ik ben nieuw hier op userbase en omdat ik een leek ben op gebied van telecom heb ik een vraag:
Begin deze maand hebben wij een Maxi Pack van Proximus aangevraagd omdat we hier contstant storingen hebben met Telenet.
Op het afgesproken tijdstip is de technieker langs gekomen om de installatie uit te voeren.
Hij begint de lijn uit te meten en blijkt dat er niet voldoende toevoer (of hoe moet ik het zeggen?) is op de binnenkomende lijn en dat de lassers moeten langskomen, dus de technieker kon de installatie niet doen. Bijkomend probleem is dat waar de lijn binnenkomt (in de living, is een 5-polic stopcontact) nergens een stopcontact is om de modem op aan te sluiten.
Volgende week komen de lassers de stoep open breken, en aangezien ze de kabel moeten herstellen, kunnen ze deze niet ineens laten binnenkomen in mijn meterkast? Binnekomende lijn en meterkast liggen op ongeveer 1m70 van elkaar en beiden aan de straatkant. (Heb geen voortuin)
Oh ja, dit zei de technieker ook nog: "je kan het vragen aan de lassers of ze je telefoonlijn in je meterkast willen laten binnen komen, en als ze tijd en goesting hebben zullen ze dat wel doen." *SLIK*
Wie heeft hier ervaringen mee? Ik hoor het graag...