Hangt beetje af van de regio. Soms geraken ze gewoon niet klaar. En dan als het te veel moeite kost om een huisnummer te vinden, of als ze zien dat het te ver uit hun weg is, doen ze zo van die kuren. Ze leggen de schuld bij sorteercentra: bv. ochtendshift krijgt soms hun pakjes om 8u, maar ook soms pas om 10u30. En dan moeten ze ofwel 2.5 uur langer werken (waar ze geen zin in hebben en niet vergoed voor worden), ofwel van die streken uithalen, om dan dag erop toch te leveren.
Ook is het policy bij PostNL om bij buren proberen af te geven (tenzij er een verbod daarvoor op label staat). Dat kost ook veel tijd, en dan gaan ze sneller zeggen "heb het niet gevonden", dus welke buren?
Maar om paar keer op rij dat voor te hebben, zou je toch misschien eens contact moeten opnemen met PostNL om oorzaak te vinden. Mogelijk staat je adres fout geprogrammeerd in hun GPS en komen ze compleet ergens anders uit. Of wordt die verkeerd gesorteerd en komt het bij een pakketbezorger uit een foute regio.
In ieder geval: alle pakketdiensten zijn prutsers
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
PostNL, DHL, bpost, ...
Ik heb spijtig genoeg negatieve ervaringen met hun allemaal en ze hebben elk hun typische kuren die vaak voorkomen. Uit mijn ervaring:
bpost: pakjes kwijt (laatste scan sorteercentrum of airport), te lang onderweg (1week+ binnenlands), zwaar beschadigd, pakjes bij deur achterlaten of net pakjes niet afgeven wegens een fout gespelde naam op etiket (en komt niet overeen met pas) bij aangetekende zendingen.
PostNL: pakjes die niet op tijd toekomen (en pas dag later), aflevering bij buren zonder bericht achter te laten
DHL (Parcel): "uitgesteld naar volgende dag" (tegen het einde van de dag: koerier heeft zijn toer niet kunnen volbrengen), letterlijk 2sec na bel al omdraaien en richting auto stappen, geen NL/FR/EN spreken
UPS: uitstekende koeriers, maar vreselijke en onbehulpzame klantendienst (om bv. uitzondering te vragen is pure hel)
DPD: diefstal van pakjes/inhoud, onbeschofte koeriers, zwaar toegetakelde pakjes, ...
GLS: (enkel ervaring met inkomende zendingen uit het buitenland): belachelijk lang onderweg (2-4 weken voor DE->BE), en je mag zwaardere pakjes zelf uit hun auto halen
FedEx: (slechts 2 pakjes ontvangen en 2x hetzelfde verhaal): gewoon niet komen opdagen bij voorziene leverdatum en klantendienst weet niet waarom, koerier had het mee, maar gewoon niet afgeleverd.
Dusja, het is met ze allemaal miserie, en dan moet je kijken naar met wie je het minste miserie hebt. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor UPS en DHL (Parcel). Beide zijn redelijk goed. PostNL is in mijn geval ook een van de beste, nog steeds pak sneller dan bpost, en vriendelijke en behulpzame koeriers.