Internet on Mobile aanbod aangepast

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Klopt, maar helaas zijn ze afhankelijk van het Base netwerk wat hier (althans bij mij) niet veel voorstelt. Nu eindelijk iets van 3G, maar enkele maanden geleden was het hier zelfs nog GPRS coverage.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

Sinds deze week ook overgestapt van dolfijn naar IOM. Tot nu toe zeer tevreden :)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Weet iemand waar je de details van je verbruik van je IOM kaartje kunt raadplegen ? Op my.mobistar vind ik dit precies nergens terug.
Zoals regelmatig heb ik belwaarde omgezet naar PSN krediet. Maar nu werd blijkbaar ook 37c extra aangerekend. Is me nooit eerder opgevallen, dus wou eens checken of dat al altijd zo geweest is.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Tomby schreef:Weet iemand waar je de details van je verbruik van je IOM kaartje kunt raadplegen ? Op my.mobistar vind ik dit precies nergens terug.
Zoals regelmatig heb ik belwaarde omgezet naar PSN krediet. Maar nu werd blijkbaar ook 37c extra aangerekend. Is me nooit eerder opgevallen, dus wou eens checken of dat al altijd zo geweest is.
Als je de app open hebt, net onder het grote getal van je resterende belwaarde ziee je een kleine knop "Bonus en promo"

Als je daar op klinkt dan zie je je data / sms verbruik in detail
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Hm, bij dit is het niet mogelijk zeker om je bestaande nr te gaan overzetten?
Ik zou mss in november of iets vroeger al overschakelen van proximus naar mobistar.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Mobistar.be/behoudjenummer
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Tja, al meermaals bewezen dat dit niet werkt. Beter in mobistarcenter laten doen.

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Huh ? Ik heb zo twee nummers in de familie overgezet !
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ik heb mijn eigen 2 nummers zo overgezet en na 3-4 dagen nog geen portering. via mobistarcenter asap. Collega idem. nummerportering via FB eens doorgegeven, lukte ook niet. Ze gaven dit zelf toe in Mobistar center in BXL, dat klanten bij hen kwamen ipv online.
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Bij mij ook maar bij 1 van de 2 nummers gelukt, mijn online aanvraag werd nooit uitgevoerd maar na een tweet met dezelfde nodige gegevens was het wel in orde gekomen.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
Gebruikersavatar
Tiptronic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 feb 2006, 16:21
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Overschakeling met nummer behoud net gedaan. Let the fun commence! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Hier hetzelfde; ik heb een gsm abo bij proximus waar ik helaas wel nog effe aan vasthang maar wat ik ben tegen gekomen deze week, trop is teveel, het maakt niet uit over wat het gaat, daar ga ik jullie niet mee lastig vallen maar ik ben pissed en ik moet geen abo meer hebben, gedaan ermee.

Dus wat ik wil doen nu is naar Mobile vikings overschakelen of naar Mobistar; mobistar geniet wel mijne voorkeur nu omdat ik vorig jaar nog getest heb hier in de streek en op het 1ste zich leek mobistar toch nog een beetje beter te scoren dan MV. Al zitten we wel weer heel wat maanden verder. Tis moeilijk kiezen.

Nu; ik las dit dan van mobister van 15 euro en 4GB, uiteraard wekte dat mijn interesse en als ik het goed begrijp kan ik gewoon online dit aanschaffen met nummerbehoud en hoef ik naar proximus toe dan noppes te doen?
2de vraagske; hoelang duurde die overschakeling, want ik word al zot als ik eens een paar uren zonder data zit (tenzij ik thuis ben).

3de vraagske; wat vinden jullie tot nu toe vh mobistar netwerk? Wel neutraal blijven aub, want niet iedereen is zoals mij die bv open staat voor alles en ze allen al gehad heeft en daardoor altijd wel een vrije neutrale kijk op heeft ;). Ik wil vooral weten hoe het zit met het bereik van 3G/4G en ook of je nog veel edge tegen komt want daar heb ik vooral schrik voor, mee proximus kom ik dat soms ook nog tegen , gelukkig niet al teveel meer.

Op welke pagina kan je je nummer behoud ingeven bij het bestellen en overschakelen?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

tip: mobi* is nu Orange...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

wied schreef:tip: mobi* is nu Orange...
Goed om weten maar ik zou liever wat anders horen :-).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Eekhoorn schreef:Hier hetzelfde; ik heb een gsm abo bij proximus waar ik helaas wel nog effe aan vasthang
je hebt nog abbo lopen. Als je uw nr. porteert nr Orange, dan zeg je hiermee ook automatisch uw prox. abbo op. Met als gevolg dat je de resterende abbomaanden zal moeten betalen.

Nummerportering gaat normaal gezien bijna onmiddellijk. Tip: laat dit doen in een Orangeshop. Online wil het soms gewoonweg niet lukken.

Ik ben héél tevreden met de 4G en 4G+ van Orange (veel betere penetratie in gebouwen, daar 800 mHz, alhoewel Proximus daar later ook deels op overschakelt).IOM= prijs/kwaliteit top, in combinatie met call-back app en voip. en beltegoed.nl of aankopen via Sony Playstation store.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Ik ben erg blij met Mobistar/orange's netwerk. overal waar ik rij heb ik perfect H en bijna altijd 4G.
Het valt weinig voor dat ik nog terug op edge val. Pakken beter dan Base.

Ik ben Depanneur / pech hulp, mijn laptop is heeft een internet on mobile simkaart erin steken en heeft me nooit teleurgesteld. Ik kan overal op de baan perfect internetten tegen 8 - 20 mbps. Ik zit ook overal in vlaanderen. De kleine dorpjes tot de grote steden.

De overgang duurte toch zeker 2 werkdagen bij mij. Er liep ook nogal geregeld wel iets mis. Maar Orange hun klantendienst is al wat meer behulpzamer dan die van Proximus. Nog niet zo goed als MV, maar zeker niet slecht.

Met het overschot koop ik wat muziek, films of apps op google play store
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Ik zal mss morgen gewoon naar de mobistar shop gaan dan, moet ik iets meenemen ofzo (simkaartje en mijn paspoort zeker).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

normaal zouden ze ID moeten vragen, maar al zelf meegemaakt dat ze dit niet doen, en gewoon nummerportering doen (ook eens op tv in reportage gezien...Volt? ik weet het niet meer)
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Jep, bij Volt was het.

"Dat is normaal, maar de winkelbediende moet dan wel de identiteitskaart van de klant controleren en uit de steekproef bleek dat veel van die winkels daar niet om vroegen. Bij Proximus, Mobistar en Telenet gebeurde dat niet, bij BASE wel."
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.1732894

Video:
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Hebben ze idd niet gevraagd.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Vraagsken nog; zoals jullie weten ben ik dus van proximus abo naar herlaadkaart van mobistar gegaan en dat blijkt al meteen gelukt te zijn, ik kan op mijne nummer gebeld worden en gewone smsen ontvangen dus het blijkt dat mijne nummer al overgezet is en dat ik bij mobistar zit, alleeja, orange is het. Nu zit ik mee het probleem dat dienen data er al door zit.
Als ik een account wil maken bij de klantenzone dan gaat het niet omdat mijne nr niet geregistreerd zou zijn en dat mss nog effe zou duren.
Natuurlijk zit ik zonder data nu; dus de vraag is nu; ga ik dan wel al kunnen herladen? Want ik durf het niet doen omdat ik vrees dat ik mss mijn geld dan kwijt ben? Of die vind mss mijne gsmnummer ook niet.

Om je te registreren voor de Klantenzone, heb je een actief GSM-nummer van Orange nodig. Nieuwe klanten dienen 2 dagen te wachten vooraleer ze zich kunnen registreren op De Klantenzone. Na die tijd zijn alle gegevens bijgewerkt in onze database. Bent u een professional? Ga verder naar onze Klantenzone voor zelfstandigen en kleine ondernemingen of voor middelgrote tot grote bedrijven.

Oke dat weet ik dus, nog een dagske wachten dan maar maar vraag me dus af of dit ook zo is als ik wil herladen, dat wil ik weten?

Iemand ervaring mee?

Ik heb ook naar mobistar fb gestuurd maar wacht nog op een antwoord.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

uw data krijg je altijd onmiddellijk.
klantenzone kan tot 48 uren duren vooraleer je kan registreren.
Uit eigen ervaring.
Je kan altijd vragen stellen fb orange
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Gewoon herladen, dat is allemaal normaal gedrag.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Ok, goed, dan ga ik het me riskeren, dienen op facebook tsjah, diene had er weer niks van begrepen. Wat is dat toch altijd mee die mensen die daar voor werken?

Update; via de macbook gedaan en dan mee de smartphone de qr code laten scannen en tis herladen ze.
Die app werkt uiteraard nog niet en bij de andere kon ik niet herladen, die crashte altijd op de moment ik wilde verder gaan.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Ik heb nu nog Generation Connect van Proximus, maar ik ben op zoek naar iets anders met meer data.

Daarom zou ik graag het volgende even checken ivm "Orange internet on mobile":

1. Kan ik de belwaarde gebruiken hoe ik wil, dus voor Roaming, SMS tickets of een betaallijn?

2. Is het mogelijk om online of via een app inzicht te krijgen in je verbruik? Dus niet enkel het resterende saldo van je belwaarde, maar liefst een overzicht van je verbruik (telefoongesprekken, roaming etc).

Andere tips en suggesties zijn altijd welkom!

Alvast bedankt!
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

1) Ja
2) Verbruik controleren zoals naar welk nummer, wanneer en hoe lang dat vind ik toch niet hoe ik dat zou moeten opvragen. Dataverbruik en hoeveelheid sms'en over kan je controleren via de My Orange app, op de klantenzone online en via #123#
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

3Gwatchdog?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

1.ja, ook tempokaart zelfs mee kopen via beltegoed.nl of games/abbo's in playstation store of apps in google play store (100% cashback)

2. Met orange app, kan je geen telefoongesprekken zien. Maar who cares, met IOM bel je via voip of call-back. Dit kan je dus raadplegen via provider die je gebruikt.

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

satsurfer schreef:1.ja, ook tempokaart zelfs mee kopen via beltegoed.nl of games/abbo's in playstation store of apps in google play store (100% cashback)
Werkt dat bij jou nog? Deze week was die 0904-nr ineens geblokkeerd op mijn IOM sim (1e keer sinds Orange dat ik wou bellen) en met MV lukte het direct...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Ik gebruik het nt meer, daar enkel playstation store, en google play apps.

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Iemand al gevonden hoe je op de nieuwe Orange site kunt vinden hoeveel belwaarde je staan hebt en tot hoe lang je huidige bundel loopt ? Via My Mobistar was dat direct terug te vinden maar wanneer ik inlog op de nieuwe Orange site, krijg ik totaal niets van info. Ik krijg enkel een foutmelding met betrekking tot facturen: "Helaas, we konden de gegevens met betrekking tot je facturen niet ophalen. Gelieve het later nog eens te proberen." Maar gezien dit prepaid is, is er volgens mij zelfs geen sprake van facturen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Bij mij werkt dat zoals vroeger, alleen in het nieuwe Orange jasje... Heb ook IOM..
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Hier werkt het van geen kanten. Als ik inlog kom ik op Home > Klantenzone > Mijn Facturen . Maar hij kan dus geen facturen laden. Klik ik op die breadcrumb op Klantenzone, dan krijg ik hetzelfde. Klik ik bovenaan in de menubalk op Klantenzone, krijg ik zelfs gewoon opnieuw een login scherm.
Ben dus nog nergens mijn tel.nr. tegengekomen, laat staan hoeveel belwaarde/data ik nog heb.
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Tweet sturen met de vraag of ze je klantenzone kunnen verwijderen, normaal kan je dan dezelfde dag nog opnieuw een account aanmaken. Bij mijn registratie vorig jaar verschenen er van willekeurige tekens tot gegevens van iemand anders (leek niet op NL) en dit was op deze manier opgelost.

p.s. als je automatic reload optie aan hebt krijg je wel facturen
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

Door een technisch onderhoud is de “Mijn facturen”-sectie tijdelijk niet beschikbaar vanaf zaterdag 21 mei om 23 uur tot maandag 23 mei om 4 uur. Onze excuses voor het ongemak.
staat er al een paar dagen.. mss wat sneller begonnen :)
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Te vertrouwen update van Orange?
Hopelijk geen wijzigingen aan de pers. hotspot settings.
image.jpeg
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 29 keer

Ik heb deze net uitgevoerd en m'n instellingen voor personal hotspot zijn niet gewijzigd en alles werkt nog.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

klantenzone/nieuwe website werkt nog exact zoals vroeger :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Bij orange thank you kan ik mij niet registreren, ik vink de kotjes aan en wat dan?
Ik vink ze aan, ga bv dan naar overzicht en dan terug naar profiel en alles is foetsie, vinkjes weg.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Je bent wel degelijk ingeschreven zodra je dat vakje aanvinkt hoor, het systeem heeft wel een 3-tal weken nodig om dat ook zichtbaar te maken in je klantenzone ;-)

groetjes, Hans
Laatst gewijzigd door Eekhoorn 24 mei 2016, 22:41, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”