Haha, allemaal mis
Sinds dat Doom op PC uitgekomen is heb ik er al veel fun mee gehad via Steam in Windows 10 via Bootcamp op m'n MBP mid-2014 met Geforce GT750M. Alles op medium settings en op 720p haal ik toch een mooie 30 FPS, in kleinere levels al wat meer. Maar als er veel demons op het scherm zijn dan keldert de framerate dat het eigelijk niet meer zo leuk is om te spelen.
Ik wilde dus meer, en had een paar plannen opgesteld
Eerst dacht ik in afwachting van de nieuwe Macbooks m'n mid-2014 te upgraden naar een mid-2015, dan ging ik van een Geforce GT750m naar een AMD R9 370X, en volgens dit zou je Doom dan toch veel beter moeten kunnen spelen:
http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-M370X ... T-750M-Mac . De mid-2014 kan ik nog aan een aangename prijs verkopen, dus dat zou een "goedkope" oplossing zijn. Als de nieuwe MBPs eraan komen (september?) dan deed ik daarmee weer hetzelfde.
Daarna dacht ik even van zo'n eGPU te kopen, een enclosure met PCIe slots in, dat je kan aansluiten via Thunderbolt op de MBP. Windows via Bootcamp en dan zitten prullen met de drivers. Verschillende versies opgezocht, kostprijs ergens tussen de €1000 en €1500, maar nergens echte hands-on ervaring gezien.
Dan dacht ik van een PS4 of een XBONE te kopen, met zo'n keyboard/muis adapter erbij zou je dan ook met toetsenbord en muis kunnen spelen, want shooters met een controller dat is niks voor mij. (bijvoorbeeld:
En ook, dan zit je vast aan je TV scherm. Die remote play van de PS4 heeft toch niet zo'n goede reviews...
En dan als laatste dacht ik een nieuwe desktop PC samen te stellen. Maar om dat weer allemaal in elkaar te vijzen zoals ik járen gedaan heb vroeger ... goh, zou wel plezant zijn, maar dan zit je vast aan je bureau, en gamen in de zetel is toch leuker.
Dus is het nu de ASUS ROG G752VY-GC067T geworden, via coolblue. Gisteren om 22h30 besteld en betaald, en vanmorgen om 10h geleverd. Niet te geloven die mannen van Coolblue.
Dit is 'm:
http://www.laptopshop.be/product/660842 ... zerty.html
i7, 16GB, SSD/HDD, 17" mat scherm en whatnot, maar vooral een Geforce GTX980M met 8GB
Nu alle bloatware eraf gooien, drivers updaten, steam installeren, Doom downloaden en savegames overzetten
Whoop whoop!