Sorry? Zeg ik ergens dat Eandis prutsers zijn? Ik dacht het ook niet.lithion schreef:Jij misschien niet, maar iemand met een klein beetje technische kennis weet dat het gewoon onmogelijk om ieder sinuske perfect tot bij de eindgebruiker te brengen. Je zit nu eenmaal op een gedeeld net, net zoals je op internet ook geen garanties kan verwachten. Systemen die niet tegen een halve seconde stroom kunnen worden in het bedrijfsleven dan ook verzekerd van stroom. En in dit tijdperk waar alles mobiel is en er volop batterijen gebruikt worden is een stroomonderbreking van minder dan een seconde voor een particulier niet levensbedreigend en in 99% van de gevallen merkt hij dat zelfs nog niet op. Voor hetzelfde geld werd de TS zijn issue veroorzaakt door hevig onweer. Zijn de mensen bij EANDIS daarom prutsers? Denk nog steeds van nie.
Als ze niet alles perfect kunnen hebben: dekken ze zich in.
Belgacom geeft jou ook niet perfect 50Mbps waar ADSL ligt, daarom zeggen ze dat het tot 50Mbps zal zijn, dit is OK.
Ik ken de voorwaarden van Eandis niet, maar een beetje professioneel bedrijf weet dat dit noodzakelijk is (deze dingen werden er de eerste maanden bij bedrijfsbeheer ingetimmerd).
Als ze geen garanties kunnen nakomen, hoeven ze niks te garanderen, simpel, punt.
Bij onweer hangt het er dan weer van af wie verantwoordelijk is: meestal is het dan een case van overmacht (verzekering).
Uiteraard is er nu niet veel schade geleden, maar voor het zelfde geld ben je heel veel noodzakelijke files kwijt.
Ruim 10 jaar (of misschien zelf 15 jaar) geleden was er een vrouw in het Verenigd Koninkrijk, als ik me niet vergis, gestorven omdat haar beademingstoestel, dat ze in de zomer nodig had, ook héél even onderbroken werd door een stroomstoring en daarna niet meer aan wou gaan. Zij zelf kon bij warm weer zo slecht ademen dat het onvoldoende was om te overleven, en toen ze probeerde om het toestel terug aan te krijgen is ze bewusteloos gevallen en uiteindelijk gestorven.
De voeding was verbrand, en achteraf bleek dat dit effectief kwam omdat de stroom zéér kort onderbroken werd, en dan meteen terug was.
Dit is nu wel een uitzonderlijk geval, maar volgens jou is zoiets oké? Jammer, maar tja...
In mijn ouderlijk huis speelde een vriendinnetje toen eens met het licht (we dachten dat dit geen kwaad kon), dus heel snel aan/uit/aan/uit, en ineens zagen we heel kort paars licht en werkte de lampen niet meer. Bekabeling was aan de lamp blijkbaar gesmolten, dus dat toont aan dat korte onderbrekingen echt niet goed zijn.
In deze tijden merk je het inderdaad nog nauwelijks, maar er zijn toch nog veel apparaten waarbij de kleinste seconde onderbreking zeer irritant is.