Roaming

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

of een facebookaccount aanmaken.
Dan heb je een bewijs
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Wat is er mis met een ordinaire e-mail ? Is tegenwoordig zelfs al rechtsgeldig denk ik...
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

philippe_d schreef:Vanaf 30 april 2016 geldt toch:
Gegevensgebruik (download per MB): nationale tarief + maximaal €0,05
Ik heb een Shape Plus van Mobistar, dus:

data in Belgie buiten bundel = 0,0248 euro/MB (volgens https://business.orange.be/sites/defaul ... NL_rev.pdf )
data in buitenland = 0,05 euro/MB (volgens https://business.orange.be/sites/defaul ... ing_nl.PDF )

Nochtans kreeg ik gisteren bij het binnenrijden in Nederland de volgende SMS: "Vous utilisez l'internet mobile en roaming au prix hors forfait de 0,0605 € ou 0,242 € / MB (TVA incl.) selon votre plan tarifaire." (ja, met het euro teken NA het bedrag...)

Ten eerste komt noch 0,0605 noch 0,242 euro/MB overeen met bovenstaande PDF's, en ten tweede is 0,242 euro/MB toch zwaar over het maximaal tarief?

Vreemd allemaal...
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Modbreak:
fullquote uit vorige post verwijderd (zie forumregels)
Edward Valckx schreef:
philippe_d schreef:Vanaf 30 april 2016 geldt toch:
Gegevensgebruik (download per MB): nationale tarief + maximaal €0,05
Ik heb een Shape Plus van Mobistar, dus:

data in Belgie buiten bundel = 0,0248 euro/MB (volgens https://business.orange.be/sites/defaul ... NL_rev.pdf )
data in buitenland = 0,05 euro/MB (volgens https://business.orange.be/sites/defaul ... ing_nl.PDF )

Nochtans kreeg ik gisteren bij het binnenrijden in Nederland de volgende SMS: "Vous utilisez l'internet mobile en roaming au prix hors forfait de 0,0605 € ou 0,242 € / MB (TVA incl.) selon votre plan tarifaire." (ja, met het euro teken NA het bedrag...)

Ten eerste komt noch 0,0605 noch 0,242 euro/MB overeen met bovenstaande PDF's, en ten tweede is 0,242 euro/MB toch zwaar over het maximaal tarief?

Vreemd allemaal...
Geldt niet voor businessabonnementen, helaas.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

IYZY schreef:Geldt niet voor businessabonnementen, helaas.
En dat mag, van Europa?

PS. dus het onderstaande is dan toch niet geldig? :-)
philippe_d schreef:Waarom wordt er alleen naar roaming gekeken?
(antwoord: omdat dit een directe impact op de persoonlijke portemonnaie van onze reizende Europarlementsleden en hun gezinnen)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

waarom zou dit niet mogen ?
Orange moet aleen de wetgeving volgen.
Als zei bepaalde klanten meer willen geven mogen ze dat.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Edward Valckx schreef:En dat mag, van Europa?
Ja, hoor!
Deze wet is er om de consumenten (jij en ik) te beschermen.
De providers gaan niet voor de lol hun prijzen zo fors doen dalen, als ze evengoed het vijfdubbele van jou kunnen krijgen.
Als ze zich echt niks van de wet aantrokken, betaalde jij nu ook nog de standaardprijs, maar dat doet een provider niet, want het zal hun een heel pak meer kosten wanneer de EU hun op de vingers tikt.

Nederland volgt de exact zelfde prijzen, en waarschijnlijk alle providers in de EU...
Het gaat dus duidelijk over een wetgeving die ons dient te beschermen tegen de echt wel superbelachelijke roamingprijzen.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

IYZY schreef:Ja, hoor!
Deze wet is er om de consumenten (jij en ik) te beschermen.
Maar waarom moeten de business abonnementen niet aan de nieuwe EU wetgeving voldoen? Waar staat er dat dit enkel voor consumenten is?
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

Nergens. Ze mogen niet meer dan een bepaalde som méér vragen dan in het binnenland. Wees maar zeker dat het binnen de wet is. Dat ze het nog extrq minder duur maken voor sommige klanten mag.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

hendrake schreef:Nergens. Ze mogen niet meer dan een bepaalde som méér vragen dan in het binnenland. Wees maar zeker dat het binnen de wet is. Dat ze het nog extrq minder duur maken voor sommige klanten mag.
Zie mijn bericht van eerder. Blijkbaar zijn de bedrijfsroamingkosten DUURDER dan de consumenten roaming kosten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Edward Valckx schreef: Maar waarom moeten de business abonnementen niet aan de nieuwe EU wetgeving voldoen?
En waarom geldt de 2 jaar fabrieksgarantie op aankopen ook alleen voor consummenten? enz :)
Er bestaan inderdaad wetten die tot doel hebben om consumenten te beschermen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Edward Valckx schreef:Waar staat er dat dit enkel voor consumenten is?
Volgens mij is dit gewoon een consumentenwet die de Europese Commissie opgelegd heeft om ons als natuurlijke personen te beschermen.
Hierdoor hoeven providers de prijzen niet aan te passen aan rechtspersonen.

Ik vind het ook niet zo heel onlogisch, maar ik weet niet goed hoe ik het kan uitleggen.
Wij hebben ook businessabonnementen, en ja, het is jammer, maar als bedrijf is het minder erg dan als consument.

Wat de providers doen is perfect legaal, anders hadden ze de prijzen voor businessklanten sowieso aangepast.

Zoals een andere gebruiker reeds zei: ze mogen de prijs ook nog meer verlagen (Scarlet schaft het nl. al helemaal af, en het staat zo in de wet), maar als ze ergens nog geld uit kunnen slaan, zullen de grote providers dit zeker doen... Als de huidige roamingtarieven voor bedrijven degene zijn die wettelijk zijn toegestaan, zullen ze zeker geen cent minder vragen...
Scarlet doet dit gewoon niet in de hoop zo nog klanten af te snoepen van Orange, Proximus en BASE, omdat Scarlet een hele kleine speler is die bij velen onbekend is.

Met een herlaadkaart van Mobistar/Orange ben je (zelf voor de tariefwijziging) goedkoper af wanneer je de grens over gaat om te bellen naar een Belgisch nummer, hoe zot is dat wel niet? Als ze ergens wettelijk geld kunnen uit slaan, doen grote providers dat tot de laatste cent. That's life...
Blond doesn't mean stupid :roll:
Borsalino
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2016, 19:05

Gebeld naar Orange dat het gratis zou zijn voor dierenabonnementen van 1 juni tot 31 augustus.

Misleidende reclame, is dus niet gratis! :twisted:
Medewerker wilde me een abonnement van 60€ aansmeren...........................hebben nu beide een Kangoeroe van 8€, zot ben ik nog niet :eek:
Vond de medewerker nog arrogant ook :x

Zal dan maar met Skype naar mijn vrouw bellen, voor die enkele minuten bellen :-D
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Die kent haar job niet.
Heb het onlangs via fb gevraagd, omdat mijn tante naar spanje gaat en ga mijn ie meegeven, en vroeg als ze dan gratis kan surfen met ons 29gb in totaal.

antwoord orange :

Je gaat van je gewone tegoed probleemloos kunnen surfen in heel Europa, dus ook in Spanje deze zomer :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Borsalino
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2016, 19:05

Ik en zowel mijn vrouw hebben een Kangoeroe van 8€, daar is geen internet inbegrepen, misschien zit daar het probleem.
Het is enkel voor een sporadisch telefoontje of smske, dus zal voor de zekerheid maar Skype gebruiken, in het hotel heeft ze gratis Wifi :-D

Trouwens het was een "Hij" en die was enkel erop uit een duur abo te verkopen me dunkt.
Hij heeft me nog gezegd dat bellen, opgebeld en sms'en vanuit Spanje aan de normale roaming tarieven aangerekend wordt.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Go Europe, Favourite Country en Travel Data Daily verdwijnen

dus moet je een pakket nemen, prepaidklanten betalen 0.06€/mb of 60€ per GB ! wat enorm duur is.

Buiten Europa

Vanaf 26 juni wordt bellen, sms'en en surfen in landen buiten de Europese Unie duurder:


bellen: 1,30 €/min tot 7 €/min afhankelijk van het land
(vroeger 1,10 €/min tot 6 €/min)
sms'en: 0,60 €/sms (vroeger 0,50 €/sms)
mobiel surfen: 14 €/MB (vroeger 13,31 €/MB)


bron : orange site, buiten europa kregen we een email van orange
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

Dit is de pagina met roaminginformatie (nieuwe regeling buitenland helemaal onderaan):
https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... rnationaal

Het was te denken dat ze goedkopere prijzen n EU ergens zouden gaan compenseren. Ze kunnen het niet laten. Het blijven privébedrijven.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Orange weet het blijkbaar zelf niet zo goed.
De ene zegt de gb die aan de kaart verbonden is, de andere de gezamelijke gb.
Een ding is wel zeker ie is niet te gebruiken.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Quid pro quo
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 61 keer

proximusboyke schreef:Orange weet het blijkbaar zelf niet zo goed.
De ene zegt de gb die aan de kaart verbonden is, de andere de gezamelijke gb.
Een ding is wel zeker ie is niet te gebruiken.
Uw Dolfijn of Panter abonnement mag het shared nationaal volume van de IEW kaart gebruiken in roaming zone 1 op voorwaarde dat Go Europe geactiveerd is op de Dolfijn of Panter
Als je een Dolfijn EN een Panter EN een IEW bv. hebt is het ook mogelijk op voorwaarde dat Go Europe geactiveerd is op zowel Dolfijn ALS Panter
Op de IEW zelf is Go Europe inderdaad niet te activeren en betaal je zodus 0.0605€/MB als je die in zone 1 gebruikt

P.S Opgelet voor wie naar Cyprus gaat, het deel in het noorden (Turkse gedeelte) behoort niet tot zone 1 voor dit aanbod
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

Van waar haal je die informatie? Ik ben er voor in een Orange shop langs geweest. Daar zegen ze dat het shared volume van IEW over en met Dolfijn en/of Panter NIET kan gebruikt worden in die Go Europe 'gratis' roaming. Ook op Twitter zeiden ze dat het shared volume NIET kan gebruikt worden.

Ik heb dan geïnformeerd wat er gebeurt als je een extra bundel koopt van bvb 1gb bij je Dolfijn of Panter. In de winkel en het callcenter zeiden ze dat dit mee opgenomen wordt in de Go Europe (en dus 'gratis' kan gebruikt worden). Op Twitter zeiden ze eerst van niet, later van wel. Dus daar ben ik vrij zeker van. Maar van IEW shared nog niet...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

orange

Het tegoed die op je kaart staat. Dus de 12 gb die je bij je panter 70 smartphone hebt. Dit is wel enkel voor de periode van 1 juni 2016 tot 31 augustus 2016.

ik

a dus niet de 29gb allemaal tesamen, bvb mijn kaartje ie heb ik maar 2gb en geen 29gb ( niet dak zoveel nodig heb)

orange

Neen, enkel de 12 GB inbegrepen in jouw tariefplan slightsmile-emoticon

orange dag later

Ze gaat van 1 juni tot en met 31 augustus wel van shared data kunnen gebruik maken indien de optie go europe op alle gsmnummers geactiveerd staat wink-emoticon

ik

ben je daar heel zeker van want ik heb dit al ge raagd en kreeg het volgende : Neen, enkel de 12 GB inbegrepen in jouw tariefplan

orange

Ook ik deed navraag voor ik je antwoorrdde en werd me bevestigt
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Quid pro quo
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 61 keer

hendrake schreef:Van waar haal je die informatie? Ik ben er voor in een Orange shop langs geweest. Daar zegen ze dat het shared volume van IEW over en met Dolfijn en/of Panter NIET kan gebruikt worden in die Go Europe 'gratis' roaming. Ook op Twitter zeiden ze dat het shared volume NIET kan gebruikt worden.

Ik heb dan geïnformeerd wat er gebeurt als je een extra bundel koopt van bvb 1gb bij je Dolfijn of Panter. In de winkel en het callcenter zeiden ze dat dit mee opgenomen wordt in de Go Europe (en dus 'gratis' kan gebruikt worden). Op Twitter zeiden ze eerst van niet, later van wel. Dus daar ben ik vrij zeker van. Maar van IEW shared nog niet...
Je kan je nationaal volume net zoals in België gebruiken op voorwaarde dat je Go Europe activeert op je kaart die gaat roamen, ook als je volume shared is met een IEW kan je je shared volume gebruiken in zone 1 (buiten de IEW zelf dus in roaming zoals reeds aangehaald)

Facebook&Twitter unlimited sessies op Dolfijn nationaal is echter niet van toepassing in zone1, dat verbruik wordt van je gewone databundel afgetrokken net zoals je gewoon surfverbruik, daarna gefactureerd aan 0.0605€/MB
Picobel
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 mei 2016, 20:36
Bedankt: 3 keer

Ik heb vorig weekend (4 en 5 /6/2016) naar londen geweest en heb Panter 45.
heb daar gretig gebruik gemaakt van mobiel internet. Hierbij is er data afgetrokken van de 4 Gig data en niet van die 100Mb
ik heb geen extra kosten.

Die Go was wel geactiveerd.
Quid pro quo
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 61 keer

Picobel schreef:Ik heb vorig weekend (4 en 5 /6/2016) naar londen geweest en heb Panter 45.
heb daar gretig gebruik gemaakt van mobiel internet. Hierbij is er data afgetrokken van de 4 Gig data en niet van die 100Mb
ik heb geen extra kosten.

Die Go was wel geactiveerd.
Dat klopt, data wordt eerst afgetrokken in volgorde van:

1. Nationaal forfait inbegrepen in het tariefplan (in casu je 4Gb)
2. Eventuele binnenlandse herlaadbeurten
3. Eventuele roaming bundels inbegrepen in het tariefplan, in jouw geval de 100Mb op een panther 45+
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

Dat is goed nieuws.

Als ik extra MB wil, kan ik dan in het buitenland bvb een bundel van 1gb bij kopen? Telt dat ook mee?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Wat ik mij afvraag omtrent de orange roaming is het volgende:

Mijn vrouw en ik zijn beide abo, shared data.
Ik heb op zich maar 500GB, vrouw heeft 2GB, en dan hebben we nog internet everywhere, waardoor we per maand 4,5GB shared data hebben.

In geval van roaming (in zone 1, Go Europe geactiveerd), wat zal ik krijgen?
Die 500MB, die 2,5GB (dus zonder internet everywhere), of zou ik de volledige 4,5GB ter beschikking hebben?
Ik spreek specifiek over deze zomerperiode dus hé. :-)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Als ik Quid pro quo goed begrepen heb (en heb den indruk dat het een van de goede soort is die alles dubbelcheckt) zou je de 4.5gb kunnen gebruiken.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Quid pro quo
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 61 keer

hendrake schreef:Dat is goed nieuws.

Als ik extra MB wil, kan ik dan in het buitenland bvb een bundel van 1gb bij kopen? Telt dat ook mee?
Ja uw top-ups zijn ook geldig
Ge zet best wel via My Orange uw Travel Data Control op 0 bij Tarief en opties zodat je geblokkeerd wordt als je nationaal volume op is
Anders surf je pay per use tot als je limiet bereikt is (standaard 60 euro) en word je dan pas geredirect naar de pagina waar je een bijkomende top-up kan kopen (of een roaming pass kopen of je TDC limiet verhogen) maar die 2 laatste zijn dus niet gunstig
Je gaat normaal wel sms krijgen als je 80% en 100% van uw volume hebt verbruikt dus je kan op tijd een herlading kopen
Laatst gewijzigd door Quid pro quo 06 jun 2016, 18:28, in totaal 1 gewijzigd.
Quid pro quo
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 61 keer

blaatpraat schreef:Wat ik mij afvraag omtrent de orange roaming is het volgende:

Mijn vrouw en ik zijn beide abo, shared data.
Ik heb op zich maar 500GB, vrouw heeft 2GB, en dan hebben we nog internet everywhere, waardoor we per maand 4,5GB shared data hebben.

In geval van roaming (in zone 1, Go Europe geactiveerd), wat zal ik krijgen?
Die 500MB, die 2,5GB (dus zonder internet everywhere), of zou ik de volledige 4,5GB ter beschikking hebben?
Ik spreek specifiek over deze zomerperiode dus hé. :-)
Als je nationaal die 4.5 Gb kan gebruiken in shared ga je dat in zone 1 ook kunnen met die 2 dierentariefplannen (wel op allebei Go Europe activeren natuurlijk)
Nogmaals uw IEW kan dat niet gebruiken want daar kan je die Go Europe niet op activeren
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Ik heb nu ook Panter 45:

Go europe geactiveerd, vandaag in Holland gaan testen, en kreeg een SMS binnen:
Orange-info: je maakt in Nederland gebruik van Go Europe. Uitgaande oproepen naar de EU, sms'en en surfvolume worden afgehouden van je nationale tariefplan tot maximaal 120 min. en 100 sms'en per dag voor onbeperkte tariefplannen. Nadien betaal je 0,0605 € /min en 0,0242 € /sms. Niet inbegrepen in Go Europe: inkomende oproepen 0,0138 €/min; max. 0,242 € /verzonden mms; max. 0,0605 € /ontvangen mms. Wil je deze info-sms'en niet meer ontvangen, sms dan gratis STOP naar 8047. De Klantendienst is gratis beschikbaar op +3227459500. Gratis noodnummer: 112.
Inderdaad werkt dit prima, en in mijn ervaring ook veel beter dan vroeger bij Proximus icm Vodafone, daar had ik heel traag 4G/3G of erger.

Nu met Orange heb ik in Nederland T-Mobile als voorkeursnetwerk en gewoon snelle 4G.

Dus ja binnenkort als die roamingkosten helemaal afgeschaft zijn is het wel erg fijn zoals nu dat we er 3 maanden van mogen proeven.

Detail is wel: inkomende oproepen kosten dus nog een beetje geld / gaan in mijn geval uit de 100 maandelijkse minuten van Europa.
Het is dus goedkoper om even terug te bellen in roaming ipv lange inkomende oproepen te doen.

Nog een bizar detail is: als men in Belgie is, is het verschrikkelijk duur om internationaal te bellen..
Terwijl vanuit Roaming kun je nu 120 minuten per dag internationaal (in/naar Europa) bellen.

Voor mensen die aan de grens wonen is het dus handig even hollands of frans netwerk te pakken en op die manier te gaan bellen.

Ben nu al benieuwd hoe die situatie er eind 2017 uit gaat zien, dan gaan is het "Go Europe" voor iedereen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Quid pro quo eum op 03/06/2016 zei je tegen mij in een pb dat het wel kan dat het veranderd was.
Terug veranderd ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Quid pro quo
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 61 keer

proximusboyke schreef:Quid pro quo eum op 03/06/2016 zei je tegen mij in een pb dat het wel kan dat het veranderd was.
Terug veranderd ?
Ik heb onze PB eens nagelezen en weet eerlijk gezegd niet wat je juist bedoelt, wat zou er terug veranderd zijn?
topaz
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:59
Locatie: Gooik

Nog een bizar detail is: als men in Belgie is, is het verschrikkelijk duur om internationaal te bellen..
Terwijl vanuit Roaming kun je nu 120 minuten per dag internationaal (in/naar Europa) bellen.
Ik was ook "gevangen" door de dure buitenlandse gesprekken.
Bel naar het Verenigd Koninkrijk, denken dat het was Roaming, zet 12 euro op mijn factuur.
Dit is onlogisch en scandalijk;
een bewuste oversight door de EU misschien. . . .?
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 jan 2011, 22:05
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Ter info,

Voor wat betreft die "vakantieregeling" : gratis ende voor niets, voor abo's wel te verstaan :

https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... d#goeurope

Blijkbaar wel niet gratis als u opgebeld wordt in het buitenland...
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

met iew heb je nu ook 2 of 5gb per jaar in de eu
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb kunnen vaststellen dat je shared gb over abonnementen heen inderdaad helemaal beschikbaar is in roaming. Bijzonder fijn. Een heleboel gedoe minder. En aan volle snelheid, bij Orange geen gedoe met beperkte maxima.

Ik ben erg benieuwd naar hoe de Europese nog af te spreken fair use policy er uit zal gaan zien tegen 2017.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Is niet geldig op business abbonnementen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Denk het niet.
Quid pro quo had me in privébericht gemeld zolang je bij de dierenabos blijft en de optie go europe is aangevinkt, kan je er ook gebruik van maken.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Vind het wel jammer dat de optie Travel Data Daily verdwenen was (€5 voor 100 MB, dus €0,05/MB).
Handig is wel dat roaming nu lekker aan kan blijven, want de prijs valt héél goed mee (iets meer dan €0,06/MB), maar het is wel duurder dan met de optie, en wat voor mij ook heel belangrijk was, is dat het ook buiten landen die lid zijn van de EU geldig was, zoals Europese landen, China en Amerika.
Blond doesn't mean stupid :roll:
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

Het ziet er inderdaad naar uit dat de roaming in andere landen duurder gaat worden. Jammer, maar het was te verwachten...
Ik heb inderdaad een particulier abo. Bij business geldt het niet. Maar je betaalt dan in principe ook geen btw dus dat komt op het einde gelijk uit :-)
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”