Haters gonna hate, de ene haat Telenet en de andere Islam, ieder zijn hobby

Stop eens met liegen.Dizzy schreef:Da's een goeie, men (vooral boulder) verkiest een clash, wat toch enorm extreem is en dan zie IK het te extreem omdat ik voor een veel gematigder voorstel ben![]()
Natuurlijk.Dizzy schreef:Gelukkig maar dat de meeste dit rampscenario niet willen of het zou schoon worden. In plaats van oorlogsvluchtelingen naar hier zou het net het omgekeerde zijn. Ik heb echter meer geloof in de mensheid dan boulder en dat werd enkel gesterkt door mij vele reizen. De meeste mensen willen gewoon gelukkig zijn.
Ik heb dit ook al honderd keer gezegd, van onze kant hebben ze alles gekregen : werkloosheidsvergoeding, ziekteuitkering, de hele sociale zekerheid, toponderwijs, noem maar op.Dizzy schreef:We kunnen er dan maar beter het beste van maken ipv elkaar proberen het leven zuur te maken. Ik ben nog altijd van mening dat je meer respect krijgt als je er ook geeft, dus ja, het moet van beide kanten komen.
Dus we moeten aanvaarden dat we om de haverklap bommen op onze luchthavens krijgen?Dizzy schreef:Elke generatie moet met verandering omgaan en die is niet altijd deze die men wenst. Daar komt nog bij dat we na een hausse eerder naar een mindere periode gaan en dat is altijd moeilijker te aanvaarden.
Neen, de fouten liggen niet meer aan beide kanten.Dizzy schreef: De fouten liggen dus aan beide kanten want je hoort mij niet zeggen dat er geen fouten zijn aan de andere kant, integendeel. Voor mensen die erover gaan ben ik zelfs eerder streng.
Klopt dus ook weer niet.Dizzy schreef:Behoor je tot een geloofsgroep, pech voor u wat je ook doet. Dit vind ik gewoon een onaanvaardbare houding voor mensen die pretenderen in een superieure cultuur te leven.
Maar je hebt de discussie weer omgeleid van een discussie over terrorisme/islam naar een discussie over asielzoekers.Dizzy schreef:Ben al blij dat de discussie terug naar normale proporties is herleid.
Op artikels die betalend zijn zal ik niet reageren, bovendien, de kranten zoeken meestal meningen die in hun kraam passen.Dizzy schreef:Vandaag stond er trouwens een erg treffend artikel in de krant, helaas enkel voor abonnees. En ook eergisteren een reactie die erg overeenkomt met de genuanceerdere meningen.
Maar ik heb nu net al heel veel gelezen dat we ons absoluut NIET mogen moeien in het buitenland, niet in Syrië, niet in Irak, ...Dizzy schreef:De maatregel heeft trouwens enkel zin als je ook het conflict binnen de 5 jaar oplost, veel succes ermee.
Daar geloof ik niets van, ze zouden hier niet komen als het hier niet beter is dan ginder.Dizzy schreef:Het gepamper staat trouwens erg in contrast met de werkelijke positie van de meeste nieuwkomers, die is niet eentje waar ik direct voor wil ruilen.
Europa heeft gewoon nood aan 1 gezamenlijk beleid, we komen over niets overeen, Europa wordt stilaan overbodig.Dizzy schreef:Europa heeft gewoon nood aan 1 gezamenlijk immigratiebeleid.
Zie je nu hoe dom het was van Frau Merkel om "Wir schaffen daß" te roepen?Dizzy schreef:Als de voorwaarden voor nieuwkomers overal dezelfde zijn zal de spreiding ook beter zijn al zullen de economisch sterkste landen altijd populairder blijken. Ik start mijn winkel ook liefst op de gunstigste locatie.
Ik geloof er niets van, ofwel leven ze van de sociale zekerheid, ofwel zijn het valabele krachten, waar het dan in hun oorspronkelijke land aan ontbreekt, omdat ze hier zitten.Dizzy schreef:Men stelt de immigratie ook te vaak eenzijdig negatief voor terwijl uit onderzoeken al is gebleken dat migratie ook voordelen heeft en dat de kosten meevallen op langere termijn.
De arbeidsmarkt zoekt gewoon bepaalde arbeiders/bedienden.Dizzy schreef:Mocht onze arbeidsmarkt ook beter inspelen op deze nieuwkomers zou dit voordeel nog groter kunnen zijn zoals andere landen al aantoonden.
We kunnen echt niet iedereen binnenlaten.Dizzy schreef:Angst is zelden een goede raadgever en dat is ook in deze kwestie zo. Men mag best streng zijn en regels opstellen maar wie van goede wil is moet een eerlijke kans krijgen, dat is niet enkel in hun belang maar ook in het onze.
Perfect voorstel, dan zou je alleen nog over de vloer krijgen wie komt voor de veiligheid.r2504 schreef:We hebben allemaal wel onze eigen ideetjes.Phuncz schreef:Als het aan mij lag:
Wat mij betreft... je zou krijgen wat je in je eigen land (onder normale omstandigheden) ook kreeg (na een periode van 6 a 12 maanden initiële opvang). Had je in je eigen land geen ziektevergoeding, werkloosheidsuitkering, OCMW, ... sorry, maar dan krijg je dat hier ook niet.
Lijkt me een faire deal...
Je zegt wel "wij", maar je gaat dan mij gaan verwijten dat ik aan veralgemeningen doe.Dizzy schreef:Bovendien hebben ook wij boter op het hoofd want wie neemt deze mensen aan? Soms zijn het zelfs Belgen die ginder een bedrijf opstarten en dan hier met mensen van ginder komen werken.
"Laat ons eerlijk zijn", zeg je, en direct erna komt een van de grootste leugens die verteld wordt.Dizzy schreef:Laat ons eerlijk zijn. Het meeste werk dat buitenlanders, en zeker vluchtelingen, krijgen is werk dat men hier niet meer wil doen.
Zoals ik zei, er is bijna geen positieve kant aan.Dizzy schreef:Ofwel verwijt men hen luiheid, ofwel laat men ze werken, het is het ene of het andere.
Ik ben voor quota.Dizzy schreef:De boodschap moet zijn, wie wil integreren en werken is welkom. Wie dat niet wil moet de gevolgen dragen en mag vertrekken.
Het verbaast me inderdaad ook... ik ben verleden week naar de Tall Ships Race in Antwerpen geweest en daar zou je met een vrachtwagen nooit ver geraakt zijn (wat niet wegneemt dat een pick-up truck met een bende gekken in het wild schietend ook dergelijke drama's kan aanrichten).fluppie schreef:vrachtwagen is in de menigte gereden,en dit wel 2 km lang.Bestuurder schoot ook in het rond,met pistool.
Wat een drama,ik ben ook zeer verwonderd dat er zo weinig kogelinslagen zijn(in de ruit v/d vrachtwagen)natuurlijk kunnen politie en militairen niet op iedere plaats zijn,ik vrees dat door het frote aantal slachtoffers zo een aanslagen nog zouden kunnen gebeuren.
Gelukkig zijn ze destijds ook naar hier gekomen (en niet weg gebleven uit het Hitler wespennest) !wied schreef:Niks rare kronkel. Bush en Blair zijn voldoende verwittigd geworden om het sjia/soeni wespennest met rust te laten! Ja dus, alles had heel anders kunnen lopen, ook voor Frankrijk
En hoeveel drama's zijn daar al voorkomen door mensen die een wapen dragen... niet echt veel denk ik... de meesten zorgen zelf voor het drama.izidoor schreef:Zijn ze in Amerika nog normaal.
Iedereeen ook kinderen mogen 'n wapen hebben.
Dat zorgt juist voor drama'sr2504 schreef:
En hoeveel drama's zijn daar al voorkomen door mensen die een wapen dragen... niet echt veel denk ik... de meesten zorgen zelf voor het drama.
Ik denk niet dat Amerika enige dreiging had vanuit Duitsland... de UK wel natuurlijk maar de Amerikanen zijn ons toch ter hulp gekomen (ze hadden ook gewoon zich kunnen concentreren op Japan). In ieder geval mag een "wespennest" geen reden zijn om de "normale orde" te herstellen door beschaafde landen.wied schreef:oorzaak en gevolg zijn (soms) wel zoek in jouw redeneringen! Amerika en UK werden bedreigd en aangevallen door Japan/Duitsland, uiteraard moesten zij wel reageren.
Dagelijkse kost in Amerika,hoe ongewapende zwarten gewoon neergekogeld worden door die blanke US politie maffia.Ofloo schreef:Waarschijnlijk omdat degene die vonden dat je geen wapen moest dragen neergeschoten werden ! ..
Ik verwacht dan dat ze vol voor Amerika en Engeland zouden gaan... Niet voor Frankrijk. Rare kronkel van de IS mannekeswied schreef:Niks rare kronkel. Bush en Blair zijn voldoende verwittigd geworden om het sjia/soeni wespennest met rust te laten! Ja dus, alles had heel anders kunnen lopen, ook voor Frankrijk
Ik heb nooit ontkend dat de motivatie steeds correct is... maar uiteindelijk zijn ze wel ter hulp gekomen.wied schreef:later en elders werd die hulp vooral daar verleend waar OLIE gevonden wordt! Over "beschaafde landen" gesproken
Ik denk dat die "collateral damage" zich soms wel eens als een boemerang manifesteert...r2504 schreef:Ik denk dat het Westen steeds getracht heeft collateral damage te vermijden [snip]
Ik lees alléén verwijten richting het Westen en vooral Amerika (beetje goedkoop)... nergens een veroordeling van dit barbaarse feit.wied schreef:waar lees jij dat ik deze daden goedkeur?
Dat zien we wel vaker bij de "politiek correcte" medemens.boulder schreef:Trouwens, de Amerikanen krijgen altijd de schuld.
Grijpen ze in, dan was het voor de olie, grijpen ze niet in dan ga je ze verwijten dat ze hadden moeten barbaarse situaties stoppen.
Al blijf ik met het gevoel zitten dat dit feit niets/weinig met terrorisme te maken heeft... maar wel met iemand met ernstige mentale problemen.boulder schreef:Doelbewust op een menigte inrijden om zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers te maken, dat is gewoon barbaars, en ik ga nooit respect opbrengen voor dat soort ongedierte.
Dat klopt ook niet helemaal, de Amerikanen zijn hier komen vechten, eigenlijk wanneer de oorlog voorbij was, het Duitse leger was helemaal uitgedund schoot nog amper iets van over, de Amerikanen vreesde de Duitsers en hebben zelfs losgeld aan Hitler betaald om gespaard te worden. Het is pas na Perl Harbor, dat ze gemotiveerd waren om te vechten.r2504 schreef:Gelukkig zijn ze destijds ook naar hier gekomen (en niet weg gebleven uit het Hitler wespennest) !
Laat ons het anders zeggen... aan jou de keuze in welke "democratie" je wil leven... de "walgelijke" Westelijke, of deze uit het Midden Oosten.wied schreef:Ik walg van de zienswijze dat het brave westen alles doet wat een democratie voorschrijft. Misschien ter lering van enkele slimmerikken hier zoals r2504: panorama uitzending op zondagavond...
Maar dit is toch echt de definitie van terreur zaaien?r2504 schreef: Al blijf ik met het gevoel zitten dat dit feit niets/weinig met terrorisme te maken heeft... maar wel met iemand met ernstige mentale problemen.