10:19 Zending is aangemeld maar nog niet ontvangen door PostNL
De stappen Aangekomen in land van bestemming > Onderweg met pakketten­chauffeur slaan ze over en gaan direct naar "Aanbiedpoging mislukt"

Blijkbaar mag/kan 123inkt.be ook niet rechtstreeks communiceren met de BE koeriers en moet alles via post.nl.

Op uitzondering van een postbode die niet aanbelt en direct een "niet thuis" briefje in de bus stopt is dit de eerste keer dat we problemen hebben met koeriers. GLS was hier fantastisch. (vrouwelijke) chauffeur had ooit een retourpakket opgehaald bij familie en toen we een hele tijd later niet thuis waren bij levering was zij uit eigen initiatief rondgereden (1.5Km) om ons pakket alsnog daar af te geven.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

heist_175 schreef:(en tegelijk minister Mabille vervloeken, omdat hij de deal tussen BPost en PostNL getorpedeerd heeft).
Goh, ik moet zeggen: bpost is veel beter begonnen te werken nadat PostNL hier actief in Belgie is. Pre-PostNL was het een ramp. En pakjes uit Nederland duurden altijd een week. Nu is dat hier de volgende dag thuis (met PostNL) :)

Maar ook de manier waarop bpost omgaat met klanten en pakjes: ze zijn echt veel redelijker geworden. oa pakjes op zaterdag geinstroduceerd (iets wat enkel PostNL deed) :)

Lol, net wanneer ik redelijk positief was over DHL, krijg ik dit te zien:
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik koop enorm veel op internet en nog geen 2% van de paketjes met post.nl zijn op tijd geleverd.
Is al verbeterd dat ze er geen uur meer op plaatsten. Vroeger was zo geschatte tijd 14u maar 14u werd dan 17u dan 20u en dan de volgende dag.
Bpost dhl dnp enzo geen enkel probleem
Ik zou bedrijfsleider moeten zijn zou ik nooit met post.nl willen samenwerken !!!
vandaag moeten ze ook komen met een lumia 950 xk, maar ben zeker dat het pas morgen zal zijn.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Hier ook al enkele keren gehad dat ze het gewoon laten liggen als er niemand is of soms zelfs niet eens aanbellen, vooral postnl.

Afbeelding
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

proximusboyke schreef:ik koop enorm veel op internet en nog geen 2% van de paketjes met post.nl zijn op tijd geleverd
Bij mij is het in 90% van de gevallen net het omgekeerde: mijn pakjes komen zo goed altijd altijd om 13u30 (+/-10min), maar die vertragingen van 1 dag komen vaak omdat het niet op tijd gesorteerd is en de chauffeur vertrokken is.
De avondleveringen komen ook altijd om 19u30 (mijn buren krijgen voor avondleveringen en ik zie die PostNL bus elke paar dagen om hetzelfde uur).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik zie hier enkel bij Bpost vertraging, 24h levering is 50/50 op tijd, alle andere zitten mooi op schema (DPD/Postnl/DHL/UPS/GLS)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Soms ben je ook zelf de prutser als je bijvoorbeeld de exacte locatie van je adres niet bekend maakt of je brievenbus of huisnummer niet aan de normen voldoet: http://www.bpost.be/site/nl/residential ... ilbox.html

Eerst en vooral moet je zorgen dat de overheid je adres kent, te checken via http://www.geopunt.be/kaart en bij basiskaart/adres GRB en/of CRAB-adrespunten aanvinken.

Als de exacte locatie van je adres niet correct wordt weergegeven ga je naar de gemeente en vraag je naar de GIS-ambtenaar om de juiste locatie van je adres aan te passen in het CRAB-adressenbestand

Daarnaast kan je bij de commerciële kaartenmakers best ook de correcte locatie van je adres doorgeven:

http://mapcreator.here.com/
http://www.tomtom.com/mapshare/tools/
https://my.garmin.com/mapErrors/report.faces
http://maps.google.com/ Inloggen - Feedback verzenden
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

raf1 schreef:Soms ben je ook zelf de prutser als je bijvoorbeeld de exacte locatie van je adres niet bekend maakt of je brievenbus of huisnummer niet aan de normen voldoet: http://www.bpost.be/site/nl/residential ... ilbox.html
Wel, deze prutser heeft een "officieel" (van de gemeente) huisnummer naast de voordeur hangen, naam op de brievenbus en geen probleem met leveringen van Bpost, DHL, GLS, UPS en een aantal "witte" producten. Zo erg zal het wel niet zijn.
Nogmaals, Het pakket is niet eens in de bestelwagen geraakt maar in het Belgische distributiecenter (Turnhout?) 2-3 uur na aankomst daar terug naar NL gestuurd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Wel, dan kan het zijn dat het niet gekend is bij geopunt / crab. En dat kan ervoor zorgen dat het zelfs niet id bus geraakt

Sent from my A0001 using Tapatalk
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Dima_2005 schreef:Wel, dan kan het zijn dat het niet gekend is bij geopunt / crab. En dat kan ervoor zorgen dat het zelfs niet id bus geraakt
Geen probleem bij geopunt.be
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

PostNL is nogal hit or miss. Ik hoor daar veel mensen over klagen, maar zelf heb ik er niet over te klagen, behalve dan dat het al voorgevallen is dat koerier op vrijdag kwam met een zending en ik was er niet, en hij kwam vervolgens nog eens de zaterdag en dan zelfs de zondag (!) maar ik was het hele weekend weg. Gevolg: 3 keer onbestelbaar => RETOUR! Wel telkens een blaadje in de bus. Geen mogelijkheid om het ergens af te halen, want zo'n infrastructuur hebben die mannen niet.

Sindsdien laat ik het gewoon afkomen naar zo'n lockersysteem waar pakjesdiensten hun dozen kunnen in droppen waar ik een account op heb en geen probleem meer.
Dima_2005 schreef:
heist_175 schreef:(en tegelijk minister Mabille vervloeken, omdat hij de deal tussen BPost en PostNL getorpedeerd heeft).
Goh, ik moet zeggen: bpost is veel beter begonnen te werken nadat PostNL hier actief in Belgie is. Pre-PostNL was het een ramp. En pakjes uit Nederland duurden altijd een week. Nu is dat hier de volgende dag thuis (met PostNL) :)

Maar ook de manier waarop bpost omgaat met klanten en pakjes: ze zijn echt veel redelijker geworden. oa pakjes op zaterdag geinstroduceerd (iets wat enkel PostNL deed) :)

Lol, net wanneer ik redelijk positief was over DHL, krijg ik dit te zien:
Afbeelding
Mja dat is niet DHL Express maar wel DHL Parcel, waar Amazon een deel van hun zendingen voor Belgie mee stuurt nadat bPost eens een onaangekondigde staking gedaan had (zal ze leren). Zelf geen last mee gehad tot nu toe, enige minpunt is dat track&trace onbestaande is tot de dag van levering (behalve dan via de Amazon website maar die info is erg karig). Een keer hadden ze mijn pakket op een verkeerde bestelwagen gestoken ofzo en had het een dag vertraging.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Dima_2005 schreef: UPS: uitstekende koeriers, maar vreselijke en onbehulpzame klantendienst (om bv. uitzondering te vragen is pure hel)
Schrijf je in op hun MyChoice systeem, of hoe het ook noemt. Daarmee kan je wel uitzonderingen vragen. Doe dat nu, want dat duurt even voor dat in orde is (wel gratis).
Dima_2005 schreef: FedEx: (slechts 2 pakjes ontvangen en 2x hetzelfde verhaal): gewoon niet komen opdagen bij voorziene leverdatum en klantendienst weet niet waarom, koerier had het mee, maar gewoon niet afgeleverd.
Heb ik nog nooit meegemaakt, FedEx is bij mij de meest correcte, staat hier vaak al voor 9u 's morgens aan te bellen. Daarbij, als het "FedEx International Priority" zendingen zijn of andere van de niet-goedkoopste optie, dan betalen ze aan de verzender de verzendingskost terug als het een seconde te laat geleverd wordt. Dus zo'n toestanden kunnen ze zich echt wel niet permitteren...

FedEx is ook de meest "coole", als het lichte pakjes zijn brengen ze dat met hun bestelwagen naar een jonge kerel hier in de buurt die dan met zijn grote bakfiets de "last mile" en de afleveringen doet :) . Die is ook altijd op tijd. Ik vind het sympathiek van hen dat ze zo'n initiatieven steunen.
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:14
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 30 keer

CCatalyst schreef: Sindsdien laat ik het gewoon afkomen naar zo'n lockersysteem waar pakjesdiensten hun dozen kunnen in droppen waar ik een account op heb en geen probleem meer.
De meeste pakketjes komen bij ons thuis of bij mijn ouders aan, maar ik zou best zelf willen rijden om een pakketje uit een automaat te gaan halen. Dit moet toch veel goedkoper zijn voor onze logistieke dienstverleners dan het huidig beleid van levering aan de huisdeur? Het grootste deel van de bevolking moet dagelijks toch de weg op om hun werkgever te plezieren. Men zal dus altijd wel een locker system op hun reisroute hebben. Nu, het locker system op zich heeft een beperking qua grootte van de pakketjes. Echter er zijn alternatieven via supermarkten of 24/7 shops en levering aan huis voor grote objecten.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Supermarkten en shops enzo zien daar vaak al terug vanaf na een tijdje. Hetzelfde voor kiala punten. Ze doen dat om "volk te lokken" maar beseffen al snel dat ze daar veel werk mee hebben en dat de overgrote meerderheid gewoon binnen en buiten is voor hun pakje.
mipa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jul 2011, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Op uitzondering van een postbode die niet aanbelt en direct een "niet thuis" briefje in de bus stopt is dit de eerste keer dat we problemen hebben met koeriers.
Dat niet aanbellen begint hier ook in de mode te geraken.
Gisteren nog 2 pakjes 4km verderop mogen gaan afhalen
omdat de postbode (Bpost) te lui was om aan te bellen.
Ik heb goesting om een brief aan mijn bus te hangen:
"het is makkelijker om aan te bellen dat de pakjes 4km te verfietsen"

Mijn schoonzus is eens achter een niet aanbellende postbode
kunnen lopen: Hij wou haar het pakje niet eens geven want:
'Het zat al in de compjoeter' :bang:
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

"If you get peanuts, you get monkeys"

Bij post.nl (en sommige andere koeriers) is de aflevering aan huis gebaseerd op freelancers, zelfstandigen of schijnzelfstandigen. Dat zijn in praktijk dikwijls ongemanierde, niet opgeleide cowboys die proberen zoveel mogelijk leveringen te doen per dag. Ze worden per stuk betaald.
Enerzijds hebben ze er dus belang bij dat een levering van bij de eerste keer lukt. Maar anderzijds, als een afleveradres te ver uit de buurt ligt, dan kost het hen gewoon te veel tijd en km's voor dat ene pakket. Dan loont het om het of de dag nadien of gewoon helemaal niet af te leveren.
Taal is ook een probleem. Dikwijls gaat het om nieuwkomer migranten, die amper een landstaal begrijpen maar blij zijn met een slecht betaalde job.
En aan de lamentabele bestelwagens of soms personenwagens te zien, bovendien nog zelf voor vervoer moeten zorgen.

Bpost heeft dat probleem (nog) niet. Dat het bij hen dikwijls mis loopt heeft dus meer te maken met inefficiëntie, syndicale obstructie, klantonvriendelijkheid of simpele onkunde. Feit is dat Bpost wel veel verbeterd is sinds de komst van post.nl. De Nederlanders hebben, in combinatie met de NL webshops zo snel de markt ingenomen dat Bpost wel moest reageren. Sindsdien is de dienstverlening er verbeterd en de tarieven gedaald. (maar er is nog werk aan de winkel). Daarom ben ik blij dat de overname van post.nl door Bpost niet doorgegaan is. Want de enige economische logica daarachter was het uitschakelen van een concurrent.

Recente slechte ervaring met Bpost en tevens goede ervaring met post.nl : Ik bestel op donderdag een geheugenkaart bij bax-shop.nl. Zij beloven levering de dag nadien en ik heb die kaart in het weekend nodig. Zij versturen met Bpost en leveren (volgens de tracking van Bpost) de zending af op donderdagavond bij Bpost AntwerpenX. Helaas blijft het daar liggen en beweegt het op vrijdag niet meer. Geen sortering, geen transport. Bezorgd bel ik naar bax-shop.nl op vrijdag namiddag. Zij nemen dadelijk actie en versturen een nieuwe kaart, maar deze keer met post.nl. Die leveren op zaterdag ochtend terwijl de Bpostzending pas op woensdag aankomt na omzwervingen in CharleroiX (!!!) en BrusselX.

GLS is wisselend van service. Daar hangt het blijkbaar af van welke chauffeur.
Met andere koeriers heb ik eerder goede ervaringen met Bubble Post als goede uitschieter. Die leveren per fiets of ander groen transport, en het leveringsuur kan je online volgen en is tot op de minuut accuraat (meestal toch).
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

CCatalyst schreef: Schrijf je in op hun MyChoice systeem, of hoe het ook noemt. Daarmee kan je wel uitzonderingen vragen. Doe dat nu, want dat duurt even voor dat in orde is (wel gratis).
Ik heb al heel erg lang MyChoice, maar vanaf het moment dat de naam verkeerd gespeld staat, werkt het niet meer. En gezien ik een moeilijk naam heb, komen enorm veel pakjes met verkeerd gespelde naam toe. (vooral webshops die nog alles manueel verwerken)
CCatalyst schreef:aarbij, als het "FedEx International Priority" zendingen zijn of andere van de niet-goedkoopste optie, dan betalen ze aan de verzender de verzendingskost terug als het een seconde te laat geleverd wordt.
Was gewoon FedEx Economy. Maar waarschijnlijk lukt het gewoon niet met aantal priority zendingen om nog snel af te leveren.
CCatalyst schreef: Sindsdien laat ik het gewoon afkomen naar zo'n lockersysteem waar pakjesdiensten hun dozen kunnen in droppen waar ik een account op heb en geen probleem meer.
Kun je ook linken naar dit lockersysteem? Die van bpost kunnen enkel bpost postbodes aan. Zijn er dan systemen waar ze allemaal aan kunnen?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Handig als toevoeging in deze discussie:

Vanaf vandaag bestaat Kiala niet meer als dienst, maar is dit integraal overgenomen door UPS.

Het is meteen een stuk minder overzichtelijker geworden om iets te verzenden alvast...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Kiala - UPS : opnieuw een voorbeeld van een concurrent opkopen. De consolidering gaat maark verder en straks zitten we in deze markt ook met een duopolie. Onbegrijpelijk dat mededingings autoriteiten dat allemaal toestaan.

De consument is telkens de verliezer.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Anderzijds, in een concurrentiële markt waar de marges steeds dunner worden is het normaal dat er vroeg of laat een consolidatie komt. Als je dat tegenhoudt, dan gaan er op de duur gewoon bedrijven failliet of trekken ze zich terug uit de sector. Dat is evenmin goed voor de consument.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

juist, ik heb niet de indruk dat er momenteel te weinig pakjesdiensten zijn in dit land...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Neen niet te weinig, maar de eenvoud van een dienst zoals Kiala is nu wel verdwenen. Verschraling noem ik het.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Is Kiala weg, of is het overgenomen?
Maw is de service verdwenen ten voordele van ups, of is ie geabsorbeerd in ups maar blijft de service bestaan?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Hoezo Kiala weg?
Het is wel al bijna een jaar officieel UPS Access Point ipv Kiala en vermoed dat ze vanaf maandag gewoon volledig onder de UPS naam gaan werken.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Zojuist een pakketje verstuurd naar een forumlid.
Wat een gedoe! Werkt nu volledig via UPS website die alles behalve gebruiksvriendelijk is.
Ook geen mogelijkheid meer om een label te printen.. Ze keken maar raar ih kialapunt toen ik daar stond met een barcode op scherm.
Hebben er ander personeel moeten bijroepen om het te kunnen verwerken want waren niet op de hoogte vd wijzigingen.

Goztow... Ik hoop van harte dat je pakketje aankomt!
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

De chauffeurs Belgen? Not trying to be racist, maar het zijn vaak zwarte mannen die nog geen woord Nederlands praten, niet te beleefd te werk gaan en bij ons altijd de pakketjes vanachter gaan leggen, en zelf niet aanbellen.
Dit mag trouwens niet volgend de procedure van PostNL, er moet een nieuwe afspraak gemaakt worden als iemand toch niet thuis blijkt te zijn.

Nu, ligt het niet aan 123inkt? Want 3 keer…
Eergisteren zelf nieuwe filters besteld voor het zwembad en wat zwembadspeelgoed voor de kids, gisteren stond het aangemeld, vandaag kon het niet getraceerd worden, dan krijg ik een sms dat de koerier onderweg is (wat vreemd is, want pas de dag naa afgifte aan PostNL kan er geleverd worden), en nu dus uiteraard nog niks.

Maar tja, al bij al heb je je pakketjes hier nog redelijk snel (als het goed gaat).
Blond doesn't mean stupid :roll:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Nederlands?
Je mag al blij zijn als ze 2 woorden Frans of Engels spreken.

Met onmiddellijke ingang minimumvereisten invoeren qua taal op de werkvloer. Toch op zn minst voor personeel dat in de front office werkt.
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Ik heb ook al met beiden slechte ervaringen gehad.

PostNL heeft bij mij thuis eens een pakket geleverd van iemand die in dezelfde gemeente woonde maar in een andere straat en met mijn eigen pakket waren ze weer vertrokken. Ik schrijven naar PostNL, schrijven ze terug dat ze me niet kunnen verder helpen omdat ik in België woon (what???) Ze gaven me een Belgisch nummer om naar te bellen. Ondertussen was het natuurlijk al avond en was daar niemand meer. De volgende dag ik daar naar bellen; vragen ze een zendingsnummer. Dat had de verkoper mij nu net toevallig niet medegedeeld (is ook wel een beetje fout van de verkoper maarjah...) dus dat schoot ook niet echt op. Echt bizar dat PostNL geen enkele andere manier heeft om jouw zending te identificeren.... Als ze een beetje een goed systeem zouden hebben kunnen ze toch gewoon zoeken op mijn naam/adres en zo alsnog het zendingsnummer zien?? Enfin, ook daar konden ze mij dus geen meter vooruit helpen. Na lang wachten dan toch mijn pakket gekregen en heb het verkeerde pakket dan weer aan die bezorger meegegeven.

Met DHL heb ik eens voorgehad dat ik iets bestelde in Nederland, en het ging eerst eens volledig naar Keulen, Duitsland en dan pas naar België. Waarom meteen eerst eens niet naar Oezbekistan rijden????? Drie weken heb ik moeten wachten op mijn pakket (het grappige is: ik had op dezelfde moment als op de dag van mijn bestelling in Nederland ook iets gekocht in Hong Kong wat 9400 kilometer van hier is en dat was hier sneller dan de zending van Nederland!!!! In en intriest.). Ondertussen traceerde ik het via DHLNL tracker maar daar werd er nooit een update geplaatst. Toen ik vroeg aan de helpdesk waarom gaven ze mij een link naar de duitse dhl.de website waar er wél dagelijks updates verschenen maar alleen in het Duits, wat ik dan steeds door Google Translate moest halen, lekker handig zeg!!
IYZY schreef:De chauffeurs Belgen? Not trying to be racist, maar het zijn vaak zwarte mannen die nog geen woord Nederlands praten, niet te beleefd te werk gaan en bij ons altijd de pakketjes vanachter gaan leggen, en zelf niet aanbellen.
Can confirm. De chauffeur vanuit mijn eerste verhaal van PostNL hierboven was een Aziaat en kon geen woord Nederlands. Hij gaf me het pakket, zei sjingeling langlong en was zo rap als tellen weer weg. Nadat hij weer de straat was uitgetuft had ik door dat het pakket niet van mij was. :x
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Altijdonderweg schreef:Ik heb ook al met beiden slechte ervaringen gehad.

PostNL heeft bij mij thuis eens een pakket geleverd van iemand die in dezelfde gemeente woonde maar in een andere straat en met mijn eigen pakket waren ze weer vertrokken. Ik schrijven naar PostNL, schrijven ze terug dat ze me niet kunnen verder helpen omdat ik in België woon (what???) Ze gaven me een Belgisch nummer om naar te bellen. Ondertussen was het natuurlijk al avond en was daar niemand meer. De volgende dag ik daar naar bellen; vragen ze een zendingsnummer. Dat had de verkoper mij nu net toevallig niet medegedeeld (is ook wel een beetje fout van de verkoper maarjah...) dus dat schoot ook niet echt op. Echt bizar dat PostNL geen enkele andere manier heeft om jouw zending te identificeren.... Als ze een beetje een goed systeem zouden hebben kunnen ze toch gewoon zoeken op mijn naam/adres en zo alsnog het zendingsnummer zien?? Enfin, ook daar konden ze mij dus geen meter vooruit helpen. Na lang wachten dan toch mijn pakket gekregen en heb het verkeerde pakket dan weer aan die bezorger meegegeven.

Met DHL heb ik eens voorgehad dat ik iets bestelde in Nederland, en het ging eerst eens volledig naar Keulen, Duitsland en dan pas naar België. Waarom meteen eerst eens niet naar Oezbekistan rijden????? Drie weken heb ik moeten wachten op mijn pakket (het grappige is: ik had op dezelfde moment als op de dag van mijn bestelling in Nederland ook iets gekocht in Hong Kong wat 9400 kilometer van hier is en dat was hier sneller dan de zending van Nederland!!!! In en intriest.). Ondertussen traceerde ik het via DHLNL tracker maar daar werd er nooit een update geplaatst. Toen ik vroeg aan de helpdesk waarom gaven ze mij een link naar de duitse dhl.de website waar er wél dagelijks updates verschenen maar alleen in het Duits, wat ik dan steeds door Google Translate moest halen, lekker handig zeg!!
Vorig jaar was er een uitzending op radio1 waar ze in de haven van A'pen bedrijven bezochten. Containers uiy China worden er uitgepakt en in rekken geplaatst om dan als de klant bestelt heeft die in doosjes naar hem te leveren.
Tot zover een normaal verhaal, tot de locatie van de meeste klanten ter sprake kwam nl. Dubai! Waar dat containerschip dus eerst is gepaseert.

posted with tapatalk
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

IYZY schreef: Nu, ligt het niet aan 123inkt? Want 3 keer…
Als ik met de tracking code kan zien waar het pakket is en dat mijn adres juist is dan zie ik niet in wat de verzender er kaan aan verhelpen.
Ondertussen een 4e keer verstuurd om op een ander adres af te leveren.

Mijn idee om dan maar in een Kialapunt in de buurt te leveren was een probleem. Dan moet je de bestelling annuleren, krijg je een creditnota en kan je opnieuw bestellen. Geen idee wat er met de extra kosten (ik had bancontact gekozen om geen 2 weken te moeten wachten :roll: ) gebeurt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

bruma schreef:Tot zover een normaal verhaal, tot de locatie van de meeste klanten ter sprake kwam nl. Dubai! Waar dat containerschip dus eerst is gepaseert.
Man man man, wat een geprutst! :nono: Efficiëntie ten top!!
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

bruma schreef:Vorig jaar was er een uitzending op radio1 waar ze in de haven van A'pen bedrijven bezochten. Containers uiy China worden er uitgepakt en in rekken geplaatst om dan als de klant bestelt heeft die in doosjes naar hem te leveren.
Tot zover een normaal verhaal, tot de locatie van de meeste klanten ter sprake kwam nl. Dubai! Waar dat containerschip dus eerst is gepaseert.

posted with tapatalk
Dat zullen bonded warehouses geweest zijn. De goederen daar zijn technisch gezien ingevoerd in Europa, maar nog niet administratief gezien. Maw ze zijn de douane nog niet gepasseerd en er zijn dus ook nog geen invoerrechten of btw verschuldigt. Als het dan hier niet verkocht geraakt, wordt het mogelijk naar een andere locatie verscheept waar er een tekort is.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Dima_2005 schreef:
CCatalyst schreef: Schrijf je in op hun MyChoice systeem, of hoe het ook noemt. Daarmee kan je wel uitzonderingen vragen. Doe dat nu, want dat duurt even voor dat in orde is (wel gratis).
Ik heb al heel erg lang MyChoice, maar vanaf het moment dat de naam verkeerd gespeld staat, werkt het niet meer. En gezien ik een moeilijk naam heb, komen enorm veel pakjes met verkeerd gespelde naam toe. (vooral webshops die nog alles manueel verwerken)
Ja, maar je mag wel alternatieve voornamen registreren op MyChoice. Zelf heb ik er gewoon de eerste letter van mijn voornaam - die ook op 10 mogelijke wijzes gespeld kan worden - erin gezet. En dan stuur ik het naar N Familienaam en dan herkent MyChoice het wel. Als de familienaam het probleem is zal dat echter niet lukken.
Dima_2005 schreef:
CCatalyst schreef:aarbij, als het "FedEx International Priority" zendingen zijn of andere van de niet-goedkoopste optie, dan betalen ze aan de verzender de verzendingskost terug als het een seconde te laat geleverd wordt.
Was gewoon FedEx Economy. Maar waarschijnlijk lukt het gewoon niet met aantal priority zendingen om nog snel af te leveren.
Als het FedEx Economy is dan is de richtdatum inderdaad niet bindend. Die Economy zendingen worden afgeleverd ifv de Priority zendingen, dus als de koerier toevallig in uw buurt moet zijn met een Priority zending, dan zal die normaal die Economy ook komen afleveren, en dat kan 2 dagen na de richtdatum zijn (maar ook weer geen 5 dagen na, want dan rijden ze wel eens een toertje om om het te komen leveren). Als je geluk hebt dat je toevallig vlakbij een grote FedEx klant woont kan het zelfs al voor de richtdatum afgeleverd worden.

Maar als ze het te druk hebben met de Priority zendingen zullen de Economy zendingen inderdaad wel als eerste langs de kant geschoven worden, want waarschijnlijk zal de koerier het ook op zijn evaluatie mogen horen als hij een Priority te laat aflevert.
Dima_2005 schreef:
CCatalyst schreef: Sindsdien laat ik het gewoon afkomen naar zo'n lockersysteem waar pakjesdiensten hun dozen kunnen in droppen waar ik een account op heb en geen probleem meer.
Kun je ook linken naar dit lockersysteem? Die van bpost kunnen enkel bpost postbodes aan. Zijn er dan systemen waar ze allemaal aan kunnen?
Bringme heet het, maar dat is iets dat de werkgever huurt, zodat we niet naar een postpunt moeten gaan om een persoonlijke zending af te halen en we dus - in zijn ogen - geen excuus hebben om geen overuren te draaien. Ik denk dat dat enkel bij sommige bedrijven te vinden is, maar het is effectief bedoeld om persoonlijke zendingen in te ontvangen, werkgerelateerde zendingen mogen daar niet in.

Die locker staat naast de mailroom van het werk, de koeriers vinden dat systeem ook aangenaam want ze kunnen tot een 10-tal meter voor die locker rijden waar ze altijd kunnen parkeren en ze zijn zeker dat ze altijd hun zending kunnen afleveren (24/7 als ze willen). Als het een groot pakket is zal het systeem een "XL"-locker toewijzen, en als dat nog te klein is (of als er geen XL-lockers vrij zijn) zal hij de koerier toestemming geven om het in de mailroom af te leveren. Bpost, PostNL, UPS, DPD, DHL, FedEx, HelloFresh etc leveren daar allemaal in zonder problemen.

De enige zorg die we hadden was dat de koerier gemakkelijker een pakketje zou kunnen laten "verdwijnen". In de praktijk lijkt dit echter niet te gebeuren. De locker zelf houdt alle verrichtingen bij in een logboek die ze bij ons op het werk kunnen raadplegen, en daarnaast hebben ze ook een camera op de locker gezet die ook een timestamp op het beeld zet. Dus we zouden in principe vrij sterk moeten staan mocht het toch gebeuren.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik zou liever lockers zien die je als brievenbus kan plaatsen aan je huis.
Dat daar nog geen markt voor is...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

In Duitsland heb je dat al. Maar enkel voor DHL: "DHL Paketkasten". Is huur of koop, en bestaat in verschillende groottes. Heel erg gemakkelijk, zeker voor mensen die ver wonen van een Packstaion.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Tja. Zolang het niet voor alle maatschappijen werkt ben je er in feite niet veel mee.
Mijn brievenbus is toch ook niet "enkel voor bpost"? :-)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”